Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

rüzgar - yağmur ve motor kullanmak....

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Arkadaşlar Selamlar,

    Kış geldi kapıya dayandı malum, genelde bir yaz kullanıcısıyım ama heves ettim kışında motorumu çıkartma kararı aldım, istanbul trafigi ve sabırsız halimin giderek artması nedeniyle),
    Şimdi benim merakım şu yerler yagmur ıslak oldugunda elbetteki motorun kayma ihtimali artıyor, yere tutuş azalıyor, Şimdi misal istanbulda kopruden gecerken, yada viyadukten gecerken sağ sol açılıyor ruzgar daha bir sert esiyor, kendini daha hissettiriyor, (dualar okuyoruz yeri geliyor)

    Bu şekilde devrilen, kaza yapan oldu mu? motor ne kadar ruzgar hızına dayanır? o yana doğru koprude motor yatışından aleni şekilde korkmaktayım.. ama geçerken hep aynı soru geliyor aklıma hiç burdan ruzgardan devrilerek kaza yapan oldu mu?



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Arabayı kendine siper etmek ve hızlı geçmek çok büyük yarar sağlar.

  3. #3
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    O iş çok sakat işte.Yavaş sürmeniz gerekir.Birde motorun şekli (naked,ss) ve ağırlığı önemli.Grenajlı motorsa yandan esen rüzgarlardan daha fazla etkilenir.Bir de kışın motor kullanmak çok zahmetli oluyor.

  4. #4
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Keşke motorum olsa yaz kış kullanırdım!
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  5. #5
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Rüzgar vurunca sakın fren yapma. Düşük vites yüksek devir kuralını uygula. Böylelikle rüzgara karşı koymuş olursun. Ama yağmura karşı bişey diyemem
    something123 ve keremkrmn bunu beğendiler.

  6. #6
    antilop_skul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    istanbul sarıyer / tarabya
    Motosikleti
    cbf600sa 2007 +100k km
    senelerdir yaz kış binerim motora rüzgardan devrilen ne gördüm nede duydum =)

    kimsenin seni korkutmasına izin verme yagmurda yavas git her zaman önündeki mesafe 2 kat olsun . ışıklara gelmeden yeşil yansa dahi yavasla . cünki birden kırmızı yanar korkudan fireni kitler yan yatarsın . ( tecrube ile sabit )

    yagmurlugun her zaman motorda olsun ve çok acelen yoksa kar tipi yüksek fırtınalı günlerde motora binme .

    iyi günler güvenli sürüşler..
    oguzhan6161, something123, hkn34 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    karda motosiklet kullanmanın zevki ayrıdır ama dikkatli olmak gerek

    Hakan VB, something123 ve antilop_skul bunu beğendiler.

  8. #8
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Islak zeminde tabiki yol tutuşu düşmektedit. Biraz tecrübe edinmek lazım. Rüzgar konusuna gelince; bu konuda yapılan en büyük hata rüzgar yediğinde gidonu istem dışı sıkmaktır. Gidonu sıkarsanız rüzgar sizi en sağdan en sola dahi atar köprü rüzgarını, oradan motorla hiç geçmediğim için sallamak istemiyorum ama benim memlekette (hatay) yarıkkaya dediğimiz adamı tokat manyaģı eden bi rüzgar vardır. Çoğu motorcu o rüzgar başladığında motorunu kullanmaz. Kullananlarin bir cogu 20km/h üstü hızlara çıkamaz. Ama aracını nasıl kullanacağını biliyorsan yüksek hızlara çıkabilir ve sürüşünüde epey zevkli hale getirebilirsin

  9. #9
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Alıntı Keoma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O iş çok sakat işte.Yavaş sürmeniz gerekir.Birde motorun şekli (naked,ss) ve ağırlığı önemli.Grenajlı motorsa yandan esen rüzgarlardan daha fazla etkilenir.Bir de kışın motor kullanmak çok zahmetli oluyor.
    Kesinlikle yanlış bir düşünce,rüzgarlı olan bir yolda rüzgar yiyince fren yapmak,hız azaltmak savrulma riskini yükseltir.Motosikletler arabalar gibi fiziki bir denklemde gitmez,rüzgar yiyen her motor rüzgarı absorbe etmek için hız azaltmak yerine kademeli olarak hız yükseltir,böylelikle motora vuran rüzgarın absorbe edilmesi(başka değişle rüzgarı yarması) ve rüzgar etkisinden kurtulması sağlanır.Bu hızlarda genelde 70-100 km arası hızlardır.Rüzgarı absorbe ettiğinizi anladığınız an süratinizi koruyup devam etmeniz ve sonrasında hızını düşürmeniz daha sağlıklı olacakdır.

    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rüzgar vurunca sakın fren yapma. Düşük vites yüksek devir kuralını uygula. Böylelikle rüzgara karşı koymuş olursun. Ama yağmura karşı bişey diyemem
    Aynen doğru,katıldığım bir yorum olmuş

    Ek olarak şayet rüzgarı absorbe edemeyecek kadar trafik vs gibi etkenlerden ötürü hızlı gitme durumu söz konusu değilse hep yüksek devirli düşük vitesde motoru kullanmalıyız,bu motorun yere basmasını daha fazla sağlayacağından sürüş dinamiğide çok az etkilenecekdir.Rüzgarda kesinlikle yapılmaması gerekn bir diğer konuda,debriyaja basılı tutup motoru boşda yürütmekdir,bu çok tehlikeli bir durumdur,motor ister istemez kontrolden çıkar duruma düşer.Aynı şekilde istem dışı gidon sıkma,sert tutma olayınıda bırakmanız lazım,gidon serbset olmalı (yani serbest dediysek tamamen boşda değil,tatlı bir serbestlik diyelim ) bu şekilde kullanılan her motorun rüzgara karşı direnci hem artar hemde rüzgar etkisi absorbe edilmiş olur.Tarz ve model farketmez bu noktalarda.

    Tabi bir diğer etkende motor ağırlıklarıdır,hafif olan her motor rüzgarı bir şekilde hisseder ama 250kg ve üstü motorlarda bu etki daha düşüktür.
    oguzhan6161 ve something123 bunu beğendiler.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  10. #10
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Merhaba ben yaklaşık 15 aydır her gün köprüleri kullanmaktayım hem motorlu hemde motorsuz olarak köprünün üstüne çıkmaktayım. Şuana kadar rüzgardan düşen yada sürüklenen görmedim duymadım ama bazen 55 60 km hızın üstüne çıktığı zaman rüzgar motorcuları baya etkilemekte ve bu hızların üstüne çıktığında zaten polisler motorcuları geçirmemekte. Benim size önerim yağmurda köprüleri kullanırken kendinizi tehlikeye atmadan minibüs yada otobüslerin sizi görebileceği şekilde yanında yolculuk yapmanız ve extra olarak köprü ayaklarının hızasında bulunan yerdeki birleşim demirlerinden geçerken dikkat etmeniz çünkü ıslandığında ciddi şekilde kaymaktadır.
    something123 bunu beğendi.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Kışın sürmeyin önemli değilse sinüzit ysğıuor
    something123 bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    İki kış kullandım motoru. İlk kışı atlattım, bir şey olmuyormuş dedim ama ikinci kışta çok hasta oldum.

    Çok gerekli değilse, hava sıcaklığı 10 derecenin altında olduğunda, çok yağmurlu ve rüzgarlı havalarda kullanmayın motosikleti.
    Sağlıktan daha önemli şey yok çünkü.
    Bırakın tatlı su motorcusu desinler.
    Zatürre olmaktansa, yağmur altında sıçana dönmektense, 5 derecede üşümemek adına 10 kat giysi giymektense, tatlı su motorcusu lafını kabul ederim ben
    oguzhan6161 bunu beğendi.

  13. #13
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Rüzgara doğru yat korkma. Sadece rüzgarı ilk alan sen olmalısın. Rüzgarın estiği taraftan araç geçişi olursa çok etkilenir dengeni kaybedersin. Köprü ayaklarından geçerken de dikkatli ol. Rüzgar bir anda kesiliyor Sonra bir anda başlıyor. Kısaca tokatlıyor diyelim.
    something123 bunu beğendi.

  14. #14
    hkn34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bajaj pulsar 200 NS + Yamaha XJ6 N+ kawasaki z 900
    arkadasım kısın motor kullanırken hava sartlarından cok trafıkte araba kullanan dingillere dikkat et. bıraz once 2 olay yasadım bırı benım basıma geldı bırıde baska bır motorcuya. ben ucuz yırttım ama dıger motorcu yerdeydı.
    köprüyü yeni gecmısım zıncırlıkuyu sapagını gecerken en sag serıdın sol tekerlek ızınden gıderken serefsızın bırı benım solumdan orta serıtte seyreden arbanın sagından benı ve dıger arabayı sılme gectı korna yaptım tınlamadı bıle tabı yavsak ılerde trafıkte kalınca gıttım yanına bılımum kufuru edıp ıtın gotune soktum hayvanı . dıger motorcu arkadasa da halıc koprusune yaklasınca arkadan vurmuslar yerdeydı Allah tan bıseyi yoktu ama cok korkmustu ındım yardım ettım polıs cagırdık tutanak falan tutuldu . yanı arkadasım hava sartları kotu olunca takıp mesafenı 2 hatta 3 cıkar yukarda belırtılen hızlara dıkkat et onune 3 kere bakıyosan aynadan ve yanlara 2 kere bak ıslanmamk ve usumemek ıcın gereklı gıyım korumanı yap kullan ruzgardan bısey olmaz .ÖNEMLI OLAN TRAFIKTEKI SIGIRLARA DIKKAT ET. kal salıcakla kazasız belasız bır kıs gecırmek dılegı ıle.
    something123 bunu beğendi.

  15. #15
    something123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2015
    Motosikleti
    MT 07
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rüzgar vurunca sakın fren yapma. Düşük vites yüksek devir kuralını uygula. Böylelikle rüzgara karşı koymuş olursun. Ama yağmura karşı bişey diyemem
    Aynen arkadaşım bu olayı bende kendi kendime daha önce de yazmıştım jeepte 4 çeker moduna benzeterek aynı şeyi uyguladım bende, vites düşüp devir yükseltiodu, yere yapışıodu, bilmiorum o savunmasız anımda bu aklıma gelip uyguladım ki cidden faydasını gördüm, bir arkadaşımda yavaşlama motorunda kendine bir rüzgar alanı yaratmalısın demişti.. aynı şekilde yaptım etkiyi minimuma indirdim.. merakım düşeni duyan oldu muydu hani yada cidden bişiler yaşayan oldu mu.. ki gordugum kadarıyla yok, en azından içim rahatladı,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:02 ----------

    Alıntı keremkrmn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba ben yaklaşık 15 aydır her gün köprüleri kullanmaktayım hem motorlu hemde motorsuz olarak köprünün üstüne çıkmaktayım. Şuana kadar rüzgardan düşen yada sürüklenen görmedim duymadım ama bazen 55 60 km hızın üstüne çıktığı zaman rüzgar motorcuları baya etkilemekte ve bu hızların üstüne çıktığında zaten polisler motorcuları geçirmemekte. Benim size önerim yağmurda köprüleri kullanırken kendinizi tehlikeye atmadan minibüs yada otobüslerin sizi görebileceği şekilde yanında yolculuk yapmanız ve extra olarak köprü ayaklarının hızasında bulunan yerdeki birleşim demirlerinden geçerken dikkat etmeniz çünkü ıslandığında ciddi şekilde kaymaktadır.

    Zaten köprünün üstündeyken mesela rüzgar vuruyor onu gene otobüsün yanına geçtin hadi biraz vites küçülttün vs bi şekilde atlatırken en kötüsü ki geçen iyi bilir, tam bitiş ve başlangıcındaki "BİRLEŞİM DEMİRLERİ" ruzgar bir an kopru ayaklarıyla 0 oluyor ve aniden tam o demirden geçerken max oluyor.. ve o demirler kaygan hele yagmurda.. en korkuğum an.. yaşayan bilir gibi olmuş..
    oguzhan6161 bunu beğendi.

  16. #16
    keremkrmn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    05 Ninja 636 - 15 Xmax
    Alıntı awesomee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen arkadaşım bu olayı bende kendi kendime daha önce de yazmıştım jeepte 4 çeker moduna benzeterek aynı şeyi uyguladım bende, vites düşüp devir yükseltiodu, yere yapışıodu, bilmiorum o savunmasız anımda bu aklıma gelip uyguladım ki cidden faydasını gördüm, bir arkadaşımda yavaşlama motorunda kendine bir rüzgar alanı yaratmalısın demişti.. aynı şekilde yaptım etkiyi minimuma indirdim.. merakım düşeni duyan oldu muydu hani yada cidden bişiler yaşayan oldu mu.. ki gordugum kadarıyla yok, en azından içim rahatladı,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:02 ----------




    Zaten köprünün üstündeyken mesela rüzgar vuruyor onu gene otobüsün yanına geçtin hadi biraz vites küçülttün vs bi şekilde atlatırken en kötüsü ki geçen iyi bilir, tam bitiş ve başlangıcındaki "BİRLEŞİM DEMİRLERİ" ruzgar bir an kopru ayaklarıyla 0 oluyor ve aniden tam o demirden geçerken max oluyor.. ve o demirler kaygan hele yagmurda.. en korkuğum an.. yaşayan bilir gibi olmuş..
    O köprü bağlantı demirlerini müdürlerime anlattım daha önce de birçok kez şikayet aldıklarını ama şuan için yapılabilecek bir şey olmadığını belki önümüzdeki yaz köprüye yeni asfalt yapılırken o demirlerinde elden geçirilebileceğini söyledi. Umarım bi çözüm bulunur. Geçen sene cbr 250 ve IRC lastiklerle bildiğim tüm duaları okuyordum geçmeden önce.

  17. #17

    Üyelik
    04 Eylül 2006
    Soğuk felan önemli değil her türlü kullanırım kışın ama yağmur kar olayı sıkıntı iki kişi bindiğimiz için yola çıkmam o gibi durumlarda.

  18. #18
    MASTER_10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2015
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    NC750 X DCT
    Alıntı awesomee adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen arkadaşım bu olayı bende kendi kendime daha önce de yazmıştım jeepte 4 çeker moduna benzeterek aynı şeyi uyguladım bende, vites düşüp devir yükseltiodu, yere yapışıodu, bilmiorum o savunmasız anımda bu aklıma gelip uyguladım ki cidden faydasını gördüm, bir arkadaşımda yavaşlama motorunda kendine bir rüzgar alanı yaratmalısın demişti.. aynı şekilde yaptım etkiyi minimuma indirdim.. merakım düşeni duyan oldu muydu hani yada cidden bişiler yaşayan oldu mu.. ki gordugum kadarıyla yok, en azından içim rahatladı,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:02 ----------




    Zaten köprünün üstündeyken mesela rüzgar vuruyor onu gene otobüsün yanına geçtin hadi biraz vites küçülttün vs bi şekilde atlatırken en kötüsü ki geçen iyi bilir, tam bitiş ve başlangıcındaki "BİRLEŞİM DEMİRLERİ" ruzgar bir an kopru ayaklarıyla 0 oluyor ve aniden tam o demirden geçerken max oluyor.. ve o demirler kaygan hele yagmurda.. en korkuğum an.. yaşayan bilir gibi olmuş..


    Merhaba,

    AEA altinli gece 2. sezon 30. bolum de Devrim Sirmen hoca yagmur ve kuvvetli ruzgarda kopruden gecis konusunda tavsiyelerde bulunuyor 51:56 ila 53:00 arasinda... yukarida yazilanlara benzer ve detayli tavsiyeler var...youtube dan bulunabilir... faydali olmasi dilegiyle iyi forumlar

    saygilarimla
    karadenizz bunu beğendi.

  19. #19
    thb - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Nisan 2013
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda wave 110i
    Alıntı keremkrmn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O köprü bağlantı demirlerini müdürlerime anlattım daha önce de birçok kez şikayet aldıklarını ama şuan için yapılabilecek bir şey olmadığını belki önümüzdeki yaz köprüye yeni asfalt yapılırken o demirlerinde elden geçirilebileceğini söyledi. Umarım bi çözüm bulunur. Geçen sene cbr 250 ve IRC lastiklerle bildiğim tüm duaları okuyordum geçmeden önce.
    Tırtıklı yada dokulu bişiy olsa bari. Dümdüz kaygan demir nedir ya?
    thb
    bizi eskiler tanır, yeniler örnek alır, görenler anlatır


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)