Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

LowSide Durumundan Kurtulmak İçin Nasıl Bir Yol İzlenmeli?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    kadango - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2009
    Şehir
    Karşıyaka
    Motosikleti
    Fazer 8 - MT-07
    Biri de çıkıp dememiş ki sen ne soruyon ben ne acikliyorum diye... Videoda herkesin yazdigi gibi highside olabilecek slide diye anılan arka teker kayması oluyor. Başlık odaklı cevap verirsek lowside önlemek için viraj içi gaz açık çıkışında artırarak gaz açmaya devam edersen lowside önlemiş olursun. İşin püf noktası ağırlığı on tekerden almak. On tekere ne kadar fazla yük binerse low side yaşama ihtimalini o kadar artar.

    Lowside olur gibi olursa cok dusuk bir ihtimal de olsa daha fazla gaz acarak kurtulabilirsin.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    24 Nisan 2016
    merhaba geçenlerde bu low sidenin şahiti oldum arkadaş çaresi yok demiş ama ben bir yolla çıktım bu işin içinden onu anlatayım.Motorda arkamda biri daha vardı kum yola girdim daha önceden yağmur yağdığından dolayı yol dahada kötüydü kayacağından şüpheliydim ve 25-30 km hızla filan gidiyordum. Motoru az yatırınca low side oldu ben sola yatırmıştım ama motorun ön lastik sağ doğru kaymaya başladı bende hiç firen yapmadan düşmemek için ayağımı yere doğru uzatım ve gidonu sola döndürüp gazı kökledim önü lastik tutundu bu sefer high side oldu arka kaydı yan yan gidiyordum bu high side dende motor otomatik vites olunca gidonu kayan tarafa doğru çevirip gazı sonuna kadar bıraktım vitesli olmadığından motor kendini kasmadı ve işin içinden çıktım ama arkamda kişi panikleyip motoru döndürmek için yatırdığımda sallasaydı kesin düşmüştüm

  3. #23
    halo1925 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2016
    Şehir
    Ankara, İzmir
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja ZX636R
    gazı ne kapa ne aç. sabit tutmaya çalış. aynı zamanda motoru dikleştirmeye çalış. gazı kapatmak yapacağın son şey.baktın kaçarın yok sonuna kadar aç low side ye. kapattığın anda lastik yere tutunur high side yersin.

  4. #24
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Gecen sene high side oldum cuval gibi atti beni uzerinden motor hemde dusuk hizda virajda arka kaydi sonra tuttu bende hop caprazdan ayrildim motordan o zaman f650 vardi ucarken gitti motor diye ona takildiydi kafam

  5. #25

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Low side olmanın nedenlerinden birisi motor viraj içinde yatıkken ön frene basıp zaten kapalı olan süspansiyona daha çok ağırlık transferi yapmak, diğer sebebi de viraja girip motora kontra verdikten ve çıkışı gördükten sonra gazı artırarak açmaya devam ediyoruz ya ağırlık transferi için(yani yükü arkaya aktarıp çekişi arttırmak için) işte motor yatıkken bir engel görüp kitapta Kurtulma Refleksi olarak geçen gaz kapatmayı yaparsak yine ön tekere ağırlık transferi yaparız.

    High side ise arka tekeri bir sebeple kitlediğimizde ya da patinaja düşürdüğümüzde olabilir.O sebepler ne ? Viraja güvenli bir biçimde dönebileceğimizden çok hızlı girmek , viraj içinde gaz kesip arka frene asılarak arka tekeri kitlemek.
    Arka teker patinaja başladığında eğer yine gazı kapatırsak motor öne yığılır ve arkadaki ağırlığı öne transfer etmiş oluruz. Aslında tutuşu sağlayan etken ağırlıktır ve biz zaten tutunamayan arka tekeri daha da hafifletmiş oluyoruz. Gazı kapattığımız için ön tekerin hızı da düşüyor ve arka teker ön tekerden daha hızlı dönüyor. Arka teker tutuşu yakaladığı anda da hop bir bakmışız yanımıza gelmiş.

    Motosiklet teorisi tabi ki çok güzel, okuyoruz, öğreniyoruz, bilgileniyoruz ama bunları motor üstünde yaşadığımızda hep panik yapıp ya frene asılıyoruz ya gazı kapatıyoruz. Sonuç: Düşüyoruz. Bütün bunları yaşamamak için kendimizin ve motorumuzun limitlerini bilmemiz ve defansif sürüş yapmamız gerekiyor. High side ya da low side olayı esnasında çok tecrübeli motogp pilotları bile çoğu zaman kurtulamıyorlar ki biz nasıl kurtulalım ?


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler