Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yakıt tüketimi karmaşası

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    beyefendi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    CB125e
    Arkadaşlar şimdi düşük devir yüksek vites kullanınca az yakıyoruz peki ama vites arttıkça çevirmek için daha fazla güç dolayısıyla da daha fazla yakıt gerekmiyor mu? Yanlış mı anlıyorum ben bu tekniği
    .
    Rüzgar ve yol


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    oyunageldim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2012
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda Wave 110i
    Bu kullanım her zaman ekonomiye dönük olmaz,bazen düşük devir az yakıt demek değildir,motorun zorlandığı yollarda gereken kuvveti karşılaması için yakıtı fazla kullanır

    Şöyle düşünürsek motor düşük devirde su gibi akan bir yolda gidiyorsan bu ekonomi olabilir fakat ayni durum bir yokuş çıkarken söz konusu ise bu mümkün olmaz

    Bunu kavrayabilmek için anlık yakıt sarfiyatını gösteren bir araç kullanmalısın

    Motor ivmelendiği sürece ekonomi sağlanamaz,sadece azaltılabilir
    ogzcngdk bunu beğendi.

  3. #3
    tozluklu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2013
    Şehir
    keşan
    Motosikleti
    Bajaj pulsar ns 200
    Bi inceleme vardı. Pistte yüksek devirle daha az yaktıklarını söylediler sonuç olarak. Yüksek devirde az gazla motorun daha çok yol aldığı vs..

  4. #4

    Üyelik
    10 Kasım 2014
    Şehir
    uşak
    Motosikleti
    kuba cg-100
    Benim 100 cc motor dusuk devirdede 9bin devirde tip gaz ilede ayni yakiyor

  5. #5
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Kalkışı düşün, motor daha devirlenemeden ikinci hatta üçüncü vitese attın pat pat pat etmeye başladı işte o an daha fazla yakıyor çünkü motorun hareket edebilmesi ve durmaması için sen gaz koluna asılıyorsun, gaz koluna ne kadar asılırsan o kadar yakar alet, kendine bi sınır belirle gaz kolunu çevirirken aynısını devir içinde yap mesela benim motorum 15 bin devir çeviriyor, 7 binden sonra daha fazla yakıyor bu yüzden 4-5 bin civarı vites attırdığımda daha ekonomik gidiyorum ama yokuş çıkarken yeteri kadar hızımı almamışsam bu defa devir düşüyor ben tekrar o devri alsın diye gaz koluna asıldıkça anlık yakıt tüketimi daha da artıyor o yüzden yokuş ortasında bazı zamanlar 4' ten 3' e indiğimde yakıt tüketimim daha da azalıyor.

    Çok karışık olmadı umarım.
    ogzcngdk bunu beğendi.

  6. #6
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Düşük devirlerde motor içi sürtünme ve ısı kayıplarının az olmasının yanısıra, motordaki yanma verimi daha yüksektir. Düşük devirde benzin yanmak için daha çok zamana sahiptir bu nedenle egzozdan atılan çiğ benzin miktarı azalır. Sonuçta 60km hızda 5. viteste gitmek 3. viteste gitmekden en az yüzde 20 daha ekonomiktir. Şehiriçinde motoru olabildiğince yüksek viteste sürmek her zaman yakıt tasarrufu sağlar.

  7. #7
    beyefendi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    CB125e
    teşekkürler cevaplar için

  8. #8
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    yakıt tüketimi tamamen gaz kolunu nekadar çevirdiğin ile alakalı, devir göstergesi olan bi motorda 'motor devri-yakıt verimliliği' meselesini daha iyi anlarsın.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)