Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

düşdük acaba niye?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 200 abs
    nihayet ilk düşüşümü yaşadım. ara yoldan baya dik bir sola dönüş vardı. hızım çok düşüktü. tam döndüm derken motor sola düşer gibi oldu. sol ayağımı yere koyup tutmaya çalıştım ama çok fazla direnemedim. bıraktım motoru. ayaklık baldırıma çarptı. ben düşmedim motor düştü yani. ben de hafif bi sızı var. motorun koruma demiri ucundaki takozu kırıldı. debriyaj maneti çizildi. bi kaç fotoğraf ekleyeceğim. motoru kaldırdıktan sonra tam düştüğüm yerde bir metrekarelik alanın ıslak olduğunu gördüm. lastiklerim kötü. ama 3-4 aya değiştiremem. öneri tavsiye neden düştüğüme dair fikri olanlar varsa duymak isterim. kazasız belasız sürüşler.

    motorun koruma takozu kırıldı,

    [IMG][/IMG]

    düştüğüm yer,



    soldaki yoldan gelip cenaze arabasının gittiği yöne dönerken oldu,



    not: lastik kötü yer ıslak sebeplerini biliyorum ve eğitim eğitimciler honda gs1 i aldım. bunları göz önüne alarak söylemek istediklerinizi söylerseniz sevinirim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Geçmiş olsun. Hafif de olsa gidon sola kırıkken ön fren yapmış olabilir misin ?

  3. #3
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Ona kaza denmez . Düşmek de denmez. Motoru düşürmek denir. Herkes yapar. Kendini aptal gibi hissetmen ve motordaki birkaç çizik dışında bir zararı yoktur. Geçmiş olsun. Sebebine gelince dönüş sırasında motor takatsiz kalmış ve yıkılmış. Dönmeden önce az biraz hız kazanmış olman gerekir.
    MotorKafa, Okan Sinan Ocan ve VESPERA bunu beğendiler.

  4. #4
    Stunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    KUŞADASI-ANTALYA
    Motosikleti
    çok var sığmıyor :)
    bende yıllar önce böyle düşmüştüm yokuş aşağı sağa dönerken farkında olmadan fazla yatmışım lastik ince olunca yatırdık , ama senin lastik kalın yokuş dik değil şaşırdım kabak olsa bile bir şey olmaz orada

  5. #5
    s103r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mh drift/ 250 Repsol İnş :)
    Geçmiş olsun düşük hızlarda olabılıcek şeyler

  6. #6
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Bana sanki
    dönerken gazı biraz fazla açmışsın, sonra arka teker patinajdan yol tutuşunu kaybetmiş ve sola yatmış gibi geldi.
    Benzer bir durumu avm otoparkında çok düşük hızda yaşamıştım. AVM otoparklarının zemin tutuşu da çok kötü

    Edit: Bu arada fazla açmışından kastım gaza abanmışsın anlamında değil de, zemin zaten tutmuyor olunca zemine göre fazla anlamında
    Çünkü ben avm otoparkında düştüğümde çok yavaşça sola dönüyordum. Gaza dokunmamla altımdan kayıp gittiğini hissettim

  7. #7

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 200 abs
    fotoğraf açısından belli olmuyor ama orası yokuş, eğimli bir yol ve dar yolda keskin bir dönüş gerekiyor. lastiklere suçu atmamdaki en büyük sebep hondanın eğitiminde motoru çok rahat yatırıp kaldırabiliyordum. benim motorla ufak bi virajda bile tedirgin oluyorum. dalgın olduğum için ön frene dokunup dokunmadığım konusunda emin değilim. takatsiz kaldığını düşünmüyorum çünkü kaydığını hissettim sanki ön tekerin. kayınca da ön freni istemsizce sıktım muhtemelen. insan aptal gibi hissediyor. bi de motoru ilk defa yerde boynu bükük görünce kötü hissettim.

  8. #8
    Stunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2015
    Şehir
    KUŞADASI-ANTALYA
    Motosikleti
    çok var sığmıyor :)
    geçmiş olsun olur ufak tefek şeyler

  9. #9
    ismail kozan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    sebebi basit gidonu tam kırmışsın ve taminimce ön frene basmışsın sonra lap...

  10. #10

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Bu dönüşü Honda GS eğitimlerinde öğretildiği gibi değil de aşağıdaki videonun 5. dakika 30. saniyesinden itibaren anlatılan biçimde yapmak bu türden motor devirmelere engel olacaktır. İlk 5 dakikadaki, gazı sürekli açıp kapatan, Fazer'da dizleri açık vaziyette dönmeye çalışan abiye çok kulak asmayın. Sakallının dediği esastır.

    https://youtu.be/oLbU_UdLI5g?t=333
    blackfish bunu beğendi.

  11. #11
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Alıntı blackfish adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nihayet ilk düşüşümü yaşadım. ara yoldan baya dik bir sola dönüş vardı. hızım çok düşüktü. tam döndüm derken motor sola düşer gibi oldu. sol ayağımı yere koyup tutmaya çalıştım ama çok fazla direnemedim. bıraktım motoru. ayaklık baldırıma çarptı. ben düşmedim motor düştü yani. ben de hafif bi sızı var. motorun koruma demiri ucundaki takozu kırıldı. debriyaj maneti çizildi. bi kaç fotoğraf ekleyeceğim. motoru kaldırdıktan sonra tam düştüğüm yerde bir metrekarelik alanın ıslak olduğunu gördüm. lastiklerim kötü. ama 3-4 aya değiştiremem. öneri tavsiye neden düştüğüme dair fikri olanlar varsa duymak isterim. kazasız belasız sürüşler.

    motorun koruma takozu kırıldı,

    http://<a href="http://hizliresim.co...E5.jpg</a></a>

    düştüğüm yer,

    http://i.hizliresim.com/E5E0pZ.jpg

    soldaki yoldan gelip cenaze arabasının gittiği yöne dönerken oldu,

    http://i.hizliresim.com/gZLGV5.png

    not: lastik kötü yer ıslak sebeplerini biliyorum ve eğitim eğitimciler honda gs1 i aldım. bunları göz önüne alarak söylemek istediklerinizi söylerseniz sevinirim.
    Geçmiş olsun. Oluyor öle şeyler. Depondaki göçük bu düşmenin eseri mi?

    Benim çöp konteynerinin yanından geçerken diz örtüsünün konteyner kenarındaki kaynak çapağına takılıp beni düşürmesi gibi tuhaf birşey.

  12. #12
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Geçmiş olsun hocam. Allah beterinden saklasın.

  13. #13

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 200 abs
    Alıntı EthanHunt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun. Oluyor öle şeyler. Depondaki göçük bu düşmenin eseri mi?

    Benim çöp konteynerinin yanından geçerken diz örtüsünün konteyner kenarındaki kaynak çapağına takılıp beni düşürmesi gibi tuhaf birşey.
    ben de şimdi fotoğrafa tekrar bakınca göçük sandım. gidip kontrol ettim. motorun çizgileri öyle. göçük falan yok çok şükür. zaten koruma demiri ne kadar koruyor diye merak ediyordum. bu sayede öğrenmiş oldum. depo ve karenajlarını koruyor koruma demiri.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:40 ----------

    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu dönüşü Honda GS eğitimlerinde öğretildiği gibi değil de aşağıdaki videonun 5. dakika 30. saniyesinden itibaren anlatılan biçimde yapmak bu türden motor devirmelere engel olacaktır. İlk 5 dakikadaki, gazı sürekli açıp kapatan, Fazer'da dizleri açık vaziyette dönmeye çalışan abiye çok kulak asmayın. Sakallının dediği esastır.

    https://youtu.be/oLbU_UdLI5g?t=333
    video faydalı oldu, tşkler. motoru dik konumda, arka fren yarım debriyaj dönmeyi çalışacağım biraz. herkese tşkler iyi dilekleri için. kazasız belasız sürüşler.

