Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bel fıtığı, hangi tarz motora dönsem?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    arkadaşlar, 10 seneyi aşkın bel fıtığından muzdaribim. düzenli spor yaparak ve sağlığıma dikjat ederek bu güne kadar geldim. ancak, bir noktada l5-s1 fıtık ilerlemiş, herniasyon dedikleri aşama, yani patlamış. ameliyat kaçınılmaz görünüyor. çeşitli alternatif tedaviler denedim ama sonuç alamadım, maalesef.

    birkaç aydır motor kullanamıyorum, ancak tümüyle motordan vazgeçmek de istemiyorum.

    aramızda bel fıtığı ameliyatından sonra motor kullanmaya devam eden var mı? bel koruyucu veya başka tedbirler işe yarıyor mu?

    öte yandan, daha hafif, küçük cc, selesi ve süspansiyonu daha rahat bir motor mu alsam diye düşünüyorum. nc 750s kullanıyorum ve yolda fazla zorlamasa da ağır bir makine... motorun üstünde geri manevra yaparken ve sıkışık trafikte belimi yoruyor. boy 1.74 olduğu için enduro makineleri pek düşünemiyorum. aklımdaki seçenekler;
    hafif ve kıvrak, kendine özel bir tarzı olan vespa
    geniş seleli 250 cc maksi scooter modelleri, yamaha, piaggio, sym
    cruiser tarzı bilmem rahat mıdır, yoksa geri kaykılmak beli daha mı fazla zorlar?

    tavsiyelerinizi bekliyorum. hepinize sağlıklı günler dilerim. şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    scooterların arka süspansiyonlara motor da bağlı olduğundan genellikle başa çıkamıyorlar. X-Max 250 belimi ağrıtıyordu mesela, z250sl çok daha yatık oturuş pozisyonu ve "sert" kabul edilen amortisörlerine rağmen böyle bir ağrı yapmadı. belki diğerleri çok iyidir bilemiyorum ama ben X-Max 250 tecrübem ışığında (tek beğenmediğim özelliğidir bu arada bu arka amortisörler) maksi scooter önermem
    espresso bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    11 Mayıs 2015
    Alıntı myagdi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar, 10 seneyi aşkın bel fıtığından muzdaribim. düzenli spor yaparak ve sağlığıma dikjat ederek bu güne kadar geldim. ancak, bir noktada l5-s1 fıtık ilerlemiş, herniasyon dedikleri aşama, yani patlamış. ameliyat kaçınılmaz görünüyor. çeşitli alternatif tedaviler denedim ama sonuç alamadım, maalesef.

    birkaç aydır motor kullanamıyorum, ancak tümüyle motordan vazgeçmek de istemiyorum.

    aramızda bel fıtığı ameliyatından sonra motor kullanmaya devam eden var mı? bel koruyucu veya başka tedbirler işe yarıyor mu?

    öte yandan, daha hafif, küçük cc, selesi ve süspansiyonu daha rahat bir motor mu alsam diye düşünüyorum. nc 750s kullanıyorum ve yolda fazla zorlamasa da ağır bir makine... motorun üstünde geri manevra yaparken ve sıkışık trafikte belimi yoruyor. boy 1.74 olduğu için enduro makineleri pek düşünemiyorum. aklımdaki seçenekler;
    hafif ve kıvrak, kendine özel bir tarzı olan vespa
    geniş seleli 250 cc maksi scooter modelleri, yamaha, piaggio, sym
    cruiser tarzı bilmem rahat mıdır, yoksa geri kaykılmak beli daha mı fazla zorlar?

    tavsiyelerinizi bekliyorum. hepinize sağlıklı günler dilerim. şimdiden teşekkürler
    Bu sorunun cevabını forum yerine uzman kişilerden alman daha doğru olur.

  4. #4
    ataykaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2015
    bendede fıtık var, hafif olsun şehiriçinde rahat edeyim diye z 250sl aldım selesi sert olmasına rağmen hiçbir sıkıntı yaratmadı gayet memnunum.

  5. #5
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Suzuki Inazuma yada herhangi bir marka cruiser olabilir.

  6. #6
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    139kg lik Duke 390 yönetimi manevrası size büyük kolaylık sağlayabilir.

  7. #7
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Hafif, alcak ve dik oturuslu motor lazim.
    İnazuma yeterince hafif degil.
    Endurolar alcak değil.
    Duke dik oturuslu degil

  8. #8
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Ciddi anlamda bel fıtığı rahatsızlığı olan kişilerin scooterdan uzak durması lazım bence. Sizin ilacınız dualsport tarzı makineler. 18" arka teker, telli jantlar, 20 küsür cm teker hareketi vs.. Honda CRF250L güzel bir seçim olabilir. Selesi benzer modellere göre nispeten alçak ve arka süspansiyonu da oldukça yumuşak. Ayrıca hafif de bir motor. Bence ona bir göz atın.

    İlla scooter olacaksa Aprilia Scarabeo 200 veya Honda SH300 güzel bir seçim olabilir. İkisinin de ön-arka tekerleri 16" ölçüsünde. Bu sayede yoldaki kusurları daha az hissedersiniz.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9
    mephamd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mayıs 2009
    Motosikleti
    CRF1000 AfricaTwin
    Crf sinifinin en alcak motoru. Daha da alcaltilabilir.
    Ama maalesef hafif degil yeterince.

  10. #10
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    Duke 390 düşünmeye başladım. Hafif olması büyük avantaj. Sele konforu ve süspansiyonu nasıldır?

  11. #11
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Duke de kullanilan parcalar en kaliteli malzemelerden secilir,sele sertligi kisiye gore degisir, cozumu kolaydir.. yalniz 390 cc sizi yaniltmasin kudurmus kopek gibi bir motordur, akrobaside tercih edilen motorlardandir..

  12. #12
    zanyoscar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Istanbul
    Merhaba,

    Yaklasik 6 yildir 1 adet bel fitigim var.Yuzme ve fitnessla belimi kuvvetlendirerek 6 yildir hicbir sorunum olmadan yasiyorum.Simdi gelelim motor meselesine..Ben de racing motorlari cok seviyorum fakat ustune oturup 15 dakika bile durdugumda belimde bir agri olmamasina ragmen cok rahatsiz edici geliyor bana.surekli sirti duzlestirme ihtiyaci hissediyor insan.Dolayisiyla naked modelleri (diger modellere nazaran) daha cok sevdigimden ve oturus pozisyonu hic yormadigindan tercih ediyorum.Size de naked bir model tavsiye ederim AMA HAFIF OLAN BIR NAKED.bildigim kadariyla nc750 215 kilonun ustunde.Ben mt-07 kullaniyorum 186 kilo.iki motora da bindim arada bariz bir agirlik farki var ki bu sizi baya bi yorar.ayrica belinizi de cok zorlar.Dolayisiyla benim size tavsiyem mumkun olan en hafif naked modelini alin.DUKE olabilir keza nakedlarin icerisinde en hafifi.Ama ben iri cusseli bi adamim bana kucuk kalir diyorsaniz o zaman diger amortisoru yumusak alternatiflere yonelmenizi tavsiye ederim.250 cc sportbike gibi..SUNU DA UNUTMADAN SOYLEYEYIM.BEL FITIGINIZ VAR ISE MUTLAKA DOKTORLAR SOYLEMISTIR GECE YATARKEN BACAK ARANIZA YASTIK KOYUP OYLE YATIN DIYE..AYNI MANTIGI MOTORDA DA DUSUNUYORUM.SCOOTER'DA BOYLE BIR SANSINIZ YOK BACAK ARANIZ BOS VE SANDALYEDE OTURUYORMUS GIBI KULLANDIGINIZ ICIN BELINIZE COK YUK BINER.O YUZDEN KESINLIKLE SCOOTER TAVSIYE ETMEM.BACAK ARANIZIN KESINLIKLE DOLU OLMASI LAZIM KI BELINIZDEKI KUVVETI OLABILDIGINCE AZALTIN.
    Benim diyeceklerim bu kadar.Umarim yardimci olmustur.

  13. #13
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    scooter, cruiser gibi ayagini ileri uzatarak oturulan motorlarda yuk tamamiyle beline biner.

    dik oturuslu ve ayak basma hizasi belinle dik olan motor tiplerine bakmalisin, dogal olarak bu tanima endurolar uyuyor.

    yuku ayak ve bacaklarina verirsin bu sayede, beline fazla yuk binmez.

    motorun ağırlığı uzerinde durmak sanki su aşamada gereksiz gibi, motoru dustugu yerden kaldirmak haricinde agirliginin belin ile doğrudan bir alakasi yok sanki.

    agirlik merkezi asagida ve dengeli bir motorun agirligi kullanıcıyı yormaz.

    185 kg dengesiz bir motora nazaran 215 kg dengeli ve agirlik merkezi asagida olan bir motor daha rahat olabilir.

    yakit deposun sele altinda olan motor tipleri mesela.

    bende de bir adet fitik var, yillardir egzersiz ile idare ediyorum. ameliyatlik degil cok şükür, ama kontrol altinda tutmaz ve dikkat etmezsem sikinti yapabilir.

    gecen sene fazer 8 motorum vardi, yarim saat kullanimda belim agrimaya ve rahatsiz olmaya basliyordu. dikelme ve beli rahatlatma ihtiyacı oluyordu, bazen iki elimi de bırakıp geriye esnetiyordum belimi.

    bu sene nc750x aldim, gidon yükseltme de taktim. fazer'a gore oldukca rahatım su an, 1,5 - 2 saatlik kullanimlardan sonra dinlenme ihtiyaci duyuyorum.

    denemeden anlaması zor, bir kac tur deneyerek en rahatini bul kendince.

    ve de uzun sureli seyahatlerden uzak dur.
    TIGERSHARK ve espresso bunu beğendiler.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  14. #14
    hakanens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CB125E
    Doktorlar genelde bıraktırır fıtık olunca

  15. #15
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Tenere 660xt lerin pegleri cok asagida ve tam vucudun altinda yer aliyor dolayisi ile oturus pozisyonu dik ve rahat.. BMW F650 GS, F700 GS, F800 GS depo asagidadir ve amortisorleri cok yumusaktir koltuklari payidat gibidir.. ancak agirliklari 200 kg civarindadir..

  16. #16
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    NC S e gidon yükseltme taksanız bence motor değiştirmeye gerek kalmayacaktır

  17. #17
    07mehmet07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Motosikleti
    Bmw s1000rr
    Bu durumun aynısı bende de var lakin ben de durum biraz ters ben naked veya scooter tarzı dik oturuşlu motorlara binemiyorum 1 saat kullandıktan sonra 2 gün belimi doğrultamıyorum ama racing tarzı motorlar da 3 saat geçirsem bile indikten sonra belimi sadece arkaya doğru esnetmem yetiyo, sana şöyle birşey önerebilirim arkasın da yaslanman için yüksek bel dayaması olan bir chopper motor alabilirsin böylelikle beline yük daha az biner ama kolların için birşey diyemem zira kan akışına ters ama sen yine de bir uzmana danışmadan hareket etme

  18. #18
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Şehir
    istanbul / maltepe
    Motosikleti
    pani / 3colore
    bende de sıddetlı bel agrısı ve meniskuste 2.derece yırtık var. denılenlerın aksıne maxı scooter (piaggio x10) a gecınce cok rahatladım. oturus pozısyonu 3 farklı sekılde olabılıyor(one egık cam altında-dık-arkaya yaslanarak) uzun yolda ozellıkle belımı ve dızlerımı rahatlatabılıyorum. ama kısılerın rahatsızlıkları farklı olabılıyor. bence en dogrusu kıralık ya da tanıdıktan 50-100km test etmek makınelerı.

  19. #19
    befree - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Aralık 2013
    Motosikleti
    önceki: xmax 400 abs şimdi:ybr 125 esd
    bende de ileri seviye bel fıtığı var. daha önce xmax 400, cf moto clx 700, cf moto 700 mt kullandım ve bel ağrıları sebebiyle satmak zorunda kaldım.
    şu anda 125 honda innova kullanıyorum ve bu motorla hiç bel ağrısı yaşamadım.

    şimdi yeni bir motor almayı düşünüyorum, gönlümden geçen forza 250 fakat 200 kg ve scooter olmasından dolayı çekincelerim var, daha garanti diğer seçeneğim 140 kg ağırlığıyla cb250r.
    yaz kış sürdüğüm için forza bel ağrısını saymazsak daha mantıklı bir seçim olacak ama artık tırstığımdan karar veremiyorum.

    tavsiyelerinizi, görüşlerinizi paylaşırsanız memnun olurum.

  20. #20
    xtrafrozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CBR 1000RR (2018) & Nmax 155 (2022)
    Scooter dünyanın en konforlu seyi ama evet uzun surus ssırasında bele de bir o kadar yuk bindiriyor. Ben tümseklerden gecerken vs. crosscu gibi dogruluyorum motorun uzerinde.

    Scooterdan bagımsız olarak da, sırt bölgesinde bir kavis olması gerekiyor sağlık acısından otururken pozisyon geregi.
    espresso ve befree bunu beğendiler.
    “I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)