Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

2015 Vespa PX 150 Touring Hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Merhaba arkadaşlar, bir türlü kopamadığım motosiklet furyasından olmazsa olmaz her zaman 2. motosiklet olarak mutlaka köşede tuttuğum bir Vespa olmuştur, fakat bu sefer durum farklı... Sıpariş üzerine getirttiğim Vespa PX 150 Touring hayatımda ilk kez tecrübe ediyorum, aşırı dengesiz ben böyle birşey görmedim, tabiri caizse osuruk gibi ama bir o kadarda komik ötesi. Tek sorunum 2 zamanlı olması, teslim alırken de bakım periyodlarını pek konuşamadık. Bakımları hakkında tecrübeli olanlar, bilenler beni aydınlatırsa çok sevinirim. Saygılar ve sevgiler diliyorum herkese, kazasız-keyifli sürüşler.





    Not: Zaman içinde çeşitli fotoğraflar çekmeye devam edeceğim, şimdilik bu kadar yükleyebildim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:04 ----------

    PX modelinin yapısını bilen ya da bir fikri olan yok mu? 2 zamanlı motorların 1000-4000-6000km gibi periyodik bakımları nedir? Neler değişir vs...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    seta34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CBR 250R - 2014
    vespa neden bu kadar pahali bilen varmi motor kullandigim donemde hep merak etmisimdir

  3. #3

    Üyelik
    30 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Mt-25
    İtalyan markası , 1940lardan beri scooter ile uğraşıyor bir nevi efsaneleşmiş bir marka o yüzden fiyat politikası yüksek

  4. #4
    ketchup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul Levent
    Motosikleti
    Kawasaki ER6 N, Derbi GPR125 Nude
    Merhaba, 5000'de bir sanziman icin yag kontrolü, buji degisimi, balata kontrolü, hava filtre temizligi gibi genelde kontrol iceren bir bakım. Her 10.000'de bir de sanziman yag degisimi, somun vb tam kontrol seklinde bir bakimi var. Yani kabaca 5000'de kontrol 10000'de sanziman yag degisimi. Kilometreden bagimsiz, iki yilda bir de fren yagi degisimi.

    Hayirli olsun. Cok guzel gorunuyor.
    glock bunu beğendi.

  5. #5
    Source53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2018 Honda Forza
    Alıntı seta34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vespa neden bu kadar pahali bilen varmi motor kullandigim donemde hep merak etmisimdir
    İlk etken marka değeri diğeri ise kaliteli ürünler.

  6. #6

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    Haci halleyim hava sogutmali karburatorlu dodik ama bi o kadar saglam motorlari neden pahaliysa o yuzden pahali
    glock bunu beğendi.

  7. #7
    KmlTkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja300 ABS
    Merhaba hayırlı olsun yardimci olmaya çalişiyim yağ olarak full sentetik yağ(castrol ıpone) koy sakın yaği unutma bujısıne ve hava filtresine bak kolay kolay sikıntı cikarmaz...
    glock bunu beğendi.

  8. #8
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    yağ olarak full sentetik castrol kullanıyorum şimdilik fakat ilerleyen zamanlarda ipone veya eni'ye geçebilirim esans kokulu yağları olduğunu söylediler. Bu arada verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Vespanın pahalı olma nedeni (aslında Türkiye'de biraz pahalı) vergiler ve malesef insanlarında maddi gelirleri yüzünden olmalı ama şu bir gerçek ki diğer scooterlardan pahalı sanırım, nedeni kullandığı malzemelerden kaynaklı olabilir çünkü tamamen sac ve çelik gövdeden üretilmiştir, özellikle PX'te metal oranı daha yüksek (ön çamurluk dahi metal) ve tabi bunun yanında da eski sağlam bir teknolojisi var. Fakat tamiratından anlamadığın sürece usta vs. gibi insanlara her zaman muhtaç kalıyorsun. Bu ilk motosikletim, ilk Vespam veya ilk scooterım değil ama il karburatörü olan, vitesli ve 2 zamanlı Vespam...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:00 ----------

    Alıntı ketchup adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba, 5000'de bir sanziman icin yag kontrolü, buji degisimi, balata kontrolü, hava filtre temizligi gibi genelde kontrol iceren bir bakım. Her 10.000'de bir de sanziman yag degisimi, somun vb tam kontrol seklinde bir bakimi var. Yani kabaca 5000'de kontrol 10000'de sanziman yag degisimi. Kilometreden bagimsiz, iki yilda bir de fren yagi degisimi.

    Hayirli olsun. Cok guzel gorunuyor.

    Tekrar, bilgi için çok teşekkür ederim, beğenmenize de çok sevindim. Zamanla alışıcağımı düşünüyorum. İzlenimlerimi soracak olursanız aşırı dengesiz ve konfordan yoksun bir motosiklet ayrıca frenleri rezalet, özellikle ayaktaki pedala basmakta pek pratik sayılmaz ama aşırı komik ve eğlenceli, sesi çok keyifli pek sessiz sayılmaz, özellikle çalıştırırken duman altı oluşu acaba yangın mı çıktı hissi verdirttiriyor insanlara...

  9. #9

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Motor 2 zamanlı değil mi arkadaşlar ? Castrol full sentetik nedir ? 2T motor yağı kullanılması lazım. Alın size çilek kokulu :

    http://urun.n11.com/yag/ipone-scoot-...1-lt-P67267004

  10. #10
    aquarist4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2012
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 Diversion gitti,MT 07 Deep Armor geldi
    Motor iki zamanlı. Ayrı bir yere koyacağınız 2 T yağı otomatik mikserle benzine karıştırıyor. İlk bakım 500 km.de. Sonraki açılan aralıklarla devam edecek. Yedek lastik sol arka çamurluğun altında. Lastiğiniz patladığında değiştirmek ve tamiri çok basittir. İhtiyacınız olan sadece bisiklet tamir takımı ve pompa. Jantlar iki çemberden oluşur. İki çemberi birbirinden ayırdığınızda lastik boşa çıkar. İç lastiği yamadıktan sonra jant çemberlerini aynı şekilde birleştirmeye dikkat edin yanlış birleştirenlere çok denk geldim. Motordan arka tekerleğe hareketi sıçan kuyruğu adını verdiğimiz bir dişli iletiyor diye hatırlıyorum. Dikkatli olun kalkışta gaz verip debriyajı kaçırırsanız adamı yere çarpar. Çok seri ve keyifli bir motosiklettir. Yıllarca kullandım hava soğutmalı olduğu için hiç yolda kalmadım. Şişmez ve çekişten düşmez. Motor sağda olduğu için direksiyonu bıraktığınızda sağa doğru bir eğri çizer. Yıllarca kullandığımız bu modelde karşılaştığımız tek arıza debriyaj teli kopması olmuştu ki periyodik yaptırdığımız kontrollerde gerekli gördüğümüzde önceden değiştirttiğimiz için de hiç yolda kalmadık. Bir üst segmenti Cosa'dır ki onda kombine fren sistemi vardır. Özlemişim be. Kazasız belasız kullanmanızı dilerim. Bir de merak ettiğim konu, yeniden üretime mi başlatılmış yoksa depoda saklanan bir ürünmüydü ve ne kadara aldınız? En son Modifikasyonu 1993 yılında çıkan otomatik yağ mikserli ve elektronik marşlı modeliydi, kasada herhangi bir değişiklik olmamıştı üretim Hindistan bandında yapılıyordu. 1993 önceki kasalar orjinal İtalya çıkışlıydı ve daha kemikli tabir ettiğimiz yapıdalardı. Fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla sinyaller yeni tip ve krom çerçeveli, göğüs çıtası da krom çerçeveli ki bunlar fiyatlardan kısmak için lastik olarak monte edilip gönderiliyordu ekstra para ödeyip krom aksesuuarları alıyorduk. Üstünde çamurluk koruması göremedim ve taktırmanızı şiddetle tavsiye ederim. Aklımda soru işareti oluşturan bu konulara açıklık getirirseniz minnettar olurum. Tekrar, kazasız belasız keyifle kullanmanızı dilerim.

  11. #11
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Alıntı aquarist4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor iki zamanlı. Ayrı bir yere koyacağınız 2 T yağı otomatik mikserle benzine karıştırıyor. İlk bakım 500 km.de. Sonraki açılan aralıklarla devam edecek. Yedek lastik sol arka çamurluğun altında. Lastiğiniz patladığında değiştirmek ve tamiri çok basittir. İhtiyacınız olan sadece bisiklet tamir takımı ve pompa. Jantlar iki çemberden oluşur. İki çemberi birbirinden ayırdığınızda lastik boşa çıkar. İç lastiği yamadıktan sonra jant çemberlerini aynı şekilde birleştirmeye dikkat edin yanlış birleştirenlere çok denk geldim. Motordan arka tekerleğe hareketi sıçan kuyruğu adını verdiğimiz bir dişli iletiyor diye hatırlıyorum. Dikkatli olun kalkışta gaz verip debriyajı kaçırırsanız adamı yere çarpar. Çok seri ve keyifli bir motosiklettir. Yıllarca kullandım hava soğutmalı olduğu için hiç yolda kalmadım. Şişmez ve çekişten düşmez. Motor sağda olduğu için direksiyonu bıraktığınızda sağa doğru bir eğri çizer. Yıllarca kullandığımız bu modelde karşılaştığımız tek arıza debriyaj teli kopması olmuştu ki periyodik yaptırdığımız kontrollerde gerekli gördüğümüzde önceden değiştirttiğimiz için de hiç yolda kalmadık. Bir üst segmenti Cosa'dır ki onda kombine fren sistemi vardır. Özlemişim be. Kazasız belasız kullanmanızı dilerim. Bir de merak ettiğim konu, yeniden üretime mi başlatılmış yoksa depoda saklanan bir ürünmüydü ve ne kadara aldınız? En son Modifikasyonu 1993 yılında çıkan otomatik yağ mikserli ve elektronik marşlı modeliydi, kasada herhangi bir değişiklik olmamıştı üretim Hindistan bandında yapılıyordu. 1993 önceki kasalar orjinal İtalya çıkışlıydı ve daha kemikli tabir ettiğimiz yapıdalardı. Fotoğraflarda gördüğüm kadarıyla sinyaller yeni tip ve krom çerçeveli, göğüs çıtası da krom çerçeveli ki bunlar fiyatlardan kısmak için lastik olarak monte edilip gönderiliyordu ekstra para ödeyip krom aksesuuarları alıyorduk. Üstünde çamurluk koruması göremedim ve taktırmanızı şiddetle tavsiye ederim. Aklımda soru işareti oluşturan bu konulara açıklık getirirseniz minnettar olurum. Tekrar, kazasız belasız keyifle kullanmanızı dilerim.
    Söylediklerinize aynen katılıyorum, deneyim ve tecrübeniz motosikletin karakterini ne kadar iyi bildiğinizi gösteriyor. Bu motosiklet daha doğrusu Scooter, birkaç yıldan beri tekrar üretilmeye başladı fakat benim aldığım model PX TOURING diye geçmektedir, bunun farkıda kısacası ön ve arka luggage rack kiti, ön cam, boya ve sele farkından ibaret... Bana herşey dahil 14.500 gibi bir rakama maal oldu ama ileride aksesuar vs. gibi paralar harcamayı düşünüyorum yavaş yavaş... Bilgi için teşekkür ederim.

  12. #12
    bikerboi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2005
    Şehir
    Beykoz/İstanbul
    Motosikleti
    23' Piaggio Beverly S 400
    Dediğiniz gibi dengesizdir, konforsuzdur ama çok cooldur Bu arada sizde primavera da vardı onu sattınız mı, yoksa hala duruyor mu? Aynı motorlara sahibiz ama bendeki px 85 model
    glock bunu beğendi.

  13. #13
    KmlTkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja300 ABS
    Arkadaşlar 2 zamanli olduğunu farkındayım (bws 100 kullanıcısıyin)2zamnli yağda 2çeşittir biri ful sentetik biride yari sentetikdir.
    glock ve ketchup bunu beğendiler.

  14. #14
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Alıntı bikerboi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dediğiniz gibi dengesizdir, konforsuzdur ama çok cooldur Bu arada sizde primavera da vardı onu sattınız mı, yoksa hala duruyor mu? Aynı motorlara sahibiz ama bendeki px 85 model
    Evet primaverayı sattım, fakat uzun zamandır PX alma hayalim vardı, Touring modelide çıkınca dayanamadım, zaten sıpariş üzerine getirttim... 2 Adet getirmişler birisi bende diğerini de ferconun sahibi almış biraz zahmetli ve dengesiz olsa da kullanımı, esprisi çok güzel ve keyifli. Sadece periyodik bakım ve ne tür şeylere dikkat etmem gerektiğini bilmiyorum o kadar. Hatta mümkünse, mutlaka bilen birileri vardır İstanbul'da en iyi Vespa servisi veya ustası kimse ona götürmek istiyorum.

  15. #15

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor 2 zamanlı değil mi arkadaşlar ? Castrol full sentetik nedir ? 2T motor yağı kullanılması lazım. Alın size çilek kokulu :

    http://urun.n11.com/yag/ipone-scoot-...1-lt-P67267004
    Castrol, 2T (2 zamanlı) motosikletler/scooter'lar için Fully sentetik 2t yağ üretiyor/ülkemizde de satışı mevcut Seko kardeş...
    glock bunu beğendi.
    The Power of The Dreams.

  16. #16
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    Kırmızı kutulu olan normal 2t, sarı kutulu olanı ise full sentetik, tabi yurtdışı paketleri ile farklılıklar olabilir. Benim asıl sorunum bakım ve bakım aralıkları, çünkü daha önceki kullandığım Vespalardan çok farklı, varyatör diye birşey yok, lastik direk motora bağlı ve sistem çok ilkel ve anlamadığım bir yapıda, belki çoğu forum arkadaşımız için çok basit gelebilir. Benim çok iyi bir usta ve servis bulmam lazım.

  17. #17

    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    dealim daystar 250
    İlişkiniz ne durumda, hayalini kurduğum motor lakin tereddüt lerimde yok değil. Adapte olabilirmiyim olamazmiyim, beni taşır mı, taşıyamaz mı? Kurtula bilirsem soru işaretlerinden hayallerimden öte yasamimda olsun isterim, kısmet.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)