Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Makineler ve Sürücüleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KZGN
    Merhaba,

    Bir süredir motorum ile ilgili bir fikir var aklımda.
    bu şekilde düşünmüş olan var mı diye sormak için yazıyorum aslında
    hiç sahip olduğunuz motoru uzun yıllar sürmek ve sizden sonraki nesle mekaniğini öğreterek aktarmayı planla-yanınız oldu mu? yada böyle olmalı mı? sonuçta buda bir seçim elbet...

    evet belki çok iyi bilmiyorum ama en azından bildiklerimi aktara bilirmişim gibi geliyor.
    bence motorlarımızı biraz hızlı tüketiyoruz gibi!

    125 150 200 250 300 ...derken nereye kadar tırmanıyor sürücünün isteği ve bir sınıfta durabilecek miyiz?
    Ne zaman keyif alıyor oluyor olu-caz ?
    yazılanları takip etmeye çalışıyorum sanki sürücülerin forumda %50 - 60 civarının 6 aylık süreçte makineleri değiştirdiğini fark ediyorum, yanılıyorsam düzeltin.

    Bozuk parçası ile uğraşırken bile keyif almak bile önemli bence...
    araltı, YouSuffer, M.Cankurt ve 4 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    Valla ben motorumu cok seviyorum 250cc tatli sirin bi xmax im var..

    Ona yaptigim masraftan asla kacinmiyorum hosuma gidiyor
    Elimde olsa garaja degil evde salona koyarim..

    Her 3000 de bir bakimi var bende yaninda durup ustaya bu ne bu niye boyle diye sorarim hep ogrenmeye calisirim bazen para olmuyor sodexho mu nakite cevirip bakim yaptirdigim oluyor..

    Yanina almak istedigim mt-07 var,insallah yazin alicam

    Xmax i satmayi dusunmuyorum
    kahve bunu beğendi.

  3. #3
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Hocam şimdiki motorlar mekanikten çok dijital aletler. Sensörler, beyinler vs.
    Yani eskisi gibi nostaljik bir görünüme sahip motorlarda yok artık.
    Yani 1950-60 model BMW'ler veya daha yakın tarih JAWA'lar gibi bakınca tarihi yansıtan çizgiler yok. Durum böyle olunca da Cbr250 gibi bir motoru bir sonraki nesile bırakma düşüncesi hiç gelmemişti aklıma.

    Şu an bi Mt-07, 20 sene sonra göze nostaljik görünür mü bilemem. Ya da ne kadar nostaljik bakabiliriz.

    Eskiden alalım, iyi kötü yetiyor ben bunu uzun yıllar kullanırım diyenler varmış demek ki. Herkesin ya babasından, ya dayısından, ya bir yakınından dinlediği JAWA hikayesi kesin vardır. Ama günümüze bunu yaşatacak model, çizgi, yaşanmışlık yok diye tahmin ediyorum motorlarda.

    Artık devir sürekli değişim devri. Alınan motorlarda böyle, hep bir üstünü düşündürüyor bizlere.
    kahve ve Onurhan D bunu beğendiler.

  4. #4
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    Cevap basit, doymak nedir bilmiyoruz şükredemiyoruz.
    kahve ve xawa bunu beğendiler.

  5. #5
    TAYFUNBORA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2011
    Şehir
    Samanyolu Galaksisi
    Motosikleti
    Ktm 690 Sm
    Güzel konu.Kesinlikle bende oğluma bırakmak isterim bir araç.Ama önce genel fikrimi belirteyim.İlk başta çok motor değiştirmek doğal.Tecrübe eksikliği yüzünden olduğu gibi tarz arayışıda bunu tetikliyor.Ayrıca farklı türlerin tadına bakma isteğide çok doğal.Bunlardan sonra ise düşük ihtimalde olsa uzun yıllar araçlarımızı kullanabiliriz.

    Gelelim benim hayalime.Ben motor bırakmak istemiyorum ama araba bırakmak istiyorum oğluma.Hatta geçenlerde baktım Porsche veya Mustang tarzı bir araba alsam yıllarca binsem sonra oğluma bıraksam gibi.Ama zor hiç ihtiyacın olmayacak bir bütçe gerekli.Ama vazgeçmişte değilim.Paşa 3 yaşında daha vakit var.

    Alıntı kahve adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Bir süredir motorum ile ilgili bir fikir var aklımda.
    bu şekilde düşünmüş olan var mı diye sormak için yazıyorum aslında
    hiç sahip olduğunuz motoru uzun yıllar sürmek ve sizden sonraki nesle mekaniğini öğreterek aktarmayı planla-yanınız oldu mu? yada böyle olmalı mı? sonuçta buda bir seçim elbet...

    evet belki çok iyi bilmiyorum ama en azından bildiklerimi aktara bilirmişim gibi geliyor.
    bence motorlarımızı biraz hızlı tüketiyoruz gibi!

    125 150 200 250 300 ...derken nereye kadar tırmanıyor sürücünün isteği ve bir sınıfta durabilecek miyiz?
    Ne zaman keyif alıyor oluyor olu-caz ?
    yazılanları takip etmeye çalışıyorum sanki sürücülerin forumda %50 - 60 civarının 6 aylık süreçte makineleri değiştirdiğini fark ediyorum, yanılıyorsam düzeltin.

    Bozuk parçası ile uğraşırken bile keyif almak bile önemli bence...
    kahve bunu beğendi.
    https://www.youtube.com/user/funtay34
    http://instagram.com/tayfunboralegend/
    https://www.facebook.com/tayfun.bora

  6. #6

    Üyelik
    25 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KZGN
    Teknoloji ve elektronik,
    Heryerde hayatımızı kolaylaştırmak adına var oluyorlar..
    Ve Mitoqondri sana katılıyorum yazdıklarında...

    Geçmişte motorlar daha mekanikti belki ama en basitinden kendine özgü sesleri vardı.
    Karakter izleri bence bunlar...

    Alman araba üreticileri gibi Japon motor üreticileri de modüler yapıya geçtiğinden beri
    aynı fiziksel makinanın yazılımı + grenajı farklı yapar oldular.
    Budanmış özellikler ve/veya ücretle gelen artılar vs.vs.

    Hak veriyorum elbet sonuçta bunu para kazanmak için yapıyorlar.
    Ekonomik buhranlardan en az etkilenmek çabası belkide.

    Son kullanıcı olarak biz aslında şekillendirmeye etki etmeliyiz bilinçli alım yaparak...

    Buradan o halde ne alıcaz sorusu mutlaka çıkacaktır

  7. #7
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Olay aslında şununla alakalı. Marka ve model çok önemli.

    Motorlarda klasik çizgileri koruyan bir çok marka var. Hemen hemen ilk günden bugüne ana çizgilerinde pek değişiklik yapmayan markalardan bahsediyorum.

    Harley Davidson, Triumph, gibi. Bu markaların motosiklet modellerinde klasik çizgileri hala taşıyan modelleri mevcut.

    Cbr250 olmasa da, bu markaların bazı modellerinden alıp, bir sonraki nesile 2015 modelde olsa bırakılabilir.
    kahve bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    25 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KZGN
    Alıntı TAYFUNBORA adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel konu.Kesinlikle bende oğluma bırakmak isterim bir araç.Ama önce genel fikrimi belirteyim.İlk başta çok motor değiştirmek doğal.Tecrübe eksikliği yüzünden olduğu gibi tarz arayışıda bunu tetikliyor.Ayrıca farklı türlerin tadına bakma isteğide çok doğal.Bunlardan sonra ise düşük ihtimalde olsa uzun yıllar araçlarımızı kullanabiliriz.

    Gelelim benim hayalime.Ben motor bırakmak istemiyorum ama araba bırakmak istiyorum oğluma.Hatta geçenlerde baktım Porsche veya Mustang tarzı bir araba alsam yıllarca binsem sonra oğluma bıraksam gibi.Ama zor hiç ihtiyacın olmayacak bir bütçe gerekli.Ama vazgeçmişte değilim.Paşa 3 yaşında daha vakit var.
    Merhaba,
    Öncelikle yorumunuza katıldığım ve biraz eleştirisel baktığım noktalar var.
    ilk olarak katogori belirlemek için motor değişikliği ve tarz arayışı fikrinizi makul buluyorum bence de kabul görmeli konu içerisinde.
    Ama bu geçişler neden oluyor bunada bakmak lazım... doğru seçim yapamıyor muyuz acabağ?
    diye sorgulamak bir açı getirebilir bize belki.

    ikinci olarak da oğulunuz varmış allah bağışlasın ve analı babalı büyütsün
    ama bence o hafızasına; babasının hatrı sayılır bir makine kullandığını yazıyor, ve gelecekte fark ederek
    merakla soracaktır, sormasıda doğal olan sanırım en azından ben bu yönde düşünüyorum

    Babalar ve oğulları..
    Kendi babamdan biliyorum.
    Sürçü lisan ettiysem affola
    iyi günler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:57 ----------

    Alıntı Mitoqondri adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Olay aslında şununla alakalı. Marka ve model çok önemli.

    Motorlarda klasik çizgileri koruyan bir çok marka var. Hemen hemen ilk günden bugüne ana çizgilerinde pek değişiklik yapmayan markalardan bahsediyorum.

    Harley Davidson, Triumph, gibi. Bu markaların motosiklet modellerinde klasik çizgileri hala taşıyan modelleri mevcut.

    Cbr250 olmasa da, bu markaların bazı modellerinden alıp, bir sonraki nesile 2015 modelde olsa bırakılabilir.
    Günümüzdeki alım güçleri orta gelirli bir insanın bu tarz motorları işletmesi ve saklamasına izin veremeyebilir
    çok emin değilim. Sanki biraz fiyatları lüks; kendileri, hatları, çizgileri geçmişten gelmesine karşın.
    Mitoqondri bunu beğendi.
    скиталец

  9. #9
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Benimde aklıma sonradan geldi bu markalar. Açıkcası tarz olarakta uzak olduğum türden motorlar.

    Motosiklet diyince genelde ss tarzda, yüksek cc'li veya daha kolay ulaşılabilecek motosikletler akla geliyor benim için.

    Sizinde söylediğiniz gibi, maliyetleri ve saklama, bakım, yedek parça vs. gibi etkenleri düşününce lüks kaçabiliyor.

    Ancak ileride günümüzden 2015 model bir motosikleti çocuğuma veya torunuma bırakmak istediğimde, bu geçmişten gelen, klasik çizgileri olan bu markalardan olmasını isterdim. Honda'nın Yamaha'nın, Kawasaki'nin veya bir çok dijitalleşmiş, agresif çizgilere sahip motosikletler yerine tercihim bu tarzda olurdu diye düşünüyorum.
    kahve bunu beğendi.

  10. #10
    Sti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2015
    Şehir
    Istanbul
    Insanlarin 'daha,cok daha' demelerinden kaynaklanan bi olayin sonucudur bence,hep bi adim fazlasini istemek,elindekini sevip onunla yetinmemenin sonucundan kaynaklaniyo gibi geliyo bana,ayni zamanda devir ozenti devri,bizim ahmet bunu almis hasandada bu var,onlar 600 e gecti benim neyim eksik,iste ne biliyim onlar naked suruyo ben niye surmiyim tarzi dusuncelerin sonucuda olabilir,motosiklet tabiki degistirilir,ama favori gercekten onunla vakit gecirmekten mutlu oldugunuz,onu tamir etmenin keyif verdigi bi motosiklette mutlaka envanterinizde bulunmali
    kahve bunu beğendi.

  11. #11
    127 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Bu iş herşeyde heryerde böyle dostum. Sadece motorsiklet konusunda değil yani bu.
    kahve ve Thermosifon bunu beğendiler.

  12. #12
    Thermosifon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    X-Max 250
    Bizim insanımız popüler kültürün esiri olduğu müddetçe ve sosyal ortamlar da statü olarak kendini alt sınıf gördükçe bu böyle devam eder kardeşim.Kimi var çok fazla kız var diye XMAX grubun da yer almak için gider XMAX alır,kimi var gerçekten güzel geziyor adamlar be der gider TRANSALP alır kimi var lahmacun taşımak için FİZY alır Çin de adamların kullandığı telefonu gördüm şok oldum adam hala 3310 gibi telefon kullanıyor ya diyen ÇİN'e gidip gelmiş arkadaşlar bilirim.Fakat burada kendileri IPHONE 6 PLUS çıktığı anda tonla para döküp alırlar ufak bir motor parası hatta Neden yani anladın mı çünkü o telefon o masaya konacak o telefon metrobüs de yandan bakanlarca görülecek
    kahve bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    25 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KZGN
    Alıntı Thermosifon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bizim insanımız popüler kültürün esiri olduğu müddetçe ve sosyal ortamlar da statü olarak kendini alt sınıf gördükçe bu böyle devam eder kardeşim.Kimi var çok fazla kız var diye XMAX grubun da yer almak için gider XMAX alır,kimi var gerçekten güzel geziyor adamlar be der gider TRANSALP alır kimi var lahmacun taşımak için FİZY alır Çin de adamların kullandığı telefonu gördüm şok oldum adam hala 3310 gibi telefon kullanıyor ya diyen ÇİN'e gidip gelmiş arkadaşlar bilirim.Fakat burada kendileri IPHONE 6 PLUS çıktığı anda tonla para döküp alırlar ufak bir motor parası hatta Neden yani anladın mı çünkü o telefon o masaya konacak o telefon metrobüs de yandan bakanlarca görülecek
    Benim demek istediğim de aslında tam olarak buradan geçmekte
    motorsikletim bana özel aynısının nokia 5110 gibi tak/çıkar kapaklı benzerleri olmamalı.
    hatalı anlaşılmalara fırsat vermemek adına benzer renginden bahsetmiyorum,
    modüler yapıda olan modellerden bahsetmekteyim

    Aslında X kuşak, Y kuşak ve Z kuşak farkını mı deşiyoruz farkında olmadan ?
    Thermosifon bunu beğendi.
    скиталец

  14. #14
    ZümeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2015
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Me Te Doquz
    Bana göre;
    Hangi vites önemli değil gazı açtığında tutunacak yer arıyorsan motorun üzerinde o motor senin tatmin ediyor demektir.
    MT7 şu anda beni gayet qüzel tatmin ediyor. Hemde her viteste.
    Derin olan kuyu değil, kısa olan ip'tir.

  15. #15
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Benim tatmin olmam için motosikletin 120 ile dengeli ve zorlanmadan gitmesi gerekiyor. Şu an ybr mi çok seviyorum çünkü beklentilerimin çok ötesinde ve asi bi kısraktan ziyade asil bir safkan gibi yumuşak huylu. Yani bu alet bensiz daha iyi gider, üzerinde beni istemiyor gibi düşünceler oluşturmuyor bende :D Benim kullandığım alet zorlanıyorsa başım ağrır inince ama sakince yol alabiliyorsam resmen ruhuma masaj yapar.

    Ben şimdiki motosikletlerin gelecek nesle bırakılacak kalitede olmadığını biliyorum. Belki custom hale getirilirse ancak mümkün olabilir.

    Benim kullanacağım model büyük ihtimalle gs 650 gibi bir şey olacak. Şehir içinde çok rahatsız olmayan ve her yola öyle ya da böyle gidebilecek bir alet. Sonra yenisi çıktıkça değiştiririm takas desteği sayesinde kurumsal müşteri kıvamına gelmiş dayılar gibi :D
    kahve bunu beğendi.

  16. #16
    bpak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2010
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    yine msx 125
    Son günlerde aklımda olan şeyi yazıya dökmüşsünüz. Ama ben biraz daha geniş düşünüyorum sanırım. Bu sorgulamayı sadece motosiklet için değil satın almaya doyamadığımız şeyler için yapıyordum. Ne zaman doyacağız?
    kahve bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    25 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KZGN
    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben şimdiki motosikletlerin gelecek nesle bırakılacak kalitede olmadığını biliyorum. Belki custom hale getirilirse ancak mümkün olabilir.
    malzeme kalitesi konusunda haksız değilsiniz.
    Ama sizin ikitekere olan tutkunuzun kalitesi aktarılacaktır
    en azından düşüncem bu yönde...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:49 ----------

    Alıntı bpak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son günlerde aklımda olan şeyi yazıya dökmüşsünüz. Ama ben biraz daha geniş düşünüyorum sanırım. Bu sorgulamayı sadece motosiklet için değil satın almaya doyamadığımız şeyler için yapıyordum. Ne zaman doyacağız?
    Ne farkederki zaten bir çok motosikleti elma telefonlara kurulan uygulamalara çevirmediler mi?
    bendeki sadece bir örnek..Ama dediğiniz gibi satın almaya doyamayacakmışcasına programlan mıyormuyuz ?
    bpak bunu beğendi.
    скиталец


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)