Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

arkadaşlar dragstar 650 bobber projem ile ilgili kafama takılan bir konu var.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Haziran 2014
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 Evo SP
    merhaba arkadaşlar.
    konuyu hemen kısaca özetleyeyim: 2005 model yaklaşık 20000 km de bir yamaha dragstar alıp bobber yapmak istiyorum. ileri derecede mekanik bilgim , aletim , atölyem , boyahanem vs var. parçaları kendim imal edebilecek kadar alt yapıya sahibim. ( motor tamircisi değilim , ama motorla ilgili sıkıntı yaşarsam da hallettirebilirim )
    neyse koltuktu kesip biçmeydi kozmetikti falan filan sorun değil ama aklımdan geçen model altta görünen gibi bir model. gördüğünüz gibi 170 mm kalınlığında ön ve arka arazi lastik var ve manyak gibi hoşuma gitti. sırf şekli böyle olsun diye gireceğim bu işe. velhasıl , hepsi kafasa tamam ama dragstar 650 nin ön maşa 170 mm lik lastiği kaldırmayacak sanırım. ön maşayı nasıl genişletirim ? hiç bulamazsam bilgisayarda modelleyip lazerde yada cnc de kestiririm diyorum ama emin olamiyorum. bilenler bi el atsın bi zahmet.


    bunlara ek olarak bana 170/60/17 enduro lastik markası tavsiye edebilir misiniz ? ben araştırdım biraz , sanırım sadece ANLAŞ CypreX serisinde var ve bayağı zor bulunan bir lastik modeli .


    ha bir de arka çamurluğu nasıl imal edicez ? sanayide sacdan mı çektirsem ?


    şimdiden teşekkürler.






    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:59 ----------

    yani arkadaşlar bu ön maşayı genişletecek bi kit falan filan var mı piyasada ? piston aralığı sanmıyorum ki o lastiği alsın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:01 ----------

    bilenler bi el atsın arkadaşlar.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Dragstarın orjinal ön takımını kullanacaksan. Alt ve üst mesneti cnc de yeniden yapacaksın böylece arası açılmış olacak.
    Yeni lastik ler çok daha ağır olacağı için mesnetleri biraz daha etli yaparsan mantıklı bir hareket olur.
    umarsizkedi, efendy06 ve Motor_Derili bunu beğendiler.

  3. #3
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Kadıköy'deki Apache Cycles da bi kaç farklı arka camurluk sacı görmüştüm. Yakınsan uğra bi bak. Custom motosikletler için oldukça seçenekli hazır modeller var. Muhtemelen eğer bu şekilde hazır bir maşa kiti varsa bilirler.
    umarsizkedi bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    19 Haziran 2014
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 Evo SP
    Undocab , benim de aklıma başka bir fikir gelmiyor. alt üst mesneti autocad de modelleyip 20 25 mm çelikten kestirmeyi düşünüyorum. başka bir yolu yok sanırsam.

    yasdal , kadıköye gidip bir bakayım. arka çamurluk modellerinde aradığım gibi bir şeyler var.
    teşekkür ederim arkadaşlar.

  5. #5
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    hacı enine geniş büyük bi mesnet kullan ki amortisörleri daha uzun mesafe sabitlesin.
    Bazıları mesnette boyut değişimi gerekmeyen durumlarda araya 3. mesnet atarak bunu sağlıyorlar.

    Çelik yerine 7075 aluminyum kullan yoksa hayvan gibi ağır olur (6061 bile kurtarır) .

    Örnek olsun diye gösteriyorum. Orjinal mesnet ile bunların arasındaki kalınlıklarına bakarsan baya bi fark var.
    Sanada minimum bu genişlikte mesnet öneririm. Hesap kitap yapmadım tabiki tahmini fikrim bu. Ustasını bulursan daha profesyonel fikir verebilir.


  6. #6

    Üyelik
    19 Haziran 2014
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 Evo SP
    eyvallah kardeşim.
    bakalım bizim bi iki tane cnc işi yapan vatandaş var ama tabii ustasını bulmak lazım. bendekiler bildiğin inşaat işi yapan adamlar. parçayı çizip götürsem napıcağımı bile anlamayabilirler. kısacası adamlar bildiğin çelik kesim ebatlama atöltesi ben şimdi buradan konuşuyorum ama tamamen teorik tabii. bu işleri yapan sağlam bi usta bulmmak lazım. karaköyde atamoto var. oradaki ahmet usta bu işten anlar. bi de ona sorayım.

    haa bir de aluminyum cortlamasın abi ? yamulur kalır maşayı elimize almayalım sonra

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:23 ----------

    3. mesnet olayı da değerlendirmeye açık. güzel olabilir.

    yapabilirsem 10 numara şekilli alet olucak inşallah. ha tabi direksiyon kamyon direksiyonu gibi olur ama olsun.

  7. #7
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı umarsizkedi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eyvallah kardeşim.
    bakalım bizim bi iki tane cnc işi yapan vatandaş var ama tabii ustasını bulmak lazım. bendekiler bildiğin inşaat işi yapan adamlar. parçayı çizip götürsem napıcağımı bile anlamayabilirler. kısacası adamlar bildiğin çelik kesim ebatlama atöltesi ben şimdi buradan konuşuyorum ama tamamen teorik tabii. bu işleri yapan sağlam bi usta bulmmak lazım. karaköyde atamoto var. oradaki ahmet usta bu işten anlar. bi de ona sorayım.

    haa bir de aluminyum cortlamasın abi ? yamulur kalır maşayı elimize almayalım sonra

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:23 ----------

    3. mesnet olayı da değerlendirmeye açık. güzel olabilir.

    yapabilirsem 10 numara şekilli alet olucak inşallah. ha tabi direksiyon kamyon direksiyonu gibi olur ama olsun.
    7075 aluminyum deyince havacılık ve uçak sanayii demektir. Uçaklar bu malzemeden yapılıyor
    Birde yükün yönü var. Amortisörleri pergellerin bacakları gibi düşünürsen pergel açma yönü gibi hareket etmek isteyecek.
    Mesnet bu yöndeki kuvvete karşı koyacak onun için mesneti geniş tut diyorum. Bu yönde standart mesnet bile çok ciddi yükü kaldırır ama titreşimler artar bi kararsızlık olur meselesi ile geniş mesnet lazım yoksa yamultamazsın. Tonlarca kg kuvvet lazım o açıyla yamultabilmek için ;)
    ver gazı... ver çoşkuyu

  8. #8

    Üyelik
    19 Haziran 2014
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 Evo SP
    abi bu mesnetler de çelik gibi duruyor. parıl parıl. aluminyum olduğunu sanmıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------

    tamam abi. ikna oldum
    cahilliğime ver artık

  9. #9

    Üyelik
    19 Haziran 2014
    Motosikleti
    Ducati Hypermotard 1100 Evo SP
    başka fikri olan varsa bi el atıverin.
    sevaptır

  10. #10
    Bobbers20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2013
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Henüz yok
    teknik konu hakkında pek bir fikrim yok ama konu güzel olacağa beziyor konuyu takipteyim.Ön maşa dışında resimdeki gibi hardtail şase mi yoksa üzerindeki dragstarın orjinal şasesini mi kullanacaksınız.Honda vt600e göre bence avantajı arka çamurluğun orası sökülüyor diye biliyorum vt600lerde kesme işlemi falan yapmak lazım.Benimde gerçekten çok sevdiğim ve kesinlikle bobber olarak düşündüğüm bir model 650dragstar güzel yapıldığı takdir hava soğutmasından dolayı bilmeyen bir çok kişi harley sanıyor.Projenizde başarılar dilerim dediğim gibi takipteyim.Bunlarda hoşuma giden bir kaç model
    http://www.imgim.com/11008803_630318...36420352_o.jpg
    http://www.imgim.com/11130103_422981...74074532_n.jpg
    http://www.imgim.com/11221509_898912...78185744_n.jpg
    http://www.imgim.com/img_44442_6853381_0.jpg


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler