Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Supermoto Dönüşümü İçin Tavsiye

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Merhaba, forumdaki ilk konumu açıyorum bir hata yaptıysak şimdiden affola. Yaklaşık 11bin km ve 1 buçuk senedir motosiklet sürüyorum, gis akademiden hakimiyet eğitimi de aldım artık yol eğitimine gitmeden önce motoru bir tık yükseltme niyetim var. Yaptığım km'nin %90 civarı ev iş arası; otoban=>E5=>2. köprü yolu=>otoban şeklinde olduğu için benim emektar YBR 100km hıza gelince benden artık bu kadar diyor aslında bu da benim için kâfi ama yol boş olunca tır 120km ile arkadan kornaya basarak geliyor ve kaçacak yer arıyorum resmen bütün derdim bu duruma düşmemek için en az 120 - 130 km yapabilen bir motosiklet almak.

    Hakimiyet eğitimini aldığım Boğaç hoca ile uzun konuşmalar sonucunda 185 boy ve 80 kiloya göre cep yakmayacak motosikletin Honda Crf 250 L olduğuna anlaştık. Sonra videoları gördükçe bende bir Supermoto merakı oluşmaya başladı, durduramıyorum resmen sürekli yazılar okuyorum (tam anlayamasam da yabancıları da okumaya çalışıyorum), videolar izliyorum, sm dönüşümleri inceliyorum ve beni kim zehirledi bilmiyorum ama "o Crf sm olacak" diye bir süreç içine girdim şimdi bulduğum yollar;

    1. Cbr jant, dişli, fren diski ve kaliperi ile bütçe dostu bir şekilde çözmek. (bunu yabancı forumda okudum, crf250l'de oluyor mu tam emin değilim)
    2. Excel jant ile tornaya sokup fazla bütçeyi sarsmadan ve şekilli bir biçimde çözmek. (sahibinden de buldum jantı ama tornaya sokmadan crf250l'ye olmaz o dedi satan kişi)
    3. Warp9 Jant'ı yurt dışından bir şekilde getirip bunlarla hiç uğraşmayıp para var huzur var demek.

    Bunların dışında öneri varsa dinlemeye açığım, hatta bilgiye açım biri çıkıp "hacı ben klx 250 ile sm yaptım" derse lütfen nasıl yaptığını ve neler kullandığını da açıklasın ki motoru alınca jantlar elimde patlamasın.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    J MT 3.00 DOT ön , J MT 3.50 DOT arka 17 inch takım, ilaveten cross takım ,ilaveten CRf ve KLX 'ten kuwet bakımından üstün hazırı varken uğraşmak...

    http://www.motosiklet.net/forum/sati...-xz250-rm.html

  3. #3

    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Teşekkürler ama niyetim bildiğim marka ve model ile bu işlemleri yapmak.
    Usta ile görüştüm, cbr jant ve freni ile takım halinde bu işlemi yapabileceğimizi söyledi.
    Farklı fikirler hala arıyorum, belki başka şeyler çıkabilir.

    Varmak istediğim nokta budur;

  4. #4

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    sahibinden gezenirken buldum... ilgini cekebilir...

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...18154227/detay

  5. #5
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Hocam kolay kolay jant bulamazsınız türkiye de bence bulmuşken değerlendirin.
    Frenlerde ne gibi bir değişiklik yapmak istiyorsunuz?
    mutlaka ama mutlaka o ön amortisörün yeni yay ve kalın yağ ile sertleştirilmesi lazım, arazi için bile aşırı yumuşak bir süspansiyona sahip. Fren bastığınızda durması için kavalların sonuna kadar kapanmasını uzun uzadıya izlersiniz yoksa.

  6. #6

    Üyelik
    21 Haziran 2015
    @nvrmnd onu bende gördüm ama ilan sahibi yazdığım sorulara cevap vermedi.

    @BatuhanK arkadaş hatayda ben istanbul
    Cbr jantını crf e takabilmek için fren diski ve fren kaliperinin de cbr daki ile değiştirilmesi gerekiyormuş.
    Amortisör mevzusunu duydum ama bu kadar yumuşak olduğunu bilmiyordum, sert yağ ile değişimi de ekliyorum o zaman listeye, teşekkürler.

  7. #7
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Yağ yetmez yay da bakın bulabilirseniz. Olmazsa olmaz değil tabi motosikletten ne beklediğinize bağlı. Cbr jantına girmek uerine, nasıl uyacak zaten bilmiyorum, internetten jant siparişi verin o zaman. İstediğiniz renkte, bire bir uyumlu gelsin.
    Çok maliyetli çıkacaksa tecrübeniz varsa drz 400 SM bakın derim o paralara. Bu da bir seçenek

  8. #8
    CxAnKACx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    KTM Duke 200 (2014)
    Ben de drz400 dusunurdum kendim de ayni seyi dusunuyorum zaten...

    Bir de jant kalinliklari vs uyuyor mu ki acaba cok merak ettim dogrusu ? Ayrica crf amortisorleri yumusak kaciyo biraz SM icin (bence), amortisorlerin de yeniden ayarlanmasi gerekir diye dusunuyorum...

