Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Yerli üretim Grenaj Ve Kuyruk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    cdcleaner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/İzmir
    Motosikleti
    Daelim S3 Advance 250/Yamaha Tenere XT660Z
    Zaman ne kadar çabuk geçiyor değilmi ? Topic açılalı 6 sene olmuş . Üretecek arkadaş artık ihtiyarlamıştır.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    hooooort

    bende yazayım 10 yılı geçik plastik enjeksiyonda çalıştım her plastik hammaddesinin belli bir çekmesi var yani kalıptan cıkınca ufalıyor ve uzatmayalım türkiyenin her yerinde kalıp yaptırdık yurt dışında yapılan kalıpların yerini hiçbiri tutmuyor kalıp türkiyede üretilirse o yedek parça facia olur kimse almaz taş çatlasa 100 tane satarsın kesinlikle daha fazla satılmaz 7 göbek sülalenin parası batar böyle bir şeyi kalıp yaptırıp üretmeye kalkarsan ama fiberden istek üzerine üretilebilir

  3. #63
    beyazit60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2012
    Şehir
    Tokat / Merkez
    Motosikleti
    Sym joymax250i
    Ybr kullanırken sahibinden de ybr grenaj diye yerli malı grenajlar satılıyordu 5 takım alacaktım fiyatta indirim yapmadığı için almadım. Yanlış hatırlamıyorsam 75 tl civarıydı. Bu tip motorların grenaj ihtiyacı çok fazla. Eğer bi atılım yapıp çıkarırsan bilgimiz olsun.

  4. #64

    Üyelik
    10 Mayıs 2012

    ÜRETMEK MESELE DEĞİL, KİME SATACAKSIN

    Tabiki Ülkemizde her şeyi üretebilmenin imkanı var. Ama Satabilme imkanı öyle değil. Helede karşında ÇİN var ise. Bildiğiniz gibi ÇİN Avrupa ve Amerikanın iş gücü problemini yıllarca ne yapacaklarını düşünürken buldukları bir çözüm. Yani suni olaraki kasten, hesaplayıp planlayarak, dünyda en iyi en pahalı ürünü biz yapalım tamam ama En ucuz ürünüde yapalım ki diğer dünya devletleri ve halkları bu konuda yatırım yapmayı akıllarından bile geçirmesinler. Düşüncesi ile ÇİN i peydah ettiler. Yani gelde motosiklet parçalarını türkiyede üret.

    Garenaj, kuyruk ve diğer parçalar ÇİN den kilo ile geliyor tabiri caizse. Yani bir racing garenaj takımı kuyrukla bile taş çatlasa 50 $ dır. Tabi şekline ve boyutuna göre fark eder.
    Yada şöyle diyeyim. Normal bir CG 125 motosikletin full parçaları ( motor, karbratör, depo, farlar, teker aklına ne gelirse dahil) çinden 300$ usd yi bulmayan fiyatlarla geliyor.


    Ama genede bire bir müşteri bulabilirsin.

  5. #65

    Üyelik
    20 Mart 2018
    janus başladınmı grenaj üretimine

  6. #66
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Sadece belli elit markalara üretebilrisin sanırım hiç bilgisayarda modelleme vs işleri denemediniz yapıp uymayan parçaların çöpe gideceğiz verdiğiniz fire oranı vs birleştiği zaman , işler hayli maliyetli oluyor



    eğer böyle bir işe başlayacaksanız 100.000 kayme nakidiniz varsa olabilir balatayı taşa vurmakta bir ihtimaldir,

    bu işler ticaret para kazanmak ooo eş dost gazladı diye başalrsanız batar gidersiniz siz borç kağıtları ile baş başa dostlarınızda ya bizim kamil abi vardı adam 3d yazıcı aldı 2 -3 karenaj yaptı uymadı adamlar geldi kafasına attı bıraktı kamil abi bu işleri .... diye adınzı çay sohbetlerinde geçer

    tam diyordumki zaten konu karavana olmuş :D

  7. #67
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    Motosikleti
    Benelli TRK 502
    Konu eski ben yeniyim.28 Yıllık plastik kalıp tecrübem var.İşi yapacak arkadaş gibi 6 yıllık teknik çizim tecrübesi değil yani.İstanbu_gezg nickli arkadaş 100bin tl sermaye ile olur demişte.Bir motor için grenaj(karenajmı tam emin değilim )setinin kalıp maliyetini bir araştırmak lazım.
    Şu boya kovasının kalıp maliyeti nedir mesela.


  8. #68
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Yanıtınız için teşekkür ederim ben yanlızca bu işi yapıcak bir dükkan çalışan ekipmanları kast ettim sizin dediğiniz gibi kalıplara felan gelince milyon lira bile dayanmaz

    ama işte yurdum vatandaşları bana cbr 125 e parça yap demiş kartondan yapıldını sanıyorlar kimisi 1000 rr kafa karenajı demiş

  9. #69
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu eski ben yeniyim.28 Yıllık plastik kalıp tecrübem var.İşi yapacak arkadaş gibi 6 yıllık teknik çizim tecrübesi değil yani.İstanbu_gezg nickli arkadaş 100bin tl sermaye ile olur demişte.Bir motor için grenaj(karenajmı tam emin değilim )setinin kalıp maliyetini bir araştırmak lazım.
    Şu boya kovasının kalıp maliyeti nedir mesela.

    https://cdnd.koctas.com.tr/product/o...056229-909.jpg
    Nakliyeciyim. Bazen taşıdığım malın faturasından fiyata bakarım. Kalıpta taşıyorum. Geçenlerde ufacık bi parça kalıbını tamirden getiriyordum. Tamir ücreti 7000 tl. Evet üç sıfır var orda. Ve tamir ücreti o. :D kalıbın yapılış ücretini siz düşünün. Normalde 5 lira nakliye alacağım hacimde parçaya kalıp olunca 50 diyorum dokunmuyor adamlara :D :D çok maliyetli işler yani bunlar.

  10. #70
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu eski ben yeniyim.28 Yıllık plastik kalıp tecrübem var.İşi yapacak arkadaş gibi 6 yıllık teknik çizim tecrübesi değil yani.İstanbu_gezg nickli arkadaş 100bin tl sermaye ile olur demişte.Bir motor için grenaj(karenajmı tam emin değilim )setinin kalıp maliyetini bir araştırmak lazım.
    Şu boya kovasının kalıp maliyeti nedir mesela.

    https://cdnd.koctas.com.tr/product/o...056229-909.jpg
    O boya kovası 3 parçadan oluşuyor. Sap, kapak, kova. Her biri için plastik kalıp enjeksiyon makinesine birer set kalıp yaptırılsa tahmini kalıp başına 1,2 milyon $,' dan başlayan fiyatlarla... + kova üzerine uygulanacak baskı ve uygulama makineleri ile işletme maliyetleri... $$$$$

    Ama küçük bir dükkan ise elle yapılmış silikon ve cam elyafı/polyester/epoksi ile hazırlanmış bir kalıpla tek tek yapacak ise, tasarımı da güzel ve motosiklete yeni bir tarz katacak ise orjinal fiyatına dahi olsa kendi tasarımını çok cüzi rakkamlara yapıp satabilir. Seri üretim için ise deli bir sermaye ister.

  11. #71

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı okanbagiscan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu eski ben yeniyim.28 Yıllık plastik kalıp tecrübem var.İşi yapacak arkadaş gibi 6 yıllık teknik çizim tecrübesi değil yani.İstanbu_gezg nickli arkadaş 100bin tl sermaye ile olur demişte.Bir motor için grenaj(karenajmı tam emin değilim )setinin kalıp maliyetini bir araştırmak lazım.
    Şu boya kovasının kalıp maliyeti nedir mesela.

    https://cdnd.koctas.com.tr/product/o...056229-909.jpg
    Arkadaşlar bu o kadar kolay birşey değil, bende şuan genel honda R6 ve R1 komple grenajlarını basmayı düşündüm ve bi fizibilite çalışması yaptım, R6 nın tek yan grenajının cnc de hazırlanmış kalıbı 24.000 TL ( eski parayla 24 milyar) Bir o kadar da diğer yan grenaj kalıbı kafa grenajı kuyruk grenajı derken tam takım seti oluşturmak için sadece ve sadece 100.000 TL kalıplara para yatırmanız ve 4 ila 6 ay arasında da kalıpların hazırlanıp size teslim edilmesini beklemeniz gerekiyor. Bu ücretin yarısı siparişi verdiğinizde diğer yarısını da çekle ödeyebilirsiniz. 6 ay sonra kalıplarınızı aldıktan sonra tonu 1850 $ dan hammaddenizi alırsınız ve 1000 adet grenajı 3000 TL ye herhangi bir enjeksiyoncuda bastırabilirsiniz, elinizde 1000 set düz sade basılmış grenajınız olacaktır, daha sonra bunlar için sanayide bi kaç boyacı ile görüşeceksiniz ve adamlara desenleri verdikten sonra yine parça başına 20-25 tl den (1000x20= 25.000 TL) yaklaşık 1 ay içerisinde elinizde 1000 takım R6 tam takım grenaj geçmiş olacak. sonrasında da artık pazarlama tabikide. Bütün bunlar yüzeysel hesaplamalar, %10 kadar şaşma payı olur anca. Lakin bütün bunlara istinaden bir çok aksilik ve masrafda çıkacak karşınıza örneğin nakliye ücretleri arızalar vs.. hele ki oto yedek parça üreten bir abimizdeki gibi kalıpların birinde bir çeltiği bir noktayı ters basmışlar ve sende bunu farketmeden 15000 parça basmışsan zararını çıkarman hele hele sıfırdan başlarken çıkarman çok zor olacaktır. Yani sıfırdan bir grenaj setini oluşturmak iyi bir yatırıma, tecrübeye, çevreye bağlı olarakdan sabır gerektirir. Fikir gerçekten güzel fakat zor bi nokta. Misal sadece cbr 125 lerin kafa grenajını basacak olsanız bile bu size 3-4 aylık bir çalışma sonucu 50.000 TL lik bir maliyete mal olacaktır. Eğer ki Janus bütün bunları başarabilmiş ise şuanda bahama adalarında tatilde olabilir lakin bu şekilde bir çalışma yapıp tüm bu anlattıklarımı farketmiş ise de konuyu kendi adına kapatmış ve bi daha da forma falan girmemektedir ) hepinize iyi günler.


    En güzel bu arkadaş anlatmış.
    Green Arrow bunu beğendi.

  12. #72
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    baksana ama kalıp basıcam diyince :D nasıl herkes ooo abi cbr 125 parçası 200 lira çok pahalı yan karenaj bas demiş karton ya :D

  13. #73
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    O kadar yatırım yapmaya gerek yok. 3D modelleme programları ve 3D yazıcılar ile neler neler yapılıyor. Yeter ki isteyin. Bu arada belki seri üretim olmaz ama butik üretim olabilir. Sanayide çok iyi fiberglass ustaları var. Orijinal parçadan kalıp çıkararak neler yapabiliyorlar. Bir görmediniz de fayda var. Her sanayi de vardır böyle ustalar. Hatta elinizden azıcık iş geliyor ise kendiniz bile kalıp çıkarabilir ve yapabilirsiniz. Nasıl kalıp çıkarılır youtube'de videoları var. Alçıdan, kartondan, köpükten, süngerden bile kalıp çıkarılıyor.

  14. #74
    Ekarademir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Aksaray
    Motosikleti
    KTM 640 Adventure
    Alıntı metinkilic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar yatırım yapmaya gerek yok. 3D modelleme programları ve 3D yazıcılar ile neler neler yapılıyor. Yeter ki isteyin. Bu arada belki seri üretim olmaz ama butik üretim olabilir. Sanayide çok iyi fiberglass ustaları var. Orijinal parçadan kalıp çıkararak neler yapabiliyorlar. Bir görmediniz de fayda var. Her sanayi de vardır böyle ustalar. Hatta elinizden azıcık iş geliyor ise kendiniz bile kalıp çıkarabilir ve yapabilirsiniz. Nasıl kalıp çıkarılır youtube'de videoları var. Alçıdan, kartondan, köpükten, süngerden bile kalıp çıkarılıyor.
    Evet bu şekilde olur. Kuvvetmira için benim motorun tur camını kullanıp 80 liraya fiberglastan döktürdüm. Macun ve boyadan sonra kullanılır. Onuda usta yapsa 150 lira olurdu mesela. Parçanın orjinali bulunmuyor burda. Yurtdışında bi sitedw 270 dolardı sanırım. Tam hatırlamadım fiyatı.

  15. #75
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Yahu adam yazalı seneler olmuş bir dahada cevap bile vermemiş uzatmanın manası yok diye düşünüyorum :D Vazgeçmiş demek ki
    Huseyin9595 bunu beğendi.

  16. #76
    Sedotti - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar NS200
    Alıntı eracer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    janus başladınmı grenaj üretimine
    Konunun açıldığı tarih: 30 Mayıs 2006, 23:57

    Biraz geç kalınmış bir soru değil mi bu?

    12 sene önceki teknoloji ile yapılır, yapılamaz, şöyle olursa yapılabilir tartışmaları var imiş.

    3D printer hak getire


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 234

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler