Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Falcon Freedom 250 mi Kuba Superlıght 200 mü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Peder - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RR Daytona (Siyah)
    Her ikisi için de bulduğum çeşitli kullanıcılarının yorumları detaylı alıntılar mevcut.
    Zamanında çok araştıran biri olarak da tavsiyem bütçe kısıtlıysa ve fiyat performans olarak düşünüyorsanız ikinci el temiz bir regal raptoru tavsiye ederim 2011 ve sonrası modeller olmak kaydıyla.

    Sl 200 yorumları:

    "Eski bir superlight 150 kullanicisi olarak kattiyen tavsiye etmiyorum. Belli bir km den sonra yolda giderken olusan titresimden motorun bazi parcalari kaynak yerlerinden kopup yola savruluyor. Sakın almayan sifirini hic almagin yazik o paraya. İkinci el regal raptor tavsiyemdir garantili aldinmi hicbir sey olmaz temizini bulursun"

    "150 cc lik motoru 200 cc yapıp satışına kuba olarak devam ediyorlar. Ben tavsiye etmiyorum düşük devirlerde titreşim olmaz ama 4. 5. viteslerde acayip titreşim var. zaten 90 100 km hızıda geçmiyor."

    "Daha gecen gun kullanma imkanim oldu. Bu kisiden kisiye gore degisebilir ama ben ilk oturdugumda bir an motora oturup oturmadigimdan suphe ettim bi garip hissettim. Elcikleri tuttum yok onlari da hissedemedim. Sanki hayalet . Bana bir turlu chopper hissi yasatamadi ki simdiye kadar bindigim aletlerde hic boyle hissetmemistim. Yola ciktim titresim rahatsiz etmedi yani normal bir kullanim seklindeki devir araliginda benim makineden daha iyi diyebilirim. 100un uzerine rahat ciktim. Cok zorlamadan uzun yolda gidilebilir diye dusunuyorum. Indim baktim sagina soluna falan ama pek kaliteli gelmedi bana. Sanki parcalar bi anda hop diye saliverecek kendini. Ben bu motorun 2006 modeline binmistim kesinlikle ve kesinlikle izlenimlerim daha iyiydi diyebilirim. Karar sizin ama bu motordan inince direk kendi motoruma sarilip ohh beee dedim "

    Fredoom için baya detaylı bir yorum:


    Merhaba,

    Ben Eylul 2015 de Falcon freedom 250 aldim, ardindan 6000 km deneyimledim.

    6000km lere geldiğim şu günlerde güzel bir günlük hazırlama planı içerisindeyim...Keşke kameram olsaydı bolbol çekim yapsaydım, ama yoktu maalesef.

    Özet geçeyim.

    Öncelikle Motorumu İstanbul VALE Motordan aldım...Kesinlikle VALE den motor almayınız.
    Sebep:Motoru Eylülde aldım, daha 10Dk da gidon aşağı kaydı ve dengemi kaybederek e5 de düştüm(ölüm tehlikesi) Çok şükür arkamda ii bir mercedes durdu ve beni emniyete aldı, arkada gelenleri uyardı vs...

    Sonuç: sadece depomda vuruk var, benim ayak çatladı, kaburga kırık ...

    Sebebi: Acemilik olsa keşke, gidonun vidalarını sıkmamışlar.O an sıcağı sıcağına toparlanıp hastaneye gittim motorla...Derhal avukatımı aradım, dedi polis tutanak vs? dedim kazadan sonra toparlanıp gidonu düzeltip bastım geldim hastaneye, polis dedi tutanağı yerinde yapmak gerekiyordu, şuan olmaz...Böylece Vale iyi bir tazminat davasından kurtulmuş oldu.

    Dahada vahimi 1 hafta sonra sakat halde valeye gittik, böle böle dedim oluyor maalesef dediler servis çok umursuzdu artık yapacak bişey olmadığı için döndüm çıktım asap bozmamak için...

    Az biraz iyileşince atladım motora, bi İstanbul-Tekirdağ turu yaptım busefer ön teker kendi kendine fren yapıyordu.Baktım fren disk alyanlarının hepsi gevşek,2 si yarılanmış, o sebeple disk yamulduğundan fren yaptırıyordu. Onlarıda iyice sıkarak ilk bulduğum ustaya komple heryerine baktırıp yola devam ettim.

    Ayrıca Eylülde garantiden sipariş ettiğim Bozuk km saati, benzin göstergesi kasımda hala gelmemişti.

    İstanbula dönerek, 20 eylülde Turuma başladım.

    Güzergahım:(sıralama doğru olmayabilir)
    İstanbul - tekirdağ - çanakkale - biga - ayvalık - izmir - marmaris - bodrum - kaş - kekova gökava - dalyan - antalya kemer- olimpos - adrasan - ankara - eskişehir - izmir - aliaga -foca - balıkesir - bursa - istanbul

    Yolculuğa çadır, kamp malzemeleri, sırt çantam ve heybelerimle çıktım.Üzerinde gelen lastikler beni çok rahatsız etmedi, sorunda yaşatmadı, fakat anlık ıslaklığa denk gelirse(yol kenarı sulamaları vs) fena halde kontrol kaybettiriyor.

    +Motorun gücü tatmin edici..yokuş yukarı 5. vites boğmuyor ( arkadaşımın kuba superlight da boğuluyordu)
    +Cihaza gps de son 110 yaptırabildim ki 230cc lik motor için beklentim buydu
    +benim depo 14 litre .genelde 18 litre yazıyor sitelerde vs ama 14-15 litre.totalde istasyona göre 53-60tl arası depo doluyor, 350-420 km arası rahat çıkarıyor.maksimum km de 0,16 tl yakıyor. (55 tl ve 350 km ye göre hesapladım)
    +sabahları rahat çalışıyor,çalışmayan arkadaşlar karburator ayarı yaptırsınlar
    +Yazının başında bahsettiğim üzere, kaza yaptım, ve koruma demiri çok iyi iş çıkardı.olmasaydı ayak çatlak yerine kırıktı kesin.(BOT GİYMEYİ ASLA İHMAL ETMEYİN)
    +Motorun cazibesi görseli çok güzel.Her ortam, her insan, her tarz kullananla rahatça sohbet edebiliyorsunuz.Çin demedikçe bakanlar anlamıyor.(daha doğrusu dibine kadar gelip bakmayan) Yakın bakanlar plastik aksamdan anlıyor, o ayrı

    Negatifler:
    -Ürünün plastik aksamı dökülmeye başladı bile.sol kapak altında akü var.akü kapağı anahtarla açılıyor.Motorun titreşimi, anahtar mekanizmasını tutan plastiği kırdı.Kırılınca anahtar mekanizmasıda boşa kaldı ve düştü.geri dönüp aldığımda komple parçalandığını gördüm.Ayrıca Kapağı sabitlemