Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Silindirim değişti

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    denizsrkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    KTM Duke 200
    Herkese iyi aksamlar. Sorum su sekilde;
    Motorumun silindiri degisti. Ustam 1000 km boyunca motoru zorlama dedi dogal olarak. Motoru sifir aldigimda kitapcikta ilk 1000 km 5bin deviri gecmeyin diyodu. Ustayada 5bini gecmicem dimi dedim. Yok istersen 90-100 bile yap ama zorlama dedi. Sizce motoru fazla zorlamadan yine biraz hiz yapayim mi yoksa sifir motormus gibi davranip 5bin deviri gecmemem mi gerekir?
    (Mondial 150 mr )


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    150 lik motor 90 ile giderken zornlanmıyor mu

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    İlk 500km 60km hızı geçme ondan sonra sürekli tam gaz gitmemek şartıyla zorlayabilirsin. 1000km'ye kadar 70-80 sür ama arada gazla sıkılırsan.
    bassturbin bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    26 Eylül 2014
    Şehir
    Konya
    Alıntı snappy x adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150 lik motor 90 ile giderken zornlanmıyor mu
    Bence usta göstergeye göre konuşuyor.Bildiğiniz gibi bir çok motor zaten olduğundan fazla gösteriyor da cidde vultureyi yorma ama istersen 90-100 git demek ne oluyor? Bu bakış açısına gör zorlasan 150 yi görecek yani

  5. #5
    denizsrkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    KTM Duke 200
    Ya elbette surekli o hizlara cikicak degilim ama surekli 50-60 ile gitmek can sikici ve tehlikeli olabiliyor.

  6. #6
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk 500km 60km hızı geçme ondan sonra sürekli tam gaz gitmemek şartıyla zorlayabilirsin. 1000km'ye kadar 70-80 sür ama arada gazla sıkılırsan.
    Bu arkadaşı dinle bende aynı şeyi yazacaktım, hatta 500 km bile yeter yazacaktım 1000 km çok...Silindir piston değişmiş anlaşılan o 1000 km falan komple motor için denilir genelde motorun her yeri sıfırdır, veya garantiden sorun çıkmasın diye 1000 km falan yazılır veya derler...yani 1000 km yavaş kullanda bizide uğraştırma gibi
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  7. #7
    CT.ATC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2014
    Şehir
    Kahramanmaraş
    Motosikleti
    150 Mr Vulture(30k) > X-Treme Max 150
    Silindir pistonu neden değiştirdin merak ettim?

  8. #8
    denizsrkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    KTM Duke 200
    Alıntı CT.ATC adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Silindir pistonu neden değiştirdin merak ettim?
    Pistonda ve debriyaj tasinda asinmalar olmus kullanirken zirilti yapiyodu motor. 17 binde oldu boyle. Zamaninda rodajini duzgun yapmadim ve surekli yuksek devirde kullandim sayilir ondan oldu zannedersem

  9. #9

    Üyelik
    22 Temmuz 2015
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kuba Razore 100, Mobylette 52,
    Zorlamak ile hız aynı şey değil. Usta doğru söylemiş...

    500 kilometrede 6.000 devir geçilmez rodaj döneminde. 1000 Kilometre rodaj yapılırsa hatta hiç gazlanmadan, motor gitmez bir daha... 500 Km rodaj yeterli. Bu devirde sadece 6.000 devri geçmeyin. 150 CC motor için maksimuma 130 km desek, bu motor 5.vites 6.000 devirde 90 yapıyorsa ki yapabilir bence, o şekilde gidebilir. Hız ile hiçbir alakası yok. Sadece motor bağırmasın, sürekli aynı devirde seyahah etmeyin. Sürekli devir insin-kalksın, ama maksimumu 6.Bin olsun.

    500 km geçince ise verin coşkuyu...

    Ben 100cc Çin malına 400 km rodaj yaptım sonra asıldım ne varsa. Sübap ayarı yapılması gereken bakımı geldi geçen gün. Hava sıcak olmasına rahmen sübap ayarı bile gerekmedi motora. Çok da fazla takılmamak gerek diye düşünüyorum. 500 km rodaj için fazla bile.
    sezgingulmez bunu beğendi.

  10. #10
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    mondial mash rodajda sıkıştırmadan belkide fabrikasyon hatadan dolayı 1300 km de motor üst kapak hariç komple değişti, sağolsunlar garantiye sokma konusunda sıkıntı çıkarmadılar, mash te devir saati de yoktu, hava soğutmalı bir motor rodajda fazla zorlanmamalı bence

  11. #11

    Üyelik
    22 Temmuz 2015
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kuba Razore 100, Mobylette 52,
    Skuterlerin hele ki Çin malıysa böyle Mash gibi, rodajları çok sıkıntılı. Devir saati yok, motor bloğu değişik... Kullanıcı pek ayarlayamıyor.

  12. #12
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Bu durumda rodajdaki devir ve sürat kısıtlamalarına uymak gerekir.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  13. #13

    Üyelik
    26 Eylül 2014
    Şehir
    Konya
    Sonunda rodaj konusunda aklımda bişeyler oluşmaya başladı.Ve anladığım kadarıyla 0-6k aralığında her devirde ve her viteste kullanılacak.Arada bir 6k devirin üzerine çıkılacak lakin abartılmayacak.Birde sanırım uzun süre aynı devir ve vites kullanılmayacak yani uzun yolda rodaj yapılmaz.Umarım doğru anlayıp anlatmışımdır.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)