Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

120 ile gidiyorsunuz bırden durmanız gerekti nasıl durursunuz duramıyorum ben

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Ağustos 2014
    Sa 120 ile falan gıderken bırden durmanız gerekırse motorun hakımıyetını kaybetmeden nasıl dururusnuz acaba??

    aynı sonuçtan 70 le giderken kaza yaptım ondan soruyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Peder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RR Daytona (Siyah)
    kombine fren + motor freni

  3. #3

    Üyelik
    26 Temmuz 2015
    Şehir
    Adana
    Aleyküm selam
    Öncelikle yapılması gereken herhalde dozajlı sıkmaya çalışmak fren manetlerini tabi bu sırada motor kompresörüylede desteklememiz lazım en iyi o şekilde durulur diye tahmin ediyorum ben böyle yapmaya çalışıyorum yani.
    İyi günler

  4. #4

    Üyelik
    15 Ağustos 2014
    ben 70 le giderken on fren ve arka frene aynı anda asılmam sonucu motorun hakımıyetını kaybettım malesef heycan yaparak

  5. #5
    Peder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RR Daytona (Siyah)
    Alıntı alihankvrckk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben 70 le giderken on fren ve arka frene aynı anda asılmam sonucu motorun hakımıyetını kaybettım malesef heycan yaparak
    asılmak kitler. kademeli olarak sıkılması gerek
    Raptor Riders
    http://www.raptorriders.com.tr/
    Sons Of Anarchy

  6. #6
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Bi kere birden durmayı gerektirecek herhangi bir sebebin olduğu yolda 120 yapılmaz ama soru keyif sorusu farz edelim drag pistine çıktın ve 120 gördükten sonra aniden durmak istedin diye bi soru sorarsan tabii ki Allah ne verdiyse ön fren, arka fren ve motor kompresyonu kullanarak (yani vites düşürerek) durursun.


    Not: 120 ile giderken beni durdurabilecek tek şey bu olur yoksa durmam.

    Peder, SweentLy, Bab Hunk ve 10 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    Grhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2011
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    Demir At
    Türkiye de otoyol dahil motosiklette hız sınırı 120yi bulmuyor. En iyisi yol, hız sınırı ve trafik şartlarına uygun gidip zor durumda kalmamak. Olaki bazen yaksek süratlere çıkılacak olunursa motor freni, dengeli ön arka fren kullanımı.
    ferhatkars bunu beğendi.

  8. #8
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    durmaya değil kaçmaya bakarsan daha çok şansın olur
    braveguy ve mozgur bunu beğendiler.

  9. #9
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Doğrusu o süratte vites düşürürüm dersem yalan söylemiş olurum. Aklıma bile gelmez ki uygulamaya geçirmek için fırsat bulamam. Arka freni kullanırım ilk etapta, kitleme durumunda baskıyı azaltıp tekrar arka freni kullanırken ön freni dozaj artan bir şekilde ezip aynı anda debriyajı sıkarım. Bunlar anlık olarak gerçekleşir ki ayrıca kompresyon için vites düşürmeye çalışmak dikkatimi ve konsantrasyonumu fazlasıyla dağıtacaktır. O tip frenlemeyi daha müsait, mesafeli ve panik olmayan durumlarda kullanırım (ki zaten öyle de yapıyorum)..

  10. #10
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Eksiğin eğitim , tecrübe .
    Eğitime gidecek durumun yoksa netten araştır eğitim videolarını vs bul kendini geliştir.
    Buradan faydalı birşey bulman zor. Sana tavsiye veren fren yapmayı biliyormu onu bile bilmiyorsun.

    ayrıca senmi duramıyorsun motormu duramıyor onuda kesinleştir. Motorunda da kusur varsa ya gider yada ona göre kullan.

    en önemliside birden durman gerekecek yerde 120 ile gitmeyeceksin. Durabileceğin kadar gidiceksin , görebildiğin kadar gidiceksin.
    UNdocab, braveguy ve yasdal bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS Apache Rrt 150
    Durmak isteme sebebin kaza anı vb. durumlarda ise bence ani durmak çok zor. (Hele ki donanımlı bi motorun yoksa)Anca sakince yavaşlamayı deneyip kaçmaya çalışılabilir. Ama kaza anı tabi çok ani geliştiği için o bi kaç saniye de herşey refleks sonucu gerçeleşiyo gibi

    Ama yok yol kenarında bişey gördün, varacağın yeri geçtin vs ise frenlere kademeli basarak durmak lazım.. En azından ben öyle yapıyorum. Ayrıca hemen durmayı da beklememek de lazım..

  12. #12
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    abs ye şey yaparım

  13. #13
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    120km ye hiç çıkmadım bilemiyorum ama 75 ile giderken çok kısa saniyerde durduğumu biliyorum bu da Barkın Bayoğlu'nun fren yapmak ile ilgili videosundan öğrendiğim ve pratiklerle geliştirmemle oldu
    hâlâ eksiklerim dolu

  14. #14

    Üyelik
    26 Temmuz 2012
    Şehir
    izmir-inegöl
    Motosikleti
    tvs 150rta- x treme max
    motorlami gidiyosun arabaylami... Motor durmaz ani durumda terlikenin yanindan güvenli bir şekilde gecer. Gazi kes eze eze dengeli bas frenlere vites düşür motoru boğ baktin duramiyacaksin atlamak icin hazirlan ayaga kalk

  15. #15

    Üyelik
    15 Ağustos 2014
    bazı arkadaşların yorumlarına gerçekten güldüm olay aynen sole gelişti misal olark konusuyoruz karşı şerittekı bırı ondekı aracı sollamak ıcın benım şeridime geçti birden dırek gidersem carpısıcaz yanı bı anda yavaşlamam lazım : benım yaptıgım kazada 70 le adamın şeridine gırıyorudm bırden sağa kırdım frenlere asıldım motor yalpalanınca sonra güm sürüklenmeler

  16. #16
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Paniklemezsen durursun. 110 km hızla sol şeritten yardırırken, İlerde yolun kaza nedeniyle durduğunu geç fark ettim. Yavaşça artan bir kuvvetle frenlere asıldım, heralde duramayacağım ama ne kadar yavaşlarsam kârdır diye frenledim. Tekerlekler hiç kaymadı. Önümdeki arabaya 4-5 metre kala durdum. Zaten hızım 40km altı olsaydı da çok rahat aralara girerdim çarpacağıma. En önemli şey paniklememek ve motorun dengesini bozmamak. Yalnız motorunuzda disk fren olmalı, en kötü disk fren en iyi kampana frenden 2 kat fazla frenleme kuvvetine sahiptir. Ön-arka kampana bir motorunuz varsa aşırı dikkatli motor sürmeniz gerekir.

  17. #17

    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Abs standart olunca bu dertler bitecek.
    Lazasker bunu beğendi.

  18. #18
    Sepya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2015
    Şehir
    Afyonkarahisar
    Motosikleti
    -
    Öncelikle hedefi gördüğünde debriyaja asıl ve arka frene bas motoru dengede tutarak çizgisinden çıkmamasını sağla (direksiyonu kırma) yaklaştığında ve hızın düştüğünde ön frene bas mantık budur yani brom.

  19. #19
    tubejh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara- Tekirdağ( Çerkezköy)-Çanakkale- artık nere olursa :)
    Motosikleti
    Yamaha tracer 700
    Ön fren kuvvetli bir şekilde arka fren ile kombine olacak. Durmaya yakın da arka fren kuvvetlencek. Motor freni acil Durumlarda kullanmayacaksınız. burda yazmak ve bilmekle olmuyor motoru alıp sokak da denemelisin.

  20. #20
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Öncdlikle 120km/h ile giderken en kısa durma mesafesi hakkında bilgili olmalısınız, durmak bir mesafe işi...
    Sonra eğitim ve motorla bol pratik yaparak ne kadar mesafede durduğunuzu göreceksiniz ve bu mesafeye göre hız yapacaksınız. Pratikte 60m'de durmak demek, tehlike anında da durabileceğiniz anlamına gelmez, böyle bir durumda çevre, zemin, diğer araçlar ve panik halinin tetiklediği adrenalin de devrede olur. Kısacası durabileceğiniz hızda sürmek en doğrusudur.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)