Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Scooter'da frene basarken avucunun içinde gazında hareket ederek devreye girmesi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    İlk düşüşümü yaşama sebebimdir. Daha motoru ilk kez sıftah ederken ve acemiliğimi yenmek için pratik yaparken, önümdeki araba zink diye durunca :(-ki neyse ki araya mesafe koymuştum) bende frenlere asıldım, lâkin aniden fren yaptığım esnada gazda avucumun içinde oynadı, durmaya hazırlandığım sırada gaz, motoru öne doğru, direksiyon hakimiyetimi kaybetmiş olduğum bir şekilde fırlatınca bende kendimi yüzü koyun yerde buldum.

    Ceza kesilmiş gibi sağ avucumun yere düşmeden dolayı balon kadar şişmesi dışında, neyse ki bişi olmadı sorun yok ama frene aniden asıldığımda avucumun içerisinde gazın oynamasından korkuyorum ve bunu istem dışı yapıyorum, nasıl engelleyebileceğim konusunda fikrim yok, frene bastığımda avucumda aşağı doğru çekiliyor

    Yorumlarınız?
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM 990 SMT 2010, Triumph Tiger 800 2014
    Fren yapamıyorsan motor kullanma, hayatta kal
    snappy x bunu beğendi.

  3. #3
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Basit,

    iki parmagin on fren üzerinde olacak, ve bunlar işaret ve orta parmagin.. Gaz açıkken bu parmaklar manete yetişmezler sadece üzerinde dururlar, (Zorlarsan yetişir, relax pozisyonda.) Fren yapacağin zaman mecburen gazı kapatip fren manetini yakalamak zorunda kalacaksın, böylece hem gazın % 100 kapanacak hemde bir daha gaz açamayacaksın. çünkü Avucunun içi ileri doğru gidip gazı kapatırken iki parmagın gazı açtığın yöne doğru maneti çekecektir ve kilitlenecektir. Bir nevi kilit mekanizması gibi. Bir diğer alternatif baş parmağını gaz kolunun altına sar ve gazı kapattığında parmağını kilitle. Gaz hareket etmeyecektir. Bunlar basit hareketler, sadece kullandıkça gelişecek. Boş bir aldanda yarım saat çalışırsan kavrarsın, 3-5 gün de bu şekilde sürersen bir daha kafanda böyle bir sorun kalmaz.
    keremkrmn ve mehmetenis bunu beğendiler.

  4. #4
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı cem_fb adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Fren yapamıyorsan motor kullanma, hayatta kal
    Daha bir kere pratik yaptım. Fren kullanamıyorum demek içinde vazgeçmek içinde çok erken ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------

    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Basit,

    iki parmagin on fren üzerinde olacak, ve bunlar işaret ve orta parmagin.. Gaz açıkken bu parmaklar manete yetişmezler sadece üzerinde dururlar, (Zorlarsan yetişir, relax pozisyonda.) Fren yapacağin zaman mecburen gazı kapatip fren manetini yakalamak zorunda kalacaksın, böylece hem gazın % 100 kapanacak hemde bir daha gaz açamayacaksın. çünkü Avucunun içi ileri doğru gidip gazı kapatırken iki parmagın gazı açtığın yöne doğru maneti çekecektir ve kilitlenecektir. Bir nevi kilit mekanizması gibi. Bir diğer alternatif baş parmağını gaz kolunun altına sar ve gazı kapattığında parmağını kilitle. Gaz hareket etmeyecektir. Bunlar basit hareketler, sadece kullandıkça gelişecek. Boş bir aldanda yarım saat çalışırsan kavrarsın, 3-5 gün de bu şekilde sürersen bir daha kafanda böyle bir sorun kalmaz.
    Gazı kapatmak mı? scooterdan bahsediyoruz değil mi? vitesliden değil?

  5. #5
    Camo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    CBR 650 F
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Basit,

    iki parmagin on fren üzerinde olacak, ve bunlar işaret ve orta parmagin.. .


    Honda Todayde sanırım kısa spor manet Var ondan 2 parmak

  6. #6
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    [/COLOR]

    Gazı kapatmak mı? scooterdan bahsediyoruz değil mi? vitesliden değil?
    Scooter'da gaz kolu yok mu kardeşim?

