Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Görüp duran herkese teşekkürler

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı kaanklky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cruiser motosiklet kullanıyorum, ağırlık merkezi yere yakın, biraz da alışkanlık meselesi. Hızım düşükse, çok az yavaşlamam gerekiyorsa vb. durumlarda önceliğim arka fren oluyor.

    Sağ olun beyler, tecrübe işte...
    dostum,öncelikle geçmiş olsun.
    1-motosiklet kullanımıyla ilgili ciddi bir sorun var,fren kullanımı motor tipine bağlı olarak değişmez,krosta da cruiser de de sadece arka fren kullanmak doğru değil.alışkanlığını değiştir,ön freni ve arka freni kombine edecek şekilde kullanmayı öğrenmelisin, ani bir durumda bu kötü alışkanlığın motorun gereksiz yere kaymasına yol acar.Bu önemli tecrübe eksikliğine rağmen uzun yola gitmen bence tehlikeli.
    2-madem asıl sürücü yerine başka bir sürücü ile tutanak tuttun,bunu niye gelip forumlarda kaza yeri ,karşı taraf vs ile birlikte detaylı olarak acıklıyorsun ?karşı tarafın sigorta şirketi bu paylaşımı görüp "siz gerçek dışı tutanak tutmuşsunuz ,ben size şimdi para ödemem" dese hiç bir sey yapamazsın,hatta hakkınızda savcılığa suç duyurusunda bulunsa motoru satsan kendini kurtaramazsın.Sakın ha.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı kaanklky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cruiser motosiklet kullanıyorum, ağırlık merkezi yere yakın, biraz da alışkanlık meselesi. Hızım düşükse, çok az yavaşlamam gerekiyorsa vb. durumlarda önceliğim arka fren oluyor.

    Sağ olun beyler, tecrübe işte...
    Yanlış yapıyorsun, her zaman için motosikleti durdurmak amacı ile ön freni daha yoğun kullanmak lazım. Her zaman denir ya "%70 ön fren - % 30 arka fren" diye, bunun tam olarak standart bir ayarı hesabı olmasa da öncelik ve yoğunluk ön frende olmalı. Virajda, karda-buzda, toprakta vs spesifik durumlarda arka frenin önemi vardır.

    sürekli olarak arka freni kullandığınız ve arka fren balataları, hidroliği vs motoru durdurmakta yetmediği-zorlandığı için ısınıp şişmekte.

    "ani yavaşlamak gerekmediğinde arka freni kullanıyorum" mantığı da yanlış, çünkü zaten genelde trafikte çok fazla panik ve ani durumla karşılaşmayız. Elimiz (daha doğrusu ayağımız) sürekli arka frene gitmeye alıştığından ani bir durumda beynimiz "dur lan bu ani bir durum, ön freni kullanmalıyım" diyene kadar kaza gerçekleşmiş olur.

    Fakat yalnız değilsin, sitemizde çok fazla arka fren kullanma hatası (alışkanlığı) olan üye var. Bu konu hakkında bir çalışma bilinçlendirme yapmak istiyorum ama 10 yıl öncesi kadar bol zamanım ve sabrım yok

    Ama bir an önce bu konuya bir el atmalıyız.

    Saygılar.
    enüst bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #23
    kaanklky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW R1100GS
    Alıntı savaskayan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dostum,öncelikle geçmiş olsun.
    1-motosiklet kullanımıyla ilgili ciddi bir sorun var,fren kullanımı motor tipine bağlı olarak değişmez,krosta da cruiser de de sadece arka fren kullanmak doğru değil.alışkanlığını değiştir,ön freni ve arka freni kombine edecek şekilde kullanmayı öğrenmelisin, ani bir durumda bu kötü alışkanlığın motorun gereksiz yere kaymasına yol acar.Bu önemli tecrübe eksikliğine rağmen uzun yola gitmen bence tehlikeli.
    2-madem asıl sürücü yerine başka bir sürücü ile tutanak tuttun,bunu niye gelip forumlarda kaza yeri ,karşı taraf vs ile birlikte detaylı olarak acıklıyorsun ?karşı tarafın sigorta şirketi bu paylaşımı görüp "siz gerçek dışı tutanak tutmuşsunuz ,ben size şimdi para ödemem" dese hiç bir sey yapamazsın,hatta hakkınızda savcılığa suç duyurusunda bulunsa motoru satsan kendini kurtaramazsın.Sakın ha.
    1 - Arka frenin motoru durdurmadığını, ön frenin her zaman daha etkili olduğunu biliyorum. Neyseki "kombine fren kullanmıyorum", "ben hep arka fren kullanırım", "ön fren hiçbir işe yaramıyor" gibi cümleler kurmadım.
    2 - Eğer gerçek dışı tutanak tutulduğu için Yörsan'ın başı yanacaksa bana sigorta para ödemesin sorun değil, bana kalan masraf olsun. Kaldı ki eksper zaten masrafın düşük olduğu gerekçesiyle tutanağı onaylamadı, masrafımı ben ödedim.


    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış yapıyorsun, her zaman için motosikleti durdurmak amacı ile ön freni daha yoğun kullanmak lazım. Her zaman denir ya "%70 ön fren - % 30 arka fren" diye, bunun tam olarak standart bir ayarı hesabı olmasa da öncelik ve yoğunluk ön frende olmalı. Virajda, karda-buzda, toprakta vs spesifik durumlarda arka frenin önemi vardır.
    sürekli olarak arka freni kullandığınız ve arka fren balataları, hidroliği vs motoru durdurmakta yetmediği-zorlandığı için ısınıp şişmekte.
    "ani yavaşlamak gerekmediğinde arka freni kullanıyorum" mantığı da yanlış, çünkü zaten genelde trafikte çok fazla panik ve ani durumla karşılaşmayız. Elimiz (daha doğrusu ayağımız) sürekli arka frene gitmeye alıştığından ani bir durumda beynimiz "dur lan bu ani bir durum, ön freni kullanmalıyım" diyene kadar kaza gerçekleşmiş olur.
    Fakat yalnız değilsin, sitemizde çok fazla arka fren kullanma hatası (alışkanlığı) olan üye var. Bu konu hakkında bir çalışma bilinçlendirme yapmak istiyorum ama 10 yıl öncesi kadar bol zamanım ve sabrım yok
    Ama bir an önce bu konuya bir el atmalıyız.
    Saygılar.
    savaskayan arkadaşımıza verdiğim cevabın ilk bölümüyle aynı cevap.
    Teşekkürler.

  4. #24

    Üyelik
    23 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 600
    Geçmiş olsun, Allah beterinden korusun.

  5. #25
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Geçmiş olsun.Motosiklet dayanışması gerçekten mükemmel birşey.
    Çoğu yerde duyarlı insanlar var.
    Geçen mars motoru bozuldu.Motoru tek başıma 5km itmek zorunda kaldım 150kg motor,gündüz hava sıcak kimse'de yardım lazım mi diye sormadı.Götürdüm tamircide de uyumlu marş motoru yokmuş tekrar eve kadar geri taşıdım.
    34 HSK 57
    ASYA AS125 T21 - DAELIM S2 250 - SUZUKI AN 125HK
    MONDİAL MASH


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)