Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Scooter'da frene basarken avucunun içinde gazında hareket ederek devreye girmesi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya Sinan aslına bakarsan herkes bir şey söylüyor, ben doğrusu ya da yanlışı olduğunu düşünmüyorum, sonuçta bir amaç var, gaz kapatılacak - fren yapılacak.İkimiz de aynı şeyi başarıyorsak uygulama şekli seni ve beni bağlar. Şimdi yıllardır burada insanlar birbirlerini yiyiyorlar, debriyaj çekilir fren yapılır, ya da direk fren yapılır, debriyaj durunca çekilir, işte manet 4 parmakla çekilir, 2 parmakla olmaz, parmaklar fren manetinin üzerinde durursa bu bir korku göstergesidir, panik durumda düşersiniz vesaire vesaire. Benim 2 parmak ile çekiyor olmam benim alışkanlığım, bir motosiklete ilk defa bineceksem önce fren ayarına bakarım, 2 parmak ile kapanacak seviyeye getiririm.. Bu bir tarz meselesi, ben gazı avucumun içi ile veririm, serçe parmağım ve onun yanındaki yüzük parmağı gaz kolunu sarar. Bunun bana faydası da gazı kapattığımda işaret ve orta parmağımın ileriye gidiyor olması, ve maneti çektiğimde artık gazı istesem de istemesemde maneti birakmadan çeviremiyor olmamdan ileri gelmiştir. Şimdi biz aklı başında insanlarız, daha fazla birbirimizi yemenin anlamı yok.

    2 parmak ile debriyajı salma konusu da R6 için konuşacak olursak debriyajım çok yumusak ve 4 parmakla yarım debriyaj durumlarını eldiven ile yapmak can sıkıcı olabiliyor, o yüzden geriye kalan 2 taneyi yormuyorum

    Benim olayın 4.45 dakika.

    https://www.youtube.com/watch?v=tPTNTZk9JfQ

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------



    Bu arada özür dilerim biraz kardeşim felan ayıp etmişim ben galiba Gaz açmak gaz kolunu kendinize doğru çevirmek, kapatmak ise ileri doğru gitmesine izin vermek, ya da ileri doğru kontrollü bir şekilde serbest bırakmak anlamına gelmektedir, yani aslında gazı bırakırsan kendi kendine kapanır [COLOR="Silver"]
    Rica ederim. Ahh tamam gaz kapatmak deyince bende başka bir olay var sandım biraz aptallaşmış durumdayım; kabul.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:42 ----------

    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yine bir Alman ekolu Japon ekolune karsi... Ben Japon ekolunden geliyorum ama motorum alman biz 4 parmak ogrendik bize manet uzerinde parmak tutulmamasi ogretildi ara sira deniyorum cok zorlaniyorum 2 parmak.. Bize ogretilen gazi kapatip 4 parmak ile dozlayarak fren yapmak.. bkze dogrusu bu diye ogretildi 2 parmak yapana saygim var demekki durabiliyor.

    Gelelim arkadasa, iyi olmus kardes keske bi yerini kiraydinda vaz geceydin motordan, egitim yok ehliyet ekipman yok ozguven tavan yola atlayip trafige cikiyorsun.. ne diyim bilmiyorum abin olarak ya bu kafayi degistir yada bu kafa bedende kalsin bisiklete bin...
    Ehliyetim olmadığını, ekipmanımın hiç olmadığını nereden biliyorsunuz, hatta bunu eğitim sırasında yaşamadığımı nereden biliyorsunuz....
    Ah bence kafa değiştir diye öğüt vermeden önce bilip konuşunuz ;)

    Gerçekten tavsiye istedim ben burada, akıl satmanızı değil, "keşke bi yerini kıraydın" diye söze başladığınız abilik yorumlarınız sizde kalsın!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:45 ----------

    Alıntı toomuchcc adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben de bir scooter kullanıcısıyım ve benim yaptığım; tepe inişi (downhill) bisiklet disiplininde kullanılan tekniği uygulamak. Bu disiplinde sürücüler 4 parmakla gidonu tutar, işaret parmakları da sürekli fren kolları üzerinde durur. Bütün sürücüler her koşulda ve her zaman bu şekilde sürerler (böyle sürmek zorundadırlar zaten). Bu sayede hem frenleme gerektiren unsurlara karşı hızlıca tepki verebilirler, hem de aynı anda sahip olabilecekleri maksimum gidon hakimiyetine sahip olurlar. Scooterınızın fren donanımı tek parmakla kullanıma izin vermiyorsa (fren gücü yetersiz olabilir (kampana fren gibi), fren kolu sert hareket ediyor olabilir vs); o zaman ya fren donanımınızı güçlendirirsiniz, ya da ekstra parmak eklersiniz bu kullanım stiline.

    Fren yaparken gaz açma durumu acemilikten ötürü olmuş olabilir. Frenleme gerektiren bir durumda; sağ bileğinizi öne doğru kıvırıp gazı kesiyorsunuz, ve aynı anda da fren kolu üzerinde duran işaret parmağınızı kapatmaya başlıyorsunuz. Alıştıktan sonra oldukça kolay bunu yapması. Gaz kolu fazla dönen veya fren kolu aşırı yumuşak olan motorlarda sıkıntı olabilir elbette.

    Dozajlamayı bilmiyorsanız hangi tekniği kullanarak sürüş yaptığınızın bir önemi yok. İster fren kolunda sürekli parmak tutun, ister frenleme gerekince 4 parmakla fren yapın vs; dozajlama konusu farklı. Ayrı bir pratik yapmak lazım onun için. Ama ne kadar pratik yaparsanız yapın, zor şartlarda yine de tekerleri kilitleyebilirsiniz. Orda da ABS konusu devreye giriyor işte.. :]

    Çok teşekkür ederim
    Benimkinde ABS yok ne yazık ki.. Bahsettiğiniz tekniği bugün itibaren pratiğini yapacağım. Gaz kolu dediğiniz gibi çok yumuşak hemen dönüyor :/

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:48 ----------

    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum acemiliğini neden trafikte atlatmaya çalışıyorsun ki ? Boş bir alanda gaz çalış, fren çalış, acil fren çalış, motorun huyunu suyunu öğren. Tamam artık elim ayağıma dolaşmıyor dediğinde trafiğe çık bu en kötü ihtimal. İyisi de gidip eğitim almak olacak. Ne kendini ne de başkasının canını tehlikeye atma gibi bir lüksümüz olmadığını düşünüyorum.
    Trafikte değildim. sakın bir ara sokakta pratik yapıyordum ;)
    MimTolga bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Ktm Duke
    Eldiven edin.
    ceydamer bunu beğendi.

  3. #23
    GB79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Acemilik döneminde böyle bir şey olması çok normal. Motoru aldığım ilk ay, ben de aynı sorundan dolayı düşmüş, birkaç kez de düşme tehlikesi yaşamıştım. Alıştıktan sonra böyle bir sorun bir daha olmadı, bol bol pratik yapmalısınız. Mümkünse boş yollarda bolca fren-gaz çalışması yaparak alışmaya çalışın. Bir ay sonra sürüşünüzün değiştiğini göreceksiniz.
    ceydamer bunu beğendi.

  4. #24

    Üyelik
    22 Haziran 2014
    Motosikleti
    Bajaj boxer (Cafe racer) sym jet 14 200i
    1.cisi gaz koluna çok hafif bas gazı hafif dozajla anladığım kadarıyla elin takılı kalıyor
    2.cisi boş bir yerde 2 parmakla veya 4 parmakla fren dene(ben 2 parmakşa kullanıyotum) hangisi kolayına ve güvenli durabiliyorsan ona çalış

    Unutmadab ben de daha yeni sürücüyüm 350km kadar
    ceydamer bunu beğendi.