    Ustam yavas kacar da wr125x var hali hazirda bir SM olarak. Ya da asfalt lastigi takip kullanabilirsiniz crf veya klxi o kadar cok masraf yapmak yerine...

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Drz 400 ya da XT 660 x derim.

  10. #10

    Üyelik
    21 Haziran 2015
    @BatuhanK belli bir süre kullanmadan birşey diyemeyeceğim ön amortisör sertliği ile alakalı ama en azından yağ ile deneyebiliriz aldıktan sonra. Warp9 jantlar 940$ gibi bir rakamdı ayrıca kargo ve gümrük masrafları da olacaktır

    @CxAnKACx wr125x çok güzel, yakından da inceledim ama 125cc olmasaydı olurdu benim zaten sıkıntım otobanda hızlı gelen büyük araçlardan kaçamıyorum 125cc ile, en az 120km yapabiliyor olması lazım en son 120km değil.

    @tinerci sahibinden de güzel ilanlar görüyorum, hatta drz400 için benim motoru verip üstüne de para verip alabilirim ama 2007 model bir motosiklet nasıl 12bin km'de kalır benim aklım ermiyor, ilk sahibi değil sonuçta onca binen ve kullanan oldu o yüzden güvenemiyorum.

    wr125x güzel bir alternatif ama dediğim gibi tek sıkıntısı 125cc olması, otobanda 120 yapan kamyondan 125cc ile köşelere çekilmek dışında kaçma şansı olmuyor insanın hatta bir keresinde sağolsun kamyoncu beni öyle bir sıkıştırdı bariyere dizim değecek ama hala geliyordu Allah'tan sağa yol ayrımına girip kurtuldum.

    Drz400 ve XT660X güzel motosikletler hatta Drz400sm'ye ara ara aklım kayıyor ama devamı gelmediği için sorun çıkarırsa masrafı ne olur gibi aklımda soru işaretleri var ayrıca ben motosiklete ramazan ayı dışında (ramazanda başkalarının sağlığı için binmiyorum) ve yerde kar olduğu zaman hariç motosiklete hergün binmeye çalışıyorum, fazla tecrübeli olmadığımı da sayarsak ben bu motosikletlere herhalde sorun çıkarttırırım o yüzden yeni modeller daha mantıklı geliyor.

    Ha birgün bazı konularda refaha erersem o zaman Drz400sm alırım o ayrı

  11. #11
    Mehmet Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Honda CRF250L
    https://www.facebook.com/groups/143419699166862/ Bu grupta crf250l yi süremoto ya çevirenler var bilgi alabilirsin.

  12. #12
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    crf 250liler otobanda kaç yapıyormuş?

  13. #13

    Üyelik
    28 Aralık 2014
    Şehir
    çorlu
    Motosikleti
    4. motor Honda
    Bence sizin motorunuz tartışmasız xt660x zaten ybr tecrübeniz varmış ve eğitim almışsınız yani belli bir sürme bilinciniz de var. Dolayısıyla 250cc ile olayı sınırlamayın 120-130 gitmekse amacınız xt660x bunu çok rahat yapar.

  14. #14

    Üyelik
    21 Haziran 2015
    @Mehmet Turan teşekkürler, Aytekin'e sordum cbr jantı sorunsuz oluyor ama ön fren kaliperi için 2,5cm bir aparat lazım olduğu söyledi onu da sanayide hallederiz zaten.

    @polo34 kendi dişli lastikleri ile 120'de titrediğini okudum ama diablo rosso II ile gayet güzel olacağını düşünüyorum.

    @c4gin ileride olabilir aslında ama en az iki sene crf sürerim diye düşünüyorum

  15. #15
    polo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2006
    Şehir
    istanbul-beşiktaş
    Motosikleti
    RKS Cruiser 250
    Alıntı Erthon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @polo34 kendi dişli lastikleri ile 120'de titrediğini okudum ama diablo rosso II ile gayet güzel olacağını düşünüyorum.
    bende aynı rakamı okumuştum, yüksek olduğu için yapı-şekil itibarıyla rüzgardan otobanda max derece etkilenir diye düşünüyorum, illa sıfır km olacaksa 10000tl'ye mondial rx3'e de bakabilirsiniz, arada ne yazık ki uçurum var, bir sonraki adım tarz olarak 25000 tl'ye yamaha tenere 660..

    o zaman naked derseniz 15500 tl'ye Suzuki inazuma f, 18000 tl'ye ktm 390 ...

    sym 250, ktm duke 200 de epey kaliteli ancak cüsse olarak yukarıdakilerden zayıf duruyorlar...

    not: sıfır km alım durumu için yazdım ...

    sonuç: ben olsam inazuma f alırdım çok şekil duruyor, o paraya o görüntü ...
    Gelecekse beklenen, beklemek güzeldir. Özleyecekse özlenen, özlemek güzeldir. Ve sevecekse sevilen; O hayat her şeye bedeldir. Özdemir Asaf...

  16. #16

    Üyelik
    21 Haziran 2015
    Belki biraz fantezi oldu ama crf'lere yok orası çizik yok burasında bu var deyip wr250r aldım, ilk sürüş ile dediğim tek şey iyi yapmışım demek oldu borca girdiğim içim wr250r'a sm jant bakamıyorum toparlanınca durumları buradan yazacağım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)