Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

MotoGP de viraja girerken...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    alitezz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Monster 696 & XJ6N & WR125R
    MotoGP de viraja girerken bazen ayaklarını yana doğru açıyorlar (Diz diğil tüm bacak) bunun sebebini bilen varmı acaba?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Sarma tekniğinin bir parçası oluyor o hareket.
    Eger sarkma tekniğini kullanmazsa motoru daha çok yatirmasi gerekir ve haliyle kayma olasılığı da artar. Viraj içindeyken dışarı doğru bir merkez kaç kuvveti oluşur. Bunu nötrlemek için ya motoru yatırırsın yada virajın içine doğru motordan aşağı sarkarsın. Eğer motoru son limitine kadar yatırdıysan ve hala motor virajın dışına dogru gidiyor, yani virajı alamıyorsan sarkma ile motoru viraj icine sokabilirsin.
    Yada normal zamanda da riske girmeyip motoru fazla yatirmak yerine az yatirip, birazda sarkarak limit hizlarda dönebilirsin viraji.
    Onurhan D ve bassturbin bunu beğendiler.

  3. #3
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    o kontra tekniğinden bahsetmiyor arkadaş.
    Frenleme yaparken diyorsun değil mi daha yatırmadan.
    Bilmiyorum ama belki de, daha fazla yavaşlamak için rüzgar direncinden faydalanmak için bacakları açıyor olabilirler. bu benim tahminimdir.

  4. #4
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sarma tekniğinin bir parçası oluyor o hareket.
    Eger sarkma tekniğini kullanmazsa motoru daha çok yatirmasi gerekir ve haliyle kayma olasılığı da artar. Viraj içindeyken dışarı doğru bir merkez kaç kuvveti oluşur. Bunu nötrlemek için ya motoru yatırırsın yada virajın içine doğru motordan aşağı sarkarsın. Eğer motoru son limitine kadar yatırdıysan ve hala motor virajın dışına dogru gidiyor, yani virajı alamıyorsan sarkma ile motoru viraj icine sokabilirsin.
    Yada normal zamanda da riske girmeyip motoru fazla yatirmak yerine az yatirip, birazda sarkarak limit hizlarda dönebilirsin viraji.

    Arkadaşın dediği sizin anlattığınız değil genelde Kenan Sofuoğlu çok yapıyor, AEA' nın bi canlı yayınında sormuşlardı yavaşlamak için yapıldığını söylemişlerdi, bi şekilde rüzgar direnci kazandırılıyor sanırım amaç bu.


    Harekette tam olarak bu.




  5. #5

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    https://www.youtube.com/watch?v=nOS-_lRM0FU

    şu videoda 1:01- 1:02 'de yapılan hareket sanırım ?

    nedenini bende bilmiyorum tabi

  6. #6
    alitezz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Monster 696 & XJ6N & WR125R
    Alıntı dogu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen bundan bahsediyorum fakat mantıklı düşünücek olursak yavaşlamak için ayağnı açtığında arka freni nasıl kullanıyo?
    Ahmtmngrsy bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    13 Eylül 2014
    Şehir
    Samsun
    bence o bir reflex hareketi olurda arka teker kayarsa ayağımla yere bir kontak yapıp motoru devrilmekden kurtarmak..

  8. #8

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Ruzgar direncinden faydalanmak amac.bu arada yariscilarin buyuk cogunlugu arka freni kullanmazlar.bizim motorlarla kiyaslanmayacak kadar buyuk bir on fren kuvvetine sahipler.

  9. #9
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı alitezz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen bundan bahsediyorum fakat mantıklı düşünücek olursak yavaşlamak için ayağnı açtığında arka freni nasıl kullanıyo?
    Bileği bükmek2 de Keith Code da arka freni sadece garajda kullandığını söylüyordu.

  10. #10
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Alıntı alitezz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen bundan bahsediyorum fakat mantıklı düşünücek olursak yavaşlamak için ayağnı açtığında arka freni nasıl kullanıyo?
    Yarışta çok acil olmadıkça hiçbir yarışçı fren kullanmaz...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  11. #11
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Ayaklarını pegden kaldırdıkları zaman ekstra bazı elektronik kontrolcüler devreye giriyor ve ateşlemeyi kesiyor ama aynı zamanda yakıt püskürtmesi ve hava akışını arttırıyor bu sayede silindirde patlamayan karışım arttığı için motor daha yüksek kompresyona maruz kalıyor bu da fren tekniğine katkı sağlıyor ayrıca buraya kadar tamamen salladım şu an ancak bu hareketin esprisi biraz sürücülerin canlarının öyle yapmak istemesi biraz da motorun dengesinin sağlanmasına katkısı olması ve o kadar haaayydi iyi akşamlar ;O
    Ahmtmngrsy ve alitezz bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    12 Haziran 2013
    Arkadaşlar hareketin yapılış amacı çok belli. Rüzgar direncini arttırsın vs diye değil.

    Adamlar o kadar yüksek hızla son ana kadar gelip öyle son anlarda fren yapıyorlar ki bu aşamada bir kaç şey yapıyorlar. Eğer daha geç fren atıyorlarsa son ana kadar fren yapmıyorlar. 6. vitesten atıyorum 2.vitese hemen geçirip arkayı hafif kitleyip ön frene asılarak virajin içine akıyorlar.

    Yani şöyle oluyor kısaca. Arka fren kullanıp kaydırmak yerine 5ten 2 ye atarak vitesi full kompresyona girmesini sağlayıp arka kaydığında da ayağıyla motorun yatmasını engelliyorlar.
    Ahmtmngrsy bunu beğendi.

  13. #13
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar hareketin yapılış amacı çok belli. Rüzgar direncini arttırsın vs diye değil.

    Adamlar o kadar yüksek hızla son ana kadar gelip öyle son anlarda fren yapıyorlar ki bu aşamada bir kaç şey yapıyorlar. Eğer daha geç fren atıyorlarsa son ana kadar fren yapmıyorlar. 6. vitesten atıyorum 2.vitese hemen geçirip arkayı hafif kitleyip ön frene asılarak virajin içine akıyorlar.

    Yani şöyle oluyor kısaca. Arka fren kullanıp kaydırmak yerine 5ten 2 ye atarak vitesi full kompresyona girmesini sağlayıp arka kaydığında da ayağıyla motorun yatmasını engelliyorlar.
    bakış açısı diyoruz ya hani
    işte o mevzu frende de geçerlidir

    yoksa yatmaya başlayan bir motoru ayağınız ile kaldırmaya çalışın 200 300 ile giderken neler oluyor bir deneyin ( tam koruma olsanız bile )
    yapanlarda var yapmayanlarda var rüzgar direnci ile frenaj demek farklı bir yorum etkisi illaki vardı minimal bile olsa
    bu arada yarışlarda arka frenin kullanılmama sebebi böyle viraja girmeden önce; zaten ön fren o kadar limit kullanılıyor ki motorun arkası yere değiyor mu belli olmuyor bnkz marc marquez viraja girerken motorun arkasını kaldırıp yana indirerek viraja devam etmesi
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !

  14. #14
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Hmm pardon ben soruyu yanlış anlamışım arkadaşlar. Ama olsun birgün sarkma hareketi sorulursa burdan kopyalar yapıştırırımn
    Sepya bunu beğendi.

  15. #15
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000
    Alıntı Uykusuzcorap adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar hareketin yapılış amacı çok belli. Rüzgar direncini arttırsın vs diye değil.

    Adamlar o kadar yüksek hızla son ana kadar gelip öyle son anlarda fren yapıyorlar ki bu aşamada bir kaç şey yapıyorlar. Eğer daha geç fren atıyorlarsa son ana kadar fren yapmıyorlar. 6. vitesten atıyorum 2.vitese hemen geçirip arkayı hafif kitleyip ön frene asılarak virajin içine akıyorlar.

    Yani şöyle oluyor kısaca. Arka fren kullanıp kaydırmak yerine 5ten 2 ye atarak vitesi full kompresyona girmesini sağlayıp arka kaydığında da ayağıyla motorun yatmasını engelliyorlar.
    6 dan 2 ye mi atıyor ?
    Düşünmesi bile korkunç...
    Zaten 6 ya pek çıkamıyorlar...
    Tamamen konsantrasyon amaçlı olsa gerek...
    Uzun süren kasıntılı anlardan sonra bacağın dinlendirilmesi olabilir...
    Psikolojik bir hareket..
    Sepya bunu beğendi.
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  16. #16
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6 dan 2 ye mi atıyor ?
    Düşünmesi bile korkunç...
    Zaten 6 ya pek çıkamıyorlar...
    Tamamen konsantrasyon amaçlı olsa gerek...
    Uzun süren kasıntılı anlardan sonra bacağın dinlendirilmesi olabilir...
    Psikolojik bir hareket..
    hacım bir kaç senedir yapabiliyorlar kaydırmalı debriyaj sistemi sağolsun
    ve aslında daha fazla süre diyebilirim yeni nesil motorlardaki kaydırmalı debriyaj sistemi motogpden gelme nede olsa
    Shrieker bunu beğendi.

  17. #17
    maydin02 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2014
    Şehir
    denizli
    Motosikleti
    honda cbr 250r
    bence ayağı uzatıp dizini kırmadan önce tulumu açıp pantolonu rahatlatmak içindir :D tamammen varsayım hani diz çökmeden önce pantolunu dizlerden çekeriz ya pantolon kastırmasın diye ona benzer bi hareket olabilir.:D dediğim gibi tamamen varsayım
    demirteker ve Shrieker bunu beğendiler.

  18. #18
    isuzuki - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2012
    Şehir
    ist/anadolu
    Motosikleti
    suzuki DR-Z400S
    sert frenajlarda (vites küçültmeyi de içinde tutuyorum)arkayı kaydırma ihtimaline karşı alınan bir önlem. bu tekniği crosscular supermotocular sürekli kullanır, onlar ani gaz açarken de kullanıyor...
    bazı arkadaşlar ne alakası var diyebilir onlar da marquezin müthiş sıralama turunu izleyebilir.
    viraj hazırlıklarında arka tekere dikkat edin.

    Onurhan D, Shrieker ve alitezz bunu beğendiler.

  19. #19
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Alıntı isuzuki adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sert frenajlarda (vites küçültmeyi de içinde tutuyorum)arkayı kaydırma ihtimaline karşı alınan bir önlem. bu tekniği crosscular supermotocular sürekli kullanır, onlar ani gaz açarken de kullanıyor...
    bazı arkadaşlar ne alakası var diyebilir onlar da marquezin müthiş sıralama turunu izleyebilir.
    viraj hazırlıklarında arka tekere dikkat edin.

    https://www.youtube.com/watch?v=OI18O8jdjpk
    Süper açıklama olmuş teşekkürler 0:54 de anlaşılıyor sorunun cevabı motor yatmasın diye garantiye alıyor olan ayağımıza olsun hesabı ))
    isuzuki ve Sepya bunu beğendiler.
    Aprilia RS 250 GP Nº1

  20. #20

    Üyelik
    10 Ocak 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Yamaha Süper Tenere XT1200ZE & SYM Joyride 300
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yarışta çok acil olmadıkça hiçbir yarışçı fren kullanmaz...
    fren kullanmaz mı, o zaman nasıl limitlerde motoru kullanabilir ki? adamlar fren sıkılacak son noktaya kadar bekliyor sonrasında fren yapıyor. özellikle marquez arkayı kaydırarak fren yapıyor.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)