Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet Teorisi hakkinda duyuru...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    8.1.2002 günü anet newsgroup hobi-motosiklet forumunda çekine çekine

    Vakit buldukca, eger sizlerden de ilgilenen olursa, burada motosikletle
    ilgili bazi ipuclari, tavsiyeler, yararli olabilecegini dusundugum bilgiler
    vermeyi dusunuyorum...bunlar zaten bildiginiz seyler olabilir, yada
    omrunuzde ilk defa duydugunuz ama maksat bilgi alis verisi olsun...
    Belki sizin katkiniz olur ben de yeni birseyler ogrenebilirim diye de
    umuyorum...bu zenaatte ogrenmenin sonu yoktur...............
    diye başlayan, "Ufak ipuçları #1" bir yazı dizisiydi "Bugün çoğunuzun bildiği "Motosiklet Teorisi".

    Bir anda beklemediğim oranda büyük ilgi gördü. Aslında şaşırmamam gerekiyordu, çünkü buna benzer bir girişimi 96 yılında arkadaşlarımla yaptığım, yurt dışına çıkmam ve arkadaşlarımın yoğun iş+ailevi sebepten ilgilenememeleri dolayısı ile yarım bıtraktığımız "Mobike" adlı web
    sitesinde de görmüştük. Aradan geçen yıllar Türkiyede motosiklet sayısını ikiye üçe katlamış buna mukabil eğitimde değişen bir şey olmamıştı.

    Neredeyse bütün bir motosiklet camiası, özellikle yeni başlayanların büyük bilgi susuzluğu hala devam ediyordu.

    Bu bana şevk verdi, gelen sorularla yazışmalar da canlandı, bende yeni şeyler öğrendim merak edip soranlar da. Amaç buydu ve hepberaber
    ulaşmıştık. Şimdi daha geniş okur kitlesine ulaşmak lazımdı, forumlara katılmaya başladım... Önce motosiklet.net, sonra ıkıteker.org,
    motosikletdelisi.com, womenrıders.com, endurocu.com, superevarıders.com ve en son motosikletokulu.com da yazı dizisi hem forumlarda hem ayrı kendine eyrılmış köşelerde, kimi web sitesinde sadece web linki olarak yer aldı. Enine boyuna tartışıldı, büyük oranda hedeflediğim "yeni başlaylar ve az tecrübeli olanlar" ca faydalı bulundu.

    Bu arada www://donald.hypermart.net adresinde bir web sitesi oluşturup bu yazı dizisini sürekli güncelleyebileceğim şekilde elimin altına aldım ve
    bu siteyi elimden geldiğince bilgi dolu olmasına gayret ettığim bir e-dergi ye dönüştürdüm.

    Genel talep bu dizinin bir kitaba dönüştürlmesi olarak iki yıl önce karşıma çıktı, ve bu haklı talebe yatırım yapmaya, vakit ayırmaya başladım.

    Öncelikle şunu söylemek gerekir ki, bu dizi anet forumunda interaktif - karşılıklı etkileşim ile ortaya çıkmıştı ve konular bir devamlılık arzetmediği
    gibi tamamen forum üslubu, hatta kimi zaman argo, kimi zaman değişik forumlarda tamamlanan eksik bilgilerle doluydu. Ayrıca tamamı ingilizce
    klavye ile yazıldığından oturup baştan Türkçe klavyeden geçirilmesi gerekiyordu. Diyagram ve skeçler, çizimler hazırlanması, fotograflar çekilmesi gerekiyordu... Bunların hepsi tamalandı ve taslak bir aydır Türkiyedeki yayıncımda.

    Beni en çok yoran konulardan biri dağınık konuları bir araya toplamak, gerekli konularda daha çok araştırma yapıp bilgileri bir kitaba yakışır
    şekilde zengınleştırmek, gereksiz, daha doğrusu bu kitabın genel çerçevesine uymayan bölümlerin, örneğin motor güç-tork konuları gibi,
    ayıklanması konuları oldu. Her ne kadar özellikle bu konuda dört uzman makine mühendisi okuyup gerekli düzeltme ve katkıda bulunacakları sözü
    verdiler se de hiçbiri henüz herhangi bir değişiklik önermiş değil. Zararı yok dostlar, zaten konusu sürüş güvenliği, cadde stratejisi, sürüş
    teknikleri ve genel anlamda motosiklete giriş olan bir kitapta konsantrasyon dağıtıcı bir konuydu ve bir sonraki kitaba ertelenmesinde hiçbir sakınca görmedim.

