Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

125CC ile 30 Mayıs'ta Ankara'dan İzmir'e Gidiyorum (yol arkadaşı daveti)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    Tavsiyeleriniz icin hepinize ayri ayri tesekkur ederim. Onerilerinizi kesinlikle dikkate alacagim. ogleden once yola cikmayi dusunuyorum. Kilometre telim bozuk ve motorun yaginin degismesi gerekiyor. bunlari bir gun onceden halledip gerekli atistirmalik, su hirka v.s alip yola cikmayi planliyorum. Dikkate alip yazdiginiz icin sagolun. bu arada izmirin yazi cok sicak geciyor. yag olarak hangi numarali yagi onerirsiniz.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    10W-40 yarı sentetik yağ koy markası fark etmez. Yanına yedek yağ al mutlaka sürekli tapagaz sürünce yağ eksiltebilir motor yağ eksiltince daha da hızlanır eksilme böyle bi kısır döngü yanında en az yarım litre yedek yağ olsun. Yarım litre yağ karteri boş motoru bile baya bi götürür zaten.

  3. #23
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    aslinda yanima bazi sebeplerden oturu motorun bakim ekipmanlarini da almak zorundayim. Orda 450 km de koyup 1400 de degistirdigim yag var Zinciri yaglamak icin kullandigim. Oyle bir durumda o yagdan koyabilirim diye dusunuyorum 750 ml yag var orda.

  4. #24
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar RS 200
    Şu gs çileri atsın biri forumdan. Neyse benim tavsiyem alet edevat al yanına. İçecek ve atıştırmalık al bol bol. İlk yardım çantası da alsan iyi olur ne olur ne olmaz. İç lastik, yama, co2 tupu veya pompa almanı tavsiye ederim.

  5. #25
    RS383 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mart 2015
    Şehir
    Çanakkale / Gelibolu
    Motosikleti
    Mondial Drift
    Lastik dublex ise fitil al bi kaç küçük anahtar al debriyaj gaz telin kopabilir bunları yağla kontrolü yap on lastik 30 arka 32 olsun yoruldugunda hiç zorlama çek sağa bir mola ver motor bogulabilir hava filtreni bi temizle zincirini mazotlu sil güzelce yağla sinyallerinin sigortalarına bak bujine bak yağlanma yapmış mı aynalarının ayarına bak gevşerse bütün yol zulüm olur çıkmadan önce motorun sesine bi kulak ver düzensiz geliyorsa bi baktır usta ya gevşeme ihtimali olan vidalari civatalari güzelce sık deponu doldur ve arkana bakma :D

  6. #26

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şu gs çileri atsın biri forumdan.
    Aynen, herkesi de kendileri gibi gs kullanıyor sanıyorlar ya
    @hmet42 bunu beğendi.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  7. #27
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    irana yada afganistana gitmiyosun abi. Kendi Başına tamir etmen gerekmez çok sıkışırken illaki başının çağresine bakarsın. Ben Çeki halatı alıyorum bu bütün arkadaşların söylediklerinin yerine. Onun dışında, yiyecek ,içecek su motorunu gözden geçir bakımını yap çık yola.

  8. #28

    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    cg 200 + chopper cg 150
    öğrenmenin yaşı yoktur derler, beden, zihin ve ALLAh izin verdikten sonra her türlü şey öğrenilir. Ama o para varya o para insanın düşüncesini nasıl da değiştiriyor biliyor musunuz. para da olmayaydı o zaman nasıl da öğreniyordunuz meseleyi görün bakalım. Ama siz de haklısınız sonuçta diğer insanların da paraya ihtiyacı var paranın döngü içinde olması gerekiyor ki bi işe yarasın, hep bana hep bana olmaz. Ama para yoksa ya bu zevkten vazgeçeceksiniz ya da tıpış tıpış öğreneceksiniz ya da itekleye itekleye bilmem kaç mil tamirci arayacaksınız. bilmiyorsanız evet uzun yola çıkmayın. Bu şekilde çıkmak zaten pek akıl karı değil. Ama karda mahsur kalmış bir trafik polisinin takmayı bilmediği kar zincirini biz taktıktan sonra bu durumu pek de yadırgamamak lazım. zaten (sadece benzin masrafıyla dahi) uzun mesafede ulaşım amaçlı motosiklet kullanmak daha pahalıya gelmektedir. mesela maksimum bir litre ile 40 km gidebildiğimizi farz edersek İstanbul'dan Mersin'e 950 km civarında olan mesafenin bize sadece benzin masrafı bugünün benzin fiyatıyla 112 TL gibi bir rakama tekabül ediyor halbuki otobüs bilet maksimum 70 TL. Uzun yolda motosiklet kullanmak zevk meselesidir. Uzun yolda mecburiyetten biniyorum diyen biri varsa afbuyrun yalan söylüyordur. ama şehir içi kıral Bu arada sözde, teoride araç ehliyeti alırken kursta motorda yarılma, piston kitleme, yatak sarma vs vs sorunlar dışındaki problemleri halledebilme eğitimi veriliyor. O eğitim nereye gidiyor peki. zaten diğer motosiklet eğitim programları bunun a sını dahi öğretmiyor.

    Sürmek istiyorsanız katlanacaksınız, zevk alacaksınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------

    kesintisiz maksimum 40 km kadar motosiklet çekmekle çekilmek arasında karışık bir olay yaşadım. kesinlikle çok tehlikeli. eğer yalnız iseniz sizi çekecek olan yabancı bir insan otoban da durup da sizi 40 km lik hızla çekmez. çok sıkışırsan çaresine bakarsın diyorsun ya dediğin gibi mesela tekerin patlarsa o çeki halatı ne yapacak bilemiyorum. Haaa mesele motoru tanımaktan geçiyor. Ben nerdeyse hurda bir motor alıp çektim. Halbuki motor sadece ilk 10 km sorunsuz çalıştı, motoru tanımadığımdan hiç kontrol etmeyerek çekmeye karar verdikk ama ızdıraplarla beraber. Motoru yerine ulaştırdığımızda meselenin yağmur altında kalarak ıslanıp kendinden geçmiş olan hava filitresinden kaynaklandığını öğrenmiş olduk. Halbuki bunu başta kontrol etseydik paşa paşa gelirdik gidiş dönüşlü sonbahar, zifiri karanlık tek motor farı vs. etkenleri saymıyorum bile. Mevburiyetten hani. ayrı bir macera ayrı bir hatıra.
    Bir de yola çıktığınız bi arkadaşınız tamir biliyorsa o zaman görürüm sizi ona nasıl tamir yaptırdığınızı. Her türlü bilmek veya bileni yanında bulundurmak karlı bir iştir. Ha siz bilmemeyi tercih ediyorsanız o ayrı mesele. tercihiniz... saygı duyarız. HİÇ BİLEN İLE BİLMEYEN BİR OLUR MU?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------

    Tabi şunu da söyleyeyim ki uzun yol dediğimizde benim aklıma en az 500 km lik yol geliyor. Öyle 100, 200 km filan onlar cacık, kırıntı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------

    Alıntı Oldjack adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    irana yada afganistana gitmiyosun abi. Kendi Başına tamir etmen gerekmez çok sıkışırken illaki başının çağresine bakarsın. Ben Çeki halatı alıyorum bu bütün arkadaşların söylediklerinin yerine. Onun dışında, yiyecek ,içecek su motorunu gözden geçir bakımını yap çık yola.
    Sen çeki halatı aladur ben yoluma devam ediyorum. Çekmem seni
    otobanda bazı yerlerde 90 km ye kadar hiç bir köyün dahi olmadığı yerler var. Buralarda bir yerde motorunuz bozulsun ve siz de çektirmeye karar verin. yolun yarısı zaten öyle gitti ne sürme zevki kaldı ne de başka bir şey. En iyisi şehir içinde kullanın boşverin uzun yolu.

  9. #29
    fedos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2005
    Şehir
    istanbul
    Merhaba Arkadaşlar , yazılanları okuyunca ben bile korktum
    Geçen yaz, sadece sırt çantam ,125 cc motorum ile 2500 km yol yaptım .Bakımları olduktan sonra çokta korkulacak bir durum olmadığını düşünüyorum ,Telefonun çekmediği bir noktaya da rast gelmedim .


    http://www.motosiklet.net/forum/etki...ntep-turu.html
    ilker a. bunu beğendi.

  10. #30
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Bunlar olmadan asla ve asla yola çıkma


    Evreklar
    1. Ruhsat; fotokopisi zarar gördüğünde kolay çıkarmak için ve ağzı fermuarlı naylon koruma içinde
    2. Ehliyet; ehliyetin bir fotokopisi motorun uygun yerine gizlenecek, motor çalındığında esaslı delil, bir fotokopisi de kaybolduğunda kolay çıkarmak için
    3. Sigorta poliçesi; zeyilnamesi yapılmış
    4. Aracın muayenesi; tamamlanmış
    5. Vergiler; ödenmiş
    6. Kimlik kartları; muhakkak fotokopisi alınmalı kaybolmaya çalınmaya karşı
    7. Banka kartları; muhakkak fotokopisi
    8. Yol haritası; ağzı fermuarlı naylon koruma içinde
    9. Para; bir kısmı elbisede bir kısmı acil durum için motorun uygun yerine ağzı fermuarlı naylon torba içinde gizlenmiş olarak
    10. Acil telefonlar; ambulans özellikle hava ambulansı tel, polis, jandarma, servis, çekici, özel aile
    11. Kopru-parali yol geçişi için OGS cihazı yada hazır bozuk para, biletler
    12. Otel rezervasyonları
    13. sağlık sigortası belgeleri


    KAMP MALZEMELERI
    1. Çadır (çift katlı) , çadır için su geçirmez kılıf
    2. Uyku tulumu, uyku tulumu su geçirmez kılıfı
    3. Mat, kendinden şişen izoleli mat, yere sermek için muşamba altlık
    4. Şişme yastık
    5. İlkyardım çantası
    6. İplik ve iğne
    7. Modelci bıçağı
    8. Kampingde elektrik kullanmak için 15 metre elektrik kordonu
    9. El feneri ve pili;maglite yada ledli ampulu olanlardan
    10. Ufak makas
    11. Pusula
    12. Duct Tape; yapışkan bant, Japon yapıştırıcı, sun fix

    13. Temizlik bezi
    14. Çok amaçlı alet takımı; çakı, pense,vs isveç çakısı türünden, bıçak bileytaşı
    15. Birkac adet farkli ebatlarda naylon torba, siyah battal boy (duş amaçlı)
    16. Not defteri+kurşun kalem
    17. Çakmak, neme dayanıklı emniyet kibriti
    18. Küçük kürek balta, kazma seti
    19. Radyo hava durumunu sık bildiren frekansları not edin
    20. Ayakkabıları çamurdan koruma için naylon torba kalın
    21. Tırnak makası, cımbız
    22. küçük faraş
    23. Su bidonu (hacmi genişleyebilen katlanabilen 4 litre)
    24. muşamba tente, yada panço (askeri malzeme satan yerlerde bulunur, iki panço =1 mini çadır)

    25. mumluk ve yedek mumlar (gemici feneri gibi kapalı olabilir)

    MOTOSİKLET MALZEMELERİ
    1. Yedek kontak anahtarı; çok sağlam bir yerde korumaya alınmalı
    2. Motosiklet takım çantası
    3. Yedek iç lastik
    4. Yedek debriyaj teli
    5. Yedek gaz teli
    6. Yedek Silindir Sayısı kadar buji
    7. Buji anahtarı
    8. Küçük bir parca ince zımpara
    9. Yedek sigorta değişik amperlerde
    10. Yedek sinyal ampulü
    11. Yedek far ampulü
    12. Lastik basınç ölçeri, lastik yedek supap
    13. Lastik tamir seti (yama, kaynak, fitil, özel bizi)
    14. Lastik tamir tüpü
    15. 12V lastik pompası yada el pompası
    16. Yangin söndurme tüpü
    17. Kask torbası
    18. Kask vizör temizleme bezi
    19. Bugu önleyici sıvı
    20. Yağmur kaydırıcı sıvı; parmak silgeci (parmağa takılan bir silecek lastiği)
    21. Motor örtüsü; kuşlar, kediler, ağaç reçinelerine karşı
    22. Lastikli kanca ve file
    23. Yük bağlantı kemeri
    24. İp; 5-6 metre motoru gemide bağlamak ve rüzgarda bağlamak gibi durumlar için
    25. Yan sehpa için altlık; yumuşak zeminde yan sehpanın zemine batarak motorun devrilmemesi için metal bir levha
    26. Disk kiliti; yedek anahtarları güvenli bir yerde, grup arkadaşında yada yolcunda
    27. Gövde zinciri ve kilidi
    28. Aku takviye kablosu; 1-2 metre boyda
    29. Küçük bir torba içerisinde uyumlu ölçülerde birkaç adet somun, civata ve vidalar
    30. 1 Lt. motor yağı; motora uygun , zincir yağı
    31. Zincir yağı; Her 200 ~ 250 km de bir zincir yağlanmalı
    32. 3-4 cm genişliğinde reflektör yapışkan bant; tabela yapanlardan alınabilir
    33. Benzin aktarma için pompalı hortum; oto aksesuarcılarından temin edilebilir
    34. Elektrik sistemi şeması
    35. Reflektörlü uyarı üçgeni
    36. Acil durum ışıldağı, fener
    37. Takım Tornavida, lokma, alyen, pense, karga burun
    38. Flaşörlü lamba ve pilleri (mümkünse mıknatıslı ve askılı)

    ÖZEL EŞYALAR
    1. Havlu
    2. Kot Pantolon
    3. Tişört
    4. Çizme
    5. Terlik
    6. Çorap; birkaç tane (keten, yün, neopren)
    7. İç çamaşırı, tam boy iç termo çamaşır
    8. Çamaşır deterjanı
    9. Mayo
    10. Traş bıçağı; pilli traş makinesi
    11. Güneş gözlüğü ve temizleme bezi
    12. Güneş yağı; yüksek korumalı
    13. Dudak nemlendirici
    14. Kullandığımız ilaçlar; ve reçete one a day tarzı vitamin, alerji ilaçları, aspirin, ağrı kesici, antibiyotik, bağırsak antiseptiği, böcek, arı vb sokmalarında kullanılmak üzere amonyak, yarabandı, sargı bezi, turnike, oksijenli su
    15. Sivrisinek savıcı sprey
    16. Diş fırçası
    17. Diş macunu, kulak temizleyici
    18. Şampuan
    19. Sıvı Sabun
    20. Saç fırçası, tarak
    21. Cep telefonu ve şarj aleti kulaklık mikrofon seti
    22. Telefon kartı, birkaç jeton
    23. Fotoğraf makinesi; digital olması iyi, pilleri ve şarj cihazı, hafıza kartı
    24. Film
    25. Tripod
    26. Tuvalet kağıdı; 2-3 adet, ıslanmaması için naylon torbada
    27. Islak mendil, kolonyalı mendil, kağıt havlu
    28. Düdük; gemici düdüğü olabilir çok tiz sese sahip olup uzak mesafeden duyulur, yardım için kullanılacak
    29. Saat; alarmlı olmalı
    30. Duş torbası
    31. Gölgelikli şapka (dört tarafı gölgelikli ense korumalı)
    32. bel çantası

    MOTOSİKLET GİYİM KUŞAM
    1. Kask; mümkünse yedek bir tane daha almalı
    2. Kask vizörü; yedek kask vizörü
    3. Eldiven; ilave bir yedek eldiven ve eldiven üstüne giyilebilir büyüklükte bulaşık eldiveni tercihen sarı renkte yağmurda çamurda kullanılacak
    4. Bellik
    5. Balaklava veya Maske; gögüs bölgesine inen türden, rüzgar kesen türden kumaştan
    6. Gözlük; polarize cam olmayacak, sarı yada amber rengi cam adidas climacool tavsiye ediliyor
    7. Bandana; yedek olmalı
    8. Mont; mevsime ne olursa olsun iç astar yanında olacak
    9. Yağmurluk; yağmur yağmadan giyilecek
    10. Dizlik; yedek
    11. Pantolon; mevsime ne olursa olsun iç astar yanında olacak
    12. Çizme; bilek korumalı
    13. İçlik; termal türden dağcılık malzemesi satanlarda mevcut
    14. Kulaklık; sünger, 3M veya KOYOTE K310 kullan at, Bauhaus’ta satılıyor
    15. Reflektör; şerit kumaş çapraz şekilli olan
    16. Elektrikli yelek yada kimyasal vücut sobaları


    MUTFAK MALZEMESİ
    1. Kaşık
    2. Bıçak ,çatal
    3. Metal bardak izoleli
    4. Tas ve tabak
    5. Çay, Tuz
    6. Şeker; Poşet
    7. Kahve; poşet
    8. Konserve, şişe açacağı
    9. Ufak ocak ve özel tüpleri
    10. Bulaşık süngeri
    11. Deterjan
    12. Çöp poşeti;
    13. Çakmak
    14. Su; en az 2 lt
    15. Çikolata, kuru yemiş
    16.Kamp çaydanlığı
    17.Kamp ocağı coleman benzinli

  11. #31
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı seyyid47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öğrenmenin yaşı yoktur derler, beden, zihin ve ALLAh izin verdikten sonra her türlü şey öğrenilir. Ama o para varya o para insanın düşüncesini nasıl da değiştiriyor biliyor musunuz. para da olmayaydı o zaman nasıl da öğreniyordunuz meseleyi görün bakalım. Ama siz de haklısınız sonuçta diğer insanların da paraya ihtiyacı var paranın döngü içinde olması gerekiyor ki bi işe yarasın, hep bana hep bana olmaz. Ama para yoksa ya bu zevkten vazgeçeceksiniz ya da tıpış tıpış öğreneceksiniz ya da itekleye itekleye bilmem kaç mil tamirci arayacaksınız. bilmiyorsanız evet uzun yola çıkmayın. Bu şekilde çıkmak zaten pek akıl karı değil. Ama karda mahsur kalmış bir trafik polisinin takmayı bilmediği kar zincirini biz taktıktan sonra bu durumu pek de yadırgamamak lazım. zaten (sadece benzin masrafıyla dahi) uzun mesafede ulaşım amaçlı motosiklet kullanmak daha pahalıya gelmektedir. mesela maksimum bir litre ile 40 km gidebildiğimizi farz edersek İstanbul'dan Mersin'e 950 km civarında olan mesafenin bize sadece benzin masrafı bugünün benzin fiyatıyla 112 TL gibi bir rakama tekabül ediyor halbuki otobüs bilet maksimum 70 TL. Uzun yolda motosiklet kullanmak zevk meselesidir. Uzun yolda mecburiyetten biniyorum diyen biri varsa afbuyrun yalan söylüyordur. ama şehir içi kıral Bu arada sözde, teoride araç ehliyeti alırken kursta motorda yarılma, piston kitleme, yatak sarma vs vs sorunlar dışındaki problemleri halledebilme eğitimi veriliyor. O eğitim nereye gidiyor peki. zaten diğer motosiklet eğitim programları bunun a sını dahi öğretmiyor.

    Sürmek istiyorsanız katlanacaksınız, zevk alacaksınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------

    kesintisiz maksimum 40 km kadar motosiklet çekmekle çekilmek arasında karışık bir olay yaşadım. kesinlikle çok tehlikeli. eğer yalnız iseniz sizi çekecek olan yabancı bir insan otoban da durup da sizi 40 km lik hızla çekmez. çok sıkışırsan çaresine bakarsın diyorsun ya dediğin gibi mesela tekerin patlarsa o çeki halatı ne yapacak bilemiyorum. Haaa mesele motoru tanımaktan geçiyor. Ben nerdeyse hurda bir motor alıp çektim. Halbuki motor sadece ilk 10 km sorunsuz çalıştı, motoru tanımadığımdan hiç kontrol etmeyerek çekmeye karar verdikk ama ızdıraplarla beraber. Motoru yerine ulaştırdığımızda meselenin yağmur altında kalarak ıslanıp kendinden geçmiş olan hava filitresinden kaynaklandığını öğrenmiş olduk. Halbuki bunu başta kontrol etseydik paşa paşa gelirdik gidiş dönüşlü sonbahar, zifiri karanlık tek motor farı vs. etkenleri saymıyorum bile. Mevburiyetten hani. ayrı bir macera ayrı bir hatıra.
    Bir de yola çıktığınız bi arkadaşınız tamir biliyorsa o zaman görürüm sizi ona nasıl tamir yaptırdığınızı. Her türlü bilmek veya bileni yanında bulundurmak karlı bir iştir. Ha siz bilmemeyi tercih ediyorsanız o ayrı mesele. tercihiniz... saygı duyarız. HİÇ BİLEN İLE BİLMEYEN BİR OLUR MU?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:51 ----------

    Tabi şunu da söyleyeyim ki uzun yol dediğimizde benim aklıma en az 500 km lik yol geliyor. Öyle 100, 200 km filan onlar cacık, kırıntı

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:53 ----------



    Sen çeki halatı aladur ben yoluma devam ediyorum. Çekmem seni
    otobanda bazı yerlerde 90 km ye kadar hiç bir köyün dahi olmadığı yerler var. Buralarda bir yerde motorunuz bozulsun ve siz de çektirmeye karar verin. yolun yarısı zaten öyle gitti ne sürme zevki kaldı ne de başka bir şey. En iyisi şehir içinde kullanın boşverin uzun yolu.
    Öncelikle bunlar en kötü felaket senaryoları. Tabiki ihtimal ihtimal. Motosiklet eğer saydıklarınız olursa zaten insanın torunlarına anlatacağı hikayeler çıkmış olur. Eğer lastik patlarsa lastiği söker otostop çekerim motoruda otobanda düzgün bir yere kitler gider gelirim. Zaten o kadar ıssız bir yerse bir nebze güvwenlidir. Siz yolunuza devam ededurun. Ben Yolda kalan kimi görsem yardım etmek için dururum. Hatta gerekirse çekerim. O söylediğiniz felaketler gerçekleşirse en fazla bir kaç saatte çözersiniz sorununuzu. Olabilitesi düşük bir ihtimal için her yere bir şeyler doldurmaya gerek olmağı görüşündeyim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------

    Alıntı sinanaksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunlar olmadan asla ve asla yola çıkma


    Evreklar
    1. Ruhsat; fotokopisi zarar gördüğünde kolay çıkarmak için ve ağzı fermuarlı naylon koruma içinde
    2. Ehliyet; ehliyetin bir fotokopisi motorun uygun yerine gizlenecek, motor çalındığında esaslı delil, bir fotokopisi de kaybolduğunda kolay çıkarmak için
    3. Sigorta poliçesi; zeyilnamesi yapılmış
    4. Aracın muayenesi; tamamlanmış
    5. Vergiler; ödenmiş
    6. Kimlik kartları; muhakkak fotokopisi alınmalı kaybolmaya çalınmaya karşı
    7. Banka kartları; muhakkak fotokopisi
    8. Yol haritası; ağzı fermuarlı naylon koruma içinde
    9. Para; bir kısmı elbisede bir kısmı acil durum için motorun uygun yerine ağzı fermuarlı naylon torba içinde gizlenmiş olarak
    10. Acil telefonlar; ambulans özellikle hava ambulansı tel, polis, jandarma, servis, çekici, özel aile
    11. Kopru-parali yol geçişi için OGS cihazı yada hazır bozuk para, biletler
    12. Otel rezervasyonları
    13. sağlık sigortası belgeleri


    KAMP MALZEMELERI
    1. Çadır (çift katlı) , çadır için su geçirmez kılıf
    2. Uyku tulumu, uyku tulumu su geçirmez kılıfı
    3. Mat, kendinden şişen izoleli mat, yere sermek için muşamba altlık
    4. Şişme yastık
    5. İlkyardım çantası
    6. İplik ve iğne
    7. Modelci bıçağı
    8. Kampingde elektrik kullanmak için 15 metre elektrik kordonu
    9. El feneri ve pili;maglite yada ledli ampulu olanlardan
    10. Ufak makas
    11. Pusula
    12. Duct Tape; yapışkan bant, Japon yapıştırıcı, sun fix

    13. Temizlik bezi
    14. Çok amaçlı alet takımı; çakı, pense,vs isveç çakısı türünden, bıçak bileytaşı
    15. Birkac adet farkli ebatlarda naylon torba, siyah battal boy (duş amaçlı)
    16. Not defteri+kurşun kalem
    17. Çakmak, neme dayanıklı emniyet kibriti
    18. Küçük kürek balta, kazma seti
    19. Radyo hava durumunu sık bildiren frekansları not edin
    20. Ayakkabıları çamurdan koruma için naylon torba kalın
    21. Tırnak makası, cımbız
    22. küçük faraş
    23. Su bidonu (hacmi genişleyebilen katlanabilen 4 litre)
    24. muşamba tente, yada panço (askeri malzeme satan yerlerde bulunur, iki panço =1 mini çadır)

    25. mumluk ve yedek mumlar (gemici feneri gibi kapalı olabilir)

    MOTOSİKLET MALZEMELERİ
    1. Yedek kontak anahtarı; çok sağlam bir yerde korumaya alınmalı
    2. Motosiklet takım çantası
    3. Yedek iç lastik
    4. Yedek debriyaj teli
    5. Yedek gaz teli
    6. Yedek Silindir Sayısı kadar buji
    7. Buji anahtarı
    8. Küçük bir parca ince zımpara
    9. Yedek sigorta değişik amperlerde
    10. Yedek sinyal ampulü
    11. Yedek far ampulü
    12. Lastik basınç ölçeri, lastik yedek supap
    13. Lastik tamir seti (yama, kaynak, fitil, özel bizi)
    14. Lastik tamir tüpü
    15. 12V lastik pompası yada el pompası
    16. Yangin söndurme tüpü
    17. Kask torbası
    18. Kask vizör temizleme bezi
    19. Bugu önleyici sıvı
    20. Yağmur kaydırıcı sıvı; parmak silgeci (parmağa takılan bir silecek lastiği)
    21. Motor örtüsü; kuşlar, kediler, ağaç reçinelerine karşı
    22. Lastikli kanca ve file
    23. Yük bağlantı kemeri
    24. İp; 5-6 metre motoru gemide bağlamak ve rüzgarda bağlamak gibi durumlar için
    25. Yan sehpa için altlık; yumuşak zeminde yan sehpanın zemine batarak motorun devrilmemesi için metal bir levha
    26. Disk kiliti; yedek anahtarları güvenli bir yerde, grup arkadaşında yada yolcunda
    27. Gövde zinciri ve kilidi
    28. Aku takviye kablosu; 1-2 metre boyda
    29. Küçük bir torba içerisinde uyumlu ölçülerde birkaç adet somun, civata ve vidalar
    30. 1 Lt. motor yağı; motora uygun , zincir yağı
    31. Zincir yağı; Her 200 ~ 250 km de bir zincir yağlanmalı
    32. 3-4 cm genişliğinde reflektör yapışkan bant; tabela yapanlardan alınabilir
    33. Benzin aktarma için pompalı hortum; oto aksesuarcılarından temin edilebilir
    34. Elektrik sistemi şeması
    35. Reflektörlü uyarı üçgeni
    36. Acil durum ışıldağı, fener
    37. Takım Tornavida, lokma, alyen, pense, karga burun
    38. Flaşörlü lamba ve pilleri (mümkünse mıknatıslı ve askılı)

    ÖZEL EŞYALAR
    1. Havlu
    2. Kot Pantolon
    3. Tişört
    4. Çizme
    5. Terlik
    6. Çorap; birkaç tane (keten, yün, neopren)
    7. İç çamaşırı, tam boy iç termo çamaşır
    8. Çamaşır deterjanı
    9. Mayo
    10. Traş bıçağı; pilli traş makinesi
    11. Güneş gözlüğü ve temizleme bezi
    12. Güneş yağı; yüksek korumalı
    13. Dudak nemlendirici
    14. Kullandığımız ilaçlar; ve reçete one a day tarzı vitamin, alerji ilaçları, aspirin, ağrı kesici, antibiyotik, bağırsak antiseptiği, böcek, arı vb sokmalarında kullanılmak üzere amonyak, yarabandı, sargı bezi, turnike, oksijenli su
    15. Sivrisinek savıcı sprey
    16. Diş fırçası
    17. Diş macunu, kulak temizleyici
    18. Şampuan
    19. Sıvı Sabun
    20. Saç fırçası, tarak
    21. Cep telefonu ve şarj aleti kulaklık mikrofon seti
    22. Telefon kartı, birkaç jeton
    23. Fotoğraf makinesi; digital olması iyi, pilleri ve şarj cihazı, hafıza kartı
    24. Film
    25. Tripod
    26. Tuvalet kağıdı; 2-3 adet, ıslanmaması için naylon torbada
    27. Islak mendil, kolonyalı mendil, kağıt havlu
    28. Düdük; gemici düdüğü olabilir çok tiz sese sahip olup uzak mesafeden duyulur, yardım için kullanılacak
    29. Saat; alarmlı olmalı
    30. Duş torbası
    31. Gölgelikli şapka (dört tarafı gölgelikli ense korumalı)
    32. bel çantası

    MOTOSİKLET GİYİM KUŞAM
    1. Kask; mümkünse yedek bir tane daha almalı
    2. Kask vizörü; yedek kask vizörü
    3. Eldiven; ilave bir yedek eldiven ve eldiven üstüne giyilebilir büyüklükte bulaşık eldiveni tercihen sarı renkte yağmurda çamurda kullanılacak
    4. Bellik
    5. Balaklava veya Maske; gögüs bölgesine inen türden, rüzgar kesen türden kumaştan
    6. Gözlük; polarize cam olmayacak, sarı yada amber rengi cam adidas climacool tavsiye ediliyor
    7. Bandana; yedek olmalı
    8. Mont; mevsime ne olursa olsun iç astar yanında olacak
    9. Yağmurluk; yağmur yağmadan giyilecek
    10. Dizlik; yedek
    11. Pantolon; mevsime ne olursa olsun iç astar yanında olacak
    12. Çizme; bilek korumalı
    13. İçlik; termal türden dağcılık malzemesi satanlarda mevcut
    14. Kulaklık; sünger, 3M veya KOYOTE K310 kullan at, Bauhaus’ta satılıyor
    15. Reflektör; şerit kumaş çapraz şekilli olan
    16. Elektrikli yelek yada kimyasal vücut sobaları


    MUTFAK MALZEMESİ
    1. Kaşık
    2. Bıçak ,çatal
    3. Metal bardak izoleli
    4. Tas ve tabak
    5. Çay, Tuz
    6. Şeker; Poşet
    7. Kahve; poşet
    8. Konserve, şişe açacağı
    9. Ufak ocak ve özel tüpleri
    10. Bulaşık süngeri
    11. Deterjan
    12. Çöp poşeti;
    13. Çakmak
    14. Su; en az 2 lt
    15. Çikolata, kuru yemiş
    16.Kamp çaydanlığı
    17.Kamp ocağı coleman benzinli
    oo baya bu kadar malzemeyle dünya turuna çıkılır. Ben kapıdan çıkarken korumaları giyene kadar üşengeçlikten patlıyorum.
    slyman_b bunu beğendi.

  12. #32
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı Oldjack adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    oo baya bu kadar malzemeyle dünya turuna çıkılır. Ben kapıdan çıkarken korumaları giyene kadar üşengeçlikten patlıyorum.
    Debriyaj teli uyarısından sonra ''Abartmak'' öyle olmaz böyle olur demenin bu en güzel yöntemi sanirim

    İşin gerçeği topu topu 500 kilometrelik yol..
    Motosikletin bakımları tam ise, arkadaşın hiç düşünmeden yola çıkmasını tavsiye ederim.
    Oldjack bunu beğendi.

  13. #33
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    selam arkadaşlar. bugün yibaya gidip bozuk olan km telini değiştirdim.(hala yüksek hızda titriyor aynı konu). motorun sigortası patlar yolda kalırım ne olur ne olmaz diye yedek alayım dedim. bugün çıkartıp baktım kaç amper yazıyor diye sigortanın üstünde 20 yazıyordu. muhtemelen amper değeri bu.(yanlışşsam düzeltin)

    yanıma hırka, mont, ufak tefek yiyecek içecek, iç lastik, pompa, toto ağrı yapmasın diye sandalye minderi ve birkaç el aleti alacağım. daha sonra motoru yıkatıp zinciri yağlayıp, yağını değiştirip koyulacağım yola.

    zinciri yağlarken farkettim benim zincirin karşısına geçip ileri geri itince çıtır çıtır sesler geliyor. zincir gerginlik ayarı yanlış yapıldığı için baklaların arası açılmış galiba. neyse tek sorun sayılabilecek konu bu onun dışında herşey yolunda. heyecanla 30 mayısı bekliyorum.
    yol boyunca fotoğraf ve video çekeceğim. İzmir'e varınca bunları mt'ye koyacağım. hepinize çok teşekkür ederim. sağlıcakla kalın.

  14. #34

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı sinanaksu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj teli uyarısından sonra ''Abartmak'' öyle olmaz böyle olur demenin bu en güzel yöntemi sanirim

    İşin gerçeği topu topu 500 kilometrelik yol..
    Motosikletin bakımları tam ise, arkadaşın hiç düşünmeden yola çıkmasını tavsiye ederim.
    Haklısınız, otomobilde de yedek lastik gereksiz zaten. Araba bakımlıysa bin gitsin, stepneye krikoya bijon anahtarına falan gerek yok. Lastik patlarsa tüh bakımını yaptırmamışız dersiniz. 500 km yolun bir yerinde (500 km olmasına gerek yok, Ankara'da Havalimanı yolu Man motor kavşağı bile işinizi görür şehir merkezine 20 km falan) motorunuzun gaz teli veya debriyaj teli kotu, ben 5 dk'da değiştirip yoluma devam edebilirim, siz en az 1 saat beklersiniz. Ben 5 tl masrafla yoluma devam ederim, sizden geldiydim gittiydim takıydım diye en kötü 100 tl para alırlar.

    Lastik için söker lastiği otobüsle giderim diyen arkadaş iman gücüyle sökülmüyor o lastik, en azından onun anahtarı lazım. Söktük lastiği, elinde teker bindin otobüse, gittin bir benzinlikte tamir ettirdin, tekrar bindin otobüse, geri motorun başına döndün diyene kadar gün biter. Halbuki 10-15 tl'ye satılan bir sprey ile 3-5 dk içinde yola devam edilebilirdi.


    Haa ben kamp kurmayı seviyorum, ne olmuş zorunlu kamp kurduysak diyorsanız onu bilemem. Ancak öyle düşünmüyorsanız Ankara-İstanbul arasında otoyolda öyle yerler var ki tamirci yahut yol yardımı beklerken geçen zaman sinir harbine dönüşür.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  15. #35
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısınız, otomobilde de yedek lastik gereksiz zaten. Araba bakımlıysa bin gitsin, stepneye krikoya bijon anahtarına falan gerek yok. Lastik patlarsa tüh bakımını yaptırmamışız dersiniz. 500 km yolun bir yerinde (500 km olmasına gerek yok, Ankara'da Havalimanı yolu Man motor kavşağı bile işinizi görür şehir merkezine 20 km falan) motorunuzun gaz teli veya debriyaj teli kotu, ben 5 dk'da değiştirip yoluma devam edebilirim, siz en az 1 saat beklersiniz. Ben 5 tl masrafla yoluma devam ederim, sizden geldiydim gittiydim takıydım diye en kötü 100 tl para alırlar.

    Lastik için söker lastiği otobüsle giderim diyen arkadaş iman gücüyle sökülmüyor o lastik, en azından onun anahtarı lazım. Söktük lastiği, elinde teker bindin otobüse, gittin bir benzinlikte tamir ettirdin, tekrar bindin otobüse, geri motorun başına döndün diyene kadar gün biter. Halbuki 10-15 tl'ye satılan bir sprey ile 3-5 dk içinde yola devam edilebilirdi.


    Haa ben kamp kurmayı seviyorum, ne olmuş zorunlu kamp kurduysak diyorsanız onu bilemem. Ancak öyle düşünmüyorsanız Ankara-İstanbul arasında otoyolda öyle yerler var ki tamirci yahut yol yardımı beklerken geçen zaman sinir harbine dönüşür.
    Üstadım abartıyosun şimdiye kadar kaç kere lastiğin patladı bir gün belki patlayabilir diye o sprey sürekli ağırlık edip duracak. O spreyi yıllarca yanımda taşıyacağıma bir gün patlarsa biraz fazla para veririm. Bu arada motosiklette bir kaç çeşit vida var zaten onları açacak kadar , avadanlıkda olsun bir zahmet. O kadar da değil. Benim selenin altında 11 di galiba şimdi tam hatırlayamadım da bu arka zincir gergilerini sıkan bir açık ağız, birde o göbeğin vidasını açan lokma isveç çakısı ve 2 tane alyan var. Eminim bütün motoru sökmeye yeter. Şimdi konuşuyorum da bu karbondiyoksitli tüp lastik tamir setide duruyo saçma buluyorum ama yinede onlar orda durur sürekli hiç kullanmadım mesela, motoru çekecek kadar da bir şeyi hep bulunduruyorum yanımda. Onun dışında birtek yola çıkarken unutmazsam yedek anahtarı alırım ki bir kere 6 saat otelde anahtar aramıştım. Artık kolay kolay unutmam.

  16. #36
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haklısınız, otomobilde de yedek lastik gereksiz zaten. Araba bakımlıysa bin gitsin, stepneye krikoya bijon anahtarına falan gerek yok. Lastik patlarsa tüh bakımını yaptırmamışız dersiniz. 500 km yolun bir yerinde (500 km olmasına gerek yok, Ankara'da Havalimanı yolu Man motor kavşağı bile işinizi görür şehir merkezine 20 km falan) motorunuzun gaz teli veya debriyaj teli kotu, ben 5 dk'da değiştirip yoluma devam edebilirim, siz en az 1 saat beklersiniz. Ben 5 tl masrafla yoluma devam ederim, sizden geldiydim gittiydim takıydım diye en kötü 100 tl para alırlar.

    Lastik için söker lastiği otobüsle giderim diyen arkadaş iman gücüyle sökülmüyor o lastik, en azından onun anahtarı lazım. Söktük lastiği, elinde teker bindin otobüse, gittin bir benzinlikte tamir ettirdin, tekrar bindin otobüse, geri motorun başına döndün diyene kadar gün biter. Halbuki 10-15 tl'ye satılan bir sprey ile 3-5 dk içinde yola devam edilebilirdi.


    Haa ben kamp kurmayı seviyorum, ne olmuş zorunlu kamp kurduysak diyorsanız onu bilemem. Ancak öyle düşünmüyorsanız Ankara-İstanbul arasında otoyolda öyle yerler var ki tamirci yahut yol yardımı beklerken geçen zaman sinir harbine dönüşür.
    Son 3 yıldır küçük motorumla 53.000 km yaptim,
    Bu dediklerinin hiç birini yasamadim.
    Gaz teli ve debriyaj teli öyle kolay kolay kopacak şeyler değil.
    Önlem almak elbet gerekir ama debriyaj teli felan abartı şeyler bunlar.
    İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..

  17. #37
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı ilker a. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tamir yapamayan adam uzun yola çıkmasın ne demek yahu
    Benim maalesef yoğun bir iş tempom var ve bu sebeple bırak motosikleti, çoğu şeye vakit ayıramıyorum, dolayısıyla motor tamirini öğrenme işine girişemiyorum.
    Uzun yola çıkmayayım mı yani

    Bir de şu var; bazı şeyler belli bir yaştan sonra öğrenilmiyor. 15 yaşında evinizin garajında motosikleti söküp takmakla haşır neşir olduysanız, bu işi öğreniyorsunuz. Ama benim gibi 30'undan sonra motosiklete merak salmış (maalesef) büyük şehir insanı olarak, hiç öğrenemiyorum sağını solunu söküp takmayı. Vakit yok, garaja benzer uygun yer yok vs. Maalesef ama maalesef, götürüyorum teknik servise, onlar hallediyorlar. Kendim yapmak isterdim ama olmuyor işte. Dolayısıyla, bakımları tam olan motosikletimle uzun yola çıkarken yanıma para dışında hiçbir şey almama gerek yok. Arkamda kamyonetle bir ekip gelse bile, zaten en ufak parçasını bile değiştiremeyeceğim için anlamı yok o ekibin ve malzemenin.

    Edit: Şunu da ekleyeyim; artçılı şekilde Kuzey Ege turu yapan, Akdeniz & Karadeniz turu yapan, 1200 GS ve benzeri motorların kaç tanesinde takım taklavat gördünüz? O kadar şeyi koyacak yeriniz olmuyor ki motosiklette.
    30 yasindan sonra ogrenilmez diye bisey yok. bir konuya hevesiniz varsa tum inceliklerini ogrenirsiniz de nasil ogrendiginizi farketmezsiniz. potansiyelinizi neden dusuruyosunuz? ben de 30 yasinda motosiklete merak salan biri olmama karsin cogukonuyu hizla ogrendim ogrenmeye devak ediyorum. hic ilgisi olmadigi halde motosiklete merak salip ustayla motor yaran cerrah tanidigim var.

    konu sahibi arkadasim,
    yol konusunda bende tavsiye istemistim forumdan, yol yardimi disinda ayni tavsiyeleri bende almistim. son anda cikan aksilikler zinciri nedeniyle cikamamistim. umarim siz cikarsiniz. yolunuz, gozleriniz, fariniz acik olsun.
    hakanens bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    19 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul - Bakırköy
    Motosikleti
    BMW F650 GS (2006 Model)
    Alıntı numangokce adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    30 yasindan sonra ogrenilmez diye bisey yok. bir konuya hevesiniz varsa tum inceliklerini ogrenirsiniz de nasil ogrendiginizi farketmezsiniz. potansiyelinizi neden dusuruyosunuz? ben de 30 yasinda motosiklete merak salan biri olmama karsin cogukonuyu hizla ogrendim ogrenmeye devak ediyorum. hic ilgisi olmadigi halde motosiklete merak salip ustayla motor yaran cerrah tanidigim var.
    Yok be hocam, öğrenilmez, öğrenmek istemiyorum falan demek istemedim. Hatta çok istiyorum ama dedim ya, vaktim ve garajım yok. En önemlisi de, bunu şöyle yap, şunu şöyle aç falan diyecek işi bilen bir arkadaşım/ustam yok. Elime tornavida alıp motosikletin orasını burasını kafama göre kurcalamak da istemiyorum. Ya toparlayamazsam, ya yola çıktığımda kurcaladığım yerden bir aksilik yaşanırsa diye tırsıyorum. Tamircilik kursu gibi bir şey olsa, vakit ayırmaya çalışıp gideceğim ama bulamadım henüz.

    Esas konuya gelecek olursak;
    Bence arkadaşlar, tedbirli olma işini biraz abartıyorlar. Tekrar söylüyorum, Türkiye turu, Kuzey Ege turu, Karadeniz turu yapan büyük hacimli motosikletlerden kaç tanesini böyle seyyar tamirhane gibi gördünüz yollarda? Tedbirli olmak elbette iyidir ama bu tedbir işinin de bir sonu yok. Diyelim ki sarsıntılı bir yerden geçerken ayag pegi kırıldı, olamaz mı yani, o zaman ne yapacaksınız. Ben şimdiye kadar 30.000 km yol yaptım, ne lastiğim patladı, ne teller koptu.

  19. #39
    hakanens - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    CB125E
    Bende Aydın Didim düşünüyorum ama o tarihde değil. Bakalım kısmet artık ne zaman olur. Bende Ankaradayım. Yolun açık olur inşallah. Kendine güveniyorsan sıkıntı olmaz ama sele olayını ne olur ciddiye al. Poponda karıncalanma, uyuşma ve sonrasında giderken ara ara ayağı kalkma ihtiyacı hissediyorsun. İndikten sonra da biryere oturamama. Sıksık mola ver. Ben olsam gece 02 ya da 04 gibi yola çıkardım.
    Bir garip yolcu

  20. #40

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    Ankara izmir arasinda cekmeyen nokta yok. Sana tavsiyem motorun gucsuz. Rampalarda sollamaya cikmaz. Arkadan kaptirip gelmis bmw merso lar hsdi durabilir ama kamyon kaptirip geliyoda bicer gecer.motorun gitmicegini dusunursen sakin riske atip sollamaya cikma. Allah'in izniyle yol biter. Hayirli yolculuklar


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)