Arkadaşlar şimdi düşük devir yüksek vites kullanınca az yakıyoruz peki ama vites arttıkça çevirmek için daha fazla güç dolayısıyla da daha fazla yakıt gerekmiyor mu? Yanlış mı anlıyorum ben bu tekniği
.
Arkadaşlar şimdi düşük devir yüksek vites kullanınca az yakıyoruz peki ama vites arttıkça çevirmek için daha fazla güç dolayısıyla da daha fazla yakıt gerekmiyor mu? Yanlış mı anlıyorum ben bu tekniği
.
Rüzgar ve yol
Bu kullanım her zaman ekonomiye dönük olmaz,bazen düşük devir az yakıt demek değildir,motorun zorlandığı yollarda gereken kuvveti karşılaması için yakıtı fazla kullanır
Şöyle düşünürsek motor düşük devirde su gibi akan bir yolda gidiyorsan bu ekonomi olabilir fakat ayni durum bir yokuş çıkarken söz konusu ise bu mümkün olmaz
Bunu kavrayabilmek için anlık yakıt sarfiyatını gösteren bir araç kullanmalısın
Motor ivmelendiği sürece ekonomi sağlanamaz,sadece azaltılabilir
Bi inceleme vardı. Pistte yüksek devirle daha az yaktıklarını söylediler sonuç olarak. Yüksek devirde az gazla motorun daha çok yol aldığı vs..
Benim 100 cc motor dusuk devirdede 9bin devirde tip gaz ilede ayni yakiyor
Kalkışı düşün, motor daha devirlenemeden ikinci hatta üçüncü vitese attın pat pat pat etmeye başladı işte o an daha fazla yakıyor çünkü motorun hareket edebilmesi ve durmaması için sen gaz koluna asılıyorsun, gaz koluna ne kadar asılırsan o kadar yakar alet, kendine bi sınır belirle gaz kolunu çevirirken aynısını devir içinde yap mesela benim motorum 15 bin devir çeviriyor, 7 binden sonra daha fazla yakıyor bu yüzden 4-5 bin civarı vites attırdığımda daha ekonomik gidiyorum ama yokuş çıkarken yeteri kadar hızımı almamışsam bu defa devir düşüyor ben tekrar o devri alsın diye gaz koluna asıldıkça anlık yakıt tüketimi daha da artıyor o yüzden yokuş ortasında bazı zamanlar 4' ten 3' e indiğimde yakıt tüketimim daha da azalıyor.
Çok karışık olmadı umarım.
Düşük devirlerde motor içi sürtünme ve ısı kayıplarının az olmasının yanısıra, motordaki yanma verimi daha yüksektir. Düşük devirde benzin yanmak için daha çok zamana sahiptir bu nedenle egzozdan atılan çiğ benzin miktarı azalır. Sonuçta 60km hızda 5. viteste gitmek 3. viteste gitmekden en az yüzde 20 daha ekonomiktir. Şehiriçinde motoru olabildiğince yüksek viteste sürmek her zaman yakıt tasarrufu sağlar.
yakıt tüketimi tamamen gaz kolunu nekadar çevirdiğin ile alakalı, devir göstergesi olan bi motorda 'motor devri-yakıt verimliliği' meselesini daha iyi anlarsın.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)