Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Vites Geçişleriyle ilgili problemim..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    18 Temmuz 2014
    Arkadaşlar, Abilerim merhabalar.

    Bilen bilir iyi, kötü bir BeyazKurt lakaplı YBR'miz var. Fakat bu BeyazKurt bu sıralar beni çok sinir ediyor.

    Gerçekten önemli ve bu kadar sinirlenmeseydim konu açmazdım. Başta onu belirteyim.

    Soruna gelince; bu arkadaşın biraz keyfi durumları oluyor mesela ışıklara yaklaşınca naparız abi 2. vitesden yarım düşürür boş vites de durur sonra 1. vitese geçirir kalkarız. Bu arkadaş 1.600 km'den sonra boş vitesden 1'inci vitese geçmez oldu. İşte beni sinir eden problemde daha bugün yeni 2.000 km oldu. Kendini kanıtlayan bir motosiklet YBR, dünyada 100.000 km yapan örneklerini gördüm. Bana gelince 2.000 km'de bu problemi mi verir oldu? He tamam ben ustası değilim, motosikleti BeyazKurt'ta öğrenicez fakat yinede insana koyuyor be abicim. En son 1.000 km'ye ustamın yanına vermiştim bakıma yağını değiştirmişti ve 1.000 km'den 1.600'e kadar motosikletin bana yaşattığı zevki anlatamam yağ gibi akıyor vites hiçbir problem yoktur canavar gibi gidiyor.
    Soru yukarıda cevap sizde Değerli MT ayrıca yılların eskitemediği (ama eski) Castrol satış müdürü babam, motosikletin en az 5.000 km'de yağ değişimi yapmasını öneriyor bu konuda da değerli yorumlarınızı bekliyorum Herkese iyi akşamlar tekeriniz düz bassın VİTESİNİZ kolay geçsin


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı Mr.Yldrmdmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, Abilerim merhabalar.

    Bilen bilir iyi, kötü bir BeyazKurt lakaplı YBR'miz var. Fakat bu BeyazKurt bu sıralar beni çok sinir ediyor.

    Gerçekten önemli ve bu kadar sinirlenmeseydim konu açmazdım. Başta onu belirteyim.

    Soruna gelince; bu arkadaşın biraz keyfi durumları oluyor mesela ışıklara yaklaşınca naparız abi 2. vitesden yarım düşürür boş vites de durur sonra 1. vitese geçirir kalkarız. Bu arkadaş 1.600 km'den sonra boş vitesden 1'inci vitese geçmez oldu. İşte beni sinir eden problemde daha bugün yeni 2.000 km oldu. Kendini kanıtlayan bir motosiklet YBR, dünyada 100.000 km yapan örneklerini gördüm. Bana gelince 2.000 km'de bu problemi mi verir oldu? He tamam ben ustası değilim, motosikleti BeyazKurt'ta öğrenicez fakat yinede insana koyuyor be abicim. En son 1.000 km'ye ustamın yanına vermiştim bakıma yağını değiştirmişti ve 1.000 km'den 1.600'e kadar motosikletin bana yaşattığı zevki anlatamam yağ gibi akıyor vites hiçbir problem yoktur canavar gibi gidiyor.
    Soru yukarıda cevap sizde Değerli MT ayrıca yılların eskitemediği (ama eski) Castrol satış müdürü babam, motosikletin en az 5.000 km'de yağ değişimi yapmasını öneriyor bu konuda da değerli yorumlarınızı bekliyorum Herkese iyi akşamlar tekeriniz düz bassın VİTESİNİZ kolay geçsin
    Öncelikle babanın ellerinden öperim
    Her 1000 km de yağ değişimi yap bence. Bir motosiklet dergisinde okumuştum motosiklete konulan yağ 50 km sonra özelliğini zaten yitirirmiş. Hiç değilse her 1000 km de yağ değişimine gitmekte fayda var bence. Tekerin düz bassın , viteslerin yağ gibi geçsin , kaskına sinek vurmasın

  3. #3

    Üyelik
    18 Temmuz 2014
    Oğuzhan abi eyvallah
    Abi benim düşüncem de o yönde fakat işte malum babam Kendisinin verdiği hediyeye iyi bakmakta suç yani

  4. #4
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    sen gizli gizli her 1000 kmde yağı değiştir bak motorum 950 kmde vitesler geçmiyo. Bugün 2 den 1 e atana kadar canım çıktı yolda. Yarın yağ değiştireceğim. Değişimden sonra pamuk gibi olcak emin ol

  5. #5

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    ybr nin vitesler biraz zor geçiyor. Bizdekide 1650km de, böyle ışıklarda geçmediği zaman hafif öne itele motoru o ufak hareket esnasında vites geçişi yap..

  6. #6
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    Motor bostan bire ya da 2 den bire gecmeip bosta durur ise elinden debriyaji hafif birak sonra yeniden vitesi gecirmeyi dene .bazen vites tam gecmiyor bu normal .
    Yag degisim konusundada motorun yag haznesi ,yag filtresi ,teknolojisi gibi bir cesit konu yuzunden bircok motorun yag degisimi farklidir .ybr gibi motorlarda 1000-2000 km de bir degistirebilirsin

  7. #7
    CxAnKACx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM Duke 200 (2014)
    Zincir de etkiliyo usta 600kmden beri hic yagladiniz mi ?

  8. #8
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Arabalarda hareket halindeki araba 1.vitese gecirilmez denir. Gecmeye calissa da, zorluyor adami. Pekte ihtiyac duymuyorum 1. Vitese Ihtiyacim olsa da durup oyle takiyorum 1e.
    Bilmiyorum ama motosikletlerde de ayni durum olablr bilmiyorum. arabaya davrandgim gbi 1e atmiyorum genelde. Anca durup atarim iste.

    Yag degistirmeyi ogren kendin degistir, fazla pahali bisey degil yaglar. Madem surus zevkini etkiliyor degistir kendin 1000 km de.

  9. #9

    Üyelik
    18 Temmuz 2014
    Arkadaşlar hepinizin değerli yorumları için teşekkür ederim. Bugün verdiğim karar ile motosikletin yağını en yakın zamanda değiştiricem. Umarım sorun düzelir ve bende keyfime bakarım. Babama castrol power1 4T 10w/40 siparişini verdim. Büyük ihtimal bugün bu işi hallederim ve sorunsuzca yoluma bakarım. Hepinize tek tek teşekkür ederim.
    Ayrıca zinciri en son 1.750 km gibiydi yağladığım da.

  10. #10
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Olmadı bi çıtır aragazı ver değişene kadar çözer işini..

  11. #11
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Kirmizi isikta bosta beklemek tehlikeldir.

    1 e gecmedigi zaman hafif ileri it motoru daha kolay gecer.

  12. #12

    Üyelik
    18 Temmuz 2014
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kirmizi isikta bosta beklemek tehlikeldir.

    1 e gecmedigi zaman hafif ileri it motoru daha kolay gecer.
    Zaten genelde yaptığım durum ışıklara yaklaşana kadar boş durduktan sonra 1'e atarım fakat işte can sıkıcı nokta durduktan sonra geçmiyor, 2'ye geçiyor bak ama 1'e geçmiyor. Bugün yağını değiştirdikten sonra umarım bir daha olmaz..

  13. #13
    isuzuki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2012
    Şehir
    ist/anadolu
    Motosikleti
    suzuki DR-Z400S
    Alıntı oguzhan6161 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle babanın ellerinden öperim
    Her 1000 km de yağ değişimi yap bence. Bir motosiklet dergisinde okumuştum motosiklete konulan yağ 50 km sonra özelliğini zaten yitirirmiş. Hiç değilse her 1000 km de yağ değişimine gitmekte fayda var bence. Tekerin düz bassın , viteslerin yağ gibi geçsin , kaskına sinek vurmasın
    hocam motor yağlarının sponsorluk yaptığı dergiyi yanlış okumuş olabilir misin 50 değil 5km dir o
    @Mr.Yldrmdmr sorununa gelince %99.99 debriyaj telinde boşluk var, o boşluğu alman lazım

  14. #14
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Debriyaj telini ayarla, vites büyütürken ya da küçültürken debriyaja bastığında aragaz ver ve debriyajı yavaş salıp gaz ile destek verirsen vitesler rahat geçer
    Birde yağı sakın 5000 km de bir değiştirme en fazla 2000 km de bir yağ değişimi yap çünkü bu motorlar ufak cc olduğu için 1 litre yağ alıyor bu motorlarda yağ filtresi de yok sanzimandaki çapaklar yağ içinde dolaşıyor

  15. #15

    Üyelik
    18 Temmuz 2014
    Arkadaşlar tekrar merhabalar. Aldığım yorumlar için tekrar teşekkür ediyorum. Cumartesi günü işten çıktıktan sonra gittim motoru yıkamaya bide baktım yağ kaçağı var altta vitesin hemen dibinde tepem attı kaça kaça ustamın yanına gittim gösterdim "Korkmana gerek yok" dedi civataları söktü zincirin küçük olan dişlisinin geçtiği yerden sıçrayan yağmış meğer. Sonra yağını değiştirdik. Ustama güvendiğim için 20w40 motor yağı koydu bende olur dedim. Çıkardıkları yağ gerçekten çok kirlenmişti zamanı gelmiş yani. sağını solunu sıktı kendine geldi motosiklet. Şimdi herhangi bir sorunu yoktur yağ gibi geçiyor vitese yine ara sıra haylazlık çıkarıyor başıma ama o kadarda olsun diyorum Herkese tekrar çok teşekkür ediyorum

  16. #16
    Iron&Road - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Arora Avantgarde 150 - Honey Badger
    Yağ değişimi, zincir gerginliği, zincir yağı.

    Düzenli kontrol ve değişimini yaparsan bu sıkıntıları yaşamazsın. geçmiş olsun

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Alıntı Mr.Yldrmdmr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zaten genelde yaptığım durum ışıklara yaklaşana kadar boş durduktan sonra 1'e atarım fakat işte can sıkıcı nokta durduktan sonra geçmiyor, 2'ye geçiyor bak ama 1'e geçmiyor. Bugün yağını değiştirdikten sonra umarım bir daha olmaz..
    imza güzelmiş

  18. #18

    Üyelik
    18 Temmuz 2014
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    imza güzelmiş
    Eyvallah


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)