Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

LÜTFEN DİKKAT, yan ayak öldürebilir!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    Erfer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mayıs 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 250R
    gecmıs olsun
    MT ANTALYA


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    cezerye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Melbourne, AU
    Motosikleti
    Hyosung gt250 (vardi)
    offf... gecmis olsun:(
    Wanna see my Bannnnnnnkai?!?!!!

  3. #63
    Forumdan Uzaklaştırıldı R3N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2006
    Şehir
    istanbul
    arkadaşım geçmiş olsun

  4. #64
    shadowofspirit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ağustos 2005
    Şehir
    İst.
    Motosikleti
    Hyosung gt250R SİYAH..
    Bende yaşadım e 5 te 70 le yere dokundu yan ayaklık ve kapandı.Baya bi sallandım bişey olmadı allahtan..Yan ayaklığı kullanmaya gelince hep onu kullanıyoruum viteste bırakıorumki kaymasn die.Bi kere evin önünde 2 li ayaklığa almıştım.bildiğiniz üzere orta ayaklıkta daha dengesiz oluyor motor..Mahallenin veletleri çıkmış itelemiş lak arabaya.Araba yamuldu allahtan sahibi birşey demedi.o gün bugündür bakımlar hariç orta ayaklığa almıyorum..
    Motorize Birlikler K.lığı......

  5. #65
    mondialcii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2005
    Şehir
    KEŞAN
    Motosikleti
    Mondial 150 zat var inşallah yaza denizde de olur.
    Çok geçmiş olsun arkadaşım bilgi için saol...

  6. #66
    RIDVAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2005
    Şehir
    ISTANBUL
    Motosikleti
    PIAGGIO Beverly 500
    Geçmiş olsun. Genelde insan hayatına önem veren ve muhtemelen hataları tecrübeleri ile öngören üretici firmaların ürünlerinde bu tür unutkanlıklara karşın diğer arkadaşların belirttiği gibi benim motorumda da yan ayak açıkken motor çalışmıyor , çalışırken açtığında da motor duruyor. Yan ayakla ilgili ben başka bir olay yaşadım. Kendi hatam ve komik. Park ederken o anki dikkatsizliğimden tam açmadığım için ayak kurtuldu ve ben motorun üzerime doğru yatmasından dolayı kıç üstü yere düştüm. Şansıma motorun yanındaki arkadaşım aniden tuttu ve bende tost olmaktan kurtuldum. Bu unsura da ayrıca dikkat etmekte fayda var! Bir şey daha.... kesinlikle devrilen motoru özellikle otomatik vitesli scooter ve maxi-scooterları stop etmeden kaldırmaya çalışmayın, yoksa bir anlık gafletle motorla rodeo yapmaya başlarsınız:-))
    Hepinize güvenli sürüşler diliyorum.

  7. #67
    silves - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Aralık 2005
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    SKYGO 200
    8 10 sene önce bende yan ayak yüzünden iyi bir ucmuş yaşmıştım bereket ful koruma idim sadece ellerim zarar görmüştü ama bende baya baygın kalmıştım dikkat arkadaşlar dikkat

  8. #68
    limp65 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Çok geçmiş olsun. Bu yazıyı okuduktan sonra motoruma yan ayak taktırmaktan vaz geçtim paşa paşa orta sehbaya devam.

  9. #69
    Forumdan Uzaklaştırıldı giallorosso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2006
    Şehir
    kozyatağı
    Motosikleti
    hyosung gt250 sarı
    yan ayak açıkken 1e taktığım anda motorum stop ediyor allahtan

    geçmiş olsun

  10. #70
    yildirim_007 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2006
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    jınlun JL 150_5
    cok gecmıs olsun arkadas buyuk kaza atlatmıssın benın de bı arkadasım kaza yaptı bı gezı donusunde yken guruptan koptuk saga cektık bekledık arkadasları geldıler ve hareket ıcın hazırlanıyordum benden once kalan bı arkadasım 10 km ıkerde ayaklık acık oldugu ıcın moyoru yolun oytasına yatırdı allahtan fazla hılanmamıstı ve kazayı hasarsız atlattı

  11. #71
    chkaralama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2006
    Şehir
    antakya
    Motosikleti
    zealsun zs 150-19
    kesinlikle katılıyorum ben yan ayağı sık kullanıyorum. ve o yüzden bir kaç defa açık unuttum daha düşmedim ama 3-4 defadır düşmeye ramak kalmıştı. zor kurtuldum.dikkat edin arkadaşlar ciddi bir tehlike bu
    ...........KARAALİ.........كاراالط

  12. #72
    gazman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    moskova
    Motosikleti
    HONDA XR600R
    gecmis olsun ..ama yan ayagi acik unutana motorcu demem ben..
    once AKIRA sonrada NECDET abi... yuregimi yaktiniz..bu ekran karanlik kalacak ve yuregimi yansitacak..mekaniniz cennet olsun..:pale:

  13. #73
    Makine - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    2015 Triumph Tiger Explorer
    Merhaba

    Öcelikle geçmiş olsun arkadaşım.

    Alıntı watergun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yan ayak, iyi ayak değil
    Gerçekten ben de çok açık unutuyordum. Hatta bi seferinde neredeyse beni de savuruyordu Allahtan hızım çok düşüktü buna rahmen hissedilir bi şekilde sarstı.
    Bir keresinde de rampa yukarı park edip arkadaşımın dükkanına girmiştim. Bir iki dakka ayak üstü laflıyorduk.
    Arkadaşım:
    -Anaaaa motor kendi kendine gidiyo laaa dedi. ağzı ayrık bi şekilde.
    Abi dükkandan nasıl bi fırladım tam devrileceği sırada topcase inden yakalayabildim, fakat topcase dandik olduğu için elimde kaldı son bir gayretle sağ bacağımı motora dayadım, bacağımın üzerine yavaşça devrildi allahtan çizik felan olmamıştı. O gün bu gün hep iki ayak üzerine kaldırırım.
    Yani arkadaşımın başına gelen hepimizin başına gelebilir.
    İki ayak üzerine kaldırmak her zaman en iyisi.
    1. Açık unutman dolayısı ile kaza yapman mümkün değil. 2. İki ayak üzerinde iken devrilme ihtimali daha düşük.
    En iyisi siz yan ayağı unutun.

    Büyük geçmiş olsun arkadaşım. Bizleri de uyardığın için ayrıca teşekkürler.
    Benzer bir konuda ben de topik açmayı düşünüyordum ama senin acı tecrüben umarım hepimize ders olur.
    (elimde kalan topcase'i avatarımda görebilirsiniz.)
    Senin burdaki hatan motoru boşta tutuyor olman. Motosiklet uygun park şekline göre motoru her zaman vitese takacaksınız motoru öne hafif kastırıp zincir boşluğunu aldıktan sonra ayaklığı açıp motorun park işlemini bitireceksiniz. Bunu yapmadığınız için motorunuz hafif bir eğimde veya birinin yaslanması vs sonucu ayaklığı kapatmış ve düşmüş. Her zaman orta sehpayı kullanamazsınız. Özellikle eğimli dik yerlerde veya çok bozuk zeminlerde orta sehpaya alma ve indirme tam bir eziyet olabiliyor. Hele benim gibi 200kg üzeri motorlarda bunu yapmış olsanız dediğimi çok daha iyi anlarsınız.

    Görüşmek üzere.
    "Bir insanın bildiğini zannettiği bir şeyi öğrenmesi imkansızdır." (Epiktetos)

  14. #74
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    keşke orta ayak olsa ona alirdik. ama tek teselli, honda amca sistem koymuş yan ayak açıkken motor çalışmıyor açılırsa da stop ediyor. demek çok faydali hayat kurtaran bişeymiş bu.

  15. #75
    tkalfaoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2006
    Motosikleti
    Honda NC750S DCT
    Hay allah korkunç bir olay, çok geçmiş olsun!

    Hyosung (ve daha birçok motorda sanırım) bir sensör koymuşlar, motor ayağı inikken çalışmıyor, yada vitesteyken ayağı indirirsen susuyor. Her motorda bundan olmalı - yada direk yan ayak olmasa orta ayak olsa, hem o çok daha faydalı. -turgut
    ---
    Honda NC750S..... Honda VFR 2008... Hyosung GT250R

  16. #76
    ozkansava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    Nilüfer/Bursa
    Motosikleti
    JONWAY 150 T-2 YY Furnace
    Arkadaşım geçmiş olsun bir anlık dalgınlık insana unutturabiliyor işte.Bence ayaklığı unutana motorcu falan demem demeyin kendi başınızada gelebilir Allah korusun.Her şey insan için.Ben hep ayağa kaldırırım motorumu ama tabiki dik bir yokuşta zorlanıyorsunuz ve yan ayağa çekiyorsunuz.Kulağımıza küpe olsun.Tekrar geçmiş olsun arkadaşım.
    Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr

  17. #77
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    ben de Mersin MT olarak yola çıktığımızda tam da deniz mevsiminde ve denizden dönüş saatinde aynı hatayı yaptım ve yeri öptüm. allahtan motor koruma demirim ve geniş arka deri çantalarım vardı. sadece sağ ayak bileğimde bir çizikle kurtuldum allaha şükür. ama daha vahim olanı da şu. hemen ertesi sabah servise gidip sensör taktırmak istedim ve yılların ustası bana şöyle dedi = 8 YTL. fiyatı var ama bütün sensörler çinden geliyor. su kaçtığı anda beyni bozuluyor o zamanda ayaklık kapalı bile olsa çalışmaz, başına bela alırsın dedi. ben de bir iki kez de unutmayla ve bazen de arkadaşların uyarısıyla kapatıyorum. alışamadım bir türlü bu işe. bir yazı yazıp deponun üstüne asıcam abi = "YAN AYAKLIKĞI KAPAT" diye. bir de şunu duydum dün (buna benzer bir konuyu konuşuyorduk), yeni çıkacak olan CBF 150'nin çıkmasını bekleyen arkadaşlara, broşürlerden gördüğüm kadarıyla yan ayaklık olmadığını söylediğimde bir arkadaşım bana "avrupa birliği standartlarında yan ayaklık yok ve kabul edilmiyor" gibiisnden bir şeyler söyledi. ve bu sabah CG125 kullanan arkadaşımla görüştüm, onda da yokmuş. sensörü olmadığı için de servis sadece yan ayaklığı takmıyor sensörü şart koşuyormuş ama ellerinde sensör yokmuş. Honda'da bunu yaprsa yani dedik. sizce bunun aslı var mıdır. YAN AYAKLIK AVRUPA BİRLİĞİ STANDARTLARI TARAFINDAN YASAKLANMIŞ mıdır?
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  18. #78

    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    Heryerde çıkarım karşınıza
    çok geçmiş olsun kardeş

  19. #79

    Üyelik
    31 Mart 2009
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    HONDA TRANSALP
    Yan ayak açık kaldığında motosikletinizin marş basması ancak çalışmaması ya da vitese aldığınızda çalışmaması gerekir. Birçok motosiklette bu standatlaştırılmıştır. Eğer sizin motorunuzda bu yoksa bence serviste kolayca yaptırabilirsiniz.
    [B]MOTOSİKLETE BİNMEDİYSEN YAŞADIM DİYEMEZSİN.[/B]

  20. #80

    Üyelik
    07 Kasım 2008
    Şehir
    iStAnBuL / Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    TvS ApAcHe
    çok geçmiş olsun arkadaş insanlık hali kafamız dalgın olup açık bırakıyoruz ara sıra ama çok dikkat edilmesi gereken bir durum hayırlı günler
    [B][I]iki teker hastalığında bünye tedaviyi reddediyor.. !!![/I][/B]


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler