Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet neden gitmez?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Arkadşalar muhabbeti uzatmayayım şimdiye kadar kendi bindiğimin haricinde 2 R25' e daha bindim, benim motor boş viteste bile zor hareket ederken diğerleri çok rahat hareket ediyor, diğer motorlarla 3. - 4. vitslerde gazı kesince motor hızı çok yavaş kesiyor tatlı tatlı 70-69-68 diye giderken benim motor gazı ekser kesmez kompresöre girer gibi oluyor 70 le gidiyorsam 70-67-63-59 böyle seri bi şekilde yavaşlıyor.

    Fren balatalarında bi sorun olduğunu düşünmüyorum çünkü frensiz bi gezi sonrası baktığüımda ekstra bi ısınma olmuyor, debriyaj tepede kavrıyor bunun bi etkisi olabilir diye bi kaç yorum aldım ama yarım kalan bi debriyajın bile gidişi rahatlatması gerekmez mi? (Kaldı ki debriyaj kaçırma yapmıyor) Başka neden yaşanabilir bu problem yardımcı olursanız sevinirim. Yakıt tüketimim de çokf azla bu konuyla alakalı olduğunu düşünüyorum, motor gitmediği için çok basıyorum haliyle. Motor 7700 km de. Düzenli yağı bakımı yapılıyor.

    Cevaplar için şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    vites boşta zor hareket eden motorun frenleri sıkıyordur..
    Bune bunu beğendi.

  3. #3
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vites boşta zor hareket eden motorun frenleri sıkıyordur..
    evet başka bir açıklaması olamaz.
    Geriye yalnızca lastik havası kalır ki ona da dikkat etmişsinizdir
    Bune bunu beğendi.

  4. #4
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Boş viteste zorlanarak hareket ediyorsa sorunu motor kısmında aramamak gerekir bence.

    Ben üstteki yoruma katılıyorum. Fren sistemini gözden geçirmek gerekiyor bence.
    Bune bunu beğendi.

  5. #5
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yüksek sıkıştırma oranlı motorlar çabuk yavaşlıyor. Ben de mesela Pulsar'da trafik ışıklarına son 20-30 metre kalana kadar elim gazda gidiyorum yoksa çok yavaşlıyor arabalar üzerime çıkacak gibi oluyor. Bu tarz yavaşlamalarda arka freni de çok kısıtlı kullanıyorum, zaten motor freni yeterince yavaşlatıyo arka tekeri.
    Bune bunu beğendi.

  6. #6
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    kendi fikrim olarak şunu söleyebilirim. motor boşta gitmiyorsa yukarıdaki yorumlar gibi fren sıkıyor olabilir. ama şunuda düşüyorum fren sıkıyor olsa bile zamanla sürtünmeden vs balatalar belirli bir yer edinip artık sıkmaması gerekir. sonuçta onu otomatik sıkan birşey yok. ama sizinde dediğiniz gibi fazla ısınmadan bunu anlayabilirsiniz ama yok diyorsunuz valla bilemedim ne yalan söliyim.

    gazı kapattığınızda kompresöre girme olayı için ise belki yolun şartları bile etken olabilir. ne bilim tenere tek silindir gazı kapattığın anda gözle görülür yavaşlama yapıyor.

    sonuçta motorunuzu rolantide bir süre çalıştırdığınızda herhangi bir değişik ses yada ritimsiz bir ses ile karşılaşmıyorsanız motor ile bir sorununuz yoktur. acaba benzin pisliği falan mı dicemde boş viteste olan motoruda bu etkilemez.
    Bune bunu beğendi.

  7. #7
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Kolay kolay bozulmaz ama rulmanları kontrol ettinizmi? Yukarıda yazılanlardan sonra ilk aklıma rulmanlar geldi.
    copycat, Bune ve UNdocab bunu beğendiler.

  8. #8

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Motoru sehpaya alınca tekerlekler elle döndürülebiliyor mu ?
    Bune bunu beğendi.

  9. #9
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı mtgemlik adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay kolay bozulmaz ama rulmanları kontrol ettinizmi? Yukarıda yazılanlardan sonra ilk aklıma rulmanlar geldi.
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru sehpaya alınca tekerlekler elle döndürülebiliyor mu ?

    Açıkçası bende ciddi ciddi rulmanları düşünüyorum ama arka tekeri boştayken çevirip zinciri yağlayabiliyorum.

    Boştayken gitmeme muhabbeti de şöyle çıktı dün R25 grubu bi buluşma yaptık daha önce başka bi R25 in viteste seri gittiğine şahit olmuştum aynısını test için aldım motoru boşta kaldırımdan yola indirmek o kadar kolay geldi ki sanki bisiklet çeviriyorum, keza gidişide öyle, ama benim motoru alan arkadaş bu yerindne kalkmıyor diye tepki verdi haklı da onun yanında benim motor cidden zor hareket ediyor.

    Fren olayına gelirsek, pek erken de kavramıyor frenler hani tepede kavrasalar evet sürtüyor diyeceğim. Peki sormak istediğim şu rulmanlarda nasıl bir sorun olurda hem giderken herhangi bir sürtünme sesi duymam hem motor dengesini kaybetmeden yol alabilir? Bildiğim kadarıyla rulmanlar dağılsa motordan sıyırma sesleri gelir ve denge kaybolur ama benim motorda çok şükür öyle sorunlar yok.