  14. #14
    SuleymanE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mart 2015
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 / Xpulse 200 4v
    Öncelikle geçmiş olsun hocam. Düşüş sebeplerini araştırman güzel. Benim tahminim bir ihtimal motor yatıkken gaz kestin ve aşırı yavaş olan motor birden sola yığıldı. Yada ön lastik anlık olarak kendisini bırakmış olabilir. Olayı birebir görmediğim için bunlar tamamen varsayımsaldır.

    Olayı düşük süratte ve böyle ufak tefek hasarla atlatman büyük şans. İnşallah son kazan bu olur.
    Yeniden geçmiş olsun.
    blackfish bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    dönüşte ön freni sıkmış olabilirsin. bizim burada da saçma sapan bir kavşak var. yeşil yansa da durman gerekiyor. ilk yapıldığı zaman bi arabayla burun buruna gelince dönüş esnasında frene dokununca ön teker kaptırıp gitmişti. koruma demirinde sürüklendi yarım metre. benzer bir olay yaşadık sanırım.

  16. #16

    Üyelik
    10 Kasım 2014
    Şehir
    uşak
    Motosikleti
    kuba cg-100
    gecmis olsun kardesim

  17. #17

    Üyelik
    30 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul / Kadıköy
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Zafer Hocam selam , öncelikle bana daha ekipman seçim aşamasında ve eğitim tavsiyelerin konusunda tekrar teşekkürlerimi sunup , tavsiyelerinin neredeyse tamamına uyduğumu ve çok memnun kaldığımı belirtmek isterim, bu konu vesile olmuş olsun.

    Geçmiş olsun değerli arkadaşım , inşallah çok sıkıntı çıkmaz, eğitim videosunda anlatılandan daha farklı şekilde düştüğünü tahmin ediyorum, zira ben de çok benzer bir şekilde Ataşehir' de çok dik bir Yokuş ile Başlayan viraja girerken az kaldı düşüyordum. Arka lastiğin kitlendiğini hissettiğim anda en küçük vitese inerek ve arka fren Yarim debriyaj, yüksek devirli gaz kombinasyonu ile kurtardım ama düşmeyiş sebebim kavşağa gitmekten son anda vas geçip yolumu değiştirmek oldu, telefondan Yazdığım için kroki çizemiyorum ama, kavşağa giremeyeceğimi anlayınca aynı yolun giriş yani ters istikametine girerek kurtardım.
    GIS Akademinin eğitimi ve yukarıdaki videoda anlatılan teknik benim için çok kullanışlı hatta daha önce konu açmıştım balataları yer miyim bu şekilde diye ama bugün bakınca ( ki hala soğuk falan demeden hala kullanıyorum) gerçekten sürüş teknikleri güvenli sürüşü sağlıyor. Ben belki de aranızdaki en tecrübesiz arkadaşınızım ( 600 RR ile başlayayım mi diyenleri saymazsak) hepi topu 2000 küsür km tecrübem var trafikte ama , korkudan eğitimde anlatılanları, kaza tarihçelerini, bakış, durabileceğini hızda Sürüş vb. Prensipleri sonuna kadar uyguluyorum.
    Hiç aklımdan çıkarmadığım en önemli konu da genelde ilk kazanın " ben artık bu işi çözdüm " denilen + 5000 km lerde yapılması. O noktaya geldiğimde bütçem dahilinde tabi, bir kaç eğitimi yeniden tekrarlamayı planlıyorum. Kaderden kaçılmaz tabi, tevekkül anlayışı var ama , önce tedbir sonra Tevekkül .
    Tekrar geçmiş olsun.
    blackfish bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)