Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Model – Km. Tutarsızlığı - Bu Üçkağıttan Nasıl Kurtuluruz ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Herkese selamlar ,

    Uzun süredir aklımda olan bir konuyu burda en mide bulandırıcı yönleriyle tartışmak istiyorum. Km.düşürmek/sayacı kasten çalıştırmamak aldatmacası bu kadar apaçık bilinen bir şeyken, motosiklet cemiyeti olarak müdahalede bulunamıyoruz ve bu durum ikinci el almak durumunda olan yeni başlayanlar, bir süredir motosiklet kullandığı halde teknik ve makine bilgisi yeterli olmayan orta sınıf kullanıcılar ve hak yemeden dürüstçe motosikletini satmaya çalışan arkadaşlarımız için ciddi bir sorun.

    Bu kandırmacanın,hak yemenin önüne geçemesek de, en az zararla kurtulmanın püf noktalarını tartışalım istiyorum.

    30bin km. üzeri motosiklete çöp gözüyle bakarak, bu kanıksanmış hileye başvuranlara vesile olduğumuzu da ne yazık ki itiraf etmemiz gerekiyor.Japon olsun sağlam olsun deyip, 3 misli para karşılığı aldığımız motosiklet 30bin’i geçmeden, yakar top misali kimin elinde kalırsa mantığıyla satmaya, satın almaya mecbur kalıyoruz. Neden ?

    Kendimce basit bir hesap yakarak, piyasadaki motosikletlerin çoğunun bu şerefsizlikten payını aldığını kanıtlamak istiyorum.
    Arazi sürüşü gerektirdiğinden cross, benzin sarfiyatı ve trafik içindeki konforsuzluğundan yüksek hacimli supersport makineleri, ve sağa sola gitmek için alınmış günde az km. yapan çok küçük hacimli scooter sınıfını bu hesaptan çıkarıyorum.

    Diyelim ki orta sınıf bir motosiklet sahibi Istanbul içinde 15km.lik iş-ev yolunu, karda kışta aşırı yağmurda kullanmasa yılın 10 ayı motosikletini kullanıyor. Gidiş geliş 30km x 30 gün = 900 km.den senede 9bin km, 1000 km.de bu röta dışında keyfi amaçla sürdüğünü farzetsek yılda 10bin km yapar. Bu da 2013 model bir motosikletin şu sıralarda 30bin’e dayanmasını gerektirir.

    Aklıma gelen ilk popüler örnek : 11-12 yılında satın alınmaya başlanan ve ciddi derecede kullanıcısı olan cbr 250. Sahibinden.com üzerindeki birkaç ilan dışında gözümle hiç 30bin’i devirmiş bir motosiklet göremedim. Eyvallah bunlar başlangıç motosikleti alınıp satılıyor ama bu kayıp halka nerede ? 40bin olunca dünyadan ve kullanıcısının hafızasından silinmeye programlanmadılarsa neredeler ?

    Diğer bir örnek Yamaha XT660 modeli. 2005-2006 model motosikletler, adamın koyduğu albümde neredeyse her şehir girişindeki tabela önünde motoruyla fotoğrafı var, ülke turu atmış ama makine 50bin’e gelmemiş.

    Forumda bir çok uyarı konusu görüyoruz, şu ilandaki şu motosiklet benimdi 30bin km.de satmıştım birkaç kazam vardı şimdi 10bin km. de satışta diye.

    Bir şekilde el değiştirirken motosiklet satan bayiler, veya bu basit işlemi yapacak kadar alçalmış kullanıcıların birinde bu km. düşürülüyor veya sayaç saymaz hale geliyor bir süre için.
    Peki bu durumu nasıl anlayabiliriz ?

    Motosikletin değerini biçerken km- yıl arasındaki tutarsızlığı nelere bakarak çıkarabiliriz ?

    Altın Elbiseli Adam (Barkın Bayoğlu) bu konuyu da kapsayan bir video hazırlamıştı ;




    Bu tüyolara ek olarak, genel olarak önerileriniz varsa, uzun yıl ve km. kullanımı sonucu aşınmış, eski performansını veya görünüşü kaybetmiş hangi parçaları tespit edebiliriz ?

    “Ustanı al git o zaman, ciğerli makineyse al bir şey olmaz” dışında önerileriniz varsa ben ve benim gibi kullanıcılar için çok faydalı olacaktır.

    Örnek : Zincir setinin istinasi durumlar hariç düzenli bakımda 25bin km. kadar dayanması gerektiğini biliyorum. En azından benim kullanımda.
    Açıkta kalan motosikletin kapalı garajda muhafaza edilmiş bir motosiklete göre daha yaşlı duracağı muhakkak.

    Siz nelere dikkat edersiniz ? Ne içinize siner, neyi görürseniz arkanıza bakmadan kaçarsınız ?

    Herkese kazasız belasız sürüşler.

    Gereksiz Not : Inazumam satılıktır, sağda solda ihtiyacı olan varsa haber edin. Dosta gider, anahtar değmemiş, orjinal km
    MotoGlock ve ELque bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    millette km takıntısı olduğu sürece bu iş bitmez. aynı şey araba alım satımında da geçerli. araba gayet güzel kullanılmış ama 3-4 parça boyalı diye fiyat düşüyor. onun dışında bakım yüzü görmemiş, canı çıkarılmış araba boyasız diye daha pahalıya satılıyor. bizde alıcı da cahil satıcı da. bir süre kazalı araba alıp sattım ordan biliyorum bu işleri.

    ama tüm bunların yanında şöyle bir durum var. benim motorum 2013 model 6bin kmde. benden önceki arkadaşın kullanmayı vakti yoktu haftada bir biniyordu. benim durumumda ondan farklı değil 4 ayda sadece 390 km yaptım ve kapalı garajda duruyor ne güneş, ne yağmur görüyor. motosikletle bir tur atan orjinal km.de olduğunu anlıyor.

  3. #3

    Üyelik
    26 Eylül 2014
    Şehir
    Konya
    Alıcıların bilgisiz olduğu sürece
    Tamircinin para için herşeyi yapabileceği sürece
    Satıcının aracının gerçekleri yerine alıcıya iyi gösterme istediği olduğu sürece bu mantık devam eder gider.Biz bilinçli olalım bilmediği halde atlayanlar düşünsün.

    Km olayı dediğiniz gibi kullanım amacına bakılmalı.Mesela Benim emektar leopar 2011 model ama daha 8000 daha olmadı.Peki niye olmadı diye sorulmalı. Ben motoru sadece okula gidip gelmek arada şehir içi bikaç yere gitmek için kullandım.Bu yönleri dediğiniz gibi düşünülmeli.

  4. #4
    GP500-1st - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2008
    Aynen dendiği gibi millette km takıntısı oldukça kar ettim derken bakımlı düzgün kullanılmış araç yerine bitik/kazalı araç alan daha çok olur

    ayrıca öyle G.te böyle... kimse kusura bakmasın. Bizim millet orjinal yıl/km bağıntısı mantıklı moturun değerini anlamaya başlayınca motorcuyla hırsızı da ayırt edecek.

    örnek verilmiş cbr250 den. Mesela 2013- ler 18-25 bin arası çok var senede 7-10 bin arası yapar ki bu motorun normal ortlamasıdır ama 2012 ve 2011 lere bakınca birden km ler 15-18 binlere düşüyor.

    egitmen rahmi barutçudan örnek vereyim. kendisinin 280 binde YBR125 var ve hala kullanıyor

    Kendimden örnek vereyim. 2011 de sıfır aldığım cbr 125 31 bine geliyor bakımlarını düzenli yaparım ve 4000 km max yağı değiştirim. geçen 31000 deki motorun yagı değişeli 3000 km olmuştu kontrol ettim seviye optimum sıfır eksiltme 100-150 bine kadar yolu var kullanbilirsem... Varsın 30 bini geçmiş motor bitik olsun çaktırmayın

  5. #5
    otopsici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Nisan 2009
    Şehir
    van
    Motosikleti
    Yamaha tracer 900 - Yamaha tracer 700
    dostum bu dolandırıcılığı yapan cidden çok fakat motoru az çok incelediğinizde anlıyorsunuz km sini
    fakat her ilanı da bu katagoriye koymamak lazım
    mesela burada bi motosiklet ustam var adam muhteşem bi tamirci süper usta
    ustanın 3 motosikleti var yamaha cyrpton yamaha xt660 bide yamaha tenere
    her yere cyrptonla gidip geliyor diğer motorları biri 6 diğeri 10 yaşında ve 20 bini geçmemişler
    çünkü usta cidden onları kullanmıyor
    kapalı garajı var haftada bir temizleyip siliyor hatta teneresini en son iki sene önce kullandı
    bir de bunlar var

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    Olamaz mı yani şimdi benim 2000 model 4 bin kmde mobiletim vardı hep yatmış motor?

  7. #7

    Üyelik
    17 Haziran 2014
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    ybr125
    Ybrem 1. Yılını doldurdu ve 8bin km yi geçti ben bu ybr yi 3-4 yıl sonra satıcam ozaman yaklaşık 40 binde olur hilesiz hurdasız satıcam tek amacım motorla kaza yapmamak. Alanda satanda hayrını görecek.

  8. #8
    aslan557 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Haziran 2015
    Şehir
    HATAY ANTAKYA
    Motosikleti
    YBR 125 / YZF R25
    ybr 125 car sıfır aldım 2005 model sada 22 bin km de kapalı garajda gören dıyorku yernımı aldın felan bende motoru az kullanıyorum bundan sıkıldım dıye ne yapayım simdi ben km yi mi düşürdüm ?

  9. #9
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    Çok haklısınız geçen yıl hyosung gv250 aldım sıfır. 5000 km yi geçince hemen millet çıkar elinden bunu biran evvel demeye başladı 9000 de sattım 100000 i gören gv var piyasada benim satma nedenim servis ve yedek parça sıkıntısıydı yoksa satmazdım şimdi bunu aldım 200 300 bini görür diyorlar ancak yine yakınımdakiler 40000 i görünce sat yoksa elinden çıkaramazsın demeye başladılar �� valla ben en az 100000 bin düşünüyorum bakalım zaman ne gösterecek ��
    spil bunu beğendi.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    2000 model
    sezgingulmez bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    2013 model drift im 45700 km ye geldi 3 kez gösterge değiştim sıfır km gösterge takıldı ve eski km ye göre ayarlanmadı kendim söküp ileri sardım orjinal km sine :D(gösterge değişme sebepleri 1. km az gösteriyodu 2.garantiden geldi 3.kaza yaptım son göstergem :D)

  12. #12

    Üyelik
    25 Kasım 2005
    Motosikleti
    HERO HUNK 150
    arkadaşım avrupada insanlar arabalarını 5 yıl bilemedin 10 yıldan sonra hurdaya çıkarırlar
    fakat motosikletlerini özellikle klasik naked tarzı motorları bmw leri gerekirse motor yaptırır binerler km nin çokluğu ile övünürler,binin motorlarınıza kullanımından memnunsanız, milletin ne düşündüğünü takmayın binin km felanda düşürmeyin hiç gerek yok.
    bende aynı yanılgıya düşüp 17500 kmde sattım motorumu hemde bakımlı bir şekilde bakımlarınıda yeni yapmıştım.halbıki o motor rahat 60 70 000 km yapardı
    rektefiye filan ne tutardıki yenisini almaktan çok daha az tutar.
    iptaluyelik02 bunu beğendi.
    SUZUKİ BURMAN UH 200

  13. #13
    Sepya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2015
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    -
    Ha bir de şey var "Motoruna anahtar değmemiştir" değsin kardeşim bırak düzenli bakımlarını yaptır uğraş illa muayne vakti geiğinde mi ilgileneceksin motorunla?

  14. #14
    Shrieker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Motosikleti
    var bi şeyler
    Motorum 2006 model, 37600 km'de.

    Saygılar.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    "model yılı kilometre tutarsızlığı" diye bir sey yoktur.Kimin ne kadar motor kullandığını bilemediğimiz icin illa cahilce matematiksel formuller üretmenin mantığı yoktur herşeyden önce.adam vardır motor üzerinden inmez,en kısa mesafeye de motorla gider,en uzak mesafeye de,motorla bütünleşmiştir.adam vardır motoru belli zaman dilimlerinde kullanır,zamanı kısıtlıdır az kilometre yapar.her ikisinde de aynı model aynı motor varsa elbette birisinin motoru diğerinden az kilometre yapacaktır.coğrafi olarak Erzurumda yılda iki ay motora binilebilirken Antalya'da yılda 11 ay da binilebilir.
    Ben yıl icinde motor üzerinde az kilometre yaparım.çoğu zaman iki üç motorum olur,zaten otomobilim var,işim gereği çok uzun süreler otomobil kullanıyorum motorlarımdan biri bazen aylarca garajdan çıkmaz,çıkınca da 500 km den aşağı yol yapmaz.Bu motor 13 yaşında ve 20.000 km de,3 yıllık bir scooter var,yaz günleri günlük kullanırız onun kilometresi de 3.700 de,kros motorum olduğunda da yılda 4-5 kez araziye çıkarım,arazide ne yapılacak yılda 500 en fazla 1.000 km,benim işim gücüm bu kadarına izin verebiliyor.Yılın 11 ayı haftada 6 gün 08.00-20.00 saatleri arasında çalışıyorum ,ailevi ve sosyal sorumluluklarım da var,ve motor kullanmaya ancak bu kadar fırsat bulabiliyorum hem kaç kilometre yapmamız gerektiğinin ölçüsü mü var,zamanımız,paramız ,psikolojik durumunuz,hava şartları müsait olursa kullanıyoruz.
    Sözün özü siz motor alırken yıl/km gibi saçma orantıları formulleri aklınıza takmayın.Motordan gercekten anlıyorsanız o motor görünüşü ile performansı ile nasıl ve ne kadar kullanıldığını size söyler.Kimse motora bakınca bu motor 14.300 km de diyemez ama o motordan gerçekten anlayan biri 10.000 km yapmış motorla 40.000 km yapmış motoru ,hor kullanılmış bir motorla özen gösterilmiş bir motoru ayırdedebilir.Ha motor çok iyi olsun diyorsanız ya gidip sıfırını alacaksınız ya da gerçekten motoruna özen gösteren titiz ve dürüst birine gerektiğinde emsal motorlardan bir miktar fazla ödeyip alacaksınız.Bu dürüst adamları bulmak çok da zor değil.Ayran budalası gibi motor aramazsak,referansı olan,motosiklet dünyasında doğru düzgün bir adı olan,tek bir motor icin kendini lekelemeyi göze alamayacak kadar onuru olan ,motordan anlayan satıcılara bakacaksınız.
    Şunu unutmayın insan dünyanın en vahşi organizmasıdır,hayvan bile avını yedikten sonra,karnını doyurduktan sonra bırakır,insanoğlunun ise gözü doymaz ve bir insan şerefsizse sizi her şekilde kandırmaya yeltenebilir,kilometreyi düşürmek bir yana kaporasını aldığı motorun üzerinden parça bile değiştirir ruhunuz duymaz.Trakya'da güzel bir söz vardır "Allah iyilerle karşılaştırsın"derler.İşte bu.Satarken dürüst olursanız malınız da kendiniz de rezil olmazsınız.
    Shrieker ve ferhatkars bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Aslinda mevzu cok daha derin bence.bu sahtekarlik yapiliyor mu bence evet bal gibi de yapiliyor.malum sitelerdeki motorlara bakin yuzde 90indan fazlasi dusuk km nerdeyse 20.000km yi gecen motor yok.arkadaslar izah etmis tabiki herkesin surus ortalamasi bir degil gercekten cok az surulen motorlar varken km dusururek az gosterilen motorlar da var.ben aralik ayinda 8000 kmde cbr 250 aldim uzun sure kullanirim diye diablo rosso 2 lastikler taktim did xring zincir ebc fren balatalari harris elcikler motul yaglar falan fistan harcadigim paranin haddi hesabi yok sonuc bugun motor 12.150 kmde ve satilmak uzere 11.000tlye zararina ilanda.cunku ilanlardaki motorlarin nerdeyse tamami(cok az istisna haric) 10bin kmnin altinda.bende de korku basladi km daha fazla yukselirse satamam diye.halbuki en kral sekilde donattim motoru ama korkumdan suremiyorum buyrun bakalim.bu daha da kotu iste cunku adam bakiyor motorlarin cogu az km bizim motorlar oyle bir sahtekarlik yapmayacagimiz icin yuksek km alinmaz o motor falan demeye baslayacak.kendi malimdan sogudum en kotusu bu iste

  17. #17
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Bir de şöyle bir durum var adam 2006 da almış motoru ama gözü gibi bakmış en sonunda da yeni motor takıp 0 kilometre yazmış ki bence bunda bir sakınca yok çünkü o aldığı motoru da rodaja sokup sıfırdan parçaları araştırıyor eskiyen sadece grenaj oluyor ki bunu da gözle görerek anlamak mümkün zaten. O yüzden şu yıl üretilmiş araç şu kilometrede olmalı en a lafı pek doğru kaçmıyor.

    Bu aralar VFR ilanlarına bakıyorum 2006 üretimi motorlar satışta daha 20.000 km yapmayanlar var içlerinde şimdi ben bu adamlara yalancı diyemem çünkü yüksek cc' li motosiklet alan kişiler bunların çoğunu ayda bi iki kere haftasonu kaçamak yapmak için kullanıyorlar şehir içinde ise scooter yada commuter tarzı motosiklet kullanıyorlar çünkü büyük cc şehir içinde yoruyor insanı.

  18. #18
    brooklynnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2011
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    yeşil fıstık 300
    Xj6n ile takas yapmak istediğimde xj6 sahibi motorun 16000 olmuş olmuş o demişti. Kendi motoru da 4binde. Onunkinin de ölmesine 12bin var ya neyse. Motorumb18000e yaklaştı. Satılırsa satılır cc yükseltirim. Satilmazsa gittiği yere kadar.

    Bu arada motorun üzerindeki zincir tirt olabiliyor. Bknz : Duke 200.

  19. #19

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Alıntı brooklynnn adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Xj6n ile takas yapmak istediğimde xj6 sahibi motorun 16000 olmuş olmuş o demişti. Kendi motoru da 4binde. Onunkinin de ölmesine 12bin var ya neyse. Motorumb18000e yaklaştı. Satılırsa satılır cc yükseltirim. Satilmazsa gittiği yere kadar.

    Bu arada motorun üzerindeki zincir tirt olabiliyor. Bknz : Duke 200.
    Iste anlatmak istedigim tam da bu.etrafta hic kmsi yuksek motor yokki ne hikmetse ondan dolayi motor 15bin kmyi gectimi millet ölü motor o demeye basliyor.halbuki arabalarda bile motorun tam randimanli calismasi ve gercek yakit degerini bulmasi icin en az 10bin km gecmesi lazim motosiklet icinde keza oyle.

  20. #20
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Şu forumda konu açarken yazılacak yorumları tahmin ediyorum, ona göre cümleler kuruyorum yine de meselenin özünü görmeyip sadece kendine pay biçeceği kısım ile alakalı yorumlar yazan "aktif" forum kullanıcıları bu huyundan ne zaman geçer de güzel güzel fikir alışverişinde bulunuruz acaba ?

    Yahu motorlarınıza bok mu attım ben de çıkıp hepiniz savunmaya geçmişsiniz ?

    Benim ybr şu yılda bu km.de ben hiç motorumu kullanmıyorum sıfırdan farksız vs.vs.

    Arkadaşlar bir motor 3 sene üstü olacaksa illa ki 30bini geçmek zorundadır yoksa km. düşmüştür diye bir şey mi yazdım ben ?

    Tamam siz malınızdan eminsiniz, ben diyorum ki ikinci el ilana bakarken bu tufaya düşmemek için ne gibi şeyler yapabiliriz ?



    Alıntı Sokollu adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Arazi sürüşü gerektirdiğinden cross, benzin sarfiyatı ve trafik içindeki konforsuzluğundan yüksek hacimli supersport makineleri, ve sağa sola gitmek için alınmış günde az km. yapan çok küçük hacimli scooter sınıfını bu hesaptan çıkarıyorum.

    Diyelim ki orta sınıf bir motosiklet sahibi Istanbul içinde 15km.lik iş-ev yolunu, karda kışta aşırı yağmurda kullanmasa yılın 10 ayı motosikletini kullanıyor. Gidiş geliş 30km x 30 gün = 900 km.den senede 9bin km, 1000 km.de bu röta dışında keyfi amaçla sürdüğünü farzetsek yılda 10bin km yapar. Bu da 2013 model bir motosikletin şu sıralarda 30bin’e dayanmasını gerektirir.

    Aklıma gelen ilk popüler örnek : 11-12 yılında satın alınmaya başlanan ve ciddi derecede kullanıcısı olan cbr 250. Sahibinden.com üzerindeki birkaç ilan dışında gözümle hiç 30bin’i devirmiş bir motosiklet göremedim. Eyvallah bunlar başlangıç motosikleti alınıp satılıyor ama bu kayıp halka nerede ? 40bin olunca dünyadan ve kullanıcısının hafızasından silinmeye programlanmadılarsa neredeler ?

    Diğer bir örnek Yamaha XT660 modeli. 2005-2006 model motosikletler, adamın koyduğu albümde neredeyse her şehir girişindeki tabela önünde motoruyla fotoğrafı var, ülke turu atmış ama makine 50bin’e gelmemiş.
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "model yılı kilometre tutarsızlığı" diye bir sey yoktur.Kimin ne kadar motor kullandığını bilemediğimiz icin illa cahilce matematiksel formuller üretmenin mantığı yoktur herşeyden önce.adam vardır motor üzerinden inmez,en kısa mesafeye de motorla gider,en uzak mesafeye de,motorla bütünleşmiştir.adam vardır motoru belli zaman dilimlerinde kullanır,zamanı kısıtlıdır az kilometre yapar.her ikisinde de aynı model aynı motor varsa elbette birisinin motoru diğerinden az kilometre yapacaktır.coğrafi olarak Erzurumda yılda iki ay motora binilebilirken Antalya'da yılda 11 ay da binilebilir.
    Ben yıl icinde motor üzerinde az kilometre yaparım.çoğu zaman iki üç motorum olur,zaten otomobilim var,işim gereği çok uzun süreler otomobil kullanıyorum motorlarımdan biri bazen aylarca garajdan çıkmaz,çıkınca da 500 km den aşağı yol yapmaz.Bu motor 13 yaşında ve 20.000 km de,3 yıllık bir scooter var,yaz günleri günlük kullanırız onun kilometresi de 3.700 de,kros motorum olduğunda da yılda 4-5 kez araziye çıkarım,arazide ne yapılacak yılda 500 en fazla 1.000 km,benim işim gücüm bu kadarına izin verebiliyor.Yılın 11 ayı haftada 6 gün 08.00-20.00 saatleri arasında çalışıyorum ,ailevi ve sosyal sorumluluklarım da var,ve motor kullanmaya ancak bu kadar fırsat bulabiliyorum hem kaç kilometre yapmamız gerektiğinin ölçüsü mü var,zamanımız,paramız ,psikolojik durumunuz,hava şartları müsait olursa kullanıyoruz.
    Sayın abim, (yaşınızın büyük olduğunu KLX 250 forumundan ve profil fotonuzdan görebiliyorum)

    Cahilce matematiksel formüller kuran ben, zaten istisnai durumlar olduğunu zaten yazmıştım. Beni cehaletle ve toylukla kınayıp, "acemi olmayan adam zaten anlar" demeye getirmişsiniz, halbuki ilk mesajımda bu detayları anlayabilecek teknik bilgimin olmadığını yazmıştım.

    Sizin garajınızdaki motosikletlerin yaşı veya km.si beni ilgilendirmiyor.


    Şu anahtar değmemiş meselesi de ilginç, 5bin km.de subap ayarını kontrol edin diyen kitapçıklar var.
    mozgur ve Yesiam bunu beğendiler.
    --------------------------------------

    Bende sığar iki cihân ben bu cihâna sığmazam.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)