Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

BENELLİ TRK 502

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #321
    oialdemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    XMAX 250
    Alıntı Mamba09 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilader yorumun ne o zaman sürdüysen anlat azcık.
    Ben daha önce CBR 500 R sürmüştüm. İkisi de çift silindir. İkisin de de hemen hemen aynı tork var. CBR 500 R 194 kg. TRK 502 214 kg. Sürdüğüm bu çantasız haliyle açıkcası gayet iyi gidiyor. Çok sürmedim. Hatta kısa bir mesafeden döndüm geldim.

    Ama 1. Viteste 57 görüyor. Motor tabi rodajda zorlamadım :D Sonra asıldım ön frene ABS devreye girmeden Pirelli Angel GT nin tutunması sayesinde küt diye durdu. Yani ben beğendim. CBR 500 R dan aşağı kalır bir yanı yok bence hızlanmasının gidişinin. Tabi ki uzunca test etmek lazım sürmek lazım. Neler yapabiliyor. Daha önce yazılan malzeme kalitesi ile ilgili şeylere de katılmıyorum. Parasının ederi kadar kaliteli bence Gidon, Kumandalar, Ön cam ve kafa karenajı gayet güzeldi. Fuar da başı çok kalabalıktı bakamamıştım. Şimdi test günlerini beklemek lazım. Daha doğru olur yorum yapmak için.

    İlk izlenimlerim bunlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #322
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    Selamlar.
    Fuarda gördüğünüz motor şuanda Şirinevler/İstanbuldaki Vale Motor şubesinde duruyor.Tüm yorumlara rağmen bugün gidip bir bakayım dedim. Mağaza yetkilisi Eren bey sağolsun gereken bilgi ve ilgiyi gösterdi. Kısa da olsa motoru test etme fırsatım oldu. Vereceğim kısa ve öz bilgi şöyle ki,, motorun kesinlikle kalite konusunda aşırı eksik ve yetersiz olduğunu düşünmüyorum. Amörtisörleti gerçekten muazzam, yol tutuşu fena değil. Sele çok hoşuma gitmedi ancak oturuş sürüş pozisyonu filan güzel. Yüksek devirlerde biraz titreşim hissettim. Henüz 20 km olduğunu için sele ve titreşim olayına daha uzun tecrübede bakmak lazım. Üzerinde Pirelli lastik tel jant ile gelecekmiş. Abs arka tekerde devre dışı bırakılabiliyor. Torku muazzam. Vites geçişleri çok iyi değil. Elcikler filan zaten direk değişmesi gerekir kötü. Açıkçası fiyat biraz yüksek gibi ama Benelli Trk 502 bu işi yapmış gibi görünüyor. Benim hoşuma gitti mi evet. Yamaha Kawasaki kalitesi beklemeyin ancak bu kötü olduğu anlamına gelmez. Agusta Harley Bmw kullanıcısına göre de CBR çöptür unutmayın. Nc ile kıyaslama gibi bir komiklik yapmaya kalkışmayın. ikisini de kullandım alakası yok. Kesinlikle yeterli olduğunu düşünüyorum. Yorumum tarafsızdır lütfen altında birşeyler aramayın. Saygılar.
    Seko ve Potenza bunu beğendiler.

  3. #323

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı jacob34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar.
    Fuarda gördüğünüz motor şuanda Şirinevler/İstanbuldaki Vale Motor şubesinde duruyor.Tüm yorumlara rağmen bugün gidip bir bakayım dedim. Mağaza yetkilisi Eren bey sağolsun gereken bilgi ve ilgiyi gösterdi. Kısa da olsa motoru test etme fırsatım oldu. Vereceğim kısa ve öz bilgi şöyle ki,, motorun kesinlikle kalite konusunda aşırı eksik ve yetersiz olduğunu düşünmüyorum. Amörtisörleti gerçekten muazzam, yol tutuşu fena değil. Sele çok hoşuma gitmedi ancak oturuş sürüş pozisyonu filan güzel. Yüksek devirlerde biraz titreşim hissettim. Henüz 20 km olduğunu için sele ve titreşim olayına daha uzun tecrübede bakmak lazım. Üzerinde Pirelli lastik tel jant ile gelecekmiş. Abs arka tekerde devre dışı bırakılabiliyor. Torku muazzam. Vites geçişleri çok iyi değil. Elcikler filan zaten direk değişmesi gerekir kötü. Açıkçası fiyat biraz yüksek gibi ama Benelli Trk 502 bu işi yapmış gibi görünüyor. Benim hoşuma gitti mi evet. Yamaha Kawasaki kalitesi beklemeyin ancak bu kötü olduğu anlamına gelmez. Agusta Harley Bmw kullanıcısına göre de CBR çöptür unutmayın. Nc ile kıyaslama gibi bir komiklik yapmaya kalkışmayın. ikisini de kullandım alakası yok. Kesinlikle yeterli olduğunu düşünüyorum. Yorumum tarafsızdır lütfen altında birşeyler aramayın. Saygılar.
    Sırf meraktan soruyorum, tenere ile kıyaslarsak?

    Not: Umarım tenere kullanmışsınızdır da bir kıyas yapabilirsiniz.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  4. #324
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Alıntı oialdemir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    CBR 500 R 194 kg. TRK 502 214 kg.
    Verilen 214 kg bilgisi sizi yanıltmasın. Bu, motorun kuru yani sıvılar olmadan önceki ağırlığıdır. Motorun yola çıkmaya hazır ağırlığı, çantalar hariç, yağlar ve benzin dahil muhtemelen 230-235 kg civarı olacak. 48 beygirlik bu motora bir de çantalar takıldığında, çantalar boşken bile, ağırlık 250 kg'ye yaklaşacaktır. 48 beygirlik bir motor için bu yüksek bir ağırlık seviyesidir bence. Bu motorun tek avantajı, o da doğru bilgi ise, torkunun 4500 devirde maksimuma ulaşmasıdır. Ben fuara sırf bu motoru görmeye gittim. Ağırlığını öğrenince, hele ki böyle yüksek bir fiyatta olmasıyla da defterden ve aklımdan tamamen sildim. Bence enduro-turing sınıfının, bu kadar ümitle beklenen ama ölü doğmuş az sayıda motorlarından biridir benelli trk 502.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:20 ----------

    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sırf meraktan soruyorum, tenere ile kıyaslarsak?
    Ben teknik olarak bir şey söyleyeyim. Tenere 660 trk 502 ile aynı beygirde. Ancak tenere benelliden 25 kg daha hafif ve 15 nm daha yüksek torkludur.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  5. #325
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sırf meraktan soruyorum, tenere ile kıyaslarsak?

    Not: Umarım tenere kullanmışsınızdır da bir kıyas yapabilirsiniz.
    Tenere kullandım. Ne olarak kıyaslama istiyorsunuz? Yani malzeme kalitesi tork güç olarak tenere, ancak yol tutuş bence benelli daha iyi. Ve uzun yol olarak da önde olur bence. Tek silindir olması kötü onun dışında iyi bir mptordur tenere. Ama ben olsam benelli alırım neden çünkü burdan bulgaristana sıkılmadan yorulmadan gidebilirim.

  6. #326

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı jacob34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tenere kullandım. Ne olarak kıyaslama istiyorsunuz? Yani malzeme kalitesi tork güç olarak tenere, ancak yol tutuş bence benelli daha iyi. Ve uzun yol olarak da önde olur bence. Tek silindir olması kötü onun dışında iyi bir mptordur tenere. Ama ben olsam benelli alırım neden çünkü burdan bulgaristana sıkılmadan yorulmadan gidebilirim.
    Titreşim olayına takılıyor aklım. Yoksa ben her türlü gider tenere alırım Hatta muhtemelen titreşimini de önemsemeyip (var mı bilmiyorum) yine de bir sonraki motor olarak tenere tercih edeceğim.

    Bu arada yol tutuş konusunu değerlendirmek için daha ekstrem koşullar gerekmez mi? Mesela ciddi virajlar, ıslak zemin, stabilize yol vb.?
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  7. #327
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Titreşim olayına takılıyor aklım. Yoksa ben her türlü gider tenere alırım Hatta muhtemelen titreşimini de önemsemeyip (var mı bilmiyorum) yine de bir sonraki motor olarak tenere tercih edeceğim.

    Bu arada yol tutuş konusunu değerlendirmek için daha ekstrem koşullar gerekmez mi? Mesela ciddi virajlar, ıslak zemin, stabilize yol vb.?
    Kesinlikle doğru. Ancak her iksinide kısa tecrübeye göre değerlendirdiğimi en başta söyledim. Kısa tecrübeye göre yola daha iyi oturuyor benelli. Tenere biraz daha arazi koşullarına göre dizayn edildiğinden olabilir. Gülşah merve yüksel hanımefendi de test etmiş. Nc kullanıcısı olarak çok beğenmiş. Kendisi burdaysa belki birşeyler paylaşabilir. Ama dediğim gibi en az 100 km detaylı test edilmesi lazım. Emanet test motoruyla benden bu kadar
    efendy06 bunu beğendi.

  8. #328

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı jacob34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kesinlikle doğru. Ancak her iksinide kısa tecrübeye göre değerlendirdiğimi en başta söyledim. Kısa tecrübeye göre yola daha iyi oturuyor benelli. Tenere biraz daha arazi koşullarına göre dizayn edildiğinden olabilir. Gülşah merve yüksel hanımefendi de test etmiş. Nc kullanıcısı olarak çok beğenmiş. Kendisi burdaysa belki birşeyler paylaşabilir. Ama dediğim gibi en az 100 km detaylı test edilmesi lazım. Emanet test motoruyla benden bu kadar
    Yine de bildiğim kötü, bilmediğim iyiden iyidir.

    Yanlış anlaşılmasın, marka fanatikliği veya benelliyi kötülemek değil amacım. İnşallah iyi bir motordur, hatta çok iyi bir motordur da piyasaya bir marka, bir model daha katılır bu hacimlerde.

    Ama ben parayı zor kazanan bir kişi olarak, tene aldığımda ne aldığımı biliyorum, veya nc aldığımda ne aldığımı biliyorum. Tamam, işte görüntüdür falan, önemli. Ama arkadaş, (tenereden bahsediyorum) kendini kanıtlamış, dünya turlarını defalarca tamamlamış, sorunsuz olduğu bilinen bir motor varken, riske girmem şahsen. Bir kere girdim pulsar 200ns ile, ağzımın payını aldım. Tamam benelli daha iyidir. Ama ben o 3 bin tl'yi verip tenere almayı tercih ederim.

    Çünkü daha bunun servisi oluşacak, yaygınlaşacak. E ben motorumun kobay olmasını istemiyorum. Niye benim motorumda öğrensin servis bu motoru tamir etmeyi falan?

    Bakın Ankara'da tek servis var;

    Benelli Servis Listesi

    Ankara

    Benelli
    Bayi VENTO MOTORS
    Yetkili Kişi
    Adres Ankara / Altındağ / Aydınlıkevler Mah.
    İrfan Başbuğ Cad. Özak Apt. No: 126/B
    https://www.google.com.tr/maps/uv?hl...mAA74QoioIbjAO

    Bu da işyerinin fotoğrafı. Ben bir şey demiyorum, kendiniz inceleyin.



    İkinci el piyasası oluşacak (tamam ticari araç almıyoruz ama, 27500 tl'ye alıp 2 ay sonra olası bir sıkışıklıta 18-0000'e satmayı da kimse istemez.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  9. #329

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Şu forumda her zaman tarih tekerrür ediyor ve ben her defasında aynı şeyleri görünce nedense hala şaşırıyorum..

    Japon motosikletleri ile Çin üretimi Bendelliyi yada Bajajı falan karşılaştırmak önümüzdeki en az 10 yıl boyunca söz konusu olamaz..

    Japon motosikletleri neden iyidir? Hiç düşündünüzmü yada araştırdınız mı? İkinci dünya savaşından sonra Amerika Japonyaya uçak üretme yasağı getirince Japonlar mühendisliklerini ve bilgi birikimlerini Motosiklete aktarıyorlar.. Bazı mühendislik özellikelri motosikeltte uçak mühendisliğine yakın olduğu için bu işi keyiflede yaptılar.. Dünyanın en iyi motosikletleri Japon motosikletleridir. BMW , Ducati daha kalite odaklı üretim yaparlar ancak sorunsuzluk dediğinizde Japon motosikletlerinin 50 yıllık kalite ve başarılarla dolu. ( GP yarışları dahil ) bir geçmişi var.

    Dünyanın en sorunsuz arabası hangi markadır bilirmisiniz arkadaşlar "Mazda" daha geçen sene en sorunsuz otomobil markası seçildi...

    Know How nedir Kaizen nedir diye hiç düşünüyormuyuz millet olarak? Bizim kalite algımız görüntüden şekilde şemalden mi ibaret..

    Motorlu taşıtta ne hintli bir marka nede çinli bir marka dünyada henüz rüştünü ispat edememiştir. Nedeni basit kullanılan materyal ve mühendislik Avrupalı ve Japon kalite algısına göre aşağıda kalıyor.

    100 kişiye soralım 30 bin TL paran var gidip çinlimi alırsın Japon mu? Adam ürünü almıyor 50 yıllık markanın güven veren marka kimliğini alıyor.

    Ve burada ister araba ister motosikelt olsun değerlendirmeler yanlış.. Amerikada müşteri araba alıyor 10 yıl kullanıyor. Ancak Türkiyede motorlu taşıtın kullanma süresi garanti süresinden ibaret. 2 yıl / 3 yıl..

    Yani Benelliye 28 vereceksin 2 yıl sonrada satacaksın zaten. ( %90 bunu yapacak ) Hal böyleyken 2. elde yaşayacağın değer kaybın ne olacak ? Tenere alsaydın ne olacaktı? Tenereye 31 verecektin kaybın minimum olacaktı. Herkes bu hesabı yapar.. Bizim kültürümüzde bir malı alıp ömürlük kullanmak diye birşey yoktur. Bu nedenle ikinci eli kıymetli olacak olan Marka değerlidir.

    HEr 2-3 yılda bir görüntüsüne bakıp bu motor iş yapar vs falan diyoruz ama nihai sonuç ortada.. Bajaj başarılı olmuş diyoruz Ns200 ün dışında.. Discoveryler fiyasko oldu.. .Rs200 de tercih edilmiyor...Yani Bajaj o kadar çıkardığı gürültüye rağmen tek modeli tutturdu onunda fiyat/Performans oranı çok çok iyiydi. Diğer modelleri rekabet edemiyor diğer kaliteli markalarla..

    Gerçek bu.. Benelliyide elbet TNT 250 gibi satın alan 3-5 kişi çıkacak ..Ancak bu motorda Türkiye motosikelt pazarının tozlu sayfalarına Hyundaki gt650 gibi gömülmeye mahkumdur..

    30 bin TL lik motor satmak istiyorsan ,

    a) Güçlü bir marka kimliğine sahip olacaksın
    b) Showroomların kaliteli hissini verecek
    c) Satış sonrasında dogru düzgün hizmet alacağından emin olacaksın.
    d) İkinci elde bir şekilde çok değer kaybetmeden satabileceğine emin olacaksın..

    Başka yolu yok..Bin defa yapsan yine olmaz..Doğru ve aklın yolu biridir..

    CF400 , Dominar 400 , TRK502 Türkiye pazrı için başarısız projelerdir..
    efendy06, K121L ve Kızıl pars bunu beğendiler.

  10. #330

    Üyelik
    12 Mart 2016
    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu forumda her zaman tarih tekerrür ediyor ve ben her defasında aynı şeyleri görünce nedense hala şaşırıyorum..

    Japon motosikletleri ile Çin üretimi Bendelliyi yada Bajajı falan karşılaştırmak önümüzdeki en az 10 yıl boyunca söz konusu olamaz..

    Japon motosikletleri neden iyidir? Hiç düşündünüzmü yada araştırdınız mı? İkinci dünya savaşından sonra Amerika Japonyaya uçak üretme yasağı getirince Japonlar mühendisliklerini ve bilgi birikimlerini Motosiklete aktarıyorlar.. Bazı mühendislik özellikelri motosikeltte uçak mühendisliğine yakın olduğu için bu işi keyiflede yaptılar.. Dünyanın en iyi motosikletleri Japon motosikletleridir. BMW , Ducati daha kalite odaklı üretim yaparlar ancak sorunsuzluk dediğinizde Japon motosikletlerinin 50 yıllık kalite ve başarılarla dolu. ( GP yarışları dahil ) bir geçmişi var.

    Dünyanın en sorunsuz arabası hangi markadır bilirmisiniz arkadaşlar "Mazda" daha geçen sene en sorunsuz otomobil markası seçildi...

    Know How nedir Kaizen nedir diye hiç düşünüyormuyuz millet olarak? Bizim kalite algımız görüntüden şekilde şemalden mi ibaret..

    Motorlu taşıtta ne hintli bir marka nede çinli bir marka dünyada henüz rüştünü ispat edememiştir. Nedeni basit kullanılan materyal ve mühendislik Avrupalı ve Japon kalite algısına göre aşağıda kalıyor.

    100 kişiye soralım 30 bin TL paran var gidip çinlimi alırsın Japon mu? Adam ürünü almıyor 50 yıllık markanın güven veren marka kimliğini alıyor.

    Ve burada ister araba ister motosikelt olsun değerlendirmeler yanlış.. Amerikada müşteri araba alıyor 10 yıl kullanıyor. Ancak Türkiyede motorlu taşıtın kullanma süresi garanti süresinden ibaret. 2 yıl / 3 yıl..

    Yani Benelliye 28 vereceksin 2 yıl sonrada satacaksın zaten. ( %90 bunu yapacak ) Hal böyleyken 2. elde yaşayacağın değer kaybın ne olacak ? Tenere alsaydın ne olacaktı? Tenereye 31 verecektin kaybın minimum olacaktı. Herkes bu hesabı yapar.. Bizim kültürümüzde bir malı alıp ömürlük kullanmak diye birşey yoktur. Bu nedenle ikinci eli kıymetli olacak olan Marka değerlidir.

    HEr 2-3 yılda bir görüntüsüne bakıp bu motor iş yapar vs falan diyoruz ama nihai sonuç ortada.. Bajaj başarılı olmuş diyoruz Ns200 ün dışında.. Discoveryler fiyasko oldu.. .Rs200 de tercih edilmiyor...Yani Bajaj o kadar çıkardığı gürültüye rağmen tek modeli tutturdu onunda fiyat/Performans oranı çok çok iyiydi. Diğer modelleri rekabet edemiyor diğer kaliteli markalarla..

    Gerçek bu.. Benelliyide elbet TNT 250 gibi satın alan 3-5 kişi çıkacak ..Ancak bu motorda Türkiye motosikelt pazarının tozlu sayfalarına Hyundaki gt650 gibi gömülmeye mahkumdur..

    30 bin TL lik motor satmak istiyorsan ,

    a) Güçlü bir marka kimliğine sahip olacaksın
    b) Showroomların kaliteli hissini verecek
    c) Satış sonrasında dogru düzgün hizmet alacağından emin olacaksın.
    d) İkinci elde bir şekilde çok değer kaybetmeden satabileceğine emin olacaksın..

    Başka yolu yok..Bin defa yapsan yine olmaz..Doğru ve aklın yolu biridir..

    CF400 , Dominar 400 , TRK502 Türkiye pazrı için başarısız projelerdir..
    Yoruma katılıyorum, yıllar süren know-how ın oluşması ve daha da önemlisi bunların nesiller boyu aktarılabilmesi Başta Alman ve Japonların en iyi uyguladıkları ve uğruna üretim sistemleri (TPS, Yalın üretim vs. vs) geliştirdikleri sanayicilik kültürü.
    Benelli, Bajaj ya da diğerlerinin bu seviyelere gelmeleri uzun yıllar alacaktır. Hemen öğrenirler ama çalışanların bunu bir kültür olarak edinmesi uzun yıllar gerektirir.
    Ancak buradaki örnekten gidersek Benelli TRK 502 zaten japon muadillerinin oldukça altında fiyattan satılıyor diye düşünüyorum. Aynı fiyata hangi Japon, Alman ya da İtalyan sıfır olarak alınabiliyor?

  11. #331
    altora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Kasım 2012
    Alıntı two_wheeler adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yoruma katılıyorum, yıllar süren know-how ın oluşması
    ''know-how''..... bunu Türkçe yazınca yada Türkçeye en yakın şekilde ifade edince yazdıklarının anlaşılmayacağını mı düşünüyorsun?
    sarpgray bunu beğendi.

  12. #332
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Benelli markasi konusunda ahkam kesmeden once nacizane fikrim, oncelikle bir Benelliye oturun ve surun. Sonralikla TRK 502den evvel TNT ile ilgili forum mesajlarina, facebook gruplarina bakin, takip edin, kullanicilarin paylastiklarina bakin.

    Yav italyani cinliler almis iste oynuyolar kendi caplarinda deyip gecmemenizi oneririm. Kolayca ahkam kesip kenara atilacak bir marka degil kesinlikle.
    Samimi 46 bunu beğendi.

  13. #333
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Bugun karsilastirmaya calistiginiz tenere denen motosiklet 1980 den beridir uretiliyor... Ismini tenere çölünden aliyor.. Yamahaya defalarca dakar yarisini kazandiran rafine bilinen pek bir kronik arizasi olmayan, dunyanin en saglam yol arkadaslarindan biridir.. o yuzden Tenere ye dil uzatmak, karsilastirmaya kalkmak, titresim var demek abeste istigaldir TRK 500 tam bir bolu iki yakisikli olabilir yol tutusuda iyi olabilir ama Tenere niree Benelli niree arkadaslar...
    efendy06 bunu beğendi.

  14. #334

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Tenere 660 artık satılmıyor diye biliyorum, zaten üretimi durdurulacak diye haber çıkmıştı, durduruldu sanırım. Ayrıca herkesin efsane Tenere diyip durduğu motor Super Tenere'dir, 660 cc olanı değil.

    Yukarıda yazılanlara kısmen katılıyorum. Yalnız bugün Japonların bilip de diğer firmaların bilmediği hiçbir şey yok. Bazı şeyler tamamen Japon kültürü ve çalışma disiplininden dolayı böyle oluyor. Unutmamak lazım ki mühendislik konusunda Japonlar giderlerken Almanlar dönüyordu. Know-how denilen şey de bu devirde, bu teknolojide artık çok hızlı elde edilebiliyor. Eskiden bilgisayarsız tasarım ve mühendislik yapılan dönemlerde her şey çok yavaş ilerliyordu. Ayrıca şu anda Çin firmalarının gördüğü muameleyi bundan 50 -60 sene önce Japon firmaları görüyorlardı. Hatta Geleceğe Dönüş filminin üçüncüsünde bununla ilgili bir sahne vardır. Herhalde o zaman böyle düşünen ABD vatandaşları ne kadar yanıldıklarını şimdi anlamışlardır.

    Benelli'ye gelirsek, firmanın kuruluşu 1911. Çinliler bunu satın aldıklarında 100 yıllık brikimi bir kenara koymamışlardır herhalde değil mi ? Ortaya çıkan ürünler de 10 yıllık bilgi birikiminin ürünleri gibi durmuyorlar. Bugün Benelli firmasının imajı, Çin alerjisi olan, eskiden yaşadıkları kötü olaylardan ve deneyimlerden gerekli dersi çıkaramayan ve bu yüzden karalama ve genelleme ile marka veya ülke ürünlerini toptan silmeyi tercih eden (sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yer atasözümüz sağolsun) Türk tüketicilerine çok kötü gelebilir fakat adamlar kendilerine güveniyorlar ki tüm dünyada Japonlar ile aynı fiyattaki ürünleri piyasaya sürüyorlar. Zamanında Serdar Ortaç'ın bir röportajda "Elektronik cihaz seçerken yabancı forumlara bakarım, Türk forumlarında yazılanlara güvenmiyorum" şeklinde konuşmasını okuduğumda ona çok kızmıştım ama artık ben de yavaş yavaş aynı şeyleri düşünmeye başladım. Çünkü biz toleransızız, sabırsızız, markacıyız, biraz korkağız, genel geçeri severiz ve her yaptığımız işte mutlaka maddi kazanç hesabı yaparız. Zaten o sebepten bir türlü ülke olarak büyüyemiyoruz. Özgün olamıyoruz, taklitçiyiz. Burada kalite eleştirisi yapan arkadaşlarla gerçekten birgün birlikte motor bakmak isterim çünkü bazen yapılan yorumlara hem şaşırıyorum hem de gülüyorum. Öyle arkadaşlar ver ki sırf elcik korumaların üzerinde çapak var diye veya lastikler kötü diye baktıkları motor çok iyi olsa da gidip 10 bin TL fazlasına başka motor alacaklar.

    Fiyat mevzusunda da şunu diyeceğim; evet marka Benelli olduğu için fiyatlar yüksek duruyor ki 27500 TL gerçekten de yüksek. Beklentinin çok üzerinde fakat şunu da sormadan edemiyorum, kaliteli bir motosiklet ürettiyseniz bunu ne kadar ucuza satabilirsiniz ? Bir noktadan sonra malesef ki kalite=pahalılık anlamına geliyor. Bugün 500 cc bir motosikleti, eğer yeterince kaliteliyse 19-20 bin TL'ye bu vergilerle satmak mümkün müdür ? Mesela CFMoto 150NK modeli 7000 TL. O teknolojide bir motosiklet nasıl olacak da hayal edildiği gibi 5000 TL'ye satılacak ? Yıllarca Çin motosikletleri çok ucuza ve kalitesiz olarak satıldılar. O zamanlarda herkes kalitesinden şikayet ediyordu (hala o kalitede olanları mevcut), şimdi kalite ile birlikte fiyat yükselince bu kez de fiyattan şikayet ediliyor. İşin komiği de mal meydanda olmasına rağmen kalite hala eskisi gibi zannediliyor. Bu forumda Çin malı diye 150NK'yı Kuba Filinta ile aynı kalitede sanan adam var. Yalnız şikayet edilen fiyatlar da Japonların hala çok altında. Artık son zamlardan sonra işin suyu çıktı. Acaba artık MT-125'e 15000 TL mi vermek daha doğrudur yoksa 150 NK'ya 7000 TL vermek mi iyi düşünmek lazım. TRK502 evet pahalı bir motor ama alternatifi de yok. 24 bin'e V-Strom mu yoksa 27500'e TRK mı ? Bu ikilemde distrbütörlerin ne kadar iş bilmez olduklarını bir kez daha anlıyoruz aslında. Şu motoru 23'e verselerdi sipariş yetiştiremeyeceklerdi, şimdi millet sayfalar dolusu fiyat tartışıyor.
    Samimi 46 bunu beğendi.

  15. #335

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Gerçekçilikten uzak yorumlar bunlar arkadaşlar..

    TNT250 için çok satar diyince bazıları dedimki bekleriz görürüz bu hep aynı tas aynı hamam hikayesidir..

    Bakın değerlendirmenizi Türkiye koşulları için ve Türkiyede motosiklet distributorleri için yapınız..

    Yahu vakti zamanında çok satan Hyosung 250 çöp oldu Türkiye pazarında.. Benelli mi yürüyecek bu fiyatlarla??

    Bin defa yazıyorum anlaşılmıyor sen büyük şehirler başta olmak üzere pırıl pırıl yetkili servisler açmadığın sürece ( kendi merkez servisinin olması şart ) bu motoru sa - ta -maz-sın..

    MEsele Benellinin Japondan ucuz olması değil.. Hala anlaşılmadıysa somut bir örnekle açıklayayım..

    Aramızdan bir kişi enduro motor alacak olsun bütçesi 30 bin TL civarı.. 100 kişi olsun bu aşamada şuan.. Bakıyor Benelli var Honda nc 750 var... İkiye düşürdü alternatifi... diyelim.. Biri 30 diğeri 33 bin TL .. Potansiyel müşteri hangi motoru seçer? Servis, güven ve ikinci el değeri nedeniyle 3 bin daha koyar nc750 alır. Alıyorda... Bu piyasa gerçeği 100 kişiden 2 kişinin Benelliyi seçmesi bu gerçekliği bozmaz..Bozamaz..

    üzerine 3 bin koyar nc750 alırsın..2 sene sonrada minimum kayıpla satarsın.. Kim motosikleti alıp 10 yıl biniyorki?? 30 veren 33 ü de verir.. hatta 33 ü vermek iktisadi açıdan daha verimlidir bu alışverişte..

    Benelli kaliteli diyorsunuz ama inceleyenler diyorki plastikler çok kotu , şusu kotu busu kötü.. Toplam kalite analizinde 10 üzerinden Japon 8-9 sa Benelliye 6-7 verdin diyelim.. 10 yıl sonra bu makina Japon kadar diri durabilecek mi?

    Türkçesi şu şuanda bu motorla JApon hem alış veriş verimliliği hemde kalite açısından kendini ispatlamadan kıyas kabul etmez..

    Ha destekleyelimmi destekleyelim ama doğru düzgün fiyat veriyorlarsa destekleeylim..23 desin destekleyelim.. Ama Hondaya bakıp bu motora 28 demek şark kurnazlığıdır. Neden şark kurnazlığı dedim çünkü sen 3 tane doğru düzgün servis bile açmayı müşterine layık görmüyorsun bu yüzden..

    Japon her türlü seni ezip geçer bu kafayla..
    Pulsar41, efendy06 ve Kızıl pars bunu beğendiler.

  16. #336

    Üyelik
    30 Nisan 2016
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    SYM Joymax 250i, Bajaj Pulsal 150NS
    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçekçilikten uzak yorumlar bunlar arkadaşlar..

    TNT250 için çok satar diyince bazıları dedimki bekleriz görürüz bu hep aynı tas aynı hamam hikayesidir..

    Bakın değerlendirmenizi Türkiye koşulları için ve Türkiyede motosiklet distributorleri için yapınız..

    Yahu vakti zamanında çok satan Hyosung 250 çöp oldu Türkiye pazarında.. Benelli mi yürüyecek bu fiyatlarla??

    Bin defa yazıyorum anlaşılmıyor sen büyük şehirler başta olmak üzere pırıl pırıl yetkili servisler açmadığın sürece ( kendi merkez servisinin olması şart ) bu motoru sa - ta -maz-sın..

    MEsele Benellinin Japondan ucuz olması değil.. Hala anlaşılmadıysa somut bir örnekle açıklayayım..

    Aramızdan bir kişi enduro motor alacak olsun bütçesi 30 bin TL civarı.. 100 kişi olsun bu aşamada şuan.. Bakıyor Benelli var Honda nc 750 var... İkiye düşürdü alternatifi... diyelim.. Biri 30 diğeri 33 bin TL .. Potansiyel müşteri hangi motoru seçer? Servis, güven ve ikinci el değeri nedeniyle 3 bin daha koyar nc750 alır. Alıyorda... Bu piyasa gerçeği 100 kişiden 2 kişinin Benelliyi seçmesi bu gerçekliği bozmaz..Bozamaz..

    üzerine 3 bin koyar nc750 alırsın..2 sene sonrada minimum kayıpla satarsın.. Kim motosikleti alıp 10 yıl biniyorki?? 30 veren 33 ü de verir.. hatta 33 ü vermek iktisadi açıdan daha verimlidir bu alışverişte..

    Benelli kaliteli diyorsunuz ama inceleyenler diyorki plastikler çok kotu , şusu kotu busu kötü.. Toplam kalite analizinde 10 üzerinden Japon 8-9 sa Benelliye 6-7 verdin diyelim.. 10 yıl sonra bu makina Japon kadar diri durabilecek mi?

    Türkçesi şu şuanda bu motorla JApon hem alış veriş verimliliği hemde kalite açısından kendini ispatlamadan kıyas kabul etmez..

    Ha destekleyelimmi destekleyelim ama doğru düzgün fiyat veriyorlarsa destekleeylim..23 desin destekleyelim.. Ama Hondaya bakıp bu motora 28 demek şark kurnazlığıdır. Neden şark kurnazlığı dedim çünkü sen 3 tane doğru düzgün servis bile açmayı müşterine layık görmüyorsun bu yüzden..

    Japon her türlü seni ezip geçer bu kafayla..
    Bunu anlatmaya çalışıyoruz ama sanki Japon fanatiğiyiz gibi anlaşılıyor ki şuan bindiğim motosiklet SYM.
    Ben bu motosiklete çıplak 27.500 verebilecek olduktan sonra Yamaha Tracer 700 alırım...
    Pulsar'ın tutma nedeni F/P olmasıydı. Son zamlardan sonra ne olacağını göreceğiz.
    newmoto76 ve efendy06 bunu beğendiler.

  17. #337

    Üyelik
    18 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 250R 2016 (S) - NC 750X 2017
    Merhaba arkadaşlar. Fuara 2gün boyunca sadece Benelli TRK 502 yi göremeye, incelemeye gittim. İnceleme konusunu geçeceğim zaten yeterince inceleme var. İlk gün fiyatı 'akşam açıklayacağız' dediler. Bende 'açıklayacağınız fiyata gördüğümüz her şey dahil olacak mı' diye sordum ve 'evet bu şekilde geldi bu şekilde satılacak, belki ilerleyen zamanlarda aksesuarsız olarak ta gelip satışa sunulabilir' dediler. 2. gün gittiğimde ise fiyatının 27.500 TL olduğunu ve çantasız satılacağını söylediler. Şimdi burada büyük bir çelişki ve kurnazlık var. İlk başta bütün ekipmanlarıyla satılacak deniyor ve sonrasında çantasız satışa sunuluyor. Daha sonrasında ise hissettiğim durum; ilk gün müşteriye, ilgiye baktılar, akşam toplantı yapıp bu fiyatı belirlediler. 22-25 bandında çantalarıyla beraber verilseydi (-) lerine rağmen almayı planlıyordum. Olmadı, bu fiyata almayı düşünmem ki zaten işin biraz çakallık noktasını hissettim.
    newmoto76 bunu beğendi.

  18. #338

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Alıntı pitho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Fuara 2gün boyunca sadece Benelli TRK 502 yi göremeye, incelemeye gittim. İnceleme konusunu geçeceğim zaten yeterince inceleme var. İlk gün fiyatı 'akşam açıklayacağız' dediler. Bende 'açıklayacağınız fiyata gördüğümüz her şey dahil olacak mı' diye sordum ve 'evet bu şekilde geldi bu şekilde satılacak, belki ilerleyen zamanlarda aksesuarsız olarak ta gelip satışa sunulabilir' dediler. 2. gün gittiğimde ise fiyatının 27.500 TL olduğunu ve çantasız satılacağını söylediler. Şimdi burada büyük bir çelişki ve kurnazlık var. İlk başta bütün ekipmanlarıyla satılacak deniyor ve sonrasında çantasız satışa sunuluyor. Daha sonrasında ise hissettiğim durum; ilk gün müşteriye, ilgiye baktılar, akşam toplantı yapıp bu fiyatı belirlediler. 22-25 bandında çantalarıyla beraber verilseydi (-) lerine rağmen almayı planlıyordum. Olmadı, bu fiyata almayı düşünmem ki zaten işin biraz çakallık noktasını hissettim.
    Bende bunu söylemeye çalışıyorum.. Adamın umrundamı değil.. Kuralkanın eski Hyosung müşterileri umrundamı değil? Satıp geçmiş para kazanmış.. 2 yıl sonra Benelli distributoru değiştiginde yada gittiğinde ne yapacaksın?

    Bakın Honda servis açmak istiyorum diyen adama 50 tane kriter soruyor.. Benelli 28 e motor satarken hangi servisinden ne gibi kriterler istiyor?

    İyi niyetli üzüm yeme derdinde olan marka/distributor Hyundai gibi hareket eder.. Adam gibi Türkiye ye yatırım yapar.. Uygun fiyatla 10 yıl müşterisinin güvenini kazanır.. Ama bunların böyle bir derdi yok.. 100 tane satsa toplamda 200-300 bin kar etse ohh ne güzel.. Müşteri ne hali varsa görsün..

    Kuralkan Bajaj la şöyle iyiyiz böyle iyiyiz diyor daha birkaç sene önce Hyosung u benmi gömdüm.. Sattığın müşterilerin mağduriyeti bu forumda Çine yol oldu..
    efendy06 bunu beğendi.

  19. #339
    turkish39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2012
    Şehir
    KIRKLARELİ
    Motosikleti
    RX3 İ EVO
    Alıntı pitho adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Fuara 2gün boyunca sadece Benelli TRK 502 yi göremeye, incelemeye gittim. İnceleme konusunu geçeceğim zaten yeterince inceleme var. İlk gün fiyatı 'akşam açıklayacağız' dediler. Bende 'açıklayacağınız fiyata gördüğümüz her şey dahil olacak mı' diye sordum ve 'evet bu şekilde geldi bu şekilde satılacak, belki ilerleyen zamanlarda aksesuarsız olarak ta gelip satışa sunulabilir' dediler. 2. gün gittiğimde ise fiyatının 27.500 TL olduğunu ve çantasız satılacağını söylediler. Şimdi burada büyük bir çelişki ve kurnazlık var. İlk başta bütün ekipmanlarıyla satılacak deniyor ve sonrasında çantasız satışa sunuluyor. Daha sonrasında ise hissettiğim durum; ilk gün müşteriye, ilgiye baktılar, akşam toplantı yapıp bu fiyatı belirlediler. 22-25 bandında çantalarıyla beraber verilseydi (-) lerine rağmen almayı planlıyordum. Olmadı, bu fiyata almayı düşünmem ki zaten işin biraz çakallık noktasını hissettim.
    2014-2015 TE daha farkedip insanları uyarmaya çalıştıydım fakat marka fanatikliği,önyargı ve siyasi görüşler buna izin vermedi,aşamadık.Bu ülkede fiyat belirleme vergiler,masraflar,kâr oranları vs. hesapladıktan sonra 2. bir fiyat belirlenip öyle önümüze sunuluyor.O motor şu kadarsa,bizimki bu kadar,benim babam senin babanı döver gibi...Şaka gibi,ister inanın,ister inanmayın.250 CC üstü gene bi nebze akla mantığa sığıyor zor da olsa,ÖTV fazla ama 250 CC altı yapılan artışın haddi hesabı yok...
    Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...

  20. #340
    jacob34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ocak 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT 03 (660)
    Fiyatına laf yapanlara Versys 300 almalarını tavsiye ederim. 7500 euro


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)