Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Mt 03 Arefesinde - Nedir, Ne Değildir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Espaniole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda cb650F - cb125E
    Merhabalar.

    Bu aralar sahip olduğum Yamaha R25'i satıp daha torklu, şehir içerisinde çok keyif alabileceğim ve son hızının yüksek veya düşük olmasına önem vermediğim bir motosiklet almayı düşünüyorum. Bu konuda görüşlerinizi almak istedim.

    Elimde 15 bin tl gibi bir rakam var ve dediğim gibi torklu, grenajsız ve keyifli bir motosiklet arıyorum. Çevremden 600f, Er6n-f veya Drz400 almam için öneriler geliyor fakat benim en yakın olduğum motosikletler Mt 03 ve Xt 660x. Bildiğim kadarıyla aynı motor bloğunu kullanıyorlar. Xt 660x'i deneme fırsatım oldu ve çok keyif aldım, sürüş özellikleri olarak tam istediğim gibi bir motosiklet olduğuna kanaat getirdim. Fakat ikici el Xt'lerin kilometrelerinin yüksek olması, hor kullanılmaya daha müsait olması nedeniyle temizine pek rastlamamam nedeniyle benzer karakteristik özelliğe sahip olduğunu duyduğum Mt 03 modeline yöneldim. İkinci ellerine baktığımda ise Xt'ye göre daha temiz kullanılan bir model.


    Titreşim olduğunu biliyorum fakat çok rahatsız edici olmadığını çoğu yerden duyuyorum fakat bu konu benim için problem değil. Yukarıda da behsettiğim gibi torklu, düşük devirleri dolu dolu olan ve başıma çok dert açmayacak motosiklet arayışındayım.


    Evet bu motosikletten çevrede pek yok fakat illa ki arkadaşında olan, sahibi olan veya deneme fırsatı bulmuş biri vardır. Sizce Mt 03 nedir, ne değildir? Şimdiden teşekkür ederim.
    mehmetenis ve yüksel66 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Aea bir videosunda , mt-03'ün kronik arızılarının olduğunu bahsetmişti . Ayrıca mt-03 alsanız bile yedek parçada sıkıntı yaşayabilirsiniz eski model olduğu için . Eğer tork arıyorsanız , Ktm duke 390 veya Kawasaki Z 300 bakmanızı tavsiye ederim .
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  3. #3
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    kronik kadrana su kaçması dışında bir sorunu yok diye biliyorum. güzel makina almaya değer ama 2.el de kullandığımız kâr kalsın diye çok uçuk rakamlar istiyolar. temiz bulabilirsen 600f de mantıklı ama o tasarımla değil, alırsan da stunt bike a çevir

  4. #4
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı Espaniole adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar.

    Bu aralar sahip olduğum Yamaha R25'i satıp daha torklu, şehir içerisinde çok keyif alabileceğim ve son hızının yüksek veya düşük olmasına önem vermediğim bir motosiklet almayı düşünüyorum. Bu konuda görüşlerinizi almak istedim.

    Elimde 15 bin tl gibi bir rakam var ve dediğim gibi torklu, grenajsız ve keyifli bir motosiklet arıyorum. Çevremden 600f, Er6n-f veya Drz400 almam için öneriler geliyor fakat benim en yakın olduğum motosikletler Mt 03 ve Xt 660x. Bildiğim kadarıyla aynı motor bloğunu kullanıyorlar. Xt 660x'i deneme fırsatım oldu ve çok keyif aldım, sürüş özellikleri olarak tam istediğim gibi bir motosiklet olduğuna kanaat getirdim. Fakat ikici el Xt'lerin kilometrelerinin yüksek olması, hor kullanılmaya daha müsait olması nedeniyle temizine pek rastlamamam nedeniyle benzer karakteristik özelliğe sahip olduğunu duyduğum Mt 03 modeline yöneldim. İkinci ellerine baktığımda ise Xt'ye göre daha temiz kullanılan bir model.


    Titreşim olduğunu biliyorum fakat çok rahatsız edici olmadığını çoğu yerden duyuyorum fakat bu konu benim için problem değil. Yukarıda da behsettiğim gibi torklu, düşük devirleri dolu dolu olan ve başıma çok dert açmayacak motosiklet arayışındayım.


    Evet bu motosikletten çevrede pek yok fakat illa ki arkadaşında olan, sahibi olan veya deneme fırsatı bulmuş biri vardır. Sizce Mt 03 nedir, ne değildir? Şimdiden teşekkür ederim.
    MT03 güzel makine fakat tork istiyorsanız size duke 390 öneririm 1 haftadır ufak canavarımın sahibiyim 600luk almadıgım için pişman değilim 0-100 4.7 saniye olan ve her gazda sizin direksiyona canınız pahasına yapıştıran bi alet bu cc de rakibi oldugunu düşünmüyorum yakıt konusuna gelirsek 110 la 6. viteste gidersenız 3 litre yakar gazlarsanız 6 litre yakar son hızı 180 oldugu ıcın şehiriçinde size sıkıntı cıkaracagını sanmıyorum mt03 alırsanız vergi farkıda olusacaktır bence size yakışıklı bir duke 390 iyi gider

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Farklı bir tavsiye olarak köşede dursun, bende benelli tnt 250 diyorum. Karenajsız motorları sevmeyen biri olarak bile çok hoşuma gitti benim. Birazda sürme fırsatı buldum çok dikkat çekiyor ve bence gücüde yerinde. Çift silindirli ve torkuda iyi, 180 küsürleri görenler var kullanıcılarıda oldukça memnun.

  6. #6
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Duke 390 da 35, 660 da 55 nm tork var. Beygir olarak da 660 bloğu daha fazla beygir üretiyor. Sanırım hiç mt03 veya xt660 kullanmadınız. 660 bloğu sağlamdır, yek silindir kolay eskimez.dikkat etmrniz gereken yürüyen aksam. Şase, ve Son olarak Aksesuar ve kozmetik durumuna bakarsanız. Amacınız gezmek tozmak ise xt660x daha iyi. Holiganlık ise bunun için drz400 daha uygun.
    Ben de ara ara satmayı düşünsem de alternatifi bir motosiklet bulamıyorum, bulduğum 25 binden başlıyor

  7. #7
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duke 390 da 35, 660 da 55 nm tork var. Beygir olarak da 660 bloğu daha fazla beygir üretiyor. Sanırım hiç mt03 veya xt660 kullanmadınız. 660 bloğu sağlamdır, yek silindir kolay eskimez.dikkat etmrniz gereken yürüyen aksam. Şase, ve Son olarak Aksesuar ve kozmetik durumuna bakarsanız. Amacınız gezmek tozmak ise xt660x daha iyi. Holiganlık ise bunun için drz400 daha uygun.
    Ben de ara ara satmayı düşünsem de alternatifi bir motosiklet bulamıyorum, bulduğum 25 binden başlıyor
    tabiki onlar daha güclü fakat arkadasın eskı motorlarına bakarsak şehiriçi kullanımda kullanıyor ve 660 ın vergi farkı ve aradaki 60 kiloluk farkı şehiriçi kullanımda önemli bi nokta bence tabi herkesin görüşü farklıdır bılemem

  8. #8
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Az daha koy mt07 al.
    Tİme_shİft42 ve aquarist4 bunu beğendiler.

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı caglar48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabiki onlar daha güclü fakat arkadasın eskı motorlarına bakarsak şehiriçi kullanımda kullanıyor ve 660 ın vergi farkı ve aradaki 60 kiloluk farkı şehiriçi kullanımda önemli bi nokta bence tabi herkesin görüşü farklıdır bılemem
    Vergisi 390 dan daha az sakin kullanımda 4 litre yalıyor duke ı bilmiyorum. Hafiflik elbette avantajdır ama dolu 185 civarı ağırlık yorucak bir ağırlık değil. Millet banditlere biniyor :D
    Benim tavsiyem mt03 düşünüyorsanız tek silindir bir naked, alçak bir motosiklet bana mantıklı gelmiyor en azından bu hacimde

  10. #10
    drumstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2009
    Şehir
    aydın/didim
    Motosikleti
    xtreme max "250"
    husabergin veya husqvarnanın supermotolarına da bakmanızı öneririm

  11. #11
    caglar48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW S1000R
    660cc vergisi 375ccden daha az mi ben mi yanlis okudum acaba ben monster 696 bakiyordum vergisi benimkinin 2 katiydi sanirim yas farkindan dolayi

  12. #12
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı caglar48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    660cc vergisi 375ccden daha az mi ben mi yanlis okudum acaba ben monster 696 bakiyordum vergisi benimkinin 2 katiydi sanirim yas farkindan dolayi
    Yaş farkından kaynaklı, evet

  13. #13
    Espaniole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda cb650F - cb125E
    390'lar pek hoşuma gitmiyor açıkçası, ve 660'ın verileri çok daha cezbedici. Ve Rc390 kullanma fırsatı bulmuştum, elektrik alamadım

    Ben de Mt 03'ün tek kronik arızası olarak göstergelerine su kaçması diye biliyorum, bunun dışında hiçbir kronik arızaya rastlamadım. Yedek parçanın az bulunması meselesini de ilk kez burada duydum, aksine herkes bol bol parça bulabileceğimi söylüyor. Bu motor bloğu sadece Mt 03'te kullanılmıyor, Tenere'de de kullanılıyor bildiğim kadarıyla.

    Husqvarna'nın 610'una baktım fakat piyasada neredeyse hiç yok, dolayısıyla piyasası da yok. En son ilanda gördüğüm 610 2014'te ilana koyulmuştu. Bu nedenle eledim.

    Az daha koyup Mt 07 alabilecek durumda olsaydım bu konuyu hiç açmazdım

    Tnt 250 almak anlamsız olur sanırım, R25'ten inip ona binmek model düşürmek olur.

    Batuhan dediğim gibi Xt'yi daha çok isterim fakat ikinci elleri çok kötü hacı, adamlar senin gibi düşünüp sürekli gezmişler fakat bakım yapmayı unutmuşlar gibi Mt için de Naked-Supermoto karışımı diyor sahipleri. Seninki gibi iki tane Booster da taktım mı o zaman tam holigan oluruz

  14. #14
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aea bir videosunda , mt-03'ün kronik arızılarının olduğunu bahsetmişti . Ayrıca mt-03 alsanız bile yedek parçada sıkıntı yaşayabilirsiniz eski model olduğu için . Eğer tork arıyorsanız , Ktm duke 390 veya Kawasaki Z 300 bakmanızı tavsiye ederim .
    Şu yorumlar bitiriyor beni ya.
    sedat_57 bunu beğendi.
    20

  15. #15
    BerKToprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Burası İstanbul Hacı!
    Motosikleti
    HİLTİ
    Mt03 e bulaşma elinde patlar

  16. #16
    Espaniole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda cb650F - cb125E
    Alıntı BerKToprak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mt03 e bulaşma elinde patlar
    Neden, açıklayabilir misiniz?
    Korkarak yaşayamazsın!

  17. #17
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Aa ben kime yorum atmışım Supermotoluk pek bir durumu yok alçak bir motor ama frenine kadar aynı bir motor. İkinci eli daha yavaş. Ama ben göstergesini seviyorum, tercih senin .
    Kronik sorun 660 bloğunda şudur düşük-orta devir arası bir devirde çok az gaz açmalarda motor gitsem mi gitmesem mi der.
    2004 ten 09 a 10 a kadar böyle. Çaresi ya vites küçültmek-büyültmek, deviri düşürmek ya da arttırmak veyahut gazı kapatmak yavaşlayınca tekrar devam etmek. bir devir var ki alet sevmiyor.
    Bu kimi modelde az kimi modelde çok hissediliyor. Kullanılan beyinin seri numarası, co ayarları, fuel mod veya dyno jet tarzı bir programın olup olmaması durumları etkiliyor. Ama dert edilecek büyük bir şey mi? Bence değil.
    Madem sensin yazıyoruz :D
    Drz 400 ün ikinci eldeki seçenekleri şu aralar azaldı geçen yaz güzel motorlar mantıklı fiyatlara vardı. Fakat artçıyla binmeyi düşünme bile.
    Mt03 e geri dönersek daha önce de söyledim madem naked bi motosiklet alacaksın, konforlu olmasını istemez misin? Ha seviyorsan tek silindir olayını, pek ortada olmayan br motor istiyorsan al geç. Temizini aldıktan sonra sorun yaşatmaz. Satarken sadece r25 kadar arayan soran olmaz o kadar Not: 03 te artçı selesinin rahatsız ettiğini okuduğumu hatırlıyorum)

    Son ekleme : Yav al bi sm , artçılar evde otursun biraz Bak yere düşürünce kaldırıp devam da ediyorsun. -2 kere etti-

  18. #18
    Espaniole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda cb650F - cb125E
    Hacı konfor aramıyorum pek. Apaçiyiz biliyorsun, uzun yolda 200-220 yapıştırayım gideyim diye bir derdim de yok. Ara hızlanmalarda, şehir içinde torku, hızlanmayı hissedebileceğim bir şeyler bakıyorum. Xt veya Mt olacak muhtemelen.

    Düşünmüyor değilim batu, Mt 03+Booster egzoz+elcik koruma+Mt 60? Gördüğüme göre Mt kullanıcıları motosikletlerine daha temiz bakıyor, kilometreleri de düşük.
    Korkarak yaşayamazsın!

  19. #19
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Drz 400 sm bulamazsınız, olsaydı ben bir yıldır arıyorum bulurdum

    Mt 3 veya Xt660 aynı kategoride bir motor değil zaten.

    Mt 3 bence fazla ağır (192 kilo idi sanırım) ve şehir içinde ne enduro tadı alınır, ne de naked tadı sanırım.

    Satarken zorlanacağını tahmin etti herhalde arkadaş, haksız sayılmaz.

  20. #20

    Üyelik
    04 Ocak 2014
    Şehir
    Samsun / Sinop / Şu an Bodrum
    Motosikleti
    Z300, Xtreme Enduro/Süpermoto, XRS700
    Z300 sanıldığı kadar torklu bir makina değil...
    5. Viteste 4500-5000 den sonra kendine geliyor. 7000den sonra sürekli artan torku hissediyorsunuz..

    Tr ye Mt3 gelmez. R25 in bloğunu takarlar Mt25 derler. Alt devirleri torklu bir motor arıgorsanız çok devir çeviren değil en fazla 10binler civarı devir çeviren bişi lazım. Duke nin alt devirleriZ300 den daha canlı.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)