  5. #25
    Erkut C. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul Göztepe
    Motosikleti
    HD 200 SH 150 MIO100
    Bence her şeyden önce bol bol okumak lazım;
    http://motoransiklopedisi.blogspot.com.tr/2005/04/motosiklet-teorisi-1-durus_28.html

    en önemlisi yaz kış her zaman kask ve eldiven takmak.
    ceydamer bunu beğendi.

  6. #26
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    Şu iki parmak dört parmak konusuna ben de katkı yapmak isterim.

    Ben dört parmakla fren yapmayı daha uygun görüyordum ve uyguluyordum. Ancak daha sonra motosikletin orijinal manetlerini değiştirip ayarlı spor manet takınca, dört parmakla yapabildiğim her şeyi yeni manette iki parmakla da yapabildiğimi gördüm.

    Sonrasında yerine göre iki parmak, yerine göre de dört parmak kullanmaya devam ettim. İki parmağın avantajı, gazın sürekli kontrol altında kalıyor olması bana göre.

    Son olarak, her koşulda full face kask, deri mont, deri eldiven (bileklikli), motosiklet botu ve motosiklet pantolonu kullanılmasını tavsiye ediyorum.

    Konu sahibi arkadaşın;
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Bayım bir acemi ile konuşuyorsunuz.
    hitabına da bayıldım

    1910'da New York'ta gazete satan çocukları gösteren filmler geldi aklıma.

    Başlık biraz karışık geldi. Anlatım bozukluğu ve yazım yanlışı ikilisi kafa karıştırmıyor değil. :(
    Yeni değil bu yalnızlık . . .

  7. #27
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk düşüşümü yaşama sebebimdir. Daha motoru ilk kez sıftah ederken ve acemiliğimi yenmek için pratik yaparken, önümdeki araba zink diye durunca :(-ki neyse ki araya mesafe koymuştum) bende frenlere asıldım, lâkin aniden fren yaptığım esnada gazda avucumun içinde oynadı, durmaya hazırlandığım sırada gaz, motoru öne doğru, direksiyon hakimiyetimi kaybetmiş olduğum bir şekilde fırlatınca bende kendimi yüzü koyun yerde buldum.

    Ceza kesilmiş gibi sağ avucumun yere düşmeden dolayı balon kadar şişmesi dışında, neyse ki bişi olmadı sorun yok ama frene aniden asıldığımda avucumun içerisinde gazın oynamasından korkuyorum ve bunu istem dışı yapıyorum, nasıl engelleyebileceğim konusunda fikrim yok, frene bastığımda avucumda aşağı doğru çekiliyor

    Yorumlarınız?
    Öncelikle geçmiş olsun. Ben bütün yazılanlardan farklı bir konuya değinmek istiyorum. Scooter'da ön fren daha dik çatal açısı olduğundan, diğer motosikletlere oranla biraz daha tehlikelidir. Çünkü biraz sert frenlerseniz sizi ileri doğru atabilecek bir kuvvetle karşılaşırsınız. Bu sebeple başlangıçta sol manetle arka fren yapmanız daha sağlıklıdır. Tabii ki gaz kolunu kesip frenleme yapacaksınız.

    Elbette ön fren yapmayın, ille de arka freni kullanın diye bir kaide yok. Ön fren yaparken "dozajlayarak" fren yapmak gerekmekte. Nedir bu dozajlama ? Şöyle ki, ön frene çok yüklenirseniz ön amortisörlere büyük bir yük gelecek ve kendinizi ileriye doğru yatacak duruma getirecek bir kuvvete maruz bulacaksınız. Dolayısıyla arka tekerleğin itiş gücü ile ön tekerlekteki fren yükü zıt yönde hareket ederek gidonun sağa veya sola dönerek ön tekerleğin kilitlenip, motosikletin sizi üzerinizden atmasına neden olur. Buna engel olmak için hız ve takip mesafesini iyi ayarladığınız takdirde önce motosikleti yavaşlatacak kadar yumuşakça maneti sıkıp, adım adım biraz daha kuvvetinizi artırarak sıkacaksınız ki amortisörler tam kapanmadan, ön kısma yük çok binmeden konforlu bir şekilde durabilelim.