    Alıntı Camo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda Todayde sanırım kısa spor manet Var ondan 2 parmak
    Bisiklette de 2 parmak kullanıyorum ben, alışınca gaz kolu varmış yokmuş pek önemli olmuyor.
    bilalefe bunu beğendi.

  7. #7
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Freni iki parmagınızlamı kullanıyorsunuz?

  8. #8
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı sinanaksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Freni iki parmagınızlamı kullanıyorsunuz?
    Evet hemde 15-20 yıldır. Debriyajı da 4 parmak çekip, 2 parmak ile salıyorum.

  9. #9
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet hemde 15-20 yıldır. Debriyajı da 4 parmak çekip, 2 parmak ile salıyorum.
    Geri kalan 2 parmaklada debriyajı yerinemi ittiriyorsunuz?

    Sizin gibi tecrübeli sürücüler iki parmak kargaşasını çözmüş olabilir.
    Bu sizler için sorun olmaya bilir.
    Lakin başlangıç düzeyindeki bir sürücü, iki parmagiyla fren yaparken diğer parmaklarıyla gazı açma ihtimali yüksektir.
    Bu forumda okunmuş yüzeysel bi bilgi değil, birebir eğitim pistlerinde tarafımdan gözlemlenmiş bilgilerdir.
    ayhan.s bunu beğendi.

  10. #10
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Yine bir iki parmak dört parmak tartışmasına daha hoş geldik.

    Scooter li arkadaşım sen bu ara biraz 4 parmak fren yapmaya çalış. O şekilde frenlerken ister istemez elin aşağı değil yukarı ve öne atlamaya çalışır. Sanıyorum sıkıntını çözersin. Bir de frene gavur gibi asılma. Tatlı tatlı frenlemeye çalış. Limon mimon diicem yine karışcak ortalık. Youtube da gazı verip gidonu kaçıran bi sürü video var. Herhalde scooter de sık rastlanan bir hata. Alışırsın
    Sinan Aksu ve Levent bunu beğendiler.

  11. #11
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine bir iki parmak dört parmak tartışmasına daha hoş geldik.

    Scooter li arkadaşım sen bu ara biraz 4 parmak fren yapmaya çalış. O şekilde frenlerken ister istemez elin aşağı değil yukarı ve öne atlamaya çalışır. Sanıyorum sıkıntını çözersin. Bir de frene gavur gibi asılma. Tatlı tatlı frenlemeye çalış. Limon mimon diicem yine karışcak ortalık. Youtube da gazı verip gidonu kaçıran bi sürü video var. Herhalde scooter de sık rastlanan bir hata. Alışırsın
    Evet gzaı verip gidonu kaçırma olayını, frene ani basıp tekeri kaydırma olayını ve nemli yeri, bu üçünü bir arada gayet iyi deneyimledim... Ah beceriksizliğim :( Aniden araba görünce hiç tatlı olamıyorum içimdeki gavur çıkıyor ne yazık ki? sanırım arka fren ve sağ frende bas bırak şeklinde yapmalıyım ani duruşlarda öylemi acaba?

    Bugün frene basarken elimi kendime doğru değil, yukarı doğru kıvırarak pratik yapmayı denicem dediğiniz gibi...

  12. #12
    okican - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special ABS
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet hemde 15-20 yıldır. Debriyajı da 4 parmak çekip, 2 parmak ile salıyorum.
    ben de 5 yıldır aynı bu teknikleri kullanıyorum:D

  13. #13
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter'da gaz kolu yok mu kardeşim?



    Bisiklette de 2 parmak kullanıyorum ben, alışınca gaz kolu varmış yokmuş pek önemli olmuyor.
    Merhaba Bayım bir acemi ile konuşuyorsunuz. Daha "gidon" kelimesi bile kelime dağarcığıma 2 hafta önce yeni katıldı. Siz gaz kapatmak derken , ben "gazı nasıl kapatıyorum acaba!" diye düşünüyorum zaten vitesli mitesli yorumlarda dahil oldu sonradan....

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------

    Alıntı Camo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda Todayde sanırım kısa spor manet Var ondan 2 parmak
    Camoo kısa spor manet ne demek :D google a sormadım diye kızmayınız efenim çok üşendim

  14. #14
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Bu tavsiyelere ek olarak basit bir çözüm; fren maneti açı olarak çok yukarıdaysa elinizin fren için pozisyon alırken gaz açması daha kolaydır bence. Tabi bunu mantıklı bulup da maneti ulaşılması zor bir yere ayarlamayın, bu sadece manet çok fazla yukarıdaysa geçerli.

  15. #15
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı sinanaksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geri kalan 2 parmaklada debriyajı yerinemi ittiriyorsunuz?

    Sizin gibi tecrübeli sürücüler iki parmak kargaşasını çözmüş olabilir.
    Bu sizler için sorun olmaya bilir.
    Lakin başlangıç düzeyindeki bir sürücü, iki parmagiyla fren yaparken diğer parmaklarıyla gazı açma ihtimali yüksektir.
    Bu forumda okunmuş yüzeysel bi bilgi değil, birebir eğitim pistlerinde tarafımdan gözlemlenmiş bilgilerdir.
    Kesinlikle birebir itina ile yere yapışmama sebep olan ortak bilgiler....

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------

    Alıntı hakikiteker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tavsiyelere ek olarak basit bir çözüm; fren maneti açı olarak çok yukarıdaysa elinizin fren için pozisyon alırken gaz açması daha kolaydır bence. Tabi bunu mantıklı bulup da maneti ulaşılması zor bir yere ayarlamayın, bu sadece manet çok fazla yukarıdaysa geçerli.
    çok az bi açı yukarıda kalıyor. zaten bu yüzdne avucum frene bastığım an gazıda kendisi ile birlikte dönderiyor. parmaklarımı manetin üstünde bırakabiliyorum, başparmağım ve avucum yardımı ile de gazı açıyorum. fazla gaz verdiğimde sadece iki parmağım manetin üstünde kalıyor. ne kadar doğru bi yöntemdir bilmiyorum ama frene ulaşabildiğim en kolay hal bu oldu benim için.

  16. #16
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı sinanaksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geri kalan 2 parmaklada debriyajı yerinemi ittiriyorsunuz?

    Sizin gibi tecrübeli sürücüler iki parmak kargaşasını çözmüş olabilir.
    Bu sizler için sorun olmaya bilir.
    Lakin başlangıç düzeyindeki bir sürücü, iki parmagiyla fren yaparken diğer parmaklarıyla gazı açma ihtimali yüksektir.
    Bu forumda okunmuş yüzeysel bi bilgi değil, birebir eğitim pistlerinde tarafımdan gözlemlenmiş bilgilerdir.
    Ya Sinan aslına bakarsan herkes bir şey söylüyor, ben doğrusu ya da yanlışı olduğunu düşünmüyorum, sonuçta bir amaç var, gaz kapatılacak - fren yapılacak.İkimiz de aynı şeyi başarıyorsak uygulama şekli seni ve beni bağlar. Şimdi yıllardır burada insanlar birbirlerini yiyiyorlar, debriyaj çekilir fren yapılır, ya da direk fren yapılır, debriyaj durunca çekilir, işte manet 4 parmakla çekilir, 2 parmakla olmaz, parmaklar fren manetinin üzerinde durursa bu bir korku göstergesidir, panik durumda düşersiniz vesaire vesaire. Benim 2 parmak ile çekiyor olmam benim alışkanlığım, bir motosiklete ilk defa bineceksem önce fren ayarına bakarım, 2 parmak ile kapanacak seviyeye getiririm.. Bu bir tarz meselesi, ben gazı avucumun içi ile veririm, serçe parmağım ve onun yanındaki yüzük parmağı gaz kolunu sarar. Bunun bana faydası da gazı kapattığımda işaret ve orta parmağımın ileriye gidiyor olması, ve maneti çektiğimde artık gazı istesem de istemesemde maneti birakmadan çeviremiyor olmamdan ileri gelmiştir. Şimdi biz aklı başında insanlarız, daha fazla birbirimizi yemenin anlamı yok.

    2 parmak ile debriyajı salma konusu da R6 için konuşacak olursak debriyajım çok yumusak ve 4 parmakla yarım debriyaj durumlarını eldiven ile yapmak can sıkıcı olabiliyor, o yüzden geriye kalan 2 taneyi yormuyorum

    Benim olayın 4.45 dakika.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------

    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Bayım bir acemi ile konuşuyorsunuz. Daha "gidon" kelimesi bile kelime dağarcığıma 2 hafta önce yeni katıldı. Siz gaz kapatmak derken , ben "gazı nasıl kapatıyorum acaba!" diye düşünüyorum zaten vitesli mitesli yorumlarda dahil oldu sonradan....




    Bu arada özür dilerim biraz kardeşim felan ayıp etmişim ben galiba Gaz açmak gaz kolunu kendinize doğru çevirmek, kapatmak ise ileri doğru gitmesine izin vermek, ya da ileri doğru kontrollü bir şekilde serbest bırakmak anlamına gelmektedir, yani aslında gazı bırakırsan kendi kendine kapanır

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:38 ----------

    Alıntı okican adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de 5 yıldır aynı bu teknikleri kullanıyorum:D
    Bana sorsan doğrusu bu 30 bin tecrübesi olan eğitmene göre böyle olmuyor oladabiliyor, karmaşık heytttt 200 bin var burada leyn

  17. #17
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Yine bir Alman ekolu Japon ekolune karsi... Ben Japon ekolunden geliyorum ama motorum alman biz 4 parmak ogrendik bize manet uzerinde parmak tutulmamasi ogretildi ara sira deniyorum cok zorlaniyorum 2 parmak.. Bize ogretilen gazi kapatip 4 parmak ile dozlayarak fren yapmak.. bkze dogrusu bu diye ogretildi 2 parmak yapana saygim var demekki durabiliyor.

    Gelelim arkadasa, iyi olmus kardes keske bi yerini kiraydinda vaz geceydin motordan, egitim yok ehliyet ekipman yok ozguven tavan yola atlayip trafige cikiyorsun.. ne diyim bilmiyorum abin olarak ya bu kafayi degistir yada bu kafa bedende kalsin bisiklete bin...
    MimTolga bunu beğendi.

  18. #18
    toomuchcc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2006
    Ben de bir scooter kullanıcısıyım ve benim yaptığım; tepe inişi (downhill) bisiklet disiplininde kullanılan tekniği uygulamak. Bu disiplinde sürücüler 4 parmakla gidonu tutar, işaret parmakları da sürekli fren kolları üzerinde durur. Bütün sürücüler her koşulda ve her zaman bu şekilde sürerler (böyle sürmek zorundadırlar zaten). Bu sayede hem frenleme gerektiren unsurlara karşı hızlıca tepki verebilirler, hem de aynı anda sahip olabilecekleri maksimum gidon hakimiyetine sahip olurlar. Scooterınızın fren donanımı tek parmakla kullanıma izin vermiyorsa (fren gücü yetersiz olabilir (kampana fren gibi), fren kolu sert hareket ediyor olabilir vs); o zaman ya fren donanımınızı güçlendirirsiniz, ya da ekstra parmak eklersiniz bu kullanım stiline.

    Fren yaparken gaz açma durumu acemilikten ötürü olmuş olabilir. Frenleme gerektiren bir durumda; sağ bileğinizi öne doğru kıvırıp gazı kesiyorsunuz, ve aynı anda da fren kolu üzerinde duran işaret parmağınızı kapatmaya başlıyorsunuz. Alıştıktan sonra oldukça kolay bunu yapması. Gaz kolu fazla dönen veya fren kolu aşırı yumuşak olan motorlarda sıkıntı olabilir elbette.

    Dozajlamayı bilmiyorsanız hangi tekniği kullanarak sürüş yaptığınızın bir önemi yok. İster fren kolunda sürekli parmak tutun, ister frenleme gerekince 4 parmakla fren yapın vs; dozajlama konusu farklı. Ayrı bir pratik yapmak lazım onun için. Ama ne kadar pratik yaparsanız yapın, zor şartlarda yine de tekerleri kilitleyebilirsiniz. Orda da ABS konusu devreye giriyor işte.. :]
    ceydamer bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk düşüşümü yaşama sebebimdir. Daha motoru ilk kez sıftah ederken ve acemiliğimi yenmek için pratik yaparken, önümdeki araba zink diye durunca :(-ki neyse ki araya mesafe koymuştum) bende frenlere asıldım, lâkin aniden fren yaptığım esnada gazda avucumun içinde oynadı, durmaya hazırlandığım sırada gaz, motoru öne doğru, direksiyon hakimiyetimi kaybetmiş olduğum bir şekilde fırlatınca bende kendimi yüzü koyun yerde buldum.

