Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Neden viraja genis aciyla girmek onemli?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    DogustanMoto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2015
    Şehir
    Los Angeles, California
    Motosikleti
    Honda CBR1000RR
    Merhabalar! Dogustan Motorcu grubu olarak bugun sizlere sorumuz olacak. Neden virajlara genisten dara dogru girmeliyiz? veya girmelimiyiz? Viraja giris acimiz sadece hiz acisindan mi onemli yoksa guvenlik ile de bir baglantisi varmi? Fikirlerimizi paylasalim ve arkadaslarimizi aydinlatalim. Yeni videomuzdan biraz ipucu edinebilirsiniz.
    https://youtu.be/DoPDcsq3y1I
    capozzz bunu beğendi.
    Amerika ve tum dunyadan motosiklet hakkindaki son gelismeler, teknik bilgiler, motosiklet bakim ve onarim, akilda kalan sorular ve cevaplari..
    Dogustan Motorcu Youtube Kanali: https://youtu.be/ibKtEv1ZOug


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    CxAnKACx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM Duke 200 (2014)
    Benim dusuncem ve bilgim dahilinde cevap veriyorum;
    Genisten girersek yatarak gecirdigimiz zaman daha kisa surer, boylece gazi daha erken acip cabuk hizlaniriz. Yarislarda bu taktik uygulanir genelde...

  3. #3
    anilozerr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125
    Bende bu konuda biraz saçmalayayım .
    Virajı genişten alıp viraj ortasında en içte ve çıkışta en dışta olmaya çalışmamızın sebebi en az turla virajı bitirmeye çalışmaktan geçer sanırım.Yani var olan kurp u mümkün olduğunca düzleştirmeye çalışıp merkezkaç kuvvetinden daha az etkilenmeye çalışmak.
    Birde sonuçta bir viraja girerken bizi viraj dışına ittirmeye çalışan bir merkezkaç kuvveti ve ona karşılık bizim oluşturduğumuz bir merkezcil kuvvet var. Merkezcil kuvvetimizde yol tutuşu,hız,ağırlık,kurp yarıçapı ve dever kavramlarına göre değişiyor.Ben her zaman virajlarda kurp merkezine en yakın noktada en içte olmaya çalışıyorum.Gerek otomobilde gerekse motosiklette kafamda oluşturduğum olay budur.
    Ve tabiki fizikçi olmadığım için ne kadar doğru olduğunu bilmiyorum

  4. #4

    Üyelik
    22 Şubat 2015
    Şehir
    Ataşehir
    Motosikleti
    KTM RC 200
    Görüşü genişleterek hem ileriyi (çukuru kumu vs) görürüz hem korunma reflekslerini bastırırız.

  5. #5
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Olay ufkundan en erken bilgi alabilmek ve hizi pozisyonu buna gore ayarlayabilmek icin viraja genis taraftan gireriz, (ortafa refuj yoksa guvenli pay birakiriz genis taraftan)

  6. #6
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    Sebebi vıraj çıkışını gormek ve vıraj alırken apeksi ve vıraj cıkısını ayarlamayı kolaylaştırmak, ve tabikide hem daha guvenli hemde daha hızlı dönülebilir diğer açılar yerine geniş açıdan alırsak
    bilginozi bunu beğendi.

  7. #7
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Arabada da motosiklette de hem merkezkaç kuvvetinden daha az etkilenmek. Dolayısıyla virajı daha hızlı, ya da normal giriş hızımızla ise çok daha rahat alabilmek. Hem de görüş açısını artırarak olası tehlikeyi rahat fark etmek olarak biliyorum. Başka sebepleri de varsa öğrenelim, güzel başlık.
    sagat bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    20 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul / Sarıyer
    Motosikleti
    RKS Veloce 150
    Dönülen açı daha geniş olacağından daha süratli bir şekilde veya daha az yatarak dönülebilir.