    Çok ani bir durumda, acemi olduğunuzu da hesaba katarsak kendinizi kombine frenlemeye alıştırmanız gerekebilir ki en sağlıklı frenleme yöntemlerinden biridir. Bu durumda fren yükünü 2 amortisöre dağıtırsınız. Teoride anlatımı kolaydır, ancak uygulaması özellikle panik anlarında zor olabilir. Bunu da aşabilmeniz için bol bol pratik yapmalısınız. Şöyle ki biraz süratiniz fazla diyelim, güvenli bir şekilde çabucak durmak istediniz. Bunun için önce gazı bırakıp arka frene biraz yükleniyorsunuz ve sonra arka frenin dozajını değiştirmeden ön freni de dikkatli ve biraz ağırdan alarak sıkıyorsunuz. Durmaya yakınken ön veya arka frendeki kuvvetinizi biraz daha artırarak ama asla ikisinden birini bırakmadan frenlemeyi tamamlıyorsunuz.

    Sizin durumunuza gelecek olursak; ilk etapta gaz kolu ve ön fren sağ tarafta olduğundan sürüşe alışana kadar bu durumu yaşamanız normal. O sebeple kombine frenlemeyi biraz geliştirirseniz, zamanla da ön fren kullanımında kabiliyetinizi ilerletebilirsiniz. Evet freni 2 parmak (işaret ve orta parmak) ile kullanmak daha doğrudur ancak ilk başlarda zorlayıcı olabilir. Neden daha doğru olduğu ise şöyle açıklanabilir, acil bir reflekste en hızlı hareket edecek parmaklarınız bu ikisidir. Ancak siz kendinizi rahat hissedene kadar 2 parmağınızı kullanmanız doğru olmayabilir. Benim fikrime gelecek olursak bu şekilde frenlemeyi alışkanlık edinmenizi tavsiye ederim, ancak bu dediğim "kesin doğrudur" diye bir şey size söyleyemem.

    İlk etapta kendinizi biraz arka frenle birlikte ön freni kullanmaya alıştırmanız daha güvenli bir frenleme sağlayacaktır size. Hem de ön frene yüklenirken elinizin altında gazı açmanız daha zor olacaktır. Açsanız bile arka freni de sıktığınızdan motosiklet direkt olarak gaz almayacaktır.

    Tekrar geçmiş olsun, umarım bir daha yaşamazsınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------

    Dip Not: Ayrıca frenleme yaptığınızda, gazı bıraktığınız haliyle bileğinizi de bükmeden sabit konumda durmasına özen gösterin.
    ceydamer bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  8. #28

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk düşüşümü yaşama sebebimdir. Daha motoru ilk kez sıftah ederken ve acemiliğimi yenmek için pratik yaparken, önümdeki araba zink diye durunca :(-ki neyse ki araya mesafe koymuştum) bende frenlere asıldım, lâkin aniden fren yaptığım esnada gazda avucumun içinde oynadı, durmaya hazırlandığım sırada gaz, motoru öne doğru, direksiyon hakimiyetimi kaybetmiş olduğum bir şekilde fırlatınca bende kendimi yüzü koyun yerde buldum.

    Ceza kesilmiş gibi sağ avucumun yere düşmeden dolayı balon kadar şişmesi dışında, neyse ki bişi olmadı sorun yok ama frene aniden asıldığımda avucumun içerisinde gazın oynamasından korkuyorum ve bunu istem dışı yapıyorum, nasıl engelleyebileceğim konusunda fikrim yok, frene bastığımda avucumda aşağı doğru çekiliyor

    Yorumlarınız?
    Ellerini ve kollarini her ne olursa olsun gevsek birakman lazim ayrica fren yaparken o panik haliyle elcigi fazla sıkınca istemsiz olarak gazada dokundunuz. Oysa fren yaparkende ellerin gevsek olmasi gerekiyor. Bu sayede hem fren hem gaz vermemis olursunuz.

  9. #29
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle geçmiş olsun. Ben bütün yazılanlardan farklı bir konuya değinmek istiyorum. Scooter'da ön fren daha dik çatal açısı olduğundan, diğer motosikletlere oranla biraz daha tehlikelidir. Çünkü biraz sert frenlerseniz sizi ileri doğru atabilecek bir kuvvetle karşılaşırsınız. Bu sebeple başlangıçta sol manetle arka fren yapmanız daha sağlıklıdır. Tabii ki gaz kolunu kesip frenleme yapacaksınız.

    Elbette ön fren yapmayın, ille de arka freni kullanın diye bir kaide yok. Ön fren yaparken "dozajlayarak" fren yapmak gerekmekte. Nedir bu dozajlama ? Şöyle ki, ön frene çok yüklenirseniz ön amortisörlere büyük bir yük gelecek ve kendinizi ileriye doğru yatacak duruma getirecek bir kuvvete maruz bulacaksınız. Dolayısıyla arka tekerleğin itiş gücü ile ön tekerlekteki fren yükü zıt yönde hareket ederek gidonun sağa veya sola dönerek ön tekerleğin kilitlenip, motosikletin sizi üzerinizden atmasına neden olur. Buna engel olmak için hız ve takip mesafesini iyi ayarladığınız takdirde önce motosikleti yavaşlatacak kadar yumuşakça maneti sıkıp, adım adım biraz daha kuvvetinizi artırarak sıkacaksınız ki amortisörler tam kapanmadan, ön kısma yük çok binmeden konforlu bir şekilde durabilelim.

    Çok ani bir durumda, acemi olduğunuzu da hesaba katarsak kendinizi kombine frenlemeye alıştırmanız gerekebilir ki en sağlıklı frenleme yöntemlerinden biridir. Bu durumda fren yükünü 2 amortisöre dağıtırsınız. Teoride anlatımı kolaydır, ancak uygulaması özellikle panik anlarında zor olabilir. Bunu da aşabilmeniz için bol bol pratik yapmalısınız. Şöyle ki biraz süratiniz fazla diyelim, güvenli bir şekilde çabucak durmak istediniz. Bunun için önce gazı bırakıp arka frene biraz yükleniyorsunuz ve sonra arka frenin dozajını değiştirmeden ön freni de dikkatli ve biraz ağırdan alarak sıkıyorsunuz. Durmaya yakınken ön veya arka frendeki kuvvetinizi biraz daha artırarak ama asla ikisinden birini bırakmadan frenlemeyi tamamlıyorsunuz.

    Sizin durumunuza gelecek olursak; ilk etapta gaz kolu ve ön fren sağ tarafta olduğundan sürüşe alışana kadar bu durumu yaşamanız normal. O sebeple kombine frenlemeyi biraz geliştirirseniz, zamanla da ön fren kullanımında kabiliyetinizi ilerletebilirsiniz. Evet freni 2 parmak (işaret ve orta parmak) ile kullanmak daha doğrudur ancak ilk başlarda zorlayıcı olabilir. Neden daha doğru olduğu ise şöyle açıklanabilir, acil bir reflekste en hızlı hareket edecek parmaklarınız bu ikisidir. Ancak siz kendinizi rahat hissedene kadar 2 parmağınızı kullanmanız doğru olmayabilir. Benim fikrime gelecek olursak bu şekilde frenlemeyi alışkanlık edinmenizi tavsiye ederim, ancak bu dediğim "kesin doğrudur" diye bir şey size söyleyemem.

    İlk etapta kendinizi biraz arka frenle birlikte ön freni kullanmaya alıştırmanız daha güvenli bir frenleme sağlayacaktır size. Hem de ön frene yüklenirken elinizin altında gazı açmanız daha zor olacaktır. Açsanız bile arka freni de sıktığınızdan motosiklet direkt olarak gaz almayacaktır.

    Tekrar geçmiş olsun, umarım bir daha yaşamazsınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:59 ----------

    Dip Not: Ayrıca frenleme yaptığınızda, gazı bıraktığınız haliyle bileğinizi de bükmeden sabit konumda durmasına özen gösterin.

    Çok aydınlatıcı ve açıklayıcı oldu

    Gerçekten çok çok teşekkür ederim. klavyene sağlık

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:17 ----------

    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ellerini ve kollarini her ne olursa olsun gevsek birakman lazim ayrica fren yaparken o panik haliyle elcigi fazla sıkınca istemsiz olarak gazada dokundunuz. Oysa fren yaparkende ellerin gevsek olmasi gerekiyor. Bu sayede hem fren hem gaz vermemis olursunuz.
    Bilgi karmaşası yaşıyorum şu an. Abim de (ki kendisi harika bir motorcudur ama ayrı şehirde olmamız nedeniyle eğitimimi ondan alamıyorum) kollarımın kas kuvvetini yetersiz gördüğünden ve gidona sahip çıkabilmem için kollarımı alabildiğine kasmam gerektiğini söylüyor. zamanla kas kuvvetin gelişecektir ama şu an kendini tamamen kasmalısın ve sakın gevşek bırakmamalısın diyor. Siz ise aksine gevşekliği savundunuz :/ anlamadım...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:19 ----------

    Alıntı Erkut C. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence her şeyden önce bol bol okumak lazım;
    http://motoransiklopedisi.blogspot.com.tr/2005/04/motosiklet-teorisi-1-durus_28.html

    en önemlisi yaz kış her zaman kask ve eldiven takmak.
    Bende okumak için sağlıklı dökümanlar arıyordum. Linki sık kullanılanlara ekledim. işten fırsat bulunca hemencecik gömülcem teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:21 ----------

    Alıntı xismailaydin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu iki parmak dört parmak konusuna ben de katkı yapmak isterim.

    Ben dört parmakla fren yapmayı daha uygun görüyordum ve uyguluyordum. Ancak daha sonra motosikletin orijinal manetlerini değiştirip ayarlı spor manet takınca, dört parmakla yapabildiğim her şeyi yeni manette iki parmakla da yapabildiğimi gördüm.

    Sonrasında yerine göre iki parmak, yerine göre de dört parmak kullanmaya devam ettim. İki parmağın avantajı, gazın sürekli kontrol altında kalıyor olması bana göre.

    Son olarak, her koşulda full face kask, deri mont, deri eldiven (bileklikli), motosiklet botu ve motosiklet pantolonu kullanılmasını tavsiye ediyorum.

    Konu sahibi arkadaşın; hitabına da bayıldım

    1910'da New York'ta gazete satan çocukları gösteren filmler geldi aklıma.

    Başlık biraz karışık geldi. Anlatım bozukluğu ve yazım yanlışı ikilisi kafa karıştırmıyor değil. :(
    Bugün biraz daha dikkat kesileyim o halde hangisi kolayıma gelirse onu deneyeceğim.

    Yoğun çalıştığın bir an, mola verdiğinde bırakın anlatım bozukluğunu, en saçma kelimeleri kullanabiliyorsunuz. Şu an harap olmuş beyin fonksiyonlarımı göz önünde bulundurunca, nasıl "agu agu" diye konuşmadığıma şaşırmış durumdayım :(
    xismailaydin bunu beğendi.

  10. #30
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Tam aksine, gidon bir bayanın bileğini tutar gibi tutun derler, bayan olarak bu hassasiyeti az çok kestirebilirsiniz, motorun dengesini biz insanlar bozar, motor kendi dengesini kolayca kurar ama biz egolarımızla istem dışı, acemilikle müdehalelerde bulunur ve stabiliteyi bozarız...Bir çok yarışta üzerinden sürücüyü atıp tekrar ayağa kalkıp yola devam eden motorlar görebilirsiniz hatta sürücüyü atıp virajda başka motoru geçen motorların videoları vardır...

    Birçok motorcu uzun yolda yorulur, kolları ağrır, ama profesyonel motorcular yolculukta dinlenir.. kollarımız gevşek ve kırık olmak zorundadır. eger kendimizi kasar ve kırık pozisyonda olmazsak yoldaki tüm aksaklık ve titreşimler olduğu gibi kola ve vucüda yayılır..
    xismailaydin bunu beğendi.

  11. #31
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam aksine, gidon bir bayanın bileğini tutar gibi tutun derler, bayan olarak bu hassasiyeti az çok kestirebilirsiniz, motorun dengesini biz insanlar bozar, motor kendi dengesini kolayca kurar ama biz egolarımızla istem dışı, acemilikle müdehalelerde bulunur ve stabiliteyi bozarız...Bir çok yarışta üzerinden sürücüyü atıp tekrar ayağa kalkıp yola devam eden motorlar görebilirsiniz hatta sürücüyü atıp virajda başka motoru geçen motorların videoları vardır...

    Birçok motorcu uzun yolda yorulur, kolları ağrır, ama profesyonel motorcular yolculukta dinlenir.. kollarımız gevşek ve kırık olmak zorundadır. eger kendimizi kasar ve kırık pozisyonda olmazsak yoldaki tüm aksaklık ve titreşimler olduğu gibi kola ve vucüda yayılır..
    Eh desenize o halde ben zaten tutuşumu doğru yapıyormuşum Gerçi abimin kol kasımı kuvvetlendirmek ve gidon kontrolden çıkınca sabit tutabilmeyi başarmak için bu tavsiyeyi verdiği fikrindeyim. ilk etaplarda sık demişti çünkü. Kendisi de izlemlediğim kadarıyla sıkmıyor.

  12. #32
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Gidon kontrolden kolay kolay cikmaz, nasil cikar? on fren kapilarak panikle sıkılmıssa, gidon gereginden fazla sıkı tutuluyorsa, yolda derin izler olup on tekerin yolu okumasi icin gidon serbest birakilmayip aksine abaniliyorsa vb.. bunlarin cogu kulalnicinin gidonu rahat birakmamasindan olur, birde tank tokatlama vardir ki forumda oldukca uzun yazildi cizildi goz atmanda fayda var. Velhasil motorun kilo ve kas gucuyle pek bir iliskisi yoktur, 60 kg olup 1200 GS kullanan harleye binen cok bayan vardir.
    ceydamer bunu beğendi.

  13. #33

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eh desenize o halde ben zaten tutuşumu doğru yapıyormuşum Gerçi abimin kol kasımı kuvvetlendirmek ve gidon kontrolden çıkınca sabit tutabilmeyi başarmak için bu tavsiyeyi verdiği fikrindeyim. ilk etaplarda sık demişti çünkü. Kendisi de izlemlediğim kadarıyla sıkmıyor.
    Güvenli sürüş eğitiminde şu öğütlenir; fren yapıp duracakken özellikle de acil frende kollarınızı kasıp vücudunuzu dikleştirin. Sebebi de durma anında gidonun sağa sola sapmasını engelleyip bir yana motoru yatırmayı engellemektir. Abiniz sürekli kollarınız kasılı gidin demek istememiştir bence. Fren yaparken kas kollarını demek istemiş olmalı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------

    Bir de arkadaşımız da bahsetmiş arka fireni yani sol elinizdekii freni daha sık kullanın zira ön freni yani sağ elinizin altındakini kapar gibi aniden sıkarsanız kendinizi yerde bulabilirsiniz. Bu acemilik evresinde ne olur biran önce dizlik ve eldiven edinin. Düştüğünüzde yere ilk temas eden uzuvlar bunlar. Aslında çizme de çok önemli ama en azından ilk önce eldiven ve dizlik zaruri ;)
    ceydamer bunu beğendi.

  14. #34
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    2 parmak, 3 parmak veya 4 parmak, hangisi ile kendini daha güvende hissediyorsan o şekilde kullan derim.

  15. #35
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    paragraf paragraf yazılmış biride demiyorki kardeşim eğitime git orda alış orda öğrenirsin felan..

  16. #36

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı YouSuffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    paragraf paragraf yazılmış biride demiyorki kardeşim eğitime git orda alış orda öğrenirsin felan..
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post3641349

    Tavsiye edildi hocam merak etme ;)

  17. #37
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    .