    Her neyse, tabii ki bu yoğun üç yıllık uğraşı forumlarda eglenmek olarak degıl, ciddi vakit ayırarak geçti ve ben bunu kendime bir misyon olarak
    gördüm. Bütün bu benim ve katılımcıların ortak bilgisi tamamen ücretsiz ve herkesin ulaşımına %100 açık olarak internette, yukarda saydığım
    forumlar ve adresini verdiğim web sitemde mevcuttur.

    Motosiklet Teorisi nin kitap versiyonu web versiyonuna %60-70 sadıktır diyebilirim. Henüz yayıncımdan başka kimsenin görüşüne sunulmuş değil.

    Bütün bu internet macerasının meyvası olacaktır. Elinize geçtiğinde beğeneceğinizi umarım.

    Bu yazı dizisi hakkında bini aşkın yazılıö sözlü teşekkür, minnet mesajları ve övgü ile beraber birkaç eleştiri de aldım. Bilgiye yönelik aldığım yapıcı eleştiri ve önerileri zaten yazılımı sırasında bildiğiniz gibi değiştirmiş bulunuyorum.

    Ciddiye aldığım en önemli eleştiri bu yazının ünlü yabancı kaynaklardan ve web sitelerınden "bire bir" tercüme edildiğidir. Bu tabiiki copyright

    haklarına tecavüz ettiğim ve yazıları "çaldığım" anlamına geldiği için yanıtlamam ve okurları bu konuda aydınlatmam gereken gereken bir mevzu.

    Bir diğer konu ise bilgilerin hatalı olması. Bunu derhal kısaca yanıtlayacağım ve yukardaki konuya döneceğim.

    http://donald.hypermart.net/Teori/Acilis.htm linkine bakacak olursanızö ki MT nin referans linkidir, açıkça şöyle başlar:

    ..............Bu dizi ozellikle az tecrubeli/baslamaya niyetli/ yeni baslamis motorculari hedefliyor. Motosiletin keyifli, guvenli, eglenceli bir spor olabilmesi icin gerekli bilgileri vermeye calisiyorum. Tecrubeli, benden daha bilgili arkadaslarda lutfen okur katilimda bulunursa memnun
    olurum(z). Tum anlatim kendime aittir, yani biryerlerden dogrudan alinmis metinler degil. Kendi bilgim, tecrubem, okuduklarim, ogrendiklerim, bana ogretilenler, deneyip filtre ettiklerim vs. Motosiklet Teorisi yakinda bir kitap haline donusecek, halen uzerinde calisiyorum......
    Ve MT son paragrafında şöyle biter:

    .............Dikkat: Yukarda ve devami “Motosiklet Teorisi”nde anlatilanlar benim kisisel bilgi birikimim ve tecrubelerimin dostca paylasilmasi amaclidir. Hepsi tarafimdan denemis ve ise yarar bulunmustur. Bu sizin icin de ayni olacak anlamina gelmeyebilir. Bu informasyonun kullanilmasinda tum sorumluluk size aittir, anlamadiginiz, aklinizin yatmadigi seyi yapmayin. Yazarin kendi bilgi birikimi ve tecrubesinin iletiminden baska bir amaci ve sorumlulugu bulunmamaktadir. Motosiklet kullanimi uzun bilgi birikimi, teori ve pratik calismayi gerektiren, hayati risk de dahil olmak uzere ciddi riskler tasiyan bir aktivitedir. Bu sorumlulugun bilincinde olmak bir numarali motosiklet kullanma kuralidir.
    Başka bir açıklama sadece kafa karıştırmaya yarayacağından gerek görmüyorum. Teknik olarak ise bu üç yıllık yazışma süresince sadece bir kaç "usta" diyebileceğim sürücü benim ısrar ettiğim "virajda fren yapılmaz, gerekirse motor dogrultulup öyla yapın, genel kural TATOKU ve "Gördüğün kadar git" tir " görüşüme karşı "önce hafifçe frene dokunmak suretiyle motorun doğrultulması" şeklinde bir görüş getirmiştir. Söz konusu teknik bence "bu" kitabın hedef kitlesi olan "yeni başlamış-başlayacak-az tecrübeli" sürücüye önerilebilecek bir şey olmayıp ileri teknik sınıfına girdiğinden kitap kapsamına alınmamıştır. Tecrübesiz sürücü "hafifçe frene dokunma" yı nasıl değerlendirir bilemem. Kimsenin evrensel acemi öğrenimi dışında bir şeyi benim kalemimden öğrenip başı derde girsin istemiyorum.

