Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Çökmüş rögar kapakları ve yollar

    CFMOTO 250 SR
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda - PCX
    Herkese salamlar, hepimizin malumu olan yollar maalesef motor sürmeyi eziyet haline getiriyor. Belediyelerin bilinçsizce yaptığı yollar en fazla bir hafta sonra çökme, burkulma, yarılma ve hele ki rögar kapaklarında çökme motor ve arabaların baş düşmanı. Gece sürüşlerinde caddelerde bile sürekli hızı kesme durumunda kalıyoruz, böyle de olunca arkamızdan gelen sürücülerle sıkıntı oluyor. Benim, sosyal medyayı kullanan motorcu dostlarımdan ricam yollardaki anormalliklerin fotoğrafını çekip belediyeleri etiketleyerek yaymak ki özellikle twitter'dan. Böylelikle en azından ifşa olunsun. Kazasız belasız yolculuğumuzu yapalım.
    MotorKafa, satoyama ve dockerengin bunu beğendiler.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    Motomax
  2. #2
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Rögar kapaklarının yolun ortasında olmasının sebebini bilen var mı?
    Yani niye araç yolunun dışında değil de yola serpiştirilmiş halde?
    Tam ortasında olsa yine bir nedeni var diyeceğim ama bostandaki karpuzlar gibi bir sağda bir solda bir kenarda anlamsız şekilde konumlandırılmış durumda her biri

  3. #3

    Üyelik
    22 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda - PCX
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rögar kapaklarının yolun ortasında olmasının sebebini bilen var mı?
    Yani niye araç yolunun dışında değil de yola serpiştirilmiş halde?
    Tam ortasında olsa yine bir nedeni var diyeceğim ama bostandaki karpuzlar gibi bir sağda bir solda bir kenarda anlamsız şekilde konumlandırılmış durumda her biri
    bazı caddelerde bir km içinde on tane var hem de işin yoksa sağına soluna kır motoru :/

  4. #4
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rögar kapaklarının yolun ortasında olmasının sebebini bilen var mı?
    Yani niye araç yolunun dışında değil de yola serpiştirilmiş halde?
    Tam ortasında olsa yine bir nedeni var diyeceğim ama bostandaki karpuzlar gibi bir sağda bir solda bir kenarda anlamsız şekilde konumlandırılmış durumda her biri
    bunu bende merak ediyorum kaldırımdan yapılamaz mı yada bir cadde boyunca 5-10 tane yerine tek bir tane yapılsa

  5. #5

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    acaba btün kanalizasyon boruları yolun altından geçtiği için mi kapaklarda oralarda

  6. #6
    MoKo777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Kaldırıma tabi ki de yapılamaz.5-10 tane de yapılamaz.Belirli aralıklarla yerleştirilmesi gerekiyor.O rögarların amacı zaten yolda biriken suyun tahliyesini sağlamaktır.Yolun ortasında olmasının hiç bir amacı yoktur eğimin verildiği tarafta olmalıdır.Genelde yol kenarlarında eğimin verildiği tarafta olmasına rağmen ortada olduğu da çoktur.Onun nedeni de yol yapılırken bacaların(rögar kapaklarının olduğu yerden suyu toplayan kısımlar)yerlerinin değiştirilmemesinden kaynaklanıyor.Yol ortasında olması gereken durumlar sadece yokuş diplerinde ve ya yokuş üzerinde bulunan yol boyunca ızgara şeklinde uzanan rögarlardır.Yol ortasında olması da aslında problem yaratmaz.Problem yaratan kısım asfaltın sürekli yenilenip rögar kapaklarının alçakta ve ya yüksekte kalması, onu iyi yapmıyorlar o da tamamen işçilikle alakalı.Doğru düzgün yapmış olsalar hiç bir sıkıntı olmaz.

  7. #7
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı Mertcan39 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    acaba btün kanalizasyon boruları yolun altından geçtiği için mi kapaklarda oralarda
    Ne kadar mantıklı bir yaklaşım
    hmtgcmn bunu beğendi.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  8. #8
    EagleRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RR Daytona 250 | Honda CBR250R
    Bizim kaldırım söküp tekrar takıştırma merakımız var. Dönem dönem kaldırım taşlarının yenilenmesi gerekiyor. O kapaklar kaldırımda olsa daha mı iyi. Ek maliyet. Çalışırken çöker möker içine biri kaçar boka bulanır falan. Ne gerek var. Yol bi kere yap öyle kalsın bakım hak getire. Ondan yani anladın sen.
    Ege Anıl EFE bunu beğendi.

  9. #9
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı MoKo777 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kaldırıma tabi ki de yapılamaz.5-10 tane de yapılamaz.Belirli aralıklarla yerleştirilmesi gerekiyor.O rögarların amacı zaten yolda biriken suyun tahliyesini sağlamaktır.Yolun ortasında olmasının hiç bir amacı yoktur eğimin verildiği tarafta olmalıdır.Genelde yol kenarlarında eğimin verildiği tarafta olmasına rağmen ortada olduğu da çoktur.Onun nedeni de yol yapılırken bacaların(rögar kapaklarının olduğu yerden suyu toplayan kısımlar)yerlerinin değiştirilmemesinden kaynaklanıyor.Yol ortasında olması gereken durumlar sadece yokuş diplerinde ve ya yokuş üzerinde bulunan yol boyunca ızgara şeklinde uzanan rögarlardır.Yol ortasında olması da aslında problem yaratmaz.Problem yaratan kısım asfaltın sürekli yenilenip rögar kapaklarının alçakta ve ya yüksekte kalması, onu iyi yapmıyorlar o da tamamen işçilikle alakalı.Doğru düzgün yapmış olsalar hiç bir sıkıntı olmaz.
    İyi de aga sadece su giderlerinin olduğu kapaklar değil ki yol ortasında olanlar.
    Yani bakıyorsun üstünde hiç bir delik yok ama kabak gibi çıkmış yolun ortasından.
    Üzerinde telekom melekom bir şeyler yazıyor. Bunun bir mantığı izahı olmalı.
    Gerçi Türkiye'de mantık izah falan fasa fiso işler ama yine de insan sorgulamadan edemiyor işte

    SUN bunu beğendi.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  10. #10
    MoKo777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi de aga sadece su giderlerinin olduğu kapaklar değil ki yol ortasında olanlar.
    Yani bakıyorsun üstünde hiç bir delik yok ama kabak gibi çıkmış yolun ortasından.
    Üzerinde telekom melekom bir şeyler yazıyor. Bunun bir mantığı izahı olmalı.
    Gerçi Türkiye'de mantık izah falan fasa fiso işler ama yine de insan sorgulamadan edemiyor işte

    http://www.yarin11.com/images/haberl...i_mi_h3211.jpg
    Bu direk işçilik hatası işte belediyeyi arayıp ne söyleseniz haklsınız ağzını bozdururlar adamın.Şu kapaklar yol kotuyla aynı hizada olsa hiç bir problem olmaz işte mis gibi geçer gidersin üstünden zaten öyle olması gerekiyor.

  11. #11
    anılbel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2010
    Şehir
    İzmir - Kuşadası
    Motosikleti
    Wolf 125/ VSTAR
    Egitim var mi ? Yok . Ee neyi tartışıyorsunuz , dağılın şimdi .

  12. #12
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    o kapakların allah belasını versin fren pedalının pimi düşmüş geçen gün bi baktım fren yok .
    hmtgcmn bunu beğendi.

  13. #13
    Ege Anıl EFE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir/Bormova
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Alıntı Oldjack adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kapakların allah belasını versin fren pedalının pimi düşmüş geçen gün bi baktım fren yok .
    Telefounumu aldım ve eve giderken başıma gelmişti. Allahtan Xperia Serisi ve su geçirmez olduğu için rögarı söküp telefonu alıp evde yıkamam sonucu sıkıntı olmadı ,konuyla pek alakalı değil ama Yorumu okuduktan sonra aklıma geldi :D
    hmtgcmn bunu beğendi.

  14. #14
    SUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Harley-Davidson 1200 Nightster
    Yazıcam bişeyler, uyarı alıcam yine


    Bunları yolun ortasına koyan,koydurtan,hesaplayan,koyarken makara yapan,bir gün öncesinden şuraya koysam olur mu diye düşünen,vb...(yaratıcılıkta sınır yok)
    kişiler için en içten dileklerimi arz ediyorum.

  15. #15
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı Ege Anıl EFE adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Telefounumu aldım ve eve giderken başıma gelmişti. Allahtan Xperia Serisi ve su geçirmez olduğu için rögarı söküp telefonu alıp evde yıkamam sonucu sıkıntı olmadı ,konuyla pek alakalı değil ama Yorumu okuduktan sonra aklıma geldi :D
    abi kapakla yol arasında boşluk varmış. Gümm diye düştüm resmen baktım bi şey yok 2 dk sonra arka firene bi dokundum fren yok.
    Ege Anıl EFE bunu beğendi.

  16. #16
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Honda sh300i
    istanbul tam manası ile bir rögar kapağı cenneti. bu kapakları asla asfalt ile aynı hizaya getiremiyorlar. çünkü rögarıbaşka taşeron asfaltı başka teşeron yapıyor. işini yaptın mı yaptım.işte..
    SUN bunu beğendi.

  17. #17
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Önde yardıra yardıra giden motosiklet sürücüsü bunların arasından sağlı sollu geçerken, arkadan gelen araç sürücüleri çok fena işkillenip takip mesafesini artırırlar. Yolun orasına burasına random atılmış rögar kapakları bu yüzdendir, her şey emniyetimiz için

  18. #18
    Sokollu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2014
    Aranızda hiç Eyüp sahilinden Alibeyköy'e doğru giderken, güya geçen hafta bakımı yapılan yolda (Alibeyköy içine dönmek için sağ yapıp, parkın etrafından dolaştığımız) süren var mı ? Vallahi fotosunu çekeceğim bir pazar günü o yoldaki kapakların asfalttan 10 cm. yukarda rahat.

    Bir de burdan Ulaştırma Bakanlığı'nda çalışan yetkililere selam ederim. Böyle kilit bir yerde aynı yöne 4 şerit yol bağlayıp, 2'sinin sağa 2'sinin sola dönmesini beklemek, ne diyeyim çocuklar eğlensin diye düşündünüz herhalde.
    dockerengin bunu beğendi.

  19. #19
    sezer0696 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2015
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150
    biraz degişik olacak ama ben seviyom bu kapakları yolları bi saga bi sola kacmayı hiç hızımıda kesmem böyle durumlarda aksine daha cok gaza basarım oyle daha az etkilenmiş olursunuz ;)

  20. #20
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Ataköyde A+ (A PLUS) alışveriş merkezinin önünden geçtikten sonra sahilyoluna çıkmak için dönülen yerin tam başında 4 metrelik yolda 1,5 metre ara ile 2 tane var. Burada anlatılanlara ekleyeceğim bu kapakların yağışlı havalarda cam gibi olduğu. Tekeri üstüne getirdin mi çok dikkatli olman lazım. O yoldan sahile çıkarken beş on araba birden giriyor dönemeçe doğru. Yol zaten yamuk yumuk. kapakların biri yüksekte diğeri ona göre alçakta. Şiddetli yağışlarda alçakta olanın üzerini su kaplıyor fark edemiyorsun. Cin gibi olman lazım kısacası. Öyle tedbirli giriyorum ki o dönüşe anlatamam. Bir kere yağmurda arka tekeri kaybettim kapağın üzerinde o günden beri salavatla giriyorum dönüşe.

    Sonra, "çocuklarının trafikte motor kullanmasına niye izin vermiyorsun". vermem tabi.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-


    BLUE MOTOR
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)