  9. #9
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    virajın dışında kalmak görüşümüzü arttırır bu sayede güvenliğimiz artar ve keyifle virajı döneriz
    bilginozi bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    tamamda size hiç şöyle olmuyormu ;
    virakı geniş açıdan alıyoruz ;
    örneğin sol viraja girerken viraja girmeden iyice en sağa ilerleyip geniş açıdan virajın çıkışına doğru bakıyoruz;
    ve virajı geniş açıdan görebileceğiz ;
    ancak benim korkum şu;
    geniş açı ile alacağız diye bariyerlere doğru kayarsak ne olucak?
    yani hızımız biraz yüksek şekilde sol virajın en sağına doğru yanaştığımızda eğer hızımız biraz fazla ise ve o hızda iken en sağa yanaşırken bariyerle temas edeceğim diye korkudan hızlı giremiyorum virajlara ;

    bariyer deyilde uçurumda olabilir kaldırımda olabilir. o geniş açıdan virajı alabilmek için hızımızı ne kadar düşürsekte istemsiz olarak bariyerle temas etme korkusuyla anlık olarak o korkudan bakışım bariyere kitleniyor. bazen kitlenmesede bariyere temas etme korkusu her zaman beni tedirgin ediyor. ve bu yüzden dolayı virajlarda hep yavaşım.

  11. #11
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    ileriyi daha iyi görebilmek için

  12. #12
    sagat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Temmuz 2015
    Şehir
    zonguldak- ereğli
    Motosikleti
    tvs rtr 150 apache
    virajı açıktan almak yolu uzatır, merkezkaç kuvvetini azaltır tabi süratte önemli. virajı dar açıyla almak yolu kısaltır, merkezkaç kuvvetini arttır, yani virajı açıktan aldığınız hızla dardan almaya çalışırsanız en iyi ihtimalle viraj bittiğinde kendinizi karşı şeritte bulursunuz.
    anilozerr bunu beğendi.

  13. #13
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamamda size hiç şöyle olmuyormu ;
    virakı geniş açıdan alıyoruz ;
    örneğin sol viraja girerken viraja girmeden iyice en sağa ilerleyip geniş açıdan virajın çıkışına doğru bakıyoruz;
    ve virajı geniş açıdan görebileceğiz ;
    ancak benim korkum şu;
    geniş açı ile alacağız diye bariyerlere doğru kayarsak ne olucak?
    yani hızımız biraz yüksek şekilde sol virajın en sağına doğru yanaştığımızda eğer hızımız biraz fazla ise ve o hızda iken en sağa yanaşırken bariyerle temas edeceğim diye korkudan hızlı giremiyorum virajlara ;

    bariyer deyilde uçurumda olabilir kaldırımda olabilir. o geniş açıdan virajı alabilmek için hızımızı ne kadar düşürsekte istemsiz olarak bariyerle temas etme korkusuyla anlık olarak o korkudan bakışım bariyere kitleniyor. bazen kitlenmesede bariyere temas etme korkusu her zaman beni tedirgin ediyor. ve bu yüzden dolayı virajlarda hep yavaşım.
    e bu zaten normal, pistte değilsen normal cadde sürüşünde vırajı herzaman yavaş almalısın sınırını istesende zorlayamazsın 1 2 3 olur 4.de bariyere girersen sağ çıkman zor. Eğer olduda bir hata ile daha hızlı girdik (2-3 kere yaşadım) zor olsada soğukkanlı olup daha uzağa bakıp daha fazla kontra vermeliyiz başka türlü kurtulamassınız
    barodi bunu beğendi.

  14. #14
    anilozerr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125
    Alıntı Karalı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    virajın dışında kalmak görüşümüzü arttırır bu sayede güvenliğimiz artar ve keyifle virajı döneriz
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ileriyi daha iyi görebilmek için
    Bu iki yanıta karşı yanıt olarak:
    Alıntı sagat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    virajı açıktan almak yolu uzatır, merkezkaç kuvvetini azaltır tabi süratte önemli. virajı dar açıyla almak yolu kısaltır, merkezkaç kuvvetini arttır, yani virajı açıktan aldığınız hızla dardan almaya çalışırsanız en iyi ihtimalle viraj bittiğinde kendinizi karşı şeritte bulursunuz.

  15. #15
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Viraja ilk girerken açıktan alıp kontra yaptiğınızda, eğer hızınız çok fazla değilse motor kendiliğinden virajın içine doğru dalışa geçer ve viraj çıkışında çok açilmadan yani kendi şeridinizden çıkarsınız.
    Eğer viraj çıkışında hemen tam tersi yönde başka bir viraj varsa. Bu sefer bu yeni viraj için açıktan girebilme pozisyonunuz otomatikman oluşmuş olur.
    Daha 1 ay önce 2 motor yaptığımız gezide arkadaşımın arkasından giderek onun sürüşünü inceledim. Ve virajlara hep kapalı girdiğini gözlemledim. Hatta bunu artçım olan eşime de söyledim beraber izledik. Bergamanın kozak yaylasını bilen vardır mutlaka, hep virajdır yolları.
    Şimdi arkadaşım sağ viraja kapalı ve biraz hızlı girdi bende arkasından açıktan aldım ve daha virajın ortasında bu diğer şeride doğru açıldı frenledi falan ben o arada viraj ortasında içeri daldığım için bunun sağından gelip geçtim. Sonra şaşırıyor bana diyor ki küçücük scooterla nasıl giriyorsun viraja.
    Halbuki ben ondan daha yavaş ve stressiz, daha az fren kullanarak akıcı kullanıyorum. Ama doğru yerde dogru hamleler ile oluyor bu.
    Bu arada arkadaşım inatçıdır, hep kendi dogrularına inanır. Sırf bu yüzden viraj içinde onu geçtim ki hatasını anlasın diye. Üstelik yol tamamen görünüyordu, karşıdan gelen falan yoktu. Yoksa trafikte viraj içinde sollama, sağlama falan yapılmaz benim amacım farklıydı.
    capozzz bunu beğendi.

  16. #16
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Alıntı anilozerr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu iki yanıta karşı yanıt olarak:
    ne demek istedin anlamadım?

  17. #17
    saltuque - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW F650gs
    Viraja dıştan başlayıp daha sonra içeri girip en son da dıştan çıkmak, viraja daha yüksek hızla girebilmenizi sağlar.

    Örnek vereyim:
    10m lik bir yolda, virajın iç çapı 15m ise dış çapı 25 m dir. Yani komple içeriden dönersen 15m lik bir dairede dönmen gerekir, dışarıdan dönersen 25m lik bir daireden dönmen gerekir. Doğal olarak 25m çaplı bir daireden daha süratli dönebilirsin. Virajı dış-iç-dış şeklinde alırsan dönüş çapın 45m nin üzerine çıkıyor (autocad ile çizip ölçtüm), daha da yüksek hızla güvenli dönüş yapabilirsin.

    Tabi bu genelde yarışlarda falan kullanılıyor ki viraja girmeden minimum fren yapsınlar.
    capozzz bunu beğendi.

  18. #18
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Kısa ve net Apex'i yakalamak için mecbur geniş açıyla gireceksin.

  19. #19
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Şimdi içten mi girelim
    Dıştan mı girelim

  20. #20
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdi içten mi girelim
    Dıştan mı girelim
    Hangi virajda, hangi yolda, ne amaçla Tek şeritli bir yolda en dıştan dönmeniz hiç hoş olmayacaktır, arka arkaya virajlarda hızlı gitmek için birinci veya ikinci virajlardan birini içten almak gerekebilir, yolu görmek için dışarıdan yolu okumak gerekir, pistte ideal çizgi yakalamak için en dıştan girilir apex noktası kesilip ivmelenerek çıkılır, yine yola gelirsek viraja dıştan girdiğinizde çizgi yakalamak daha kolaydır, nedeni gazı açma miktarını değiştirerek konumlanmanızı sağlayabilmenizdir. İçten alınan virajlarda motosiklet çizgiden çıktığı zaman gaz kesmek veya fren yapmak gerekir ki tavsiye edilen gaz açık, pozitif ivme ile virajdan çıkmak. Özetle yol şartlarında çoğu zaman dış>iç.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)