  18. #38
    Camo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2013
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    CBR 650 F
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter'da gaz kolu yok mu kardeşim?



    Bisiklette de 2 parmak kullanıyorum ben, alışınca gaz kolu varmış yokmuş pek önemli olmuyor.

    Eğer R6 Kullanıyorsan ve Spor Manet taktırdıysan zaten Kullanmaman Anormal olur,
    Bak Aşağıdaki Resme Adam 2 Parmağı Kullanıyor neden?Yarışta Çünkü Spor Manet var Eğer Spor Manet yok ve 2 parmağınla kullanırsan Düştüğünde Diğer Minik 2 parmağının Kompa olasılığı var bunu biliyormuydun? Eğer Parmaklarınızı seviyorsanız Spor Manette yoksa 4 parmak devam,



  19. #39
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı MimTolga adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güvenli sürüş eğitiminde şu öğütlenir; fren yapıp duracakken özellikle de acil frende kollarınızı kasıp vücudunuzu dikleştirin. Sebebi de durma anında gidonun sağa sola sapmasını engelleyip bir yana motoru yatırmayı engellemektir. Abiniz sürekli kollarınız kasılı gidin demek istememiştir bence. Fren yaparken kas kollarını demek istemiş olmalı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:28 ----------



    Bir de arkadaşımız da bahsetmiş arka fireni yani sol elinizdekii freni daha sık kullanın zira ön freni yani sağ elinizin altındakini kapar gibi aniden sıkarsanız kendinizi yerde bulabilirsiniz. Bu acemilik evresinde ne olur biran önce dizlik ve eldiven edinin. Düştüğünüzde yere ilk temas eden uzuvlar bunlar. Aslında çizme de çok önemli ama en azından ilk önce eldiven ve dizlik zaruri ;)
    Dün baya bir pratik yapınca, kolları kasmanında, kolları gevşek bırakmanında yerine göre gerekliliğini farkettim. Dediğin gibi frene basarken ya da oldukça dar bir alanda motoru u döndürmeye çalışırken kolları kasarak, fakat normal kullanımda kız gibi (tam tarzım) tutarak

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:42 ----------

    Alıntı YouSuffer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    paragraf paragraf yazılmış biride demiyorki kardeşim eğitime git orda alış orda öğrenirsin felan..
    Bunun ne yazık ki maddi can alıcı yönleri var, açığa çıkıyorum. Canından önemli mi diye sormayınız elbette değil. Ama tüm zarüri giderlerimi kenara sıyırdıktan sonra elde kalana bakınca ne yazık ki yoku harcayamıyorsunuz. Memlekete gittiğim zaman abimden bire bir profosyonel eğitim alabileceğim, kendisi bir çok defa prof. bazda eğitim vermiştir. ama eğitimi alana kadar riske girmeden , kendi çapımda öğrenerek ve öğrendiklerimi de alabildiğine kısa mesafede kullanarak değerlendirmeye çalışıyorum. Bu yüzden beyninizi şişirmeme lütfen izin veriniz
    MimTolga bunu beğendi.

  20. #40
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    bir kaç denemeden sonra öğrenirsiniz merak etmeyin. boş alanda bolca pratik yaptıkça anlicaksınız zaten çok kolay birşey olduğunu. zaten fren yaparken gazı açıp yapamayız o yüzden direk gazı kapatırız. 2 parmak 4 parmak tartışmasına girmicem. ben genellikle 4 parmak kullanıyorum fakat bazen 2 parmak kullandığımda oluyor. ama bir arkadaşım 3 parmak kullanıyor ve nasıl bunu becerebiliyorsun dediğimde ben böyle rahat ediyorum dedi ben denedim hiç bir şekilde beceremedim. o yüzden hangisi size daha rahat daha kullanışlı gelicekse onu yapın. fakat dedıgım gıbı ben hem 4 hem 2 kullanıyorum ama 4 parmağın gücü ve kontrol edilebilirliği her zaman çok daha fazladır.
    ceydamer bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)