Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ön frende aşırı ısınma - Fren gücünde düşüş

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Arkadaşlar merhaba,

    15 bin km'dir kullandığım Mondial Drift ile son 500 km'dir ön fren problemi yaşıyorum.

    Sorun genel olarak fren diskinin aşırı ısınması, hiç ön freni kullanmadan 1 km kadar yurttan okula gidiyorum, durduğum zaman ön fren diski el değmeyecek kadar ısınıyor. Eğer parmaklarım ile tutuarsam, parmaklarım su topluyor sıcaktan.

    Forumdaki eski konulara baktım, fren hidroliği fazla olursa kaliper pistonu geri kaçamaz denmiş, hidroliği "lower" hizasına kadar boşalttım, son 500 km'de 2 kere balataları değiştirdim. Sonuncusunu dün değiştirdim, ama nafile.

    Fren gücünde çok belirgin bir düşme var, eskiden fren levyesini sıktığım zaman 2 kişi iken bile ön teker kilitlenirdi. Şu an sadece ben varken bile ön teker kilitlenmiyor, arka tekerin yarısı kadar fren gücü veriyor.

    Kullanılan balatadan olabilir mi? yada bu sorunun çözümü için ne yapmalıyım? Disk mi değiştirmek gerek? Komple fren alt-üst fren merkezi değişimi yapmak çözüm olur mu? olmaz ise boşuna 100 - 150 lira masraf yapmayayım diye soruyorum.
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ya balata diske tam basmıyodur balatanın bir kısmı aşınmadığından fren diskinin içinde bir yere sürekli temas vardır. Ya da fren kaliperi paslanmıştır freni bıraksan da ayırmıyodur. Balatada sorun varsa yenile yok o değilse kaliperin cıvatalarını sök kaliperi diskten ayır balatayı sök sonra bir bezi yağa bandırıp kaliperin pasını temizle. Balataları çıkarmışken freni az bişey sık ama pistonu sona dayama. Bu şekilde de pas temizliği yap. Balatalara ve diske yağ gelmeyecek şekilde kaliperi yağlı bırak ve söktüklerini geri topla. Fren balatasını sabitleyen yay vardır onu sökerken takma şekline dikkat et yanlış takma Pistonu geri ittiremezsen tornavida ile kanırta kanırta sokucan yerine.
    mehmetenis ve nuwanda324 bunu beğendiler.

  3. #3
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya balata diske tam basmıyodur balatanın bir kısmı aşınmadığından fren diskinin içinde bir yere sürekli temas vardır. Ya da fren kaliperi paslanmıştır freni bıraksan da ayırmıyodur. Balatada sorun varsa yenile yok o değilse kaliperin cıvatalarını sök balatayı sök sonra bir bezi yağa bandırıp kaliperin pasını temizle. Balataları çıkarmışken freni az bişey sık ama pistonu sona dayama. Bu şekilde de pas temizliği yap. Balatalara ve diske yağ gelmeyecek şekilde kaliperi yağlı bırak ve söktüklerini geri topla. Fren balatasını sabitleyen yay vardır onu sökerken takma şekline dikkat et yanlış takma Pistonu geri ittiremezsen tornavida ile kanırta kanırta sokucan yerine.
    ilk cevap için sipeyşıl tenks goes to Mengü,

    Özellikle kontrol ettim, balatanın tamamı diske basıyor,
    fren kaliperinde pas göremedim ama piston etrafındaki tozluğu usta ayırdı, içine yağ doldurdu. Daha sonra freni pompalayarak pistonu dışarı çıkardı, levye ile kanırtmak suretiyle geri yerine soktu. bahsettiğin yaylar düzgün bir şekilde yerine takıldı.

    50 km kadar denedim, sonuç önceki durumu ile aynı. Herhangi bir değişme olmadı.

    Isınmanın sebebi ne acaba? Usta normaldir dedi. Arabalarda da bu kadar sınır dedi. Ama bana pek mantıklı gelmedi. Isınır eyvallah ama soğuması lazım. Diyorum ya ben hiç frene basmadan kullandığım halde bile diske el değmiyor.

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    90km hızdan motor freni ve sadece arka frenle durdun diyelim. Ön diskin kesinlikle elle rahatça tutulabilir soğuklukta olması lazım. Motor sehpadayken önü amortisörden tutup kaldır sonra tekeri çevir. Yarım tur bile dönmeden teker duruyosa kaliper diski bırakmıyodur bu durumda ısınır normal olarak. Motorun hızını, çekişini düşürür yakıtı da artırır.

  5. #5
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    90km hızdan motor freni ve sadece arka frenle durdun diyelim. Ön diskin kesinlikle elle rahatça tutulabilir soğuklukta olması lazım. Motor sehpadayken önü amortisörden tutup kaldır sonra tekeri çevir. Yarım tur bile dönmeden teker duruyosa kaliper diski bırakmıyodur bu durumda ısınır normal olarak. Motorun hızını, çekişini düşürür yakıtı da artırır.
    Tamam abi sıkıntı böyle, çözüm ne

    Ön frene dokunmadan okula gidiyorum, 1 km bile yok, ön diske el değmiyor, dokununca parkamlar su topluyor.

    Sıkıntı diski bırakmıyor diyelim, çözüm ne ola ki ?

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Balataları kaliperin araya tornavida sokuşturup ayır. Ön freni sıkmadan 500 metre kadar git, diski sıkmaya başlarsa fren merkezin elciğin orası bozuktur heralde. Bu konuda ama fren hortumunda hava olmadığından emin olman lazım. Fren az tutuyo yazmışsın bunu frende hava varsa yapar.

  7. #7

    Üyelik
    24 Mart 2015
    frene basmadan disk ısınıyorsa temas var demektir. fren kaliperinin amörtisördeki bağlantı kolları yamulmustur,disk yamulmuştur,sistemde hava olabilir, ön teker bilyaları bozulmuştur belki teker sabit durmuyodur bakılması lazım yani. komple bütün sistemin kontrol edilmesi lazım.

  8. #8
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Amortisörle alakası yok benim ön çatallarda biraz gevşeklik var freni sıkınca yukardan bakarsanız teker sağa doğru kayıyor. Ama ne frende sorun var ne de motorda sağa sola çekme var.

  9. #9
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı pcmnyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    frene basmadan disk ısınıyorsa temas var demektir. fren kaliperinin amörtisördeki bağlantı kolları yamulmustur,disk yamulmuştur,sistemde hava olabilir, ön teker bilyaları bozulmuştur belki teker sabit durmuyodur bakılması lazım yani. komple bütün sistemin kontrol edilmesi lazım.
    Kaliperin motora bağlandığı yerde dezenformasyon yok, usta ile kontrol ettik, kaliper takılı değilken tekeri çevirdi ve eliyle kaliperin olması gerektiği yerde balatayı diske değdirdi, elinde ileri geri oynama yoktu. Yani disk yamulması veya kaliperin bağlantı noktalarının yamulmasını eleyebiliriz sanıyorum.

    Hadi temas var ve ısınıyor, peki fren gücü neden çok düşük ? Yüksek ısınmadan dolayı mı ? yoksa Mengü abinin de dediği gibi içeride hava var, bu yüzden güç aktarımında aksaklık mı söz konusu?

    Bu havayı nasıl dışarı atarım?

    Yukarıdan fren merkezine yağ dökerken, aşağıdan hidroliği yavaş yavaş boşaltmak ile hava dışarı atılır mı?

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Balatanın tam basmamasından balata sıkışması başıma geldi, kaliper orjinal olmadığından 1500-2000km'de bir balataları söküp fazlalık kısımları taşlamam gerekiyor. Ama o olay gerçekleştinde fren gücü normalin de üzerindeydi frene dokunduğum anda asfalta çakılıyodu motor. Senin fren sisteminde hava vardır muhtemelen. Fren havası freni pompalayıp aşağıdaki minik vidayı açarak bunu 10'larca kere tekrarlayıp yapılıyor. Yalnız şöyle bişey var benim fren merkezi bunu yaptıktan 2 ay sonra bozuldu bikaç kere fren boşaldı pompalayınca geri geliyodu sakat bişey ama

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Üst fren merkezi vakum yapip kaliper pistonlarını geri çeker. Sanki bunu yapmıyor ona da bir göz at derim.

  12. #12

    Üyelik
    24 Mart 2015
    direksiyonu çevirince hortumdaki gerilme ezilmede sebep olabilir. hortumu kontrol ettinmi peki.

  13. #13
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı pcmnyk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    direksiyonu çevirince hortumdaki gerilme ezilmede sebep olabilir. hortumu kontrol ettinmi peki.
    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üst fren merkezi vakum yapip kaliper pistonlarını geri çeker. Sanki bunu yapmıyor ona da bir göz at derim.
    Yarın akşam ilk iş olarak fren hortumunu kontrol edeceğim, fren hidroliğini yenileyerek hava varsa tahliye etmeye çalışacağım. Yardımlarınız için teşekkr ederim.