    "Bire bir Tercüme" eleştirisine gelince. Öncelikle hayır. Bu herhangi bir yerden tercüme edilmiş bir eser değildir. Yukardaki cümleyi yineliyorum:
    Tum anlatim kendime aittir, yani biryerlerden dogrudan alinmis metinler degil. Kendi bilgim, tecrubem, okuduklarim, ogrendiklerim,
    bana ogretilenler, deneyip filtre ettiklerim vs.
    Şimdi bu eleştiri nereden-neden geliyor onu da izah edeyim. Motosiklet eğitiminde birtakım oturmuş metodlar, bilgiler var. Bunlar artık bu işin "taşa yazılmış" kısımları dır. Örneğin SIPDE - TATOKU formülü. Bunu tabii ki ben icat etmedim MT de kaynağı yazıyor. Ama TATOKU kelimesini ben uydurdum tabiiki. OMM de aynı kelimeyi kullanıyormuş, benden aldıklarını iddia etmiyorum çünkü aklın yolu bir... Türkçeye çevirirseniz başharfleri böyle oluyor.

    Örneğin SLR, Slow, Look, Roll evrensel bilgidir. Ben bunu BAYGAZ diye çevirdim... Ama dünyanın hiçbir yerinde, hiçbir kitabında viraj tekniği eğitiminde "sırıtmanız" gerektiği yazmaz. Tamamen kendi bilgimdir, zen sanatıdır.

    Dünyanın hiçbir kitabında benim verdiğim motosiklet kursu (http://donald.hypermart.net/Teori/Course.htm) yoktur.

    Başka yerlerden neredeyse dogrudan aldığım sayılabilecek "kaç paralık dikkatiniz kaldı" makalesi
    Bu asagidaki kavram benim degil...bunu Keith Code un kitabindan ogrendim (Rainey ve Lawson u yetistirmis unlu motor hocasidir) ama okudugumda cok hosuma gitti ve benimsedim. Yilllardir kullaniyorum.
    diye başlar. Daha fazla dürüst olunabilirmi bilmem.

    Ayrıca bunlar web versiyonuna dair yazışmalar olup kitap versiyonunda gerekli copyright işlemleri de araştırılmakta ve yapılmaktadır.

    Bu arada gerek kitapta, ve gerekse web de bulacağınız tek bire bir" tercümenın "Hurt Raporu" olduğunu da buraya bir not halinde koymakta yarar görüyorum.

    Hülasa...Kitap son halini almış ve yayına hazır. Gerçekten son anda gözümden kaçmış bir şeyi hatırlatacak, ilave edilmesini düşündüğünüz yazı (fotograf ve grafikler için artık geç) varsabir hafta daha süre ile müdahale edebilirim. Beklerim.

    MT hakkında, sebebine benim aklımın ermeyeceği sırf şevk kırmak için yazılmış seviyesiz yakıştırmalar "atmasyon-uyduruk" gibi ve "15-20 taneden fazla satmaz, onu da senin yalakaların alır" gibi son derece bayağı ve rencide edici, şimdiye değin bu konularda parmağını dahi kımıldatmamış şahıslarca beni ve çevremi üzücü yazılar umuma açık forumlara yollanmıştır.

    Bu tür serzenişler üzücü olmakla beraber güneşin balçıkla sıvanmasının mümkün olmaması gerçeğini bu şahıslara bu kez de benim göstermem icap edecek. Bu arada bilmenizi isterim ki kitabın tirajı beni endişelendirmiyor. Sadece bir adet kendim dahi alacak olsam bu projeyı gercekleştireceğimden kimsenin şüphesi olmasın. Bu bilgi şu anda zaten internette bedava ve neredeyse tam metin olarak mevcut. Dolayısı ile ben amacıma, hedefime zaten ulaşmış bulunuyorum. Belki binlerce taze motorcu artık biraz daha bilnçli yaklaşıyor motosiklete. Belki sadece bir kişiye faydam dokundu ve o şahıs sayemde bugün hayatta. İşte bu benim bütün bu çabama değer.

    Hepinize saygilarimi sunarim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    DD abi doğru yoldasın ama biliyorsun satışı her zaman reklam etkiler saydığın 5-6 sitede reklam yapsan elbetki site adminleri memnuniyetle kabul eder siteye üye olmayan sadece gezen insanlar bile görse etkisi olur görüşündeyim ve biliyorsun herşey zaman gösterir vede son yıllarda motor piyasası hareketlendi yeni modeller, insanların ihtiyaçlarını karşılaması v.s. eğer kendini bilen bir insan bence güvenli bir sürüş için veya yeni başlıyacağı için alır diye düşünüyorum.
    bu yolda size başarılar dilerim.
    ERASER WİLL COME BACK

  3. #3

    Üyelik
    16 Nisan 2003
    powerbyaydın, donald duck yukarıdaki yazısında zaten kar amacı gütmediğini belirtmiş.bunca iddiaların olduğu bir ortamda birde reklam yapması yanlış anlaşılabilir.

    sevgili donald duck, motosiklet ile ilgili yazılarınıza internet üzerinde rastladığımdan beri büyük bir zevkle okuyorum.ikiteker grubundaki tartışmayıda okudum.bu arkadaşların hiçbir otorite kabul etmeyen,başına buyruk insanlar olduğuna dair bir kanaat oluştu bende.bunlar ya hayatları boyunca hiç kaza geçirip bir iki kemikleri kırılmamış kişiler yada kendi canlarına ehemmiyet vermeyen insanlar.

    motosiklet konusunda yurdumuzda benim bildiğim böyle bir çalışma hiç yapılmamış.kitabınızı merakla bekliyorum.bunca çalışmaya ve emeğe karşılık gösterilen saygı yalakalıksa ben yalakayım, şimdiden kabul ediyorum!

  4. #4
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    jawa konuyu yanlış anladınız benim reklamdaki amacım sadece internet alemi değil ülke çapında böyle faydalı bilgilerin yayılması yoksa internetden de bu teorileri okuyabiliyoruz yani en iyi reklam yapan kişiler toplumdur sen duyarsın 1 kişiye söylersin o 1 kişi 5 kişiye söyler derken böyle faydalı bir olayı herkez duyar amaç kar etmek olmasa bile reklam yayılmasını sağlar yoksa okitap çıkınca sadece bizim gibi internet ortamı bilse o zaman ne önemi kalıcak o kitabın
    evet belki bazı kişiler yalakalık, kar amacı gütme, çıkarcılık v.s. olarak algılayabilir ama biz bilinçli kişiler olarak kimin ne olduğunu biliyoruz ve böyle saçma yorumları yapanlar kendileri bir baltaya sap olamamış insanlardır Osmanlı teknolojik olarak batıdan daha önce kullandı herşeyi ama gericilik sayesinde çöküşü sonu oldu 'İstanbul kanatlarımın altında ' filmini izleyenler anlamıştır ve Türkiyede hağla böyle olaylar devam ediyor projelerini burda açamayan bir çok kişi ABD veya diğer ülkelerde hak etdiği desteği buldular haberlerde ne zaman bir buluşu yapanın bir Türk olduğu ama yaşadığı ülke farklı olduğu zaman içim buruk olsada seviniyorum.
    Herkezden özür diliyorum biraz fazla gitdi gibi ama gerçekleri göz ardı etmeyelim lütfen
    ERASER WİLL COME BACK

  5. #5
    Oytun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Temmuz 2004
    Şehir
    Istanbul
    Ben alıcam. Ve motosikletle ilgili tüm dostlarıma da önericem tabiiki. Her türlü bilgiyi almalıyız diye düşünüyorum. İnsan devamlı yeni şeyler öğrenmeli yoksa bir işe yaramayız. Üretmek için önce bilgili olmak gerek. Belki ileride bu gibi örnekler dahada çoğalır.
    ...Oytun...
    ..Ainador..

  6. #6
    Rain - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Temmuz 2004
    Şehir
    Tekirda§
    işte bu kadar. onca emek onca zaman ve hiç bir zaman ödeyemeyeceğimiz bir gönül borcumuz var Reşat abiye.
    Cikolota disLeriMizi.. Hayat DusleRimizi curutuyoR...

  7. #7
    clint - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Reşat Bey, ben kitabınızı tesadüfen bir kitabevinde görmüştüm yaklaşık bir ay önce, o zaman motosiklet sitelerinden de bu kadar haberdar ve ilgili değildim, ama bir ayda inanılmaz bir bilgi açlığı ve şevkle bir ay önceki ben'e göre acaip bilgili bir adamım. Kitabı bu ay kesin alıyorum, sitenizden teori notlarını print ettim ve okuyorum, ancak elimde kitap olarak bulunmasını istiyorum. Hatta ilk motosikletimi alınca belki bir tane de motorumun çantasına koymak için alıcam. Türkiye gibi (saklamayalım) az gelişmiş ülkelerde böyle ilklere imza atanlar tarihe geçerler ve bence bu konuda siz de bir ilksiniz. Cesur girişiminizden ötürü kutlarım. Ve her alanda sizin gibi bilgilerini karşılıksız paylaşan insanların artmasıyla memlekette bir şeylerin değişeceğine inananlardanım. Yol göstericiliğiniz için teşekkürler. Bundan sonraki çalışmalarınızda da başarılar dilerim.
    "Bir adamın makosenleriyle bir kilometre yürümeden onun hakkında karar verme." (Kızılderili Atasözü) - (Clint is Cloud)

  8. #8
    ceash - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2005
    Şehir
    GEBZE
    Motosikleti
    LEDOV 250 CMX-A
    sizi tebrik ederim D.D. bende netteki teorileri zevkle okumuştum çokta faydasını gördüm özellikle yağmurlu sürüşlerde, vırajlarda ve odaklanma konusunda
    Tüm Camia için faydalı birisiniz kitabınızı sabırsızlıkla bekliyorum

  9. #9
    resssan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Keeway superlight 150
    Ben de okudum, hala da başvuruyorum
    Tavsiye ederim, hatta imza isterim ama daha önce olmadı
    Keeway Superlight 150
    34 ED 0798 (namı-diğer "vın vın")

  10. #10
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Alıntı resssan adlı üyeden alıntı
    Ben de okudum, hala da başvuruyorum
    Tavsiye ederim, hatta imza isterim ama daha önce olmadı
    ressen ve arkadaslar, kitap bence hakettigi ilgiyi gordu ve okurlar tarafindan oldukca tatmin edici bulundu. Bu cok memnuniyet verici... Okuyan, elestiren, gorusunu bildiren, yayan, tavsiye eden herkese bir kez daha tesekkur ederim . Goruslerinizi hala degerlendirdigimi, notlar aldigimi bilmenizi isterim.

    Bu arada seviyesi her gecen ay gittikce duserek benim icin dayanilmaz bir hal alan ikiteker.org dan kaydimi sildirerek ayrilmis bulunuyorum. Tatsiz ve zamanimin buyuk kismini yokeden banal, tartismali bir ortamdan da kurtulmus oldum. Bilginize...

  11. #11
    johnny_rook - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Sevgili Donald Duck, hazır seni bulmuşken sana bir teşekkür etmef ırsatını kaçırmak istemedim, nedenini merak ediyorsan eğer,
    herşeyden önce değerli yorum ve yönlendirmelerin için tabiki,
    forumlarda daha önce kısaca hikayeyi anlatmıştım.........
    senin yazılarından öğrendiğim kıvırmaca tekniği sayesinde motosikeltimi
    aldıgım 3. gün çok çok ciddi bir kazadan kurtuldum ve dediğim gibi bu
    gerçekten adı geçen tekniğin önemini anlayıp aklımın bir kenarına
    iyice yazmam nedeni ile oldu,
    sağlıcakla kal............................................... .......................

  12. #12
    Gabe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Grand Eagle 250
    ben de motor sürmeyi donald duck'tan ogrenenlerdenim. makalelerinden kaptığım üç beş şeyi ve her daim kulağımda çınlayan altın sözlerini aklımdan çıkarmadan, hayatımın en keyifli zamanlarını geçiriyorum.

    çok saolsun!


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler