Motor alırken en az kaç model veya en fazla kaç km de alınmasını tavsiye edersiniz
-
25 Ağustos 2015, 00:32
#1
Öncelikle herkese SELAMUN ALEYKÜM;
Sıfır 250cc motor fiyatlarına 200x li model 650cc ye kadar motor almak mümkün.
Sizce sıfır km 250-350cc motor almak yerine ikinci el 2000-2007 model 500-650 cc motor almak mantıklımı???
Birde ikinci el motor alırken ortalama olarak hesaplarsak en az kaç model veya en fazla kaç km yol gitmiş motorun alınmasını tavsiye edersiniz???
Şimdiden teşekkürler...
Reklamlar
-
25 Ağustos 2015, 00:47
#2
hocam sen yeni başlıyorsun ne 600ü. 250cc ikinci el al en mantıklısı. 2012 model üstü cbr 250 öneririm.
-
25 Ağustos 2015, 00:48
#3
Ne zaman motor elimde kalır yolda kalırım diye düşünmektense Sıfır km 200-250cc motor alıp kafan rahat binmek daha iyi bence.
-
25 Ağustos 2015, 01:06
#4
A.Türker adlı üyeden alıntı
hocam sen yeni başlıyorsun ne 600ü. 250cc ikinci el al en mantıklısı. 2012 model üstü cbr 250 öneririm.
Yok hocam kendim için değil bu konuda bilgi sahibi olmak için zaten ben 125 cc alıcam önümüzdeki günlerde.
Cbr250 bile büyük gelir şimdilik bana, motor konusunda tecrübem sıfır olduğu için.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:00 ----------
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Ne zaman motor elimde kalır yolda kalırım diye düşünmektense Sıfır km 200-250cc motor alıp kafan rahat binmek daha iyi bence.
Hocam bu arada üyelik tarihiniz dikkatimi çekti;
Dile kolay 11 yıl, ben 8-9 yaşlarındayken siz forumdaymışşınız vay be.
-
25 Ağustos 2015, 01:21
#5
suzukinin 60-70 bine kadar yolu var markaya göre değişir
-
25 Ağustos 2015, 04:27
#6
Sadece markaya göre değil, tipine gorede değişir. Misal 20 bin devir çeviren bir motosikletletle 5/6 bin devir çeviren motor arasinda binlerce km fark vardır. Buyuzden ss ler çok ömürlü olmaz.yol endurolari, touringler ve chopperler daha uzun ömürlü olurlar
-
25 Ağustos 2015, 07:59
#7
Motordan beklentine gore degisir.. amacin ne olacaktir? ben 1500km sifir cbr 125 den sonra 3 adet profesyonel egitimden sonra durup dusundum ne istiyordum? oturusu dik olmaliydi, heybetli olmaliydi, motor hacmi buyuk olmali, grup suruslerine ayak uydurabilmeliydi, cok azgin olmamaliydi, abs mutlaka olacakti, istedigim zaman essek gibi yukleyip seyahat etmeliydim, bozuk yollara girebilmeliydi, guclu olmali cekis gucunu hissettirmeliydi... enjeksiyonlu modern bir motoru olmaliydi, parkettigim yerde insanlarin donup bakmasi da hosuma gidiyordu.. butcemde sinirli idi, 250 falan istemiyordum.. tum isterlerim beni hep su iki makineye yolumu cikariyordu BMW F650 GS 2006-2008 civari ve 2007-2009 HONDA Transalp 700.. bu iki makinede dunya turuna cikanlarin ilk tercihlerindendi.. karar vermek zor ikiside ayni fiyat bandindaydi... Bu tip motor sahipleri genelde yuksek ogrenimli ve motorlarina bakan dikkatli insanlardi.. kararimi 2006 model bmw olarak verdim... bu yuzden ne istiyor ne beklentin varsa git onu al...
-
25 Ağustos 2015, 08:09
#8
Her şeyden önce benim için bazı kriterler vardır, onlardan geçtikten sonra hacim kısmına gelrim. Öncelikle klasik değeri olmadığı sürece üretimi durmuş motor almam. Kaç model kaç km'de olursa olsun almam. İkincisi karbüratörlü büyük motor da almam. Bu zaten ilk maddeyi de genelde karşılar. Kilometresi mümkünse 5 bin altı olsun isterim ama bu 40 - 50 binde olan motorların kötü olacağı anlamına gelmiyor. Geçen gün 55 bin'de bir CBF150 vardı motoru sıfır zannettim. Bence her zaman 250 cc yeni motor 10 yıllık büyük motora tercih edilir. Hatta Çin malını bile öylesine tercih ederim.
-
25 Ağustos 2015, 08:36
#9
1 2 yaşında 10bin km altı sıfırından 2000 lira ucuz motor optimumdur.
-
25 Ağustos 2015, 11:42
#10
Bakacağın tarz a göre değişir
Eğer endoru şapır gibi az devir Çeviren motor arıyorsan yaşın km pek bi Önemi yoktur (bence)
Yani 2005 model 100000km devirmiş
v storm transalp varadero tenere versys alınır
Dragstar shadow vulcan alınır yani
-
Ben Honda cbr125 r almayı planlıyorum motor 47.000 de nasıl bir yol izlemem gerekiyor.
Acil lütfen...
-
Acemi bir sürücü adayı olarak konuyu hortlatmak istiyorum. Bütçeme göre en uygun motorlar 45bin üzeri kilometrede. Rahat bütçe ile 45-65bin kilometrelik motor almak mı daha iyi olur yoksa zorlama bütçe ile 20-30bin kilometrelik bir motor mu?
-
km ıle oynanmayan motor yoktur bana gore o nedenle şans işi burdan tavsıye vermek olmaz km ıle oynandıysa ne desek bos.
-
Bende 2.motorumu düşük CC almiyim marka söylemicem motoru kotulememek için 600cc bı motor buldum fiyatida iyi yaşı km sine göre ama yorulmuş motordur dediler bı üst silindir contası 800tl dediler patlarsa bı yerinden bı sıfır Çinli motor parası ödersin dediler korkuttular almadım 200CC motora biniyom simdi alicaksan Honda crf250 enduro olarak şuan piyasada satışında alıcısı cok parça kolay bulabilecegin aksesuar eklemek istersen bolca internette bulabileceğin tork desen seni tatmin edicek bir motordur
-
burak5353 adlı üyeden alıntı
Bende 2.motorumu düşük CC almiyim marka söylemicem motoru kotulememek için 600cc bı motor buldum fiyatida iyi yaşı km sine göre ama yorulmuş motordur dediler bı üst silindir contası 800tl dediler patlarsa bı yerinden bı sıfır Çinli motor parası ödersin dediler korkuttular almadım 200CC motora biniyom simdi alicaksan Honda crf250 enduro olarak şuan piyasada satışında alıcısı cok parça kolay bulabilecegin aksesuar eklemek istersen bolca internette bulabileceğin tork desen seni tatmin edicek bir motordur
O benim zorlama bütçemden de fazla bir bütçe hocam. İnşallah bir gün dolarla maaş almak nasip olur da rahatlarım.
-
Bütçenizi belirtirseniz daha rahat tavsiyeler alırsınız. Ki bence sınırlı bütçelerle büyük cc motorlara girmeyin en küçük parçası bile deli para. Yakıtı, koyduğun 4 lt yağı vs.
-
BloodyBaron adlı üyeden alıntı
Bütçenizi belirtirseniz daha rahat tavsiyeler alırsınız. Ki bence sınırlı bütçelerle büyük cc motorlara girmeyin en küçük parçası bile deli para. Yakıtı, koyduğun 4 lt yağı vs.
X param var hangi motoru alayım konuları forumu sıktığı için belirtmemiştim ama istiyorsanız bahsedeyim. 25-30bin TL civarı param var. Cbr250r, R25 veya Pulsar rs200 düşünüyordum. Sıfır Pulsar ben ehliyet kursundayken 25bin liraydı, ben ehliyeti alana kadar ikinci eli 27oldu. Şimdi Pulsara o paraları vereceğime 30bin liraya R25 veya 20-25bin liraya CBR alayım diye düşünüyorum. Düşünüyorum düşünmesine de kilometre yüksek, model düşük olmasından ve acemiliğimden dolayı keriz olma riskim var.
-
motosiklette ve diğer motorlu taşıtlarda sadece kilometreye bakıp yorum yapmak çok yanlış olur, aracın kilometresi yüksektir, bakımları zamanında ihmal edilmeden yapılmıştır özelliklede motor yağı, diğer aracın kilometresi daha düşüktür, bakımları ihmal edilmiştir, yağ eksiltmiştir, eksik yağ ile kullanılmıştır, bu yüzden oluşacak sürtünme nedeniyle mekanik olarak parça ömürü otomatikman düşmüştür, kısaca yüksek kilometreli araca ön yargılı bakmamamız gerekiyor, motosiklette de sahibinin bakımlarını nasıl yaptığını biliyorsak içimiz daha rahat olarak tercih edebiliriz.
-
Arkadasim baslangic icin 2017 de ns150 almisti 2000 km civariydi daha sifir motosiklet zavalli motorun goruntusune aldanip aldi meger o 2000 kilometrede rodaj zamani motorun canini almislar sans eseri bi serviste usta denk geliyo diyoki bunun motorda bi sikinti var falan. Arkadasta neyse diyo bi yetlili servise gostereyim bir gidiyolar motorun krank gitmis silindir cizilmis falan epey birsey vardi. Allahtan garantisi vardi da komple garantiden sifir motor yapildi. Kisacasi sadece km'ye bakmak bisey ifade etmiyor.
-
sürerken çok daha fazlasını ister(verir)
konu datlı datlı, reenkarnasyon
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)