Kontra hakkında bir soru..
-
Merhaba arkadaşlar.. Başlığı görenler kontranın mantığını anlamadığımı düşünecektir ancak durum o değil.. Keith code , motosiklet yol sanatı okuduk tamam bunları uyguluyoruz aea videolarını izledik kısacası dönüşleri kontra ile bilinçli yapıyorum..
Ancak şu 6 aydır kafamda bir soru var.. Örnek olarak sola dönerken sol elciği ittim.. Ama 2 sorunla karşılaşıyorum;
1-Kontranın dozajını ayarlamak biraz zor geliyor(hızlı kontra vermeye çalıştığımda fazladan baskı uyguladığım oluyor)Bunun sonucunda gereğinden keskin dönüyorum ve ters kontra ile düzeltme yapmam gerekiyor..
2-Gidonu ittirirken bir noktada sol kolum geriliyor ve devamında tam kontrollü kontra veremiyorum..
Bunun çözümünü sola dönüşlerde sol elciği itmenin yanında sağ elciği çekmekte buldum.. 2 taraflı kontra yaptığımda hem daha kontrollü hemde daha hızlı kontra veriyorum.. Gaz kolunu sıkmadığım için motosikleti sarsmıyorum.. Aynı zamanda bu şekilde dirseklerimin daha serbest kaldığını fark ettim..
Size sormak istediğim bu kullanımın bir zararı var mı? Spor motosikletlerde gidon depoya daha yakın olduğundan tek taraflı kontra yeterli mi? Mesela gs kullanan biri nasıl kontra veriyor onların gidonu daha da geniş? Kısacası sizin deneyimlerinizi ve fikirlerinizi merak ediyorum..
Reklamlar
-
Fazladan baski uyguluyorsan muhtemelen viraja gaz kesmeden girmissindir.yeterince donduremiyorsan diger kol kasili kalmista olabilir.benim aklima gelen bunlar.cift elle ugrasmak daha fazla dikkat gerektirir daha zor olur biriyle itip digeriyle cekmek.bence dediklerimi bir test et cunku genelde bunlar sebep oluyor gibi
-
Kafayı çeviriyoruz gidonu itiyoruz....donus baslayana kadar gaz vermiyoruz oncelikle frenleme yapıp ağırlığı ön tekere veriyoruzki kontra saglıklı olsun on tekerde tutusa ihtiyacımız olacak sonra kontrayı verip viraj içinde hafif gaz acarak yuku arka tekere veriyoruz. bunu gidon genişliği ile pek ilgisi yok.
-
redlion999 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.. Başlığı görenler kontranın mantığını anlamadığımı düşünecektir ancak durum o değil.. Keith code , motosiklet yol sanatı okuduk tamam bunları uyguluyoruz aea videolarını izledik kısacası dönüşleri kontra ile bilinçli yapıyorum..
Ancak şu 6 aydır kafamda bir soru var.. Örnek olarak sola dönerken sol elciği ittim.. Ama 2 sorunla karşılaşıyorum;
1-Kontranın dozajını ayarlamak biraz zor geliyor(hızlı kontra vermeye çalıştığımda fazladan baskı uyguladığım oluyor)Bunun sonucunda gereğinden keskin dönüyorum ve ters kontra ile düzeltme yapmam gerekiyor..
2-Gidonu ittirirken bir noktada sol kolum geriliyor ve devamında tam kontrollü kontra veremiyorum..
Bunun çözümünü sola dönüşlerde sol elciği itmenin yanında sağ elciği çekmekte buldum.. 2 taraflı kontra yaptığımda hem daha kontrollü hemde daha hızlı kontra veriyorum.. Gaz kolunu sıkmadığım için motosikleti sarsmıyorum.. Aynı zamanda bu şekilde dirseklerimin daha serbest kaldığını fark ettim..
Size sormak istediğim bu kullanımın bir zararı var mı? Spor motosikletlerde gidon depoya daha yakın olduğundan tek taraflı kontra yeterli mi? Mesela gs kullanan biri nasıl kontra veriyor onların gidonu daha da geniş? Kısacası sizin deneyimlerinizi ve fikirlerinizi merak ediyorum..
Pilotaj kusuru konusunu diğer arkadaşlar işleyecektir. Belkide sorun makinadadır ? Gidonunda yada gidona bağlı elemanlarda sorun/yamukluk olabilir mi?
-
Hmm evet virajlara gaz kesmeden girmeyi çok yapıyorum.. Dar virajlarda bu kontra işi pek sorun olmuyor ancak içe daralan uzun virajlarda kontra vermek iyice zorlaşıyor..
Sanırsam benim problem gazı kapatmamamdan kaynaklı.. Viraj öncesi gaz kesip ağırlığı öne transfer edeceğim,ardından kontra ve 40/60 ağırlık oranıyla gazı açacağım.. 30 km lik bir yolum var yarım saat içinde deneyeceğim.. Birde zaman tutsam iyi olacak hangi şekilde daha iyi gidiyorum diye(düzlük hızlarını sabitleyerek tabiki)
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------
snnykt adlı üyeden alıntı
Pilotaj kusuru konusunu diğer arkadaşlar işleyecektir. Belkide sorun makinadadır ? Gidonunda yada gidona bağlı elemanlarda sorun/yamukluk olabilir mi?
Motosikletimin amortisörleri düzeltildi ama önceki halini bilmiyorum.. Olabilir aslında sym wolf um varken bu kadar sıkıntı olmuyordu çünkü.. Arkadaşın motorunu ödünç alıp deneyeceğim..
-
redlion999 adlı üyeden alıntı
Hmm evet virajlara gaz kesmeden girmeyi çok yapıyorum.. Dar virajlarda bu kontra işi pek sorun olmuyor ancak içe daralan uzun virajlarda kontra vermek iyice zorlaşıyor..
Sanırsam benim problem gazı kapatmamamdan kaynaklı.. Viraj öncesi gaz kesip ağırlığı öne transfer edeceğim,ardından kontra ve 40/60 ağırlık oranıyla gazı açacağım.. 30 km lik bir yolum var yarım saat içinde deneyeceğim.. Birde zaman tutsam iyi olacak hangi şekilde daha iyi gidiyorum diye(düzlük hızlarını sabitleyerek tabiki)
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------
Motosikletimin amortisörleri düzeltildi ama önceki halini bilmiyorum.. Olabilir aslında sym wolf um varken bu kadar sıkıntı olmuyordu çünkü.. Arkadaşın motorunu ödünç alıp deneyeceğim..
Arkadaşınada kendi motorunu vermen daha doğru bir teşhis sağlayacaktır. Motorun geçmişinide kontrol etmende fayda var. Tabi pilotaj kusuruda olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:11 ----------
redlion999 adlı üyeden alıntı
...Viraj öncesi gaz kesip ağırlığı öne transfer edeceğim,ardından kontra ve 40/60 ağırlık oranıyla gazı açacağım...
Amortisörlere yeniden toparlanacak kadar zaman vermeyi unutma. Aksi takdirde ağırlığı öne aktardıktan sonra amortisörler kapanacak, bide virajda çukura denk gelirsin, hooop çuval gibi düşersin.
-
Wolfun lastikleri daha ince ve kilosu hafif olduğundan bunda böyle hissediyorsun,kg artık lastik büyüdükçe ve tekerlekler arası mesafe uzadıkça kontra için uygılanan güç artıyor.
Ben sorun alışmanla ilgili,o motoru biraz daha tanıyınca nekadar güçle hangi hızda nekadar yatacağını hissedersin zaten.
Zaman tutup hızlı gitmeyi sakın ölçme,nekadar rahat hissediyorsan okadar akıcı gidersin.önemli olanda bu,yaptığın süre değil
-
Daha fazla kontraya ihtiyacın oluyorsa demek ki gerektiğinden hızlı dönüyorsun. Viraja girmeden önce frenajını ve vitesini ayarlayıp gaz kesmiş olmalısın, çıkışı görüdkten sonrada gazlamaya başlayacaksın ;) Bol bol pratik yapmak lazım.
-
Zaman işi daha hızlı gidiyor gibi hissetmemin psikolojik mi yoksa gerçek mi olduğunu düşünmek içindi yoksa yarış yok ortada
Bugün biraz daha gaz keserek girdim çok daha rahat ve kontrollü kontra yapabildim.. Ancak gaz kesmeden girebileceğim virajlara bile gaz keserek girmek eğlenceyi biraz baltaladı.. Neyse kitabına uygun yapalım bu işi..
Sanırsam ne kadar touring tarzı olunca o kadar viraj hissinden uzaklaşıyoruz.. 6 ay daha kullanalım bakalım geliştireceğim bu viraj işini
-
03 Temmuz 2015, 01:26
#10
redlion999 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar.. Başlığı görenler kontranın mantığını anlamadığımı düşünecektir ancak durum o değil.. Keith code , motosiklet yol sanatı okuduk tamam bunları uyguluyoruz aea videolarını izledik kısacası dönüşleri kontra ile bilinçli yapıyorum..
Ancak şu 6 aydır kafamda bir soru var.. Örnek olarak sola dönerken sol elciği ittim.. Ama 2 sorunla karşılaşıyorum;
1-Kontranın dozajını ayarlamak biraz zor geliyor(hızlı kontra vermeye çalıştığımda fazladan baskı uyguladığım oluyor)Bunun sonucunda gereğinden keskin dönüyorum ve ters kontra ile düzeltme yapmam gerekiyor..
2-Gidonu ittirirken bir noktada sol kolum geriliyor ve devamında tam kontrollü kontra veremiyorum..
Bunun çözümünü sola dönüşlerde sol elciği itmenin yanında sağ elciği çekmekte buldum.. 2 taraflı kontra yaptığımda hem daha kontrollü hemde daha hızlı kontra veriyorum.. Gaz kolunu sıkmadığım için motosikleti sarsmıyorum.. Aynı zamanda bu şekilde dirseklerimin daha serbest kaldığını fark ettim..
Size sormak istediğim bu kullanımın bir zararı var mı? Spor motosikletlerde gidon depoya daha yakın olduğundan tek taraflı kontra yeterli mi? Mesela gs kullanan biri nasıl kontra veriyor onların gidonu daha da geniş? Kısacası sizin deneyimlerinizi ve fikirlerinizi merak ediyorum..
Hocam benzer şeyler benimde aklımda dolaşıp duruyor bazen çözüm sunamam belki ama kendi görüşlerimi ve eksikliklerimi yazayım dert arkadaşınız olarak.
Kontranın dozajını ayarlayamamak veya viraj içinde ters kontra ile düzeltme ihtiyacım sorununu virajlara geç ve daha geniş girerek neredeyse çözdüm. Referans noktasına gelene kadar baktığım yere hemen dönmemek için kendime tembih ediyorum bazen sağ elcikle kontra verip en dışa kadar geldiğim de oluyor. Siz de bir deneyin. Yeter ki aşağı doğru bastırmak gibi kötü bir alışkanlığınız olmasın. Kollar gevşek gidon hizasında "şimdi değil şimdi değil "diyerek tam da virajın sonunu tamamen gördüğüm yerde kontrayı verip çıkıyorum. Dikkat edin çok açılıp bakışınız yolun dışına (sağ tarafta kaldırıma vs) kilitlenmesin.
Tek taraf kullanarak kontra verme işini ben genelde daha iyi dönmek için değil de kontra mantığını daha iyi kavramak ve ileri bir alıştırma olarak görüyorum. Evet sol virajda sağ gidonu kendinize doğru çekip sol gidonu ittiğinizde daha iyi döndüğü hissi doğuyor. Ama bu da viraja zamanında girmek ile bağlantılı bence.
Bir zamanlar ben de Wr, Tenere gibi motosikletle daha iyi ve yüksek gidon açısı ile daha iyi kontra verildiğini düşünüyordum ama deneme fırsatım oldu ağırlık merkezinin daha yukarıda olduğu bu motosikletlerle daha kolay dönemedim.
Şu an ideal oturuş pozisyonumu bozmadan şehir içinde sarkma işine girmeden (mümkün olduğu yerlerde sadece ağırlığımı içe vererek) en iyi ve güvenli şekilde dönmeye çalışıyorum. Hızımın arttığı durumlarda ben de viraja girmeden önce ters kontra ile dışa açılıp dönüş yönüne kontra verdiğimde sanki ön tekerin dönüşünü daha iyi hissediyorum gibi geliyor.
Bakalım biraz km. yapalım yeni keşifler yapabilecek miyiz .
-
03 Temmuz 2015, 10:13
#11
Nacizane fikrim. Ideal oldugunu dusundugun oturus pozisyonun cok da ideal olmayabilir.
-
03 Temmuz 2015, 10:35
#12
Muhtemelen bir elinle kontra verirken diğer elinle kontrayı engelyorsun yoksa hareketliyken gidonu çevirmek çok basit bir iş serçe parmağınla bile kontra verebilirsin. Örneğin sağa dönüceksin sağ elciği iteleye de bilirsin sol elciği çeke de bilirsin. Mesela sağ elciği itelerken sol elinle refleksi olarak kontrayı engelleyecek kuvvet uyguluyor olabilirsin dikkat et. Boş ve güvenli bir yolda hafif hafif tek elle kontra vermeyi dene bak nasıl güzel olacak.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)