Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Islak Zemin, Yokuş, Michelin Commander II, Teker Kilit

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    EagleRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RR Daytona 250 | Honda CBR250R
    Merhaba arkadaşlar,

    Konuyu başlıkta özetlemeye çalıştım aslında. Yeni değiştirdiğim lastiklerimle (300-350 KM önce) yokuş aşağı fren yaparken arka teker kitlendi.
    Yüksek hızda değildim, olabildiğince yavaş ezdim freni ama bir noktadan sonra kitlendi. Sağ sol kıvırmaya başladık. Kilit olduğu noktada bıraktım açıldıktan sonra tekrar bastım bu teknikle durumu toparladım. Fakat daha erken durmam gerekse mesela bir araç önüme kırsaydı yapabileceğim birşey yoktu.

    Islak zeminde bütün lastikler böyle davranmıyordur herhalde değil mi? Cruiser için önerilen Michelin Commander II aldım. Beklemediğim bir sonuçtu bu. Aynı noktada yokuşta eski nylon lastiklerimle de aynı durumu yaşamıştım. Bu lastiklerin birşey değiştirmediğini düşünmek beni üzdü açıkçası.

    Ayrıca yaşanılan bu durumda ön fren kullanmamaya çalıştım. Önü kitlesem düşerdim muhtemelen.

    Siz böyle durumları nasıl kurtarıyorsunuz? Doğru sürüş tekniği nasıl olmalı böyle bir durumda?
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    PysLre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha R25-2015
    Lastiğin yan kısımları su kanalları bakımından yoğun ama orta kısımları düz ayriyetten lastik ne olursa olsun ıslak zeminde fren mesafesinde yapılacak birşey yok. Motor freni ve arka freni kullanmaktan başka çare yok
    mehmetenis bunu beğendi.

  3. #3
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yağmurda dişli lastik lazım dişsiz lastik michelin de olsa kayıyor.

  4. #4
    4Vaqrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara / Çorum
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 300
    ss kullaniyorum ben, ikisini de ayni anda sikiyorum , ön %60 arka %40 diyebilirim kuru zeminde, islak zeminde arka %70 on %30 civari sıkıyorum, kitleniyor mu tabiki cok başıma geldi kitleniyo ama ilk bin km de 4 5 kere kitlendiyse ikinci bin kmde 1 kere kitlendi yanlis hatirlamiyorsam buda küçük kilitlenme, biraz Apaçiligime geldI sanırım .. :D. Lastiklerim ninja 300 un üstünde gelen lastikleri marka model bilmiyorun ama herkes dandik diye bahsediyor. Bencede iyi bi lastik olmadigini belli ediyo ama baska bi lastigin olmadigindan kıyaslama yapamıyorum . Size tavsiyem lastiginizi bilemem ama 2 frenide kullanmaniz birine cok yukleneceginize ikisini azar azar neden kullanmayaisniz? Panik durumunda hemen durmam gerekirse ne yapmam gerekiyo demissiniz panik fren calisacaksiniz bos bi alanda. Durma işi ne kadar lastige tekere bagliysa tekniğede bagli bi olay. Ikisini azar azar sıkıp gerekli durumda panik fren bana mantıklı geliyor.
    yazdigim hic bisey kesin degil, bilgili biride değilim sadece tecrubelerimi ne yaptığımi paylasmak istedim. arkadaşlar dogru yanlarini yanlis yanlarini söylerler
    mehmetenis bunu beğendi.

  5. #5
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    yokuş aşağıda ağırlık öne biner arka boşta olduğundan çabuk kitler arkayı genelde...bu durumda 1 vites küçültüp motor freni ile yavaşlayıp arka fren ile durman..
    okican ve mehmetenis bunu beğendiler.

  6. #6
    serkani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Kastamonu -Trabzon
    Motosikleti
    Made in Japan!
    Çok uzun uzadıya yazmayacağım. Kuru zeminde aynı sınıftaki çoğu lastiğin performansı birbirine yakındır. Öte yandan bir lastik kendi sınıfına nazaran kuru zeminde ne kadar başarılı olursa olsun, ıslak zemin işi ayrıdır.

    Islak zeminlerde en iyi performansı Bridgestone verir.
    Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS

  7. #7

    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cgl
    Bende arka fren alışkanlığı hiç olmadı önce ön fren ile yavaşlar sonra arka freni kullanırım ön disk arka kampana

  8. #8
    burak5353 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    rize
    Motosikleti
    falcon deserd 277
    arka teker kitlendiginde saga veya sola dogru kızaklar bi yerden sonra üstünden atar seni ona göre frenden ayagını cek bi noktadan sonra toparlarsın 3.600km bayır inip cıktım motorla dogru düzgün asvaltta bile kullanmadım yagmurlu havada frenlemesen bile bayır asa inerken arka lastigin kızakladıgını hissediyorsun

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı burak5353 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka teker kitlendiginde saga veya sola dogru kızaklar bi yerden sonra üstünden atar seni ona göre frenden ayagını cek bi noktadan sonra toparlarsın 3.600km bayır inip cıktım motorla dogru düzgün asvaltta bile kullanmadım yagmurlu havada frenlemesen bile bayır asa inerken arka lastigin kızakladıgını hissediyorsun
    Arka freni bırakırken ön ve arka tekerlerin tek çizgi üzerinde olması lazım sağda soldaysa yine düşer.

  10. #10
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    yokuş inerken arka lastiğe nerdeyse çok az yük biner, kaymasıda gayet normaldir.

    ön fren + motor freni +arka fren deneyin birde, ön freni sıkmaktan korkmayın
    mehmetenis bunu beğendi.

  11. #11
    mehmetenis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul/Avcılar
    Motosikleti
    Honda NC 750X-2014
    Ağırlık Dengesinden dolayı arka fren boşa çıkmış sebebi budur,Siz motor freni ile yavaşlayıp kontrollü ön freni sıkmanız gerekiyor

  12. #12

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Kombine fren kullanımı ile çok daha çabuk ve tehlikesiz durabilirsin. Mesele hem ön hem arka frene aynı anda ve doğru kuvvette basabilmek.

  13. #13

    Üyelik
    29 Ocak 2015
    Motosikleti
    Mondial KT150, Suzuki Inazuma Gw250 F
    benim de başıma geldi, 2 frene bastım aynı anda, arka kitlendi ama ön allahtan tuttu.
    yokuş aşağı giderken hep 2. viteste iniyorum. motor freni sağlam çözüm...

  14. #14
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı EagleRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,

    Konuyu başlıkta özetlemeye çalıştım aslında. Yeni değiştirdiğim lastiklerimle (300-350 KM önce) yokuş aşağı fren yaparken arka teker kitlendi.
    Yüksek hızda değildim, olabildiğince yavaş ezdim freni ama bir noktadan sonra kitlendi. Sağ sol kıvırmaya başladık. Kilit olduğu noktada bıraktım açıldıktan sonra tekrar bastım bu teknikle durumu toparladım. Fakat daha erken durmam gerekse mesela bir araç önüme kırsaydı yapabileceğim birşey yoktu.

    Islak zeminde bütün lastikler böyle davranmıyordur herhalde değil mi? Cruiser için önerilen Michelin Commander II aldım. Beklemediğim bir sonuçtu bu. Aynı noktada yokuşta eski nylon lastiklerimle de aynı durumu yaşamıştım. Bu lastiklerin birşey değiştirmediğini düşünmek beni üzdü açıkçası.

    Ayrıca yaşanılan bu durumda ön fren kullanmamaya çalıştım. Önü kitlesem düşerdim muhtemelen.

    Siz böyle durumları nasıl kurtarıyorsunuz? Doğru sürüş tekniği nasıl olmalı böyle bir durumda?


    Bu forumda ıslak, kuru, çok dik, az eğimli hiç farketmez yokuşta sadece ve sadece ön fren kullanılır diyen bazı çatlaklar var birazdan konunu görüp sırf bu satırlarına yorum yaparlar. Ben onlara kısaca Genç katili diyorum tecrübesi olmayan gençlere ölümcül fikirler veriyorlar.


    Sen en doğrusunu yapmışsın ıslak zeminde maalesef kaymayan lastik diye bişey yok ama şu an rosso 2 kullanan ve zamanında 2 çeşit fabrikasyon irc kullanmış biri olarak ıslak zeminde michelin pilot street kadar iyi hakimiyet sağlayan lastiklerim olmamıştı. Tvs kullanırken sırf yağmurlu günlerde daha da yatırıyordum virajlarda motoru çok acaip bi güven veriyordu michelinler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)