  10. #10
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    lastik ve fren balatalarının yanı sıra torku yüksek olan motorun motor frenide sert oluyor ama anladıgım kadarıyla aynı motorun bırı gıdıyor bırı cabuk yavaslıyorsa giden motorun zıncırlerı bollaşmış olabilir yada senın motorun zinciri fazla gergin olabilir lastık havası bu kadar cok etkılemez ama iyi bi düzlıkte sabit hızda fren kullanmadan biraz sürdükten sonra disk lerin sıcaklıgını kontrol edebılırmısın ısınmıssa fren balataları baskı yapıyordur.birde mesela kendi motorumde 35 km hafıf egımde gaz vermeden gıtmek ıstıyorum 2 ve 3 vıteste motor frenı yavaslatıyor ama 4-5 vitese aldıgımda motor akıyor
    Bune bunu beğendi.

  11. #11
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Frenlerde birşey yoksa rulmanlara bakmalısın hatta rulmandan önce zincirine bakmalisin fazla germiş olabilirsin. Yada sağ sol dengesi bozuk olabilir özellikle arka tekerinin (zincir gergisinin orda bi kademe gostergesi varya hah onun diger tarafindada aynisi var oranlarini kontrol et)
    UNdocab ve Bune bunu beğendiler.

  12. #12
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Yaşar aslında olabilecek bir kaç sebep var. Arkadaşlar bir çoğunu yazmış, ama ben farklı bir noktaya değinmek istiyorum..

    Ön dişlinde bir sorun olabilir mi? Zorlanıyor olabilir,yamulmuş veya rulmanında bir sıkıntı var ise problem bu olabilir, ayrıca pek çok dış etkene maruz kalıyor, bi açıp bakmakta fayda olabilir.
    Bune bunu beğendi.

  13. #13
    Sabırsız - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mart 2014
    Motosikleti
    ZXr
    Bu R25 lerdede ne kadar çok sorun varmış arkadaş.

  14. #14
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Önce ihtimalleri kolaydan zora doğru denemek daha iyidir.

    Bi kere debriyajını klavızun tarif ettiği şekilde ayarla. Çok yukarıda ise sürekli yarım debriyaj gibi tam güç veremez motor. Hadi ufak ufak kaçırıyor diyelim yine de bu kaçırmalarda yersin balataları.

    1-) Zincir gerginliğini ve iki tarafın hızalı olup olmamasına bak. Aşırı gergin zincir de yapar o dediklerini. (Benim tahminim bu çıkacak)
    2-) Hava basıncı. Soğuklardan bi şekilde lastik basınçları düştüyse çok etki eder motora.
    3-) Fren sıkma ihtimali. Fren balataları sürekli diske temas halindedir dolayısı ile disk biraz ısınır.Fakat aşırı ısınmaz. Bi caddede 100m kadar hiç fren yapmadan git. Diskin ısınmasına bi bak. El yakacak duruma geldiyse bi sıkıntı vardır. Yada yapabiliyorsan aynı şartlarda 2 motor deneyin bunu.
    4-) Lastik rulmanları. Bi şekilde dağılmış veya boşluk yapmış olabilir.Lastikçiye götürüp rot balansa soktur makinada/yada adam elle bakar çıkar zaten ortaya.
    beko12345, Bune ve ogzcngdk bunu beğendiler.

  15. #15
    mtgemlik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Bajaj pulsar-Rks 150s- Tvs apache rtr 200
    Rulmanlar bozuk olsa bile sehpaya aldığın zaman tekerlek rahat dönebilir bu seni yanıltmasın. Rulmanlar bozulmuşsa sehpadan indirdiğin zaman yani yüke bindiği zaman zorlama yapar.
    Bune bunu beğendi.

  16. #16
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Motor niye gitmez??

    Motorun gitmeyeni yoktur :D

    https://youtu.be/l5vhR3-V2nk" width=320 height=288 type=application/x-mplayer2 controller="true" loop="0" transparentstart="1" autostart="false">

    https://youtu.be/l5vhR3-V2nk ulan ekleyemedim arkadaş
    berkcigdem bunu beğendi.

  17. #17
    Tech_N9ne - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2012
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ducati 848 Evo SE Ninja 300 SE
    Aklıma direk gelen zincir gerginliği oldu siz üstüne bindikten sonra dahada geriliyor ise zincir dediğiniz gibi gitmede zorlanır bizzat tecrübe ile sabittir zamanında bende yaşadım
    Bune bunu beğendi.

  18. #18
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Arkadaşlar öncelikle cevaplar için tek tek teşekkür ederim, yarın vaktim olursa e5 te aldığım kayıdın videosunu ekleyeceğim havada çok rüzgarda yokken motor öyle bir kompresöre giriyorki 100 km hızla giderken 200 metre sonra kendi kendine duracak gibi. Debriyajı çekiyorum motor rahatlıyor daha yavaş düşüyor hızım ama vitesteyken hep bi yavaşlama söz konusu, zincir gerginliği ve havası iyi arkadaşlar ama ön dişliye tortu vs. birikmiş yada Levent' in dediği gibi bi yamulma olmuş mu diye bi servise göstereceğim.

    Ya ben psikolojik olarak böyle hissediyorum ya da cidden motorda bi sıkıntı var.

    Gereksiz Not: Bu aralar biraz göbek yaptım 5 kg. almışımdır rahat bunun etkisi olur mu ya komik olacak ama


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)