    Ceza kesilmiş gibi sağ avucumun yere düşmeden dolayı balon kadar şişmesi dışında, neyse ki bişi olmadı sorun yok ama frene aniden asıldığımda avucumun içerisinde gazın oynamasından korkuyorum ve bunu istem dışı yapıyorum, nasıl engelleyebileceğim konusunda fikrim yok, frene bastığımda avucumda aşağı doğru çekiliyor

    Yorumlarınız?
    Dostum acemiliğini neden trafikte atlatmaya çalışıyorsun ki ? Boş bir alanda gaz çalış, fren çalış, acil fren çalış, motorun huyunu suyunu öğren. Tamam artık elim ayağıma dolaşmıyor dediğinde trafiğe çık bu en kötü ihtimal. İyisi de gidip eğitim almak olacak. Ne kendini ne de başkasının canını tehlikeye atma gibi bir lüksümüz olmadığını düşünüyorum.
    yasdal bunu beğendi.

  20. #20
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya Sinan aslına bakarsan herkes bir şey söylüyor, ben doğrusu ya da yanlışı olduğunu düşünmüyorum, sonuçta bir amaç var, gaz kapatılacak - fren yapılacak.İkimiz de aynı şeyi başarıyorsak uygulama şekli seni ve beni bağlar. Şimdi yıllardır burada insanlar birbirlerini yiyiyorlar, debriyaj çekilir fren yapılır, ya da direk fren yapılır, debriyaj durunca çekilir, işte manet 4 parmakla çekilir, 2 parmakla olmaz, parmaklar fren manetinin üzerinde durursa bu bir korku göstergesidir, panik durumda düşersiniz vesaire vesaire. Benim 2 parmak ile çekiyor olmam benim alışkanlığım, bir motosiklete ilk defa bineceksem önce fren ayarına bakarım, 2 parmak ile kapanacak seviyeye getiririm.. Bu bir tarz meselesi, ben gazı avucumun içi ile veririm, serçe parmağım ve onun yanındaki yüzük parmağı gaz kolunu sarar. Bunun bana faydası da gazı kapattığımda işaret ve orta parmağımın ileriye gidiyor olması, ve maneti çektiğimde artık gazı istesem de istemesemde maneti birakmadan çeviremiyor olmamdan ileri gelmiştir. Şimdi biz aklı başında insanlarız, daha fazla birbirimizi yemenin anlamı yok.

    2 parmak ile debriyajı salma konusu da R6 için konuşacak olursak debriyajım çok yumusak ve 4 parmakla yarım debriyaj durumlarını eldiven ile yapmak can sıkıcı olabiliyor, o yüzden geriye kalan 2 taneyi yormuyorum

    Benim olayın 4.45 dakika.

    https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ[COLOR="Silver"]
    Evet haklı oldugun konular var
    Kişinin kendini yıllar yıllar içinde geliştirip, sürüş stilini değiştirmesi farklidir
    Lakin ben başlangıç düzeyindeki bir sürücünün böyle bi lüksü oldugunu düşünmüyorum açıkçası.

    Biraz düz mantık bi örnek vereceğim ama ;

    Tecrübeli bir sürücü, standart kullanım stilinin dışına çıkarsa başına gelebilecek senaryoların farkındadır, ve tedbirlerini bu bağlamda alır.

    Sağ eline binen ''gaz ve frenaj'' sorumlulugunun bilincinde oldugunu düşünüyorum.

    Ama bu bilinç ve sorumluluk duygusu, genç, heyecanlı ve acemi bir sürücüde ne kadar gelişmiştir?

    Yoksa seninde soylediklerine katıldıgım noktalar var tabiki.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)