    Tinerci'nin dediği gibi üst fren merkezi vakumlayarak balataları geri çekmeli ise benim merkez bunu yapmıyor gibi duruyor, usta levye ile pistonu kanırtırken üst fren merkezindeki cam çatlamıştı, hatta şu an el ile basınca yağ boşalıyor diyebiliriz. Bu çatlak vakumlama yapmasına engel oluyor gibi, o camı da en kısa sürede değiştireceğim. Sonucu buradan yazarım.

    Tekrardan teşekkür ederim.
    tinerci ve mehmetenis bunu beğendiler.

  14. #14
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Vallahi dostum ayni sikinti bende de vardi. Teker bostayken yarin tur donmuyor frene basinca pompaliyor gibi oluyordu bas cek yapiyordu kendikendine hatta bi abimiz motoru surdugunde bune ya benim motorda abs yok suna bak sunda bile abs gibi fren var demisti gulmustuk. Cok isinyor filandi ama disk yamukmus ondan olabilir seninde.
    mehmetenis bunu beğendi.

  15. #15
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Üst merkez tamir takımı ve deformasyon var ise hidrolik kabının içindeki vakum lastiğini direk yenile gitsin. 5 lira civarı tutar. Camı da bulamazsan tapa çaktır bir daha cam ile de uğraşmazsın.

  16. #16
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üst merkez tamir takımı ve deformasyon var ise hidrolik kabının içindeki vakum lastiğini direk yenile gitsin. 5 lira civarı tutar. Camı da bulamazsan tapa çaktır bir daha cam ile de uğraşmazsın.
    Bana cam bulamazsın tapa var dediler. Üstteki lastik ise gayet sağlam ancak bulursam onun da yenisini alacağım.
    Tekrardan teşekkür ederim,

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------

    Camı kırıp yerine tapa taktım, fren hidroliğini yenisi ile değiştirdim. Fren manetindeki tepki bile değişti.

    Usta kalipere yağ sürmüştü, o yağ balatalara bulaşmış, yağı temizledikten sonra gaz yağı ile balataları ve diski yıkadım.

    Mengü Abi'nin dediği gibi balatalar diske tam oturmuyor, yarısını sıyırmış, en kısa sürede orjinali ile değiştireceğim.

    Gaz yağı yüzünden şu an biraz kayganlaştı disk, yarın kurur, işe gidip gelirken yolda test etmiş olurum.

  17. #17
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Ey iman edenler,

    Bu sıkıntı an itibari tekrar hortladı.

    Fren çok ama çok ısınıyor. Ön teker havada iken teker neredeyse dönmeyecek kadar fren tutuyor. Buna bağlı olarak fren gücünde düşüş var.

    Fren meselesi önemli, o yüzden çözüm bulmam lazım.

    2 farklı ustaya götürdüm. Kaliperi yağlayıp yeni balata takıyorlar. Bu çözüm olmadı.

    Yok mu ANKARA'da bir usta tavsiye edecek ?

  18. #18
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ey iman edenler,

    Bu sıkıntı an itibari tekrar hortladı.

    Fren çok ama çok ısınıyor. Ön teker havada iken teker neredeyse dönmeyecek kadar fren tutuyor. Buna bağlı olarak fren gücünde düşüş var.

    Fren meselesi önemli, o yüzden çözüm bulmam lazım.

    2 farklı ustaya götürdüm. Kaliperi yağlayıp yeni balata takıyorlar. Bu çözüm olmadı.

    Yok mu ANKARA'da bir usta tavsiye edecek ?
    disk, alt merkez, balatalar değişecek gibi[COLOR="Silver"]

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Önceki sorun nasıl çözülmüştü?

  20. #20

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı Zuzuuw adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ey iman edenler,

    Bu sıkıntı an itibari tekrar hortladı.

    Fren çok ama çok ısınıyor. Ön teker havada iken teker neredeyse dönmeyecek kadar fren tutuyor. Buna bağlı olarak fren gücünde düşüş var.

    Fren meselesi önemli, o yüzden çözüm bulmam lazım.

    2 farklı ustaya götürdüm. Kaliperi yağlayıp yeni balata takıyorlar. Bu çözüm olmadı.

    Yok mu ANKARA'da bir usta tavsiye edecek ?
    kanka kaliper geri çekmiyor olabilir bir kere çamurdan başıma gelmişti
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)