2 Zamanlı Efsane MZ Hakkında Bilgi Sahibi Olan Arkadaşlar İçeri
-
28 Ağustos 2015, 00:25
#1
Reklamlar
-
28 Ağustos 2015, 00:31
#2
Bende boşuna konu acmayayim. Bizdede birtane 97 model sanirim minks mi ney boyle bir motor var sanirim bu motorda 2 zamanli. Toplamda 5 bin km bile yapmamistir. Karburator temizligi yapilinca saat gibi calisiyor motor. Sesine ve dumanina bende hastayim. Toplasam mi toplamasam mi diye dusunuyorum acikcasi
-
28 Ağustos 2015, 00:41
#3
-
28 Ağustos 2015, 11:13
#4
çok tatlı valla ama yakıtı baya çok bunların
-
28 Ağustos 2015, 11:43
#5
Yakıt: Benzin + %2 yağ olarak hesaplamak lazım sanırım.. Birde kaliteli yakıt kullanırsan sürekli kullanımlarda tuzlu olur gibime geliyor. Tabi bu konuda tecrübeli arkadaşlar vardır.
-
28 Ağustos 2015, 11:49
#6
Mardin İl Temsilcisi
Bizim arkadaşta var ama emniyet hangarında yatıyor çıkarmaya çalışıyor kendisi motosiklet tamircisi ama hiç bir motoru ona değişmem diyor. Demekki cidden gidiyor ve sonuc olarak ALMAN kalite yani
-
28 Ağustos 2015, 11:49
#7
Mzler kanuni adı altında (kuralkan) bir süre satılmıştır seyhan olarak geçerler
Mz doğu almanya malıdır üretiminde kanuninin katkısı yoktur
Kanuni bazı modellerde üretime katılmıştır
Alman olanını almak en iyisi
-
28 Ağustos 2015, 11:55
#8
Merak ettiğin her şeyi sor söyleyelim.. 1991 model MZ 251 sahibiyim.. 2. sahibiyiz ilk sahibi neredeyse hiç kullanmamıştı.. Babam almış zamanında düşün hatırlamıyorum bile.. O kadar eski şimdi ki çinlileri filan mezara sürüsüyle gömer sağlamlığıyla.. Lastik patlaması dışında 1 defa motor kitledi o da şanssızlık.. Evet 100 km de ortalama 5 - 5.5 litre tüketiyor tabii seninde kullanımına bağlı..1991 ve altı Alman malı üstü kanuni yani Türk malı.. Parça sıkıntısı yaşamıyoruz Adana gibi bir yerde.. Usta desen onda da sıkıntı yok.. Kanuni olması bir sıkıntı mı değil ama Almanların yeri ayrı parça kalitesi, sağlamlığı..
-
28 Ağustos 2015, 13:01
#9
İkinci motor olarak ve ara sıra keyif için turlamak üzere alınabilir. Ancak artık 2 zamanlının devri bitti. Düşük verim,gürültü, en az iki kat yakıt sarfiyatı, kısa motor ömrü gibi sıkıntıları vardır. Artık sadece motorlu testerelerde ve tırpanlarda kullanılan bir teknoloji.
Bu arada hsn01 in motoru çok güzel
-
28 Ağustos 2015, 13:09
#10
15 yıl 1991 mz-251 yaklaşık 150.000 km kullandım.Kulandığım en atak en zevkli motorlardandır.Sinirli,agresif bir motordur.Tecrübesizlere gelmez.Devamlı tekere gelir.
+ yönleri
Çok atak,çok seri
sesi cezbedici
parçaları ve işçiliği ucuz
Sorunsuz mekaniği,
Sağlamlığı,
Güçlü çekişi
Sürüş dinamiği ve yol tutuş
Eksileri -
Fazla yakıt tüketimi (4-4,5 lt 100 km de)
Arka fren kötü,zor duruyor
Bozuk yollarda(Stabilize) çok tehlikeli
Soğuk havalarda ayak marşı ile zor çalışıyor.Ayak marşı tehlikeli şekilde geri tepiyor
110 km üstü hızlarda arka taraf sallıyor(Artçısız)
Kaygan yolarda aman dikkat
Vitesler sert zor geçiyor.Vites ayağın üstü yara olabilir
-
28 Ağustos 2015, 14:28
#11
Mz de vitesler asla zor geçmez.Yakıt fazlacana olabilir. Tepmeside doğru 2 zamanlı sistemden dolayı. Oda ateşleme zamanı doğru vede tereddütlü basmadıktan sonra olmaz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:20 ----------
Alırken motorun dış görüntüsünü beğendiysen bin ve 3.4. viteslerde tam gazla. bir numara varsa o sana söyler.
-
28 Ağustos 2015, 15:59
#12
2001 2004 arası babam almıştı,benzinin 1.5 2 milyon olduğu zamanlar... Kardeşimle köye giderdik hep,toprak yolda da sürdüm dağ bayır da sürdüm,asvalt yolda da sürdüm. çok güzel tecrübe kazandırdı bana,onun sayesinde şimdi gs 1200 olsa zorlanmadan dağ bayır sürerim
-
28 Ağustos 2015, 16:53
#13
Dedemde Izh planet var . Bu motorların ayak marşı neden geri tepiyor ? Baya tepiyor hemde sakatlayıcı bile olabilir ters bi hareket olursa . Konu ile alakasız olabilir ama merak ettim
-
28 Ağustos 2015, 17:09
#14
sinan151 adlı üyeden alıntı
Dedemde Izh planet var . Bu motorların ayak marşı neden geri tepiyor ? Baya tepiyor hemde sakatlayıcı bile olabilir ters bi hareket olursa . Konu ile alakasız olabilir ama merak ettim
Kompresyon çok fazladır. Meksefe ayarı sürekli kaçar zamansız ateşleme sonucu oluşan kompresyon kolu geri iter. Ayağını bile kırabilir bu güç.
Hatta planetlerde boğulmayı önlemek için yanma odasında tahliye müşiri mevcut.
Çalıştırmadan önce 2 -3 kere tahliye açıkken oda temizlenip sonrasında sertçe (ben üzerine çıkıp vücut ağırlığımla yükleniyordum) basılırsa sorun olmuyor. Korna niyetine kullanırdım bunu tahliyeyi hey gidi günler..
Bazen bu güçlü dekompresyon yüzünden ters çalışırdı motor. :D
Şarj lambası sönmeyince anlardım ters çalıştığını. Anlamadığım zamanda ise debriyajı bırakırken motor geri gitmek isterdi yinemi diye stop.. Tekrar marş..
-
28 Ağustos 2015, 17:19
#15
-
28 Ağustos 2015, 17:23
#16
Moderatör
-
30 Ağustos 2015, 05:12
#17
Güzel yorumlarınız için teşekkürler. Bugün yakından gördüm. Makineye denilecek bir tek kelime yok. Ama bir kaç şey gözüme battı. Birincisi motorn devri bir başkasındaymış. Eski zamanda alındığı için sadece satış mukavelesimidir nedir öyle bir kağıt var ortada. Şahit te dağil olarak. Ama satan kişi sorun olmaz ben devir içinde bulurum dedi motorun ruhsat sahibini sıkıntı etme sen dedi. Bir diğer önemli konu ise, motorun sigorta muayene hiç bişeyi yok. Motor iyi ama sigorta muayene hiç bişeyi yok yani. 5 yıldır bu böyleymiş. Şimdi ben bunu ne kadara yaptırabilirim 5 yıllık muayenesi ne kdar olur bu motorun bana net bilgi verebilcek varmı ? bide sigortaya ne kadar gider tahminince ve ayrıca vergi olarak acaba ne kadardır bunun vergisi hacim olarak büyük ama bir o kadarda yaş olarak büyük ? Sizce napmalıyım arkadaşlar bu sigorta muaynee işlerine ne kadar para gider acaba ? Bu sorunlar hariç motor 10 numara 5 yıldız daha hiç bir sıkıntısı yok. Sizden geniş kapsamlı yanıtlar bekliyorum teşekkürler şimdiden
-
30 Ağustos 2015, 07:20
#18
Satış olmadan bedava motor bile alınmaz....
Arkanı dön ve kaç.
-
30 Ağustos 2015, 07:45
#19
motoru alırken ısındırıp herhangi bir uğultusu varmı ona bakmalısın.. 97 den sonrası komple elektironik oldu.. yani motorda aküde olmasa ayakmarşı ile çalışabiliyor.. güç kuvvet sağlamlık var... 2 zamanlı olduğundan çoğunun eğzost tıkanmış oluyor ona dikkat etmelisimn.. gerisi boş zaten..
hsn 01 seniin motorun alman mz dir.. tam bir efsane . bende 3 adet mz vardı.. ilk olanı 1991 ikinci olanı 95 üçüncü olanı ise 97 idi.. 91 deki sağlamlık hiç birinde yoktur... sadece kontak anahtarı yok denile bilir...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
30 Ağustos 2015, 17:09
#20
tr_select adlı üyeden alıntı
Satış olmadan bedava motor bile alınmaz....
Arkanı dön ve kaç.
Bende öyle dedim zaten. Devrini alamıcaksam hiç ciddiyete dökülmesin diye. Sıkıntı olmaz dedi. Zamanında devir işlemlerine fazla para gittiğinden öyle bir çözüm bulmuşlar aralarında, şimdi sıkıntı olmaz dedi. Sorunsuz alabilcem yani devrini. Yoksa devrini alamadığım şeyi kullanmam.
Ramazan Can adlı üyeden alıntı
motoru alırken ısındırıp herhangi bir uğultusu varmı ona bakmalısın.. 97 den sonrası komple elektironik oldu.. yani motorda aküde olmasa ayakmarşı ile çalışabiliyor.. güç kuvvet sağlamlık var... 2 zamanlı olduğundan çoğunun eğzost tıkanmış oluyor ona dikkat etmelisimn.. gerisi boş zaten..
hsn 01 seniin motorun alman mz dir.. tam bir efsane . bende 3 adet mz vardı.. ilk olanı 1991 ikinci olanı 95 üçüncü olanı ise 97 idi.. 91 deki sağlamlık hiç birinde yoktur... sadece kontak anahtarı yok denile bilir...
Valla hocam gittiğim gün rica da bulundum, dedim bi çalıştırda dayı kulağımızın pası silinsin diye. Fakat abi 2 aydır motor yatıyor çalışmıyor, aküsü şuan boş, en kısa sürede dolduracam ondan sonra çalıştırayım dedi. Bende motor da kitleme şanzımanda kitleme filan yok dimi dedim öyle deyince. Yok dedi 2 aylık yatmayla şanzıman filan kitlemezmiş neyse kısmet olursa aküsü dolsun öyle dinlicez inş sesini soluğunu Uğultu derken nasıl birşeyi kastediyorsunki acaba hocam. Hiç MZ in rolanti sesini bile kulağımda kalıcak derece de dinleyemedim
Hsn01 hocam yorumların için teşekkürler. İnş bir gün konu ciddiyete binerse bu motoru seninde görmeni isterim. İşin erbabı olan bir insan dan bilgi almak onun sözü doğrultusunda gitmek benim için daha iyi olur. Ben de ADANA da yaşıyorum zaten
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)