Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Klişe İkinci Motor Tavsiyesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Merhaba arkadaşlar,

    Nisan'dan beri Duke 200 kullanıyorum. Motoru kullandıkça şunları farkettim:

    + Motorun hafifliği bir çok kez beni kurtardığı gibi, aynı zamanda durur hızlarda elle dahi taşıması çok büyük kolaylık sağlıyor.
    + Küçük ve kıvrak yapısı sayesinde yoğun trafikte kullanmak dar alanlardan geçişte önemli bir avantajı var.
    + Tarzı ve görünüşü hala hoşuma gidiyor
    + Az yakması önemli bir avantaj
    + Ufak hacmine rağmen agresif gaz kolu biraz da olsa tatminkar (kendi sınıfında)
    + Pedlerin geride olması konusu dışında oturma pozisyonunun rahatlığı.


    - Naked olayı çok hoş da, 100 km üzeri hızda rüzgar ölümcül Özellikle arkadaşlarla yaptığımız uzun yollu gezilerde ben dağılıyorum.
    - Otobanda sabit 120 hızda gayet yeterli olsa da arada bir araç sollamak gerektiğinde biraz daha iyi ivmelenme istiyorum.
    - Çanta takınca görüntü çok kötü oluyor diye taktırmadım ama full ekipman bindiğim için onları gittiğim yerlerde elde taşımak daha da kötü
    - Artçı konforu diye bir şey yok Artçı ile zaten pek dengeli hissetmiyorum.
    - Malum tek silindir titreşimi ve sert sele nedeniyle uzayan sürüşlerde düşen konfor.


    Motora başlarken ikinci motorumun kesin enduro tarzı olacağını düşünüyordum. Ama zamanla kullanım konusunda kendimde şunu farkettim ki ben endurocu değilim. Asfaltı seviyorum. Hafif ara hızlanmaları, racing kadar olmasa da bazen öne yatmayı, virajda hafif motordan sarkmaları filan seviyorum. Hatta bazen trafikte olmayı seviyorum, araçların arasından (abartmadan) sağlı sollu geçmeyi seviyorum. Ayrıca motorumu sadece hafta sonları kullanıyorum ve çoğunlukla 100-200 km yol yapacağım rotalar çiziyorum. Trafiğe giriyorsam da yine gezme amaçlı.

    Dolayısıyla benim isteğim rüzgardan beni güzel koruyan grenajlı, çanta takınca yakışıklılığı bozulmayacak, görüntüsü sportif güzellikte, çok büyük olmayan, trafikte boyutları anlamında rahat edebileceğim yaklaşık 40-60 bg aralığında kuvvete sahip bir motosiklet sahibi olmak. Ama bir kısıtım var ki motora 20.000 TL'den fazla da vermek istemiyorum (çantalar dahil) ve sıfır yahut 1 yıllık max 10.000'de bir motora binmek istiyorum.

    Bu durumda sanırım ikinci motor alacak olduğumda benim için en uygun klasman sport touring modeller. Max 600-700 cc bakacak olduğumda (bütçe ve tecrübe açısından) ER6F ve XJ6 Diversion F modellerinden başka motorlar karşıma çıkmıyor. Bu motorlar tam istediğim motorlar olsa da fiyatları 30.000'den aşağı gelmiyor.
    Yani aslında benim istediğim şey 300-400 CC, 20.000 TL'lik bir sport touring almak ama böyle bir motor bulamadım (ikinci el alımdaki kısıtlamam nedeniyle).


    Buraya kadar size durumu anlattım, bundan sonra sorular kısmına geçiyorum.

    1- İkinci sene de az buz ama Duke 200 ile durumu idare edip, 2 sene para biriktirip ER6F veya XJ&F hayallerimi daha sonraki bir zamana ertelemeli miyim?
    2- Ne diye 30.000 vercem, başlarım rüzgarına da çantasına da, mis gibi 22.000'e MT-07 alırım diyerek yine naked tarzda mı kalayım? Burada beni ürküten motorun aşırı agresif olması konusu var ki onu da MT07'nin (benim için) negatif tarafına yazıyorum. Çünkü kendime her zaman hakim olur muyum gaz konusunda pek emin değilim
    3- Duke 390 alıp (artçı konusunu sallayıp) iğrenç görünse de çanta, cam vs taktırıp onunla mı 2 sene geçirmeliyim?
    4- Benim aklıma gelmeyen ama bu istekleri karşılayacak başka motorlar var mıdır?


    Uzun bir yazı oldu, okuyup cevaplayan herkese şimdiden teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    YeBeReeeee

  3. #3
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    ikinci el cbr600f veya diversion f.

  4. #4

    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Muğla/Uşak
    Motosikleti
    Café Racer
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    YeBeReeeee
    Can sıkmaya başladı artık bu muhabbet. Yetmedi mi?

    Sorunun cevabına gelecek olursak, senin de söylediğin gibi XJ6 Diversion F güzel bir seçim olacaktır. Şu an sıfırı 25.500 TL olarak gözükmekte. KM'si az ve model yılı yüksek ikinci elini bulmak da çok zor olmayacaktır diye düşünüyorum.

  5. #5
    AWESQME - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Şehir
    İzmir - Karşıyaka
    Motosikleti
    2013 Honda CRF 250 L
    Benim de aklıma CBR 600F geldi valla direk.

    XJ6 Diversion için 2. el 20.000 Tl altı var: http://www.sahibinden.com/motosiklet...ting=price_asc
    karacabeg bunu beğendi.

  6. #6
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    CBR 600 F önerisi çok yerinde aslında. Biraz yaş ve km'si fazla (benim gibi yeni başlayan birine) diye çekiniyorum.

    Bu konu hakkında ne düşünürsünüz? Güvenlik anlamında beni sıkıntıya düşürecek sorun çıkarmaz ise onlara bakabilirim.

    Bu km konusundaki korkum arkadaşımın başından geçen Suzuki V Storm ikinci el kazığı nedeniyle oluyor aslında. 40.000 km'da almıştı ama motor servisten çıkmıyordu ve satarken neredeyse aldığının yarı fiyatına satabildi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

    hayalimde CBF 1000 var benim mesela, CBF 600'leri de bu kapsamda değerlendirmeli miyim? Yine üretilmeme, km konuları giriyor işim içine.

  7. #7
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Alıntı basto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR 600 F önerisi çok yerinde aslında. Biraz yaş ve km'si fazla (benim gibi yeni başlayan birine) diye çekiniyorum.

    Bu konu hakkında ne düşünürsünüz? Güvenlik anlamında beni sıkıntıya düşürecek sorun çıkarmaz ise onlara bakabilirim.

    Bu km konusundaki korkum arkadaşımın başından geçen Suzuki V Storm ikinci el kazığı nedeniyle oluyor aslında. 40.000 km'da almıştı ama motor servisten çıkmıyordu ve satarken neredeyse aldığının yarı fiyatına satabildi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

    hayalimde CBF 1000 var benim mesela, CBF 600'leri de bu kapsamda değerlendirmeli miyim? Yine üretilmeme, km konuları giriyor işim içine.
    bak onu ben söylecektim unuttum. cbf 600 eşşek gibi bir motor fiyatı da uygun. Yakıtı sorun değilse çok iyi bir seçenek. Ama iyi bir ustan olması lazım olası durumlarda.

  8. #8
    s103r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    mh drift/ 250 Repsol İnş :)
    Kardeşim Durumunu pek bilmiyorum ama xj6 demıssın 130 kg motordan bir anda 200 küsür kiloya geçmek pek mantıklı gelmedi bana

  9. #9
    4Vaqrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara / Çorum
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 300
    300 400cc sport touring? Kawasaki ninja 300 var yurt disinda st kategorisinde satılıyor?Ama bence size yetmez. Ayrıca er6f ve xj diversion da var onlar nasil 30 bin yahu sıfırlari 25 30 arası ikinci el rahat 20 25 civari bulunur. 600 f olur 650 f olur olurda olur

  10. #10
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    MT-25 gelecek yakında, ona tur camı taktırıp ikinci motosikletiniz yapabilirsiniz. Bkz. Doğmamış bebeğe don biçmek

  11. #11
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    NC700X tam aradigin motor aslinda.. yuksek tork, saglam, az yakit, guncel motor, 17-20bin tl arasi..Kombine abs...


  12. #12
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    @hakikiteker MT-25 hakikaten beklediğim motor valla :D Bir an önce gelse :D


    @darkcity2000 Teşekkürler.Çok iyi bilmiyorum ama NC 700X'lerde insanların memnun olmadığı bir çok konu varmış ve 750X'te bunlar düzeltilmiş diye aklımda kalmış. Bunu konuyu açar mısın? Bu nedenle ben 700X'lere bakmadım hiç. 750X de daha pahalı olduğundan pek düşünmedim, ayrıca 750 X sanırım daha da yüksek bir motor değil mi?

    @4Vaqrant teşekkürler. XJ6 sıfırı 25 papel. Aksesuarlarla (yan ve arka çantalar) 30'a doğru çıkıyor. İkinci el çok az var onlar da 25-26'ya aksesuarlarla alınabilir. Ben Duke'ün üzerine 9 bin daha koyarım diye düşündüğümden 20'yi geçmesin istiyorum. Çünkü 25'e çıktığında benim nakit 6 bine daha ihtiyacım olacak ki bu da oransal olarak büyük para Yine de zorlayıp XJ6 almak bana en mantıklı gelen seçenek tüm seçenekler arasında. Yalnız sanırım bu XJ6'larda ABS yok. Opsiyonlar özel geliyormuş da onu bekleyecekmişsin filan (bu durumda ikinci elde ABS'li XJ6 mümkün değil)

    ER6F ise çok daha pahalı bir alet, aksesuarla temiz ikinci elde 30, sıfırda 35'e vurur ibre.

    Kendime de zorluk çıkarıyorum çantaları ekleyerek aslında. Ya da kasmayıp, motoru alıp çantaları bir sonraki sezona bırakabiliriz..

  13. #13
    enable - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS, cbf150,xmax250ABS
    Aynı durumdayız, beklentilerimiz aynı, naçizane CB500X diyorum.

  14. #14
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Ben de hemen hemen ayni seyleri istiyorum, ama bir tek farkimiz var benim 20bin TL butcem yok

    30bin`e gerek yok, 20bin TL`e 2 veya 3 yasinda Xj6-f veya Er 6 f bulunabilir, tabi biraz beklemek gerekiyor.

    21 bin TL`e ABS`li Er 6 f vardi 2014 model yesil, iki gun sonra satildi tabi.

    4 silindir 2 silindir derdin yoksa bu modeller arasinda 600 fa modeli de dahil cok bir fark gormuyorum. Hepsi kaliteli motorlar.

    Gidip o parayi Mt 7`e baglarsan pisman olursun sanirim, ruzgardan sikayetci oldugunu yazmissin zira.

    30bin TL`e sifira yakin Fazer 8 alirsin

  15. #15
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    CB500X olsa ne güzel olurdu gerçekten :(


    Aslında dediğin gibi 20-21 bin'e ER6F'ler çıkıyor da işte benim psikoluğumdan illa 10.000 km altı istiyorum. Çıkanlar genelde 20-25 bin km'lerde oluyor. 10 bin km altı 25 bin TL gibi.


    Biraz başka konulara gidiyor ve acemice bir soru olabilir ama 25 bin KM'de motor almanın sakıncaları neler olabilir sizce? Araba olsa 25 bin KM sıfır araba demek ama motorda nedense bende içgüdüsel olarak 10 bin KM psikolojik sınırı var.

    Belki de tüm sorun bendedir, 25 bim KM'de ER6F alıp huzura erenlerden olabilirim, bu konu da kapanabilir

  16. #16
    Sti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2015
    Şehir
    Istanbul
    Cbr500r a ne dersiniz? Absliside var,motor hakkinda pek kotu yorumda yok,hemde xj6f gibi 4 silindirli seri bi motora gecmeden bi nebzede olsa size kolaylik saglar,ayni zamanda canta ve camlada cok siritacagini sanmiyorum,simdiden hayirli olsun

  17. #17
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı basto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @hakikiteker MT-25 hakikaten beklediğim motor valla :D Bir an önce gelse :D


    @darkcity2000 Teşekkürler.Çok iyi bilmiyorum ama NC 700X'lerde insanların memnun olmadığı bir çok konu varmış ve 750X'te bunlar düzeltilmiş diye aklımda kalmış. Bunu konuyu açar mısın? Bu nedenle ben 700X'lere bakmadım hiç. 750X de daha pahalı olduğundan pek düşünmedim, ayrıca 750 X sanırım daha da yüksek bir motor değil mi?

    @4Vaqrant teşekkürler. XJ6 sıfırı 25 papel. Aksesuarlarla (yan ve arka çantalar) 30'a doğru çıkıyor. İkinci el çok az var onlar da 25-26'ya aksesuarlarla alınabilir. Ben Duke'ün üzerine 9 bin daha koyarım diye düşündüğümden 20'yi geçmesin istiyorum. Çünkü 25'e çıktığında benim nakit 6 bine daha ihtiyacım olacak ki bu da oransal olarak büyük para Yine de zorlayıp XJ6 almak bana en mantıklı gelen seçenek tüm seçenekler arasında. Yalnız sanırım bu XJ6'larda ABS yok. Opsiyonlar özel geliyormuş da onu bekleyecekmişsin filan (bu durumda ikinci elde ABS'li XJ6 mümkün değil)

    ER6F ise çok daha pahalı bir alet, aksesuarla temiz ikinci elde 30, sıfırda 35'e vurur ibre.

    Kendime de zorluk çıkarıyorum çantaları ekleyerek aslında. Ya da kasmayıp, motoru alıp çantaları bir sonraki sezona bırakabiliriz..
    Sehir efsanelerine kulak asma nc700x avrupada satis rekorlari kirdi, 750x ile bazi degisiklikler var ama hayati degil, videodan da gorecegin gibi gucu kuvveti yerinde.. bu motorlarda yogun tork vardir gaz kolunda surekli guc hazirdir, son hizi ss gibi degildir ama 150-160 a da harş diye cikarlar ve tork egrileri cok muntazamdir.. buna karsi 3.5 lt ortalama yakitlari vardir.. birde 100bin km de bir araba nasilsa nc lerde oyledir, yarim jazz motoru biliyorsun.. 20 liraya alabilecegin yuksek model guncel ve saglam yaygin bir motor.. ustelik cift silindir ve titresim sifir.. uzun yolda cok rahat..
    karacabeg bunu beğendi.

  18. #18
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Alıntı Sti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbr500r a ne dersiniz? Absliside var,motor hakkinda pek kotu yorumda yok,hemde xj6f gibi 4 silindirli seri bi motora gecmeden bi nebzede olsa size kolaylik saglar,ayni zamanda canta ve camlada cok siritacagini sanmiyorum,simdiden hayirli olsun
    2016 kasası manyakkkkkkkkkk olmuş, çoook beğendim bir Honda motoru ilk defa hoşuma gitti yahu,

    --------------------------------------

    Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.

  19. #19
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Alıntı basto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR 600 F önerisi çok yerinde aslında. Biraz yaş ve km'si fazla (benim gibi yeni başlayan birine) diye çekiniyorum.

    Bu konu hakkında ne düşünürsünüz? Güvenlik anlamında beni sıkıntıya düşürecek sorun çıkarmaz ise onlara bakabilirim.

    Bu km konusundaki korkum arkadaşımın başından geçen Suzuki V Storm ikinci el kazığı nedeniyle oluyor aslında. 40.000 km'da almıştı ama motor servisten çıkmıyordu ve satarken neredeyse aldığının yarı fiyatına satabildi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

    hayalimde CBF 1000 var benim mesela, CBF 600'leri de bu kapsamda değerlendirmeli miyim? Yine üretilmeme, km konuları giriyor işim içine.
    Ben yaklaşık 4 ay önce Dl 650 V-stromumu sattım. Ve sattığımda 87 bin km de idi.

    Ve gık demiyordu. En ufak garip ses duyamazdınız. Gözüm kapalı dünya turuna çıkabilirdim mesela. Hatta motorumu canlı gören kimse 87 binde olduğunu tahmin edemiyordu.

    Demek istediğim ya sizin arkadaşınızın dl 650 sinin kilometresi çekilmiş yada doğru düzgün bakıma girmemiş alet.

    Yani enduro bir motosiklet alacaksanız 80 bin km bile birşey değil bakımları düzgün yapıldıysa.

    Açıkçası bunu Dl 650 alın illa diye yazmıyorum, km kısmına çok takılmayın, bakımlı motosiklet alın demek için yazıyorum.
    Mecnun bir bilseydi motosiklet sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini ?

  20. #20
    AurorAbeam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Kalmadı :(
    NC serisi sizi paklar diyorum ben de


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)