Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kawasaki ER6F 2015 Hakkında Bilgi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Kasım 2015
    Merhaba arkadaslar forumda yeniyim.. Hiçbir yerde göze carpan bir bilgi görmedigim için foruma üye olarak bu konu hakkında bilgi almak istedim.. Kawasaki 2015 ER6F almayı planlıyorum hatta baya baya niyetlendim.. Fakat bu motor hakkında forumlarda hep eski bilgiler var ve bu kafa karıstırıyor. Bu motoru kullanan arkadaslardan bilgi almak istedigim konu Uzun yol yaptıgınızda + ve - leri nelerdir. Artcı için cogu forumda eski modellerde ayaklıkların cok titredigi konusunda söylemler var halen bu devam ediyormu? Motoru haftasonları ist - canakkale arası yıllık izinlerimdede karadeniz bölgesi giderek uzun yol yapmayı planlıyorum. Bu motor hakkında bilgilerinizi paylasırsanız sevinirim
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    18 Eylül 2015
    Alıntı umuthan3007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaslar forumda yeniyim.. Hiçbir yerde göze carpan bir bilgi görmedigim için foruma üye olarak bu konu hakkında bilgi almak istedim.. Kawasaki 2015 ER6F almayı planlıyorum hatta baya baya niyetlendim.. Fakat bu motor hakkında forumlarda hep eski bilgiler var ve bu kafa karıstırıyor. Bu motoru kullanan arkadaslardan bilgi almak istedigim konu Uzun yol yaptıgınızda + ve - leri nelerdir. Artcı için cogu forumda eski modellerde ayaklıkların cok titredigi konusunda söylemler var halen bu devam ediyormu? Motoru haftasonları ist - canakkale arası yıllık izinlerimdede karadeniz bölgesi giderek uzun yol yapmayı planlıyorum. Bu motor hakkında bilgilerinizi paylasırsanız sevinirim
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim..
    İlk motorun mu olacak? Bi bilgi göremedim.

  3. #3

    Üyelik
    18 Kasım 2015
    İlk motorum degil ilk cbf 150 kullandım su andada Yamaha X-Max 250 kullanıyorum... Fakat artık sehirdışı olarak cok yoruyor yeni sezonda bu makineye gecmeye karar verdim fakat cevremde kullanan pek olmadıgı için bilgi sadece forumlarda 2006 2008 olarak buldum.

  4. #4
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...

  5. #5

    Üyelik
    18 Kasım 2015
    Tundzhay teşekkürler konuyu görmemişim :D Daha cok N kullanıcıları var anladıgım kadarı ile..

  6. #6
    plegus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Kawasaki Ninja 650 R
    İstanbul-Çanakkale ER-6F için uzun yol bile sayılmaz. Sorularını alt alta yazarsan deneyimlediğim kadarıyla cevaplayabilirim. Yalnız ben çok hedef odaklı aldım, yani aşık olarak değil tam olarak ihtiyaçlarımı 1e1 karşıladığı için. O yüzden çok memnunum. Yorumlarım başkalarına göre biraz taraflı gelebilir.

    Soruduğun soruya gelecek olursak; eskisi nasıl bilmiyorum ama 2015 modelde pegler lastikli. Titreşimle ilgili bir problem yok. Ancak uzun yolda ben bazen 2-2.5 saat hiç durmadan gidiyorum. Mola verdiğimde ellerimde hissizlik oluşmuş oluyor ancak daha kısa sürdüğümde bu problemi yaşamadım. Genel olarak titreşim problemi olduğundan söz edemeyiz. O kadar süre durduğun yerde elcikleri tutsan gene ellerin uyuşur diye tahmin ediyorum.

    Artı ve eksileri değerlendirebilmek için başka bir motorla kıyaslamak gerekiyor. Bir örnek ver onun üzerinden gidelim. Yoksa CG'ye göre tek eksisi daha fazla benzin tüketmesi iken Superadventure'a göre tek artısı daha az benzin tüketmesidir. Karşısına bir motor daha koyarsan daha sağlıklı olacaktır.

  7. #7
    CxAnKACx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM Duke 200 (2014)
    @plegus , ben koyayim karsisina bir motor:
    genelde sehir ici ve artcili kullanilacak, ama uzun yola da giderim arada. Sekil semal disinda 2011 kasa 600F ve mt07 moto cage ile kiyaslarsaniz hangisi bu ozellikler bakimindan agir basar ?

  8. #8

    Üyelik
    18 Kasım 2015
    plegus teşekkür ederim bilgilerin için şimdi Er6F in karşısına koyabilicegim bir makinede bilmiyorum dogrusu.. Kullandıgım motorlar hep farklı farklı cbf 150 den Xmax250 kullanan bir adamım.. Er6F leri FazerF8 kullanan bir arkadasımın şiddetle önerdiginden dolayı bu motora yöneldim.. Motorun sehir içi kullanımı kolay oldugundan uzun yolda ise SS motorlar kadar yormuyacagından bahsedildi cok kez yanımda SS motorla canakkaleye artcı olarak gittigimde Kesan da pes demiştim.. Bel felan kalmamıştı cünki. Benzin konusunda yakıcak tabiki hiç yakmasın demiyorum zaten o konuya hiç girmiyorum ne yakıcaksa yakıcak benim için sürüş pozisyonu motorun sehir içindeki hakimiyeti konusunda gercekten rahatmı.. Motora Z-moto da bakma fırsatım oldu yakından internette baktıgım kadarı ile ufak tefek gözüksede hiçde fotograflarda durdugu gibi durmuyor gercekten.

  9. #9
    plegus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Kawasaki Ninja 650 R
    Alıntı CxAnKACx adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @plegus , ben koyayim karsisina bir motor:
    genelde sehir ici ve artcili kullanilacak, ama uzun yola da giderim arada. Sekil semal disinda 2011 kasa 600F ve mt07 moto cage ile kiyaslarsaniz hangisi bu ozellikler bakimindan agir basar ?
    Artçı konusunda rahat olabilirsiniz 600F ve ER-6F bu konuda tatmin edecektir ama mt07 gibi ufak motor hem güven hem de rahatlık açısından 2. planda kalıyor. Benim 600F tercih etmememin sebebi 4 silindir olması. Şehir içi kullanımda 2 silindir daha kullanışlı, bakımları daha uygun. Yakıt maliyeti de daha az. Aynı zamanda herhangi bir Honda yerine aynı sınıftaki Kawasakiyi tercih ederim.

    Parça maliyetnin de tam tersi yönde olduğunu söylemek lazım. Her türlü küçük-büyük kazada Kawa diğer ikisine göre daha pahalıya patlayacaktır.

    Artçı durumunun dışında benim şahsen MT-07 tercih etmememin sebebi uzun yolda çıplak motorun işkence olması. Ne zaman karenajın arkasına saklanırsanız ancak o zaman konforlu bir uzun yol deneyimi yaşıyorsunuz. Öbür türlü ya 120-130u geçmeyeceksiniz ya da yol boyunca havadan dayak yiyeceksiniz. Eğer bu derdim olmasaydı ve çıplaklar arasından tercih yapacak olsaydım muhtemelen ER-6N yerine MT-07 tercih ederdim, hatta belki de MT-09, ancak uzun yolda karenaj çok önemli.

    Yukarıda dediğim gibi bu motoru çok düşünüp aldım. Genel olarak şehir içi ancak sık sık uzun yol gezi-tatil olarak baktığınızda 600cc sınıfında fiyat-performans olarak en doğru tercih bu gibi geldi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:17 ----------

    Alıntı umuthan3007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    plegus teşekkür ederim bilgilerin için şimdi Er6F in karşısına koyabilicegim bir makinede bilmiyorum dogrusu.. Kullandıgım motorlar hep farklı farklı cbf 150 den Xmax250 kullanan bir adamım.. Er6F leri FazerF8 kullanan bir arkadasımın şiddetle önerdiginden dolayı bu motora yöneldim.. Motorun sehir içi kullanımı kolay oldugundan uzun yolda ise SS motorlar kadar yormuyacagından bahsedildi cok kez yanımda SS motorla canakkaleye artcı olarak gittigimde Kesan da pes demiştim.. Bel felan kalmamıştı cünki. Benzin konusunda yakıcak tabiki hiç yakmasın demiyorum zaten o konuya hiç girmiyorum ne yakıcaksa yakıcak benim için sürüş pozisyonu motorun sehir içindeki hakimiyeti konusunda gercekten rahatmı.. Motora Z-moto da bakma fırsatım oldu yakından internette baktıgım kadarı ile ufak tefek gözüksede hiçde fotograflarda durdugu gibi durmuyor gercekten.
    Bir üstteki cevabımı değerlendirebilirsin. SSle uzun yol macera işi. Yapılır mı yapılır. Hatta ben mümkün olursa bundan sonra Panigale 959a yönelmek istiyorum (yakın zamanda değil) ve uzun yolu da gözüm kesiyor açıkçası. Ama çok da tercih edilir bir durum değil, dediğim gibi biraz kafayı kırmak gerekiyor.

    Yukarıdaki yazıma ek olarak yeni Versys yerine bu motoru tercih etmemin sebebi ise piste girmek istemem. Bu sene kesinlikle CSS'ye kayıt olacağım. Eğer ki pist derdin yoksa Versys gibi endurolara da yönelebilirsin, gözden kaçırmamanı tavsiye ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:22 ----------

    Son olarak şu konuya bir göz at: http://http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/152140-zeytinli-rock-festivali-bahanesiyle-motosiklet-gezisi.html

    Burada bu yaz yaptığım gezideki deneyimlerimi anlattım belki fikir verir.

  10. #10

    Üyelik
    18 Kasım 2015
    Super anlatmissin tesekkur ederim.. Gercekten kafamda baya bisey oturdu karariminda kesinlesti kesinlikle er6f 2015 yada2016 sifir almak ilk tercihim.. Tek problem xmax den sonra bu motora alismak olucak uzun zamandir vitesli motor kullanmadim baya bir zorlucak hatta giz den egitim almayi bile dusunuyorum.. 2016 fiyatlari daha yok galiba kawasakinin sitesinde goremedim

  11. #11
    zileliorhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Alıntı umuthan3007 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Super anlatmissin tesekkur ederim.. Gercekten kafamda baya bisey oturdu karariminda kesinlesti kesinlikle er6f 2015 yada2016 sifir almak ilk tercihim.. Tek problem xmax den sonra bu motora alismak olucak uzun zamandir vitesli motor kullanmadim baya bir zorlucak hatta giz den egitim almayi bile dusunuyorum.. 2016 fiyatlari daha yok galiba kawasakinin sitesinde goremedim
    Umut, inşallah ben de gelecek ay ER6-F alacağım, bu yüzden başlığın ilgimi çekti. Ayrıca benim evim de Çanakkale'de, nasipse görüşürüz.

    Kawasaki'nin sitesinde 2016 fiyatlarının olmadığını söylemişsin. ABS'li ER6-F'nin fiyatı 8.850 Euro. Kawa'nın fiyatları Euro olduğundan, 2016 fiyatlarında bir değişiklik olacağını sanmıyorum. Senin yapacağın sitedeki fiyatı o günkü kur ile çarpmak olacak.

    Naçizane bir tavsiyem olacak, Yamaha X-Max 250'den ER6-F'ye geçerken bazı şartları yerine getirmen gerekir. Kesinlikle profesyonel bir kişi/Motosiklet Eğitim Merkezi'nden eğitim almadan o motora binme. Artı, ER6-F için ekipmanını iyi tedarik et. Toplam 500-1.000 Tl harcama yaptığın Mont+Kask+Pantolon+Bot+Eldiven beşlisi ile Yamaha X-Max 250'ye binebilirsin ama ER6-F'ya binemezsin. Çünkü Yamaha X-Max 250 ile ER6-F arasındaki benzerlik, konsolos ile manav arasındaki benzerlik kadar. 20 BG, 21 Nm'lik Yamaha X-Max 250 ile, 72 BG, 64 Nm'lik ER6-F arasında tam bir uçurum var.

    Beni soracak olursan, benim Mont+Kask+Pantolon+Eldiven için (botum henüz yok) harcadığım miktar 1.500 TL. Bu ekipman ile 1.000 km CBF 150, 5.000 km Pulsar 200 yol tecrübem var. İnşallah ER6-F'yi daha almadan önce, Mont+Kask+Pantolon+Bot+Eldiven beşlisi için 5.000 TL civarında bir harcama yapmayı kararlaştırdım. Eski ekipmanlarımın hiçbirini ER6-F'da kullanmayı düşünmüyorum. Artı profesyonel bir eğitim almadan yine kesinlikle ER6-F'ye binmem.

    Yaşının genç olduğunu düşünüyorum, benim olsun, forumdaki benden daha tecrübeli diğer arkadaşların olsun, tavsiyelerini şiddetle ciddiye almanı öneririm. Birkaç hafta öncesine kadar Z1000 SX almayı düşünüyordum. Bu fikrimden kime bahsettiysem, herkes 200 cc'den, Z1000 SX gibi 1000 cc'lik bir güç ve tork canavarına binmemin büyük bir hata olacağını söyledi. Ben de bunu kabul ettim ve Z1000 SX'den vazgeçtim. 1000 cc'lik bir makine almadan önce, 600 cc'lik bir makine ile en az 5-10 bin km tecrübe kazanmaya karar verdim.
    A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
    (Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)

  12. #12
    2move - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Benim ilk motorumdu er6n. Akli basinda kullanırsanız hata affeden bir motordur. Ama yinede dikkat edin. Kesinlikle tabsiye ederim.
    2006 er6n
    2011 er6n
    Toplan 25bin km uzeri kullandim.. simdi imkanim olursa ya yine er6n veya versys.. benim için motor budur!!

  13. #13

    Üyelik
    18 Kasım 2015
    Baya bir arastiriyorum.. Su anda takimim gayet kaliteli ben motor kadar motor malzemelerine para verdim once guvenlik diyenlerdenim.. Kask olarak scorpion t1200 kullaniyorum amerikadan getirttigim.. Revit mont revit eldiven rider denim kot pantolon.. Motoru alir almaz uzerine binicem gezicem zaten hic demedim daha oncesinde giz den egitim ve bir arkadasimdan ozel ders almayi dusunuyorum bunun icin bos yol olmasi sarti ile..yada sile yolunda olabilir oglen saatlerinde.. Yasim 35 bu arada z1000sx e gelince o motoru bende cok dusundum ama motorun bir cussesi var ve bu beni zorlayacagini dusundum onun icinde er6f te karar kildim.. Cevremde herkez enduro kullanicisi zaten benimde hedefim 2 3 sene sifir bir er6f e binmek ondan sonrada bmw gs1200 simdilik dusunce bu daha sonra motor degisebilir tabiki o gunun sartlarina gore..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

    Bi arada z-moto ya yolum sali gunu dustu ve baya bir inceledim ellerinde su anda sifir Er6F yok 2 el bir tane temiz vardi ama ben 0 almayi planliyorum xmax karsesim kullanicak onuda satmayi dusunmedim.. Allah izin verirse ocak subat gibi siparisini vermek ve almak olucak o arada yuksek torklu birk ac motorla antreman yapma sansim olucak arkadasimin fazer 8 ile umarim gorusuruz tabiki canakkale asigiyim dalmaya gelirdim oraya 3 yildir da gu eylide yazlikciyim.. Ailem yaz kis guneylide bende firsat buldukca gidiyorum.. Umarim denk geliriz..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)