Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Sık Yaptığımız Hatalar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Tolstoy, Anna Karenina romanına başlarken çok etkileyici bir cümle kullanır. "Mutlu aileler birbirlerine benzerler. Her mutsuz aileninse kendine özgü bir mutsuzluğu vardır." Sanırım yeni başlayan motorcuların durumu mutlu aileler gibi. Ben, eşim, dostum hep aynı hataları yaptık. Gerçi yapmaya devam ediyoruz muhtemelen.

    Sürüşünü izlediğim neredeyse her yeni başlayan, henüz Motosiklet Yol Sanatı ekolünden (OMM, ART, GiS vb.) bir eğitim almamış sürücünün sürüşü birbirine benziyor. Hepimizin hataları hemen hemen aynı. "Hata" tabii ki Yol Sanatı kafasındakilere göre hata. Yoksa başka ekoller başka şeyleri doğru buluyor olabilir.

    Kendime küçük bir düşünme egzersizi olsun diye başlayıp beş altı madde olacağını düşünmüştüm ama daha çok çıktı.

    1. Gaz kolunu çok sert tutmak.

    2. Kendi kişisel limitinden hızlı gitmek.

    3. Arabalarla güvenlik balonu bırakmamak.

    4. Şerit içi ve şeritler arası konum değiştirmeleri çok sert yapmak.

    5. Çok yakına aşağıya bakmak.

    6. Diğer araçların kör noktalarında seyretmek.

    7. Limit noktasına ve diğer bilgilere göre hızlanıp yavaşlamak yerine sabit hızda ilerlemeye
    çalışmak.

    8. Sol virajlarda erken kapatmak.

    9. Sol virajlarda yolun yeterince sağında olmamak.

    10. Virajları tek tek almak. Birbirine bağlamamak.

    11. Sinyalleri gerekli durumlarda iletişim için kullanmak yerine alışkanlıktan vermek ve açık
    unutmak.

    12. Can kurtaran bakışı yapmamak veya konum değiştirmeye başladıktan sonra yapmak.

    13. Öndeki motorcuyla aynı hızda gitmeye çalışmak.

    14. Öndeki motorcuyu yakın takip etmek.

    15. Yavaş manevralarda ön freni kullanmak.

    16. Dururken motoru iki ayakla taşımaya çalışmak veya sağ ayak yerde beklemek.

    17. Kırmızı ışıklarda arabaların arasında şeridin ortasında beklemek.

    18. Araba, kamyon ve motorcu sollarken en soldan gazı açıp uzaklaşmak yerine yeterince gaz
    açmadan yakından ve sertçe önüne doğru geçmek.

    19. Araç sollarken önce en sola gidip sonra gaz açmak yerine araca doğru çaprazlamasına gaz açmak.

    20. Virajlar arası düzlükleri ikiye bölüp yarısında gazı açıp yarısında gazı kapatarak viraja giriş hızını ayarlamak yerine ikinci virajın dibine kadar fazla hızlanıp viraj öncesinde fren yapmak zorunda kalmak.

    21. Vitesle yavaşlamaya çalışmak. Erken vites düşürmek.

    22. Motorun maksimum devrinin en az %50'si ve üzerinde olmak yerine düşük devirde, yüksek viteste kullanmak.

    23. Yürüme hızından yüksek seyir hızlarında sadece arka fren ile yavaşlamaya çalışmak.

    24. Motosiklet sürme işini ciddiye almayıp, küçümsemek.

    25. Virajları doğru çizgiyle -diğer sürücülerle belki de aynı hızlarla- dönüp güvenli olmaya çalışmak yerine -dar dönüp- yatış açısını artırmaya çalışmak. Arka lastiğin tamamını kullanmaya uğraşmak. Molalarda, doğru çizgiyle gidip arka lastikte yeterince pay bırakabilmiş miyim diye bakmak yerine arka lastiğin dibine inebilmiş miyim diye bakmak.

    26. Grup içinde sürerken kendi güvenli çizgisinden sürmek yerine fermuar düzenini takip etmeye çalışmak.

    27. Diğer araç sürücüleriyle kavgaya tutuşup had bildirmeye çalışmak. Araba, minibüs ve otobüs şöforlerini terbiye edebileceğini sanmak.

    28. Fren yapması gereken acil durumlarda korna çalmaya uğraşmak.

    29. Kazaların önlenemez kader tecellileri olduğuna inanmak. Dolayısıyla aynı tür tehlikeleri sürekli yeniden yaşamak.

    30. Tehlikeli bir duruma düşünce sebebi kendinde aramamak. Suçun hep kendisi dışında bir yerlerde olduğuna inanmak. Karşı tarafın ve yol koşullarının hatalarına karşı savunmasız olmak. Ölü ama haklı olmak.

    31. Sürüş becerileri konusunda kibirli olmak, öğrendim artık, biliyorum havalarında olmak.

    32. Henüz kendisi konuyu çözememişken başkalarına akıl vermeye çalışmak.

    33. Motosiklet Yol Sanatı kitabını edinmemek, okumamak, içeriğini iyice bellememek.
    ceydamer, vader, 55AHMET ve 9 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Jrspawn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2015
    Şehir
    Sivas
    Motosikleti
    Calibre 250rr - CRF250L - Duke 390
    34. Artçım varken gaz kolunu sert kullanmam sonucu artçımı rahatsız etmem.

  3. #3
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Sayfa imi olarak ekledim. Arada bir açıp hala hangi hataları yapıyorum diye bakacağım
    zaferce bunu beğendi.

  4. #4
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Güzel bir paylaşım, vites düşürerek yavaşlamayı genel olarak kullanıyorum daha önce bir kaç yerde de yapılmamasını okudum ama bana mantıklı gelmiyor arka lastiği kitlemeden frenelemeye yardımcı olacak dozajda faydalı olduğunu düşünüyorum.
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  5. #5
    kukuleta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    17. Kırmızı ışıklarda arabaların arasında şeridin ortasında beklemek.

    Bunun hatalı olduğunu düşünmüyorum aksine doğru bir davranış.
    k_ayhn, eek, hakikiteker ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  6. #6
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    REsmen birisi motor kullanırken izlemişte, yapıyor olduğum hataların büyük bir kısmını not almış gibi. Çok iyi ya

  7. #7
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    26'da bi tuhaflık mı var?

  8. #8

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı kukuleta adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    17. Kırmızı ışıklarda arabaların arasında şeridin ortasında beklemek.

    Bunun hatalı olduğunu düşünmüyorum aksine doğru bir davranış.
    Güzel ifade edememişim. Hatalı olan pozisyondan kasıt şu şekilde.

    k_ayhn, kukuleta ve yusufbaris bunu beğendiler.

  9. #9
    kukuleta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel ifade edememişim. Hatalı olan pozisyondan kasıt şu şekilde.

    http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/...11_636x358.jpg
    şimdi anlaştık
    zaferce bunu beğendi.

  10. #10
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı zaferce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel ifade edememişim. Hatalı olan pozisyondan kasıt şu şekilde.

    http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/...11_636x358.jpg
    Sevgili abilerim açıklar mısınız bana da, şimdi ben detaylı mantık düşünüyorum, sağ şeritte dursam, bazen adam ortada olmasına rağmen , sağa dönüş için, hunharca sağa kırabiliyor, sol şeritte dursam, hunharca sola kırabiliyor. Bende düz gideceğim zaman orta şeridi zincirliyorum. Anlaşılan yanlış mantık kurmuşum ama naden orta da durmak zararlıdır?
    kukuleta bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sevgili abilerim açıklar mısınız bana da, şimdi ben detaylı mantık düşünüyorum, sağ şeritte dursam, bazen adam ortada olmasına rağmen , sağa dönüş için, hunharca sağa kırabiliyor, sol şeritte dursam, hunharca sola kırabiliyor. Bende düz gideceğim zaman orta şeridi zincirliyorum. Anlaşılan yanlış mantık kurmuşum ama naden orta da durmak zararlıdır?
    Şerit seçimi değil konu. Nereye gideceksek oraya yakın durmak gayet mantıklı. Mevzu şeridin ortasında durup da arkadan gelecek çarpmalara karşı savunmasız kalmamak. Şunun gibi mesela...

    https://www.youtube.com/watch?v=7BiczTfhmuI

  12. #12
    kukuleta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Fotoğraf bulmadım dilimin döndüğünce anlatmaya çalışim.

    3 şeritli bir yol düşün ışıklarda dururken sen hiç şerit kaplamamalısın. 3 araba yan yana durdu mesela onlardan birinin arkasına değil gidip aralarına girmelisin yolu 4 lemek gibi düşün.Sağa yada sola dönüşün olmadığı ışıklarda en sağ yada en sol da seçilebilir.

    Kanunlarımız buna izin vermesede en güvenli yol budur. Burdaki mantık ışıklarda en arkadayız mesela arkamızdan hızlı bir araç gelip bize çarparsa tost oluruz, ama arada olursak önce arasına gidiğimiz araçlara çarpar biz yırtarız.
    zaferce bunu beğendi.

  13. #13
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Videoyu izleyemiyorum server engelliyor. Fakat anladım şimdi. Bende arabanın tam ortasında değil ama,sol ya da sağ tekerin biraz ortasına doğru duruyorum. Adam aynadan beni görsün, bişi olursa kaçayım, ama arabanın tam sağında ya da solunda durmayayım ki, arkadan gelen dengesiz benimle aynı şeridi paylaşmasın diye. Şimdi doğru olanı mı yapıyorum ?

  14. #14
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    "23. Yürüme hızından yüksek seyir hızlarında sadece arka fren ile yavaşlamaya çalışmak."
    Viraj dönerken,mıcırlı,aşırı kaygan zeminli yollarda biraz yavaşlamak için mecburen hafif arka freni kullanıyorum ve oldukça işe yarıyor.Eğer viraj dönerken ön frene dokunursam asfaltla akraba olurum.Ama normal durumlarda düz giderken haliyle ön-arka kombine şekilde fren yapıyorum.O yüzden bu maddeye kısmen katılmıyorum.

  15. #15
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videoyu izleyemiyorum server engelliyor. Fakat anladım şimdi. Bende arabanın tam ortasında değil ama,sol ya da sağ tekerin biraz ortasına doğru duruyorum. Adam aynadan beni görsün, bişi olursa kaçayım, ama arabanın tam sağında ya da solunda durmayayım ki, arkadan gelen dengesiz benimle aynı şeridi paylaşmasın diye. Şimdi doğru olanı mı yapıyorum ?

    Doğru ama yine de arkada durmayın. Siz arkadan geleni görüp kaçana kadar iş işten geçebilir. Direk duran arabaların arasına girin, orada bekleyin. Işık yanınca yine orta şeride girersiniz.
    Hayatı güzelleştiren mekanikler.

  16. #16
    yusufbaris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2014
    Şehir
    Bahçeşehir / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GW250 Inazuma
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "23. Yürüme hızından yüksek seyir hızlarında sadece arka fren ile yavaşlamaya çalışmak."
    Viraj dönerken,mıcırlı,aşırı kaygan zeminli yollarda biraz yavaşlamak için mecburen hafif arka freni kullanıyorum ve oldukça işe yarıyor.Eğer viraj dönerken ön frene dokunursam asfaltla akraba olurum.Ama normal durumlarda düz giderken haliyle ön-arka kombine şekilde fren yapıyorum.O yüzden bu maddeye kısmen katılmıyorum.
    Evet bende senin kullandığın şekildeki gibi sürüyorum.
    Neden yanlış bu yaptığımız ? Bilen arkadaşlar açıklayabilirse bizde ona göre daha farklı frenleme yapalım.

  17. #17
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı basto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru ama yine de arkada durmayın. Siz arkadan geleni görüp kaçana kadar iş işten geçebilir. Direk duran arabaların arasına girin, orada bekleyin. Işık yanınca yine orta şeride girersiniz.
    Arabaların arasında da bekleyince sıkıştırılmış olmaz mıyız? kendimize daracık bir alan atamış oluyoruz? hayal edince daha bi tehlikeli gibi geldi bana ama yanlış mantıkta düşünmüş olabiirim tabi.

    Dip not: bi gün bu sorularımı görüp, vay be acemiyken neler çekmişim diye kendime gülmeyi umut ediyorum

  18. #18

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Alıntı yusufbaris adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet bende senin kullandığın şekildeki gibi sürüyorum.
    Neden yanlış bu yaptığımız ? Bilen arkadaşlar açıklayabilirse bizde ona göre daha farklı frenleme yapalım.
    İkna etmek için değil yalnızca bana öğretileni açıklamak için yazayım. Her sürücü kendi kararını verir, onu uygular. O sebeple bir bilen ukalalığı olarak algılamayın lütfen.

    "Viraj dönerken biraz yavaşlamak için mecburen hafif arka freni kullanıyorum."

    Viraj dönerken biraz yavaşlamam gerektiğinde gazı (mümkün olduğunca yumuşakça) kapatıyorum. Eğer 22. maddede bahsedildiği gibi dolu devir doğru vitesteysem zaten motor kompresyonla -birazı koyalım kenara- bir hayli yavaşlıyor. Ben gazı kapattığımda motor güçlü bir şekilde yavaşlamıyorsa zaten vitesi doğru kullanmıyorumdur. Doğru viteste kullanmaya başlarsam gazı kapatmak virajda biraz yavaşlamaya yeter de artar. Asla virajda biraz yavaşlamak için arka freni kullanmıyorum.

    Virajda gazı hiç kesmeden sadece ark frene basarak motorun çizgisini içeri almak gibi ileri düzey bir teknik var. Ağırlık transferi olmaması için kullanılıyor. Ben iki deneme dışında asla kullanmadım. Ben hep gazı yumuşakça ve biraz kapatarak motoru içeri alıyorum. Bu tekniği kullanmıyorum. Seviyem yetmiyor. Teknik şurada anlatılıyor:http://www.artmotoakademi.com/akadem...leler.php?id=1 Başka kaynaklarda da geçiyordur muhtemelen trail braking dedikleri işler bunlar olabilir. Dediğim gibi beni aşar.

    Virajda acil durum olur ve durmam gerekirse gazı kapatıp motoru düzeltirken her iki freni de kullanıyorum.


    "Mıcırlı,aşırı kaygan zeminli yollarda biraz yavaşlamak için mecburen hafif arka freni kullanıyorum."

    Viraj için olanın aynısı burada da geçerli benim için. Doğru vitesteysem biraz yavaşlamak için gazı biraz kapatıyorum ve alet yavaşlıyor. Ben gazı kapattığımda yeterince yavaşlamıyorsa zaten vites seçimim yanlıştır. Gazı kapatınca yavaşlaması yetmiyorsa veya hızlıca acilen durmam gerekiyorsa önce gazı kapatıp ön arka fren birlikte kullanıyorum.

    "Eğer viraj dönerken ön frene dokunursam asfaltla akraba olurum."

    Virajda acil durum olur da durmamız gerekirse gazı kapatıp motoru düzeltirken ön arka birlikte fren yapıp duruyoruz. Yoksa sadece biraz yavaşlamaktan veya sadece yavaşlamaktan bahsediyorsak gazı kapatıyorum. Yetmezse durum acildir, düzleştirip iki fren birden.
    Thracian bunu beğendi.

  19. #19
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videoyu izleyemiyorum server engelliyor. Fakat anladım şimdi. Bende arabanın tam ortasında değil ama,sol ya da sağ tekerin biraz ortasına doğru duruyorum. Adam aynadan beni görsün, bişi olursa kaçayım, ama arabanın tam sağında ya da solunda durmayayım ki, arkadan gelen dengesiz benimle aynı şeridi paylaşmasın diye. Şimdi doğru olanı mı yapıyorum ?
    Sizin durumunuz sırf motosiklet kullanmayla alakalı değil maalesef, daha önceki konunuzdan hatırladığım kadarıyla bayan sürücüsünüz, bizim hanzo halkımız hala trafikte kadın görmeye alışkın değil, sizi sıkıştırıp şerit dışına atmalarının sebeplerinden bi kısmı da bu. Zaten motosiklet sürücülerini adam yerine koymuyorlar şertilerden atmaya, üstüne çıkmaya çalışıyorlar bir de üstüne üstlük kullanan bayan olunca of ki ne of.

    Normal bi motosiklet sürücüsünden daha fazla dikkatli olmanız gerekmekte işin özeti.




    Konuya ek olarak şu sinyalleri açık bırakma işini sık yapıyorum maalesef son zamanlarda biraz daha dikkat ediyorum ama o araya gir bu virajı dön derken kafa gidiyor.

  20. #20
    yusufbaris - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2014
    Şehir
    Bahçeşehir / İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GW250 Inazuma
    Aslına bakarsan aynı şeyi söylüyo gibiyiz biraz Bende tam anlayamadım
    Dediklerini duyunca senin dediğin gibi de sürüyorum Thracian kardeşimiz gibi de sürüyorum.
    Nasrettin Hoca hesabı "sende haklısın sende haklısın" gibi bir durum oluştu :D


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)