Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yeni sürücü sürüş hakkında yardım-öneri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 200 abs
    2arkadaşlar merhaba daha bi iki hafta oldu motorumu alalı. 2013 duke abs. 3-4 gündür de 60 ı geçmeden günlük 10 km yol yapıyorum ev iş arası. bi kaç konuda fikir ve önerinizi almak istiyorum.

    1- aynaları kullanamıyorum. arkamda ne olup bittiğini önceden kestirmek istiyorum. bi kaç kere ani şerit değiştirmem gerekti. omzumun üstünden baya geriye bakıp geçtim. yanlış olduğunu biliyorum ama aynaları doğru konumlandıramamaktan da olabilir. aynaya bakınca bişi anlamıyorum ve bakma alışkanlığı da edinemedim henüz. ama araç sürerken aynalarla ilgili hiç problemim olmadı.

    2- fren konusu. arka freni neredeyse hiç kullanmıyorum. alışamadım motorda ayakla fren yapmaya. genelde ön freni kullanıyorum. abs nin verdiği güven de var. ama bugün arka tekeri havalandırdım bi iki kere. bi de bi virajı alamayacağımı görünce ön freni sıktım. sıkar sıkmaz altın elbiseli adamın virajda ön fren sıkılmaz dediğini işittim sanki. neyse bi problem olmadı, abs nin devreye girdiğini fark etmedim ama ondan da olabilir.

    3- motoru açık bir otoparka bırakıyorum cüzzi fiyata anlaştık. ama otoparkın kapısı genelde açık. adam da bi gidonu kilitleme, arada bir hareket ettiriyorum motoru, yer açıyorum dedi. karşıda emniyet var ama biri içeri girse motoru yavaş yavaş götürebilir. abus halat kilit almıştım eski sahibinden. bu kilidi kullanıp da motoru çalınan oldu mu? binanın önüne demire kilitlesem hem gözümün önünde olur diyorum. fatih sahil tarafında oturuyorum. hırsızlar meşhur baya burda.

    tşkler şimdiden

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:41 ----------

    tecrübeli arkadaşlar bi cevap lütfen.
    alijian bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    1. Ayna kontrolu ok ancak kafayi cevirip bakmak cok daha onemli.. buna hayat kurtaran bakis deniyor.

    2. iki fren beraber kullanilir asla sadece on kullanilmaz, yuk transferi arka ile baslar on ile biter..yoksa on teker cabuk kilitlenir ve abs gereksiz devreye girer durus mesafen etkilenir.

    3. Egitim almadan alayli ogrenmeye kalkismis gorunuyorsun, egitim almazsan bir kamyon yalan yanlis uygulama omurboyu baki kalir sonra degistirmek cok zor olur..

    Unutma hobin sonun olmasin..

  3. #3
    alijian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2009
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    crf250l
    abus kilit mevzuunu ben de merak ediyorum. bayrampaşa/kartaltepe'deyim ve motoru alınca nereye koyarım diye kara kara düşünüyorum. otoparkçının motoru kafasına göre oraya buraya alması da kötüymüş.

  4. #4
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Bende yeni sayilirim fakat senden biraz daha eskiyim bahsettigin sorularini bende yasadim..

    1. Benim kafam dikiz aynadina gidiodu ilk gun arkaya bakmak icin.. :D ama gercekte. Aynalara alisiosun.. tam arkana bakmak biraz zor oluyor ama sana tavsiyem su..

    Biraz daha kendine mesafe ver ve surekli arkanda nooluyo ne bitio bak.. gerekirse dirsegini iceeiye cek gene bak.. aynalarini ayarlamak yardimci olucaktir bi tane arabanin onunde dur (parketmis) ve aynalari kurcala iyice.. ben halen tam arkami goremiorum gormek icin hafif slalom yapiorum..

    2.bence biraz daha guvenli surmeye calis.. frenide ben genelde sehir icinde ayagim hep arka freni kapatir (trafikde).. bu yontem cok tehlikeli panik bassrsan arka kitlemesi garanti..

    Yavas hizlsrda on freni gercekten cok dikkatli kullan bence.. motorun dengesi azaldigi icin gidon azcik bile donuk olsa on fren duaurebilir.. burda abs de seni kurtarmaz..

    Vrijda on fren kitlemeden coook once seni dusurur.. bu arada virajda hizliysan on fren seni geri diklestirir buna da dikkat et..

    3.bilgi sahibi deilim ama kapali otopark oneririm

  5. #5
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    1- aynaları kullanamıyorum. arkamda ne olup bittiğini önceden kestirmek istiyorum. bi kaç kere ani şerit değiştirmem gerekti. omzumun üstünden baya geriye bakıp geçtim. yanlış olduğunu biliyorum ama aynaları doğru konumlandıramamaktan da olabilir. aynaya bakınca bişi anlamıyorum ve bakma alışkanlığı da edinemedim henü. ama araç sürerken aynalarla ilgili hiç problemim olmadı.


    Aynalarınızı bir yanızdaki şeriti ve kör nokta tabir edilen kısmı (olası bir yanınızdan silme geçmede farketmeniz için) görecek şekilde konumlandırın. Aynaya bakınca bir şey anlamıyorum nasılsa diye kullanmamazlık etmeyin, göz ucuyla aynaya bakmakla omuz üzerinden geriye bakmak aynı görüşü verse de önünüzdeki trafiği okumanıza ara vermek zorunda kalmazsınız.



    2- fren konusu. arka freni neredeyse hiç kullanmıyorum. alışamadım motorda ayakla fren yapmaya. genelde ön freni kullanıyorum. abs nin verdiği güven de var. ama bugün arka tekeri havalandırdım bi iki kere. bi de bi virajı alamayacağımı görünce ön freni sıktım. sıkar sıkmaz altın elbiseli adamın virajda ön fren sıkılmaz dediğini işittim sanki. neyse bi problem olmadı, abs nin devreye girdiğini fark etmedim ama ondan da olabilir.


    Bence aynadan frenden önce viraj öncesi konumlanma ve yol okuma gibi becerilerinizi geliştirin. Sonunu göremediğiniz viraja güvenli olmayan bir hızda girerseniz fren yapmak zorunda kalmazsınız.

    Özetle geniş görüş, bakış kullanın, aynayı da etkili kullanın ki kuş bakışı misali tepeden bakar gibi nerdeyim,arkamda ne var, önümde ne var gibi bilgileri edineseniz.

    Kask içinde kendi kendinize SESLİ konuşun, çoooook işe yarıyor, " şimdi sol şeritteyim, sağ önümdeki adam entresan şeyler yapmıyor, uysal ve uygun hızda gidiyor ama onun önünde otobüs sağa yanaşıyor , bu adam kesin önüme kırar" gibi . Kendi kendinizin co-pilotu olun.

    3- motoru açık bir otoparka bırakıyorum cüzzi fiyata anlaştık. ama otoparkın kapısı genelde açık. adam da bi gidonu kilitleme, arada bir hareket ettiriyorum motoru, yer açıyorum dedi. karşıda emniyet var ama biri içeri girse motoru yavaş yavaş götürebilir. abus halat kilit almıştım eski sahibinden. bu kilidi kullanıp da motoru çalınan oldu mu? binanın önüne demire kilitlesem hem gözümün önünde olur diyorum. fatih sahil tarafında oturuyorum. hırsızlar meşhur baya burda.


    Öyle olmaz, bir köşe belirleyip motorun gidonunu da disk kilidini de halatınızı da kilitleyin. Adam tetris gibi tüm arabaları sıfıra sıfır dolduracak diye sizin motorunuzun güvenliğini riske atmayın. Neden hareket ettiriyor motoru hem. Müsade etmeyin, motosiklet hırsızlarının ne kadar çok olduğunu söyleyin.


    Kazasız belasız sürüşler
    A.Türker bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    27 Ağustos 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    KTM Duke 200 abs
    darkcity, honda nın eğitimine daha on gün var. katılacağım kesin. şimdilik motoru yatırmaya gönlüm yatırmaya razı olmadığı için biraz da alıştırma olsun diye sürüyorum. ara ara da boş miting alanında pratik yapıyorum. tşkler cevabın için.

    kıcancern, tikiz aynası örneği çok güel bi tespit. tam demek istediğim eksikliği ifade ediyor.

    sokullu, cevaplar çok tatmin edici oldu. yarın hepsini denemeye çalışacağım. otopark işi de dediğin gibi bi nokta belirleyip kilitlemek en mantıklısı. kilidi aldım evde duruyor. iş yerinde güvenlik var. otoparka da kilitlemeyeceksem neden halat kilit aldım.

    ayna konusu, ayarlamaya çalıştım ama emin olamadım aslında. dirseklerim çıkmasın, dışarıyı göreyim deyince çok geniş veriyor. omuz üstünden bakma hissi doğuyor bende. biraz dirseklerimi göreyim hem kör noktadan emin oolurum deyince de tam solda ne var göremiyorum hissi uyanıyor. viraj konusu çalışacağım boş alanda.


    aslında eğitimden sonra bi çok sorum cevaplanacak gibi hissediyorum. uzun süredir de trafikteyim arabayla. trafik okuma gibi beceriler kazandığımı düşünüyorum ama motor sürmek tamamen farklı doğal olarak. özellikle istanbulda.

    onun dışında motor yıkarken dikkat et dediğiniz bişi olursa da çok memnun olurum. geçen cimlerden geçeyim dedim çamura saplanıp kaldım. çıkana kadar motor battı. yıkadıktan sonra zincir temizliği ve yağmalama da yapacağım. motor sevdamı neden bu kadar erteledim diye sorup duruyorum şimdi kendime.

  7. #7
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Moturu yikaarken dikkat edilcekler..
    sicakken kesinlikle yikama fren disklerine dier metallare zarar verirsin..

    Egzozun icine direm su tutma.. kapantmana gerek yok ama oradan gecerken hafif dikkatli ol..

    Elektroniklere direk su tutma..

    Yikadiktsn sonra pas ve oksitlenmegi engellemek icin wd40 kullanir herkes bende dahil gercekten ise yarar.. oyniyan tum parcalsra skiosun manet anahtar gaz kolu ayak pegleri..

    Hocam ayna.konusunu da kafana takma.. bence arkani goremiosan aynadan dirsegini gorecek sekilde ayarla hafif arkayi gormek icin kolunu iceri cekersin..

    Yan tarafinda kor nokta olucak tabiki arabadada var.. sollarken filan hafif kafani sola cevirip kor noktana bakabilirsin

  8. #8
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    1.motorunun aynalarının açısını bilmiyorum ama ayna sürüş pozisyonundayken yanındaki şeridi göstermeli mutlaka ona göre ayarla bu şekilde trafiğe çıkma lütfen kendi güvenliğin için.
    2. motorda %70 ön %30 arka fren kullanılır duymuşsundur. hızın 30un altına düşünce arka frene basmalısın bunun alıştırması için boş bir yerde 1.-2.viteste arka frene basarak dur ayağın alışsın. Viraj içi hatalı frenleme tehlikelidir ama kimse anasının karnından fren yapmayı öğrenerek doğmuyor şimdilik kabul edilebilir.
    3.açık otoparktaki adam gecede ordaysa kulubesinin etrafında tutması yeterli. evinin önüne bağlamak çok tehlikelidir helede seninki gibi cıvıl cıvıl bir motorla fazla dikkat çeker geceleri kilide çok güvenme kesilmeyen kilidi anahtarını kurcalayarak açmayı deniyorlar. Sana tavsiyem alarm taktır.

    Motoru zırt pırt yıkama çamura bulandıkça yıka ve 300 kilometrede bir mutlaka zincirini yağla. Motor kirli olsa sürüşünü bozmaz ama kuru ve kirli zincir seni çok etkiler. Yaptığın hatalar çok normal herkes böyle başlıyor hevesin kırılmasın iyi sürüşler.

  9. #9

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Eğitime değinilmiş zaten dolayısıyla ben sadece aynaya değineyim. KTM 125/200/250/390 Duke aynaları dar. DOlayısıyla yalnızca kolu gösteriyor. Arkayı görebilmek için açtığınızda ise bu sefer çapraz geriyi göstermeye başlıyor tam arkadaki aracı görmek kolayca mümkün olmuyor. Ben eşimin KTM 200 Duke'üne de 390 Duke'üne de ilk bindiğimde ayna genişletme aparatı takmaya karar verdim çünkü ne MT-0'ün ne de VStrom'un aynalarında böyle bir sorun yaşanmıyordu. Motoplus'ta SW Motech marka SVL.00.504.101 kodlu ürün. http://www.motoplus.com.tr/urun/9966...SVL-00-504-101 Belki başka yerlerde başka markalarda daha ucuz ürünler de uyuyordur, bilemiyorum.

    Eğitim güzel olur. Motosiklet hayatını şekillendirir. Hele yol eğitimi... Offf mis.
    blackfish bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)