Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motosiklet kazam- ekipmanın önemi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    25 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr125R
    dün gece 2 civarı güngörenden güneşliye dönerken bağcılar tramway hattına girmek zorunda kaldım 50 metre kadar bi yoldu. girip rayı ortalamayı düşünüyordum ama girer girmez teker rayın arasına girdi ve motorun altımdan nasıl gittiğini anlamadım. sol dizime doğru düştüm ardından omuz ve dizde 3 4 metre sürüklendim. korumalı montum varda ama omuz koruması yerinden kaydıgı için bi işe yaramadı. dizimde dizlik yoktu eğer olsaydı omuz sıyrığıyla kurtulacaktım. kafamı 2 3 defa vurdum kaskta ciddi çizikler var eğer olmasaydı vay halime. Demem o ki raya girmek zorunda kalırsanız capraz değil düz ve ayaklarınız yerde yavaş yavaş girin.

    Monta 300 küsur vermiştim ama bir halta yaramadı. deri korumalı montlar edinin. eğer dizlik ve deri montum olsaydı sadece motordaki hasarı düşünüyo olacaktım.. DİKKAT EDİN..

    EKLEME: artçımın sırtında ufak tefek sıyrık var o daha ucuz atlatttı. Kalktıktan 15 dakka sonra özel hastaneye gittm pansuman için. 100 lira kadar tutacağını söyledi yanımda o kadar olmadıgı için birşey yaptıramadım. Eğer motorsiklet kullanıyosanız. evinizde kesinlikle pansuman yapabilecek kadar malzemeniz olsun. ben eczanede calısıyorm türlü türlü ilac var Allah tan doktorun yapacagını kendim yapabildim..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Geçmiş olsun.

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Raylardan düz değil en az 45 derece açıyla geçmek gerek. Rayın içine tekeri kaptırırsan düşersin. Bide CBR'nin lastikleri kalın değil mi nası bu kadar sorun oldu ? Ben istanbulda 2.25-17 lastikli resmen bisiklet tekeri gibi lastiği olan cub motorla tramvay yolundan gitmiştim biraz. Sorun yoktu. Bu arada tramvay yoluna hiç girmemek en doğrusu, polis yakalarsa veya kameralardan görürlerse cezası var.

  4. #4

    Üyelik
    25 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr125R
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Raylardan düz değil en az 45 derece açıyla geçmek gerek. Rayın içine tekeri kaptırırsan düşersin. Bide CBR'nin lastikleri kalın değil mi nası bu kadar sorun oldu ? Ben istanbulda 2.25-17 lastikli resmen bisiklet tekeri gibi lastiği olan cub motorla tramvay yolundan gitmiştim biraz. Sorun yoktu. Bu arada tramvay yoluna hiç girmemek en doğrusu, polis yakalarsa veya kameralardan görürlerse cezası var.
    bilmiyorum dostum motor altımdan gitti bir anda

  5. #5
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Raylar konusunda etrafta uyarı var.
    "Dikkat 0 sürtünme" diye. Şaka yapmıyorlar

  6. #6

    Üyelik
    15 Aralık 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Yeşil Kubazaki CR1
    Raylardan geçiş hem zemin geçitlerde de karşılaşılacak bir durum ve temel sürüş eğitimleri konusuna giriyor.

    Aynı şekilde kanalizasyon kapakları da tehlike arz ediyor.

    Raylardan geçerken rayları motorsikletinizle dikine geçiniz; raylarla motorsikletiniz yan yanaymışcasına "paralel" olarak geçmeye çalışmayınız.

    Kanalizasyon kapaklarına da denk gelirseniz, özellikle dönüşlerde, motoru doğrultup dik geçiniz; mümkünse hiç geçmeyiniz...

    Yol tutuşunu kaybedip motorunuzun altınızdan kayıp gitmemesi için ...

    Baktınız düşüyorsunuz; o zaman da "düşme tekniklerini" uygulayınız... güvenli bir şekilde "vakitlice motorsikletten ayrılmayı", düşme yönünüze göre vs...

    Bu konuda forumda güzel makaleler vardı ...

    Güvenli sürüşler herkese...

  7. #7

    Üyelik
    31 Ocak 2006
    Öncelikle geçmiş olsun; inşallah sıyrık dışında kırık-çıkık filan yoktur... Montun korumalarının işe yaramaması sizin hatanız mıydı (büyük beden almak ya da sıkılaştırma için yapılmış çıtçıtlı-cırt batlı bölümleri ayarlamamak gibi) yoksa mont gerçekten koruma açısından yetersiz miydi? Yetersizse montun marka/modelini paylaşmanız başka motosiklet kullanıcılarının bu monttan uzak durmasını sağlar ve atlattığınız bu badire başkalarına yardımcı olabilir, o nedenle soruyorum.

  8. #8
    RuzgarSA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6F
    ben üç sene önce tranvay yoluna girdim 72 tl ceza gönderdiler eve resimli olarak o gün bu gün girmiyorum. hem senin ne işin var orada diyorum kendime akıl parası oluyor birde senin girdiğin yerde yeni çalışma yaptılar o yollarda raylar biraz betonun üzerinden kaldı o yüzden düşmüşsündür dikkat etmeyince geçmiş olsun.

  9. #9
    Calavera - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2010
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Suzuki DL 1000
    Çok büyük geçmiş olsun.

    Raylardan gitmek son derece tehlikelidir, aynı şekilde yollardaki şerit boyalarında da yol tutuşu azalmaktadır.

    Ray, mıcır, şerit boyaları üzerinden olabildiğince gidilmemelidir.

    Çok şükür ki anladığım kadarıyla ciddi bir kazayı; minimum düzeyde atlatmışsınız.

    Çok büyük geçmiş olsun tekrardan.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)