Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet Terörü üstüne biraz bilgi. Otomobil mi, motosiklet mi daha tehlikeli?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hknzrdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya <-> İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Aydınlık Gazetesinde Rıza Zelyut'un "MOTOSİKLET TERÖRÜ" yazısındaki saldırgan tutum karşısında, Karayolları Genel Müdürlüğü, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Türkiye İstatistik Kurumu verilerine bakarak, ülkemizde TRAFİK konusunda en büyük tehlikenin OTOMOBİLLER mi, MOTOSİKLETLER mi olduğunu araştırayım dedim.

    Çıkan sonuçlar şaşırtıcı olabilir, zira;

    - 2016 yılında Türkiye'de 185 bin 826 adet ölümlü ve yaralanmalı trafik kazası meydana gelmiştir.

    - Bu trafik kazalarında 7 bin 300 kişi ölmüş, 303 bin 812 kişi yaralanmıştır.

    - Trafik kazalarında ölenlerin %43.5'ini sürücüler oluşturmaktadır. Ayrıca kazaya neden olan kusurlar içinde sürücü kusurları %89.6 ile ilk sıradadır.

    - Ölümlü ve yaralanmalı trafik kazalarına 295 bin 727 adet taşıt karışmıştır.

    - Ölümlü ve yaralanmalı kazaya karışan toplam 295 bin 727 taşıtın %52.1'i OTOMOBİL, %15.7'si MOTOSİKLET olmuştur.

    - 2015 yılında 115 bin 442 OTOMOBİL kazaya karışırken, sadece 37 bin 450 MOTOSİKLET kaza yapmıştır.

    - 2015 yılında kazaya karışan OTOMOBİL sürücülerinin %39.5'i, MOTOSİKLET sürücülerinin ise %27'si hayatını kaybetmiştir.

    - MOTOSİKLET sürücülerinin ölümlerinde en sık görülen neden KASK KULLANMAMAKTIR!

    - 2015 yılı itibarı ile Türkiye'de 10.589.337 OTOMOBİL, 2.938.364 MOTOSİKLET bulunmaktadır.

    - 28 adet Avrupa ülkesi ile karşılaştırmaya geçelim. Bin kişiye düşen OTOMOBİL sayısında birinci 661 araç ile Lüksemburg, Türkiye ise 134 araç ile sonuncu.

    - Araç ortalamasında en düşük rakam TÜRKİYE'de iken, en fazla ölüm oranı bizde. Her BİR MİLYON kişiden bizde trafik kazasında ölen kişi sayısı 711! Bize en yakın ülke ise 405 kişi ile ROMANYA!

    - Çıkan sonucu kısa ve öz bir şekilde değerlendirelim mi? Ne dersiniz?

    - Türkiye'de Rıza Zelyut ve benzeri söylemler yapan kişilerin bu rakamlardan haberdar olmadıkları kesin.

    - Söylenenlerin aksine ülkede trafik kazaları MOTOSİKLETLER yüzünden değil, en çok OTOMOBİLLER ve SÜRÜCÜLERİ yüzünden oluyor.

    - Avrupa ülkeleri ile karşılaştırıldığında BİN KİŞİYE DÜŞEN ARABA istatistiğinde SONUNCU ülke TÜRKİYE iken, KAZA SAYISINDA, KAZADA ÖLEN KİŞİ SAYISINDA BİRİNCİ SIRADAYIZ!

    - Kaba tabirle onların ortalama 4'de 1'i kadar araçla, onlardan daha fazla kaza yapıyoruz, onlardan kat be kat daha fazla kişinin kazalarda ölümünü görüyoruz.

    - Sorunumuz araç fazlalığı veya yasaklar değil, tamamen EĞİTİMSİZ halde trafiğe salınan SÜRÜCÜLERDİR.

    - SÜRÜCÜ eğitimlerinin daha ciddi verilmesi, TRAFİK DENETİMLERİNİN caydırıcı olması, en olası çözüm olarak görünmektedir.

    - Böyle bir tabloya bakıp da, hem suçu bize atıp "MOTOSİKLET YASAKLANSIN" demek, hem de trafikte MOTOSİKLET TEHLİKE UNSURU demek, cehaletin daniskasıdır.

    - Üstüne, hiç bir bilimsel veriye dayanmadan, "MOTOSİKLET TERÖRÜ" başlığı atıp, MOTOSİKLET SÜRÜCÜLERİ için "TERÖRİST"
    ithamında bulunmak, ART NİYETLİLİKTİR!

    Her ne kadar özür metni yayınlamış olsa da, Rıza Zelyut tarzı eleştirilerle karşılaşmamız her zaman olası. Bu sebepten, bu bilgileri paylaşmakta fayda görmekteyim.

    Tekeriniz düz bassın arkadaşlar...

    NOT : Video izlenme almak için paylaşılmamıştır.

    Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Motosikleti
    nc750x
    Ben yazdıklarınıza katılıyorum. Bununla birlikte Rıza Zelyut kimdir nedir hiç tanımam. Bugüne kadar da ismini duymadım. Duymak, öğrenmek ve duyurmakta istemiyorum.

    Neden derseniz?

    Bu konu başlığını görünce merak edip şu ilginç yazısını buldum açtım okudum. Yok artık dedim.

    Çok reklam etmeden nelerden rahatsız olduğumu belirtmek istiyorum.

    "...Çünkü, başta İstanbul olmak üzere, özellikle büyük şehirlerimizde, motosikletçilerin yarattığı ağır terör var..."

    Ney.. Ne terörü?

    ---

    "Bu terör karşımıza iki biçimde çıkıyor:

    Birincisi, motosikletçilerde görülen aşırı kompleksli hava. Aslında, aşağılık kompleksinin bir yansıması olan bu havadaki motosikletçiler; kendilerini göstermek için yolun kralı gibi davranıyorlar."

    ----

    Otomobil sürücüleri ile takışmak bunların en sevdiği iş. (Elbette ben 40 yaşına girdim 2 çocuğum var en sevdiğim iş motoruma binip otomobil sürücüleri ile takışmak. Tabi takışınca bana sinirlenen otomobil sürücülerinde hiç insanlık yok!! ve takıştık diye beni öldürmekten çekinmeyecek insanların arasında yaşıyorum demek ki! ) Elbette ki sonucu ölümcül oluyor. (Bu ne demek? Bizimle takışırsanız öldürürüz mü?)

    "Çözüm belli: Büyük şehirlerde, hiç değilse ana yollarda motosikletlerin trafiğe çıkması yasaklanmalıdır."

    Motosikletler trafikten çekilirse trafik terörü son bulacak değil mi?

    En feci cümlede burada;

    "Motosikletçinin karıştığı kaza sonuçta kendisini etkiliyor ama yarattığı daha büyük bir bela var: O da egzoz terörü."

    Yani genç insanların ölümünün hiç kıymeti yok. Yeterki gürültü çıkarmasınlar!!

    ----

    Bakın bende motosikletini sadece gereksiz gürültü yapmak için ve çevreyi rahat edecek şekilde değiştirenlere çok ama çok kızıyorum. Kendisi yolda 160 km hızla gidip sonra özür dilemesine rağmen kamyonet şoförüyle çok gereksiz tartışmalara girenlere bende kızıyorum.

    Kaldırımları kullanan, tehlikeli biçimde motosiklet süren, eğitime karşı çıkan, kask bile takmayan hatta ehliyeti olmayan ve alkollü şekilde motosiklet kullananlara bende kızıyorum.

    Ama sadece bunlara bakarak tüm motosklet sürücülerini aynı kefeye koymak çok ama çok büyük haksızlık değil mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:44 ----------

    Eğer ayırt edilmeden tüm motosiklet sürücüleri ileri sürüş eğitimlerine kadar tüm gerekli hayatta kalma eğitimlerini alsalar, bununla birlikte full ekipmansız trafiğe çıkamasalar, yasalarda "YASAKLAMAK" yerine eğitmek ve geliştirmek üzerine destekleyici şekilde geliştirilse, motosikletin aslında sanılanın aksine ne kadar güvenli olabileceğide görülmüş olur.

    Çünkü bunlar yapıldığında ben inanıyorum ki motosiklet kazaları tüm taşıtlar içerisinde en düşük sayılara inecektir.

    Evet motosiklet tehlikelidir, ancak uluslar arası kabul gören standardlarda sürüş yapılırsa diğer tüm araçlardan farklı olarak çok daha dikkatle sürüldüğünden bu tehlikeyi dengelemektedir.

    Dünya üzerinde bulunan hiç bir aracın sürücüsü, eğitimli, yetenekli ve farkında bir motosiklet sürücüsünden daha uyanık, akıllı ve bilinçli olarak bu kadar, daha güvenli şekilde aracını süremez.
    hknzrdm bunu beğendi.

  3. #3
    hknzrdm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2016
    Şehir
    Antalya <-> İstanbul
    Motosikleti
    Honda NT700V Deauville
    Rıza Bey'in yazısı zaten akıllara zarar, hoş daha önceki yazılarına da göz gezdirirsek objektif olmaktan uzak, bilimsel ve tarihsel gerçekler yerine kendi şahsi görüşü üstünden çıkardığı varsayımları doğru gibi yazdığı bir çok köşeye denk gelebiliyoruz.

    Bir yanda düzgün motosiklet kullanmaya çalışıp, şu camiada kimseye laf gelmesin diye uğraşanlar, diğer tarafta da her türlü kuralı hiçe sayıp, kendi canlarına değer vermemek adına bu camiaya leke sürenler var tabii, onu da unutmamak gerek.
    Analogue at birth, digital by design. The fat on my body is the designer and the brain is trying to be the coder.

  4. #4
    erenedip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2016
    Motosikleti
    mondial znu 125
    motosiklet sayısına göre yapılan kaza oranı çok yüksek.
    hknzrdm bunu beğendi.

  5. #5
    mavellen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2016
    Ben Alanya gazipaşada yaşıyorum,buranın gençleri çin malı motorların egzoslarını delip bağırtıyorlar.Bu zibidiler yüzünden efendi efendi motorunu süren insanlarıda aynı kefeye koyuyorlar.Adam egzos yapmış katalitikkonvertör takmış ben onu sökeceğim başka egzos takacağım ve birde arkasından delip bağırtacağım.Bu millete eziyet.Yüksek hacimli motorun egzos sesini 125 cc de yaşama kafası böyle birşey olsa gerek.Şimdi ben 200 lük pulsarın egzosunu söksem akrapovic egzos taksam yüksek cc motor sesini almam mümkün olurmu.Mal ortada fanteziye gerek varmı.Çok istiyorsan o güzel sesi kıyacan paraya alacaksın yüksek cc motor.Böyle insanların eline kozu veren yine motor sahipleri gibi görünen ama motorcu olmayan zibidiler.Bu zibidiler yüzünden gerçek motorcular itham ediliyor.Almanyada motorlara hem ses hemde egzos emisyon muayenesi yapılıyor.Katalitik konvertörü sök git muayeneye bakalım muayeneden geçebiliyormusun.
    hknzrdm bunu beğendi.

  6. #6
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    sorun: burası Türkiye.
    çözüm: yok. (burası Türkiye.)
    hknzrdm ve RoofRoof bunu beğendiler.

  7. #7
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun: burası Türkiye.
    çözüm: yok. (burası Türkiye.)
    İstediğimiz kadar tartışalım her türlü cevap buna çıkıyor.Boşuna istatistik filan uğraşmayın bile.Çoğu köşe yazarı altlarındaki BMW ile trafikte her gün 3-4 saat yol çekerken yanlarında zırıl zırıl geçen motosikletleri çekemeyip direk bunları yazıyorlar.Zaten %95'i birilerinin amcaoğlu yada yalamayı iyi seven insanlar.

    Kafa yorduğunuza değmez bile.
    hknzrdm bunu beğendi.

  8. #8
    erenedip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2016
    Motosikleti
    mondial znu 125
    Alıntı mavellen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben Alanya gazipaşada yaşıyorum,buranın gençleri çin malı motorların egzoslarını delip bağırtıyorlar.Bu zibidiler yüzünden efendi efendi motorunu süren insanlarıda aynı kefeye koyuyorlar.Adam egzos yapmış katalitikkonvertör takmış ben onu sökeceğim başka egzos takacağım ve birde arkasından delip bağırtacağım.Bu millete eziyet.Yüksek hacimli motorun egzos sesini 125 cc de yaşama kafası böyle birşey olsa gerek.Şimdi ben 200 lük pulsarın egzosunu söksem akrapovic egzos taksam yüksek cc motor sesini almam mümkün olurmu.Mal ortada fanteziye gerek varmı.Çok istiyorsan o güzel sesi kıyacan paraya alacaksın yüksek cc motor.Böyle insanların eline kozu veren yine motor sahipleri gibi görünen ama motorcu olmayan zibidiler.Bu zibidiler yüzünden gerçek motorcular itham ediliyor.Almanyada motorlara hem ses hemde egzos emisyon muayenesi yapılıyor.Katalitik konvertörü sök git muayeneye bakalım muayeneden geçebiliyormusun.
    burada sorun motosikletin egzos sesiyse, cc farketmez. size göre yüksek cc akropovic takabilir ama düşük cc takamaz. İkisi de beyin tecavüzü, tecavüzü eden işçiymiş mühendismiş fark edermi o hesap...

  9. #9

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    bizde öyle bir adalet var ki! trafikte bilerek bile motorcuyu öldürseler kafasında kask olmadığı için öldüren kişiye bir şey olmaz, bu ülkede birini öldürüceksen trafikte öldürüceksin

  10. #10
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Ne motosiklet,ne otomobil tehlikeli.

    Tehlikeli olan bilinçsiz sürücüler.

    Buyrun;

    Ayrıca kazaya neden olan kusurlar içinde sürücü kusurları %89.6 ile ilk sıradadır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler