Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Motorda freni hangi ayarda kullanıyorsunuz

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı Germ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde kimse on kullanmiyo lolay kolay ama teknigini bilim kullanirsin normal hizlarda arka fren duramayacagini anladiginda veya bisey firladiginda vites kucultup arka fren ve yavassscana limonu sikiyomus gibi on freni sikip cok kiyak durursun ��
    virajda veya çok kaygan bir zeminde olmadıkça her daim iki freni birlikte kullanıyorum, müsait bir alanda ön - arka ve ikili olarak denerseniz farkı anlarsınız, zaten sadece ön yada sadece arka frenle mesafenin dışında dengeli durmak da mümkün değil
    iki teker ruhunu taşır ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    14 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xj6
    ön fren gerekli durumlarda yani ani fren yapacaksan mesela arka yeterli gelmediyse bastığın anda duramıcağını anladığın anda ön freni devreye sok. aman ha çok basayım deme ön kayar düşersin bu sefer. zaten çok az sıkman yeterli gelir.

  3. #23
    freewill - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2011
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Suzuki Burgman 400 Youtube: Sucuk Ekmek MotoVlog
    ben ayağımı tekere sürtüyorum şaka bi yana ben eğer asfalt yol ise %70 ön fren %30 civarı arkayı kullanıyorum tabi bu arada hızlıca vites düşürüyorum alışması zaman aldı ama en güvenlisi bu bana göre. Toprak, ıslak, ve parlak asfaltta ise tam tersi

  4. #24
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    arkadaşlar bilip bilmeden yorum yapmayın. motorda ön fren önemlidir üretici mal zaten ön'e çift disk arkaya tek koyuyor. arkaya basarak duruyorum diyenler yorum yapmasın insanların canını tehlikeye atıyorsunuz.

    not: asfalt için konuşuyorum

  5. #25
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Frenler %100 kullanılır. Yemek tarifi gibi oran veren arkadaşlar yanlış biliyorsunuz. O oran her koşul ve motosiklette değişebileceği gibi, frenlerin motosikleti durdurma işlevi üzerindeki dağılımdır. Heh ön freni bu kadar sıktıysam arkatı da ondan biraz daha az ezeyim diye bir şey yok. Ben %79.5 ön fren kullanıyorum nedir, nerden çıkıyor bu oran.
    Çook yanlış ve eksik bilgi var, Olcay avşar ında yazdığı gibi fren teknikleri diye aratarak okuyun

  6. #26
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Prensip olarak %70 ön fren ve %30 arka fren şeklinde bir görüş vardır ancak bu seviyede hassas fren yapabilecek sürücü pek yoktur.
    MotorKafa bunu beğendi.

  7. #27
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Şu başlıkta bir kez daha anladım ki, trafikte a noktasından b noktasına gerçekten şansa gidiyoruz
    zulu, k_ayhn, Pangea ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #28
    k_ayhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul üsküdar
    Motosikleti
    pulsar 200 abs
    Alıntı serkan24 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ön fren gerekli durumlarda yani ani fren yapacaksan mesela arka yeterli gelmediyse bastığın anda duramıcağını anladığın anda ön freni devreye sok. aman ha çok basayım deme ön kayar düşersin bu sefer. zaten çok az sıkman yeterli gelir.
    bu ne cahilliktir yahu valla siz iyi yaşıyorsunuz
    Ertugyigit bunu beğendi.
    İstemez misin ey Ömer? Dünya onların olsun, ahiret te bizim!

  9. #29
    SizofrenMacaPapazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2007
    Şehir
    istanbul/Beylikdüzü
    Motosikleti
    bmw 1974 R60 , AS 200 GY
    Alıntı Germ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Normalde kimse on kullanmiyo lolay kolay ama teknigini bilim kullanirsin normal hizlarda arka fren duramayacagini anladiginda veya bisey firladiginda vites kucultup arka fren ve yavassscana limonu sikiyomus gibi on freni sikip cok kiyak durursun 😊
    gözünü seveyim türkçe klavye kullan :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:21 ----------

    Alıntı Sinan58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nasip olursa önümüzdeki ay honda cbr 125 almaya karar verdim.Ama cbr 125inde abs si yok maalesef.Fazla hız yapmam tabiki ama önümüze ne çıkacağı belli olmuyo sonuçta.
    Siz sadece ön frenimi kullanıyorsunuz yoksa önle arkayı aynı andamı kullanıyorsunuz.
    Yardım ederseniz sevinirim...
    ntv yayınlarının çıkarttığı sürüş teknikleri diye bir kitap var al bence onu gayet güzel her duruma karşı anlatıyor

  10. #30
    Pangea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha WR 125 X
    Allaha emanet gitmek bu oluyor demek ki

  11. #31
    selimm07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2015
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    yamaha yzf r 25
    Mumkun olduğu kadar on freni kullan. Arka fren sadece motoru dengelemek icin kullan.
    SizofrenMacaPapazi bunu beğendi.

  12. #32
    anilozerr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Ybr 125
    En iyisi benim gibi yap.
    İlk önce fren teknikleri makalelerini oku.Daha sonra youtube dan fren teknikleri videolarını izle.
    Daha sonra çık trafiğe kapalı bir alana ve dene.
    Ben bunların hepsini yaptım ve kendi motorumda ön frene ne kadar asılırsam kitlenir,ne kadar sıkmalıyım bunları çözdüm.Tavsiye ederim.

    Not: Arka freni ön frene nazaran daha az kullanıyorum.Arka freni çok kullandığım yerler:
    *Virajlar a hız girersem ön fren kullanmadan hafif arka fren dokunuyorum
    * Mıcırlı, toprak vs. yollarda mümkün olduğunca arka fren kullanıyorum.
    * Ön fren sınırına kadar asıldım.Baktım mesafe kısaltmam gerekiyor, arka frenle destekliyorum...
    Ne kadar doğru ne kadar yanlış bilmem ama bu şekilde bir sıkıntı yaşamadım..
    SizofrenMacaPapazi bunu beğendi.

  13. #33
    jook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    DL650XT
    1,398 ayarında

  14. #34
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı jook adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1,398 ayarında
    Abartmak anlamsiz 1.4 de surdurulebilir bir ayardir yanlis yonlendirmeyelim.
    RAMİREZ bunu beğendi.
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  15. #35
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    70%-30% yazanlar için konuşuyorum. Bunu heralde sadece literatüre böyle girdiği için diyorsunuz. Yada inşallah öyledir.
    Aga bu kadar zamandır motor kullanıyorum. Böyle bir oranlama yapamadım daha ya... Bende bi enayilik var galiba.

    Bence prensip şudur;
    Genelde ön fren, gerekirse arka fren.

    Zaten belli bir tecrübeden sonra aslında ön frenin daha fazla işe yaradığını çözüyor insan.

  16. #36
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    yuk transferi agirligi one aktarma .. iste bu yuzden on ve arka beraber kullanilir. on tekeri bos teneke olarak dusunun, tekme atarsaniz ucar gider, simdi icine kum koyun ve tekme atmayi deneyin.. iste bu yuzde arka fren ile yuku yani kumu tenekeye doldurmaya basliyoruz ..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)