motordan gelen ses ve sibob ayarının kacması
-
19 Ağustos 2015, 17:26
#1
Arkadaslar dün 23.30 sularında mondial mg king 150 motorumla yıldırımdan eve doğru gidiyordum FSM bulvarına İzmir yolundan giriş yaptım kırmızı ışıkta beklerken aniden motordan bir sürtme sesi geldi ne olduğunu anlayamadım yesil yandı kalktım 20 mt gitmeden siboblardan aşırı ses geldigini fark ettim sağa çektim rolantide bekledim biraz gaz verdim sibobların sesi hala var bende yoluma devam ettim motorda hareket halinde iken gaza yüklenildiğinde zarıltı sesi geliyor ne olabilir acaba alttan egzantrik bir motor bu kara düzen yardım edeceklere şimdiden teşekkür ediyorum tekeriniz düz bassın
Kaskını tak yoluna bak :D
Reklamlar
-
19 Ağustos 2015, 17:31
#2
Subap ayarının kontrol edilmesi lazım. Bir anda bu değişiklik olduysa egzantrik dişlisi kaymış olabilir. Tam bir diş kaydıysa sorun yok, büyük dişli ile oynayıp düzeltirsin ama öbür türlü sorun çıkarır ayar tutturamazsın. Bide bu dişliyi kaydırmanın tek yolu araya metal sıkışması, bu da dişlileri bozuyor zaten. Böyle durumlar varsa motoru yarıp krank dişlisini değiştirmen gerekli. Ben bir kere yaptım.
-
19 Ağustos 2015, 17:37
#3
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Subap ayarının kontrol edilmesi lazım. Bir anda bu değişiklik olduysa egzantrik dişlisi kaymış olabilir. Tam bir diş kaydıysa sorun yok, büyük dişli ile oynayıp düzeltirsin ama öbür türlü sorun çıkarır ayar tutturamazsın. Bide bu dişliyi kaydırmanın tek yolu araya metal sıkışması, bu da dişlileri bozuyor zaten. Böyle durumlar varsa motoru yarıp krank dişlisini değiştirmen gerekli. Ben bir kere yaptım.
mengü kardesim eger üstten egzantrik olsaydı dediklerin dogruydu fakat alttan egzantrik olunca dişli zincir bulunmamakta kranktan kapağa çubuklar gitmekte yani kara motor var benimde sasırdıgım konu bu zaten anlamadım gitti nasıl oldu anlık sibobların ayarının gitmesi
Kaskını tak yoluna bak :D
-
19 Ağustos 2015, 17:45
#4
kotucocuk13 adlı üyeden alıntı
mengü kardesim eger üstten egzantrik olsaydı dediklerin dogruydu fakat alttan egzantrik olunca dişli zincir bulunmamakta kranktan kapağa çubuklar gitmekte yani kara motor var benimde sasırdıgım konu bu zaten anlamadım gitti nasıl oldu anlık sibobların ayarının gitmesi
Dişli nasıl bulunmasın güzel kardeşim. Alttan egzantrik te üstten egzantrikle aynı görevi yapar, sadece fazla yüksek devirlerde sibop kesme durumu vardır fark budur. Subap şişleri yeterince hızlı geri dönmediğinden piston subaplara vurabilir.
Cg'nin OHV motorunun subap-egzantrik sistemi aşağıdaki gibidir.
-
19 Ağustos 2015, 17:51
#5
aynen mengü kardesim sistem bu resimdekiyle aynı once bir motorcuya ugrayayım sorayım bakalım sıkıntı ne olabilir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)