Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motordan gelen ses ve sibob ayarının kacması

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kotucocuk13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2013
    Şehir
    Bursa\Osmangazi
    Motosikleti
    Hyosung GV250 Aquila
    Arkadaslar dün 23.30 sularında mondial mg king 150 motorumla yıldırımdan eve doğru gidiyordum FSM bulvarına İzmir yolundan giriş yaptım kırmızı ışıkta beklerken aniden motordan bir sürtme sesi geldi ne olduğunu anlayamadım yesil yandı kalktım 20 mt gitmeden siboblardan aşırı ses geldigini fark ettim sağa çektim rolantide bekledim biraz gaz verdim sibobların sesi hala var bende yoluma devam ettim motorda hareket halinde iken gaza yüklenildiğinde zarıltı sesi geliyor ne olabilir acaba alttan egzantrik bir motor bu kara düzen yardım edeceklere şimdiden teşekkür ediyorum tekeriniz düz bassın
    Kaskını tak yoluna bak :D


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Subap ayarının kontrol edilmesi lazım. Bir anda bu değişiklik olduysa egzantrik dişlisi kaymış olabilir. Tam bir diş kaydıysa sorun yok, büyük dişli ile oynayıp düzeltirsin ama öbür türlü sorun çıkarır ayar tutturamazsın. Bide bu dişliyi kaydırmanın tek yolu araya metal sıkışması, bu da dişlileri bozuyor zaten. Böyle durumlar varsa motoru yarıp krank dişlisini değiştirmen gerekli. Ben bir kere yaptım.

  3. #3
    kotucocuk13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2013
    Şehir
    Bursa\Osmangazi
    Motosikleti
    Hyosung GV250 Aquila
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Subap ayarının kontrol edilmesi lazım. Bir anda bu değişiklik olduysa egzantrik dişlisi kaymış olabilir. Tam bir diş kaydıysa sorun yok, büyük dişli ile oynayıp düzeltirsin ama öbür türlü sorun çıkarır ayar tutturamazsın. Bide bu dişliyi kaydırmanın tek yolu araya metal sıkışması, bu da dişlileri bozuyor zaten. Böyle durumlar varsa motoru yarıp krank dişlisini değiştirmen gerekli. Ben bir kere yaptım.
    mengü kardesim eger üstten egzantrik olsaydı dediklerin dogruydu fakat alttan egzantrik olunca dişli zincir bulunmamakta kranktan kapağa çubuklar gitmekte yani kara motor var benimde sasırdıgım konu bu zaten anlamadım gitti nasıl oldu anlık sibobların ayarının gitmesi
    Kaskını tak yoluna bak :D

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı kotucocuk13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mengü kardesim eger üstten egzantrik olsaydı dediklerin dogruydu fakat alttan egzantrik olunca dişli zincir bulunmamakta kranktan kapağa çubuklar gitmekte yani kara motor var benimde sasırdıgım konu bu zaten anlamadım gitti nasıl oldu anlık sibobların ayarının gitmesi
    Dişli nasıl bulunmasın güzel kardeşim. Alttan egzantrik te üstten egzantrikle aynı görevi yapar, sadece fazla yüksek devirlerde sibop kesme durumu vardır fark budur. Subap şişleri yeterince hızlı geri dönmediğinden piston subaplara vurabilir.
    Cg'nin OHV motorunun subap-egzantrik sistemi aşağıdaki gibidir.

  5. #5
    kotucocuk13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2013
    Şehir
    Bursa\Osmangazi
    Motosikleti
    Hyosung GV250 Aquila
    aynen mengü kardesim sistem bu resimdekiyle aynı once bir motorcuya ugrayayım sorayım bakalım sıkıntı ne olabilir


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)