Yine abs yuzunden takla atan motor videolari gelmis.Birde abs karsina cikan yayanin yanindan gecmeni sagliyormu gibi ipe sapa gelmez yorumlar.Avrupali sizin kadar mal olmadigi icin abs siz motor satisini yasakladi neyseki.Siz cok iyi soforsunuz ama abs ye ihtiyaciniz olmaz.Salak gibi kask mont gibi guvenlik ekipmanlari da kullanmayin.Dusecek kadar acemi degilsiniz sonucta.Bunlar hep dogal seleksiyon
Abs evet önemli, ama sanki herşey ona bağlıymış gibi konuşmalar saçma oluyor. Ona gelene kadar dikkat edilmesi gereken o kadar çok şey var ki. Abs nin işe yaradığı yer olan ani frenleme ihtiyacı hissetmek zaten bir hata yapıldığının göstergesidir. Abs niz de olsun tamam, ama ona ihtiyaç olmayacak şekilde kullanmayı öğrenmek daha faydalı. Abs yi kötülemek de anlamsız, abs olduğunda sanki hiç kaza yapılmayacakmış gibi doğal seleksiyon vs konuşmalar da anlamsız.
Not: Kullandığınız yolun o anki durumuna göre 70-100 km çok düşük hızlar da olabilir, 30 km çok yüksek bir hız da olabilir. Açık ve geniş bir yolda 70 km yüksek bir hız değildir. Açık yolda 70 km ile pozisyon yaşamak için arka arkaya hatalar yapmak gerekir. Eğitimden ziyade bir tecrübe sorunudur. Eğitimi bir öğrenme süreci ve tecrübeyi ise öğrenileni sürekli olarak uygulayıp refleks haline getirmek olarak görmeliyiz.
Ahuauhuhaa bravo hocam süper tespitler :D
Evet arkadaşlar yine motoru toruk makto edasıyla kullanan anti-ABS arkadaşlara gün doğmuş..
Güvenlik bilgisi olduğundan konuşmadan edemiyciim yine. Özellikle yeni başlayan arkadaşlar için.
- ABS'siz sürüp durmayı bilin, mümkünse ABS'li motora binin. Fren tekniğinizi ABS'ye gerek kalmayacak şekilde geliştirin.
- ABS var diye frene dibine kadar basarsanız fren mesafesi uzar. Şöyle basitçe anlatayım sevgili dostlar:
ABS'siz tam kızaklayan tekerleğin sürtünme kuvveti %20-30 civarında düşer.
Eğer ABS'yi devreye sokmuşsan, tekerleğin saniyenin bilmemkaçta birinde kızaklamış, ABS de o tekerleği boşaltıp yeniden sıkmış demektir.
ABS, tam yetenekle yapılan, yani %100 sürtünme kuvvetini kullanan bir frenlemeye göre tabi ki daha uzun mesafede duracak.
Kitlemişsin la tekeri!!!
Ama tam kızaklama halinden daha düşük bir kayıpla, aracına göre %5-10 civarında kayıpla yırtarsın bu işten.
Motorun üstünde kalman da cabası.
-ABS'li motora ilk defa biniyorsanız, manete saçma sapan basıp bırakıp bi daha basıp, çukurlardan falan geçerken frene basıp sistemin tepkilerini öğrenin. Sonra fren tutmadı, teker boşladı falan dersiniz. ABS'li farklı motora biniyorsanız da bunu yapın. Ön teker genelde bozuk yollarda saçmalar. Arka frenle yığıp sonra öne yüklenmek gerekir. Kombine varsa cillop.
-ABS'li motorla kurtaramadınız diye ABS olmasa kurtaracaktım da demeyin. Kızaklayıp düşecektin işte.
Detay bilgi isteyen sorsun seve seve yardımcı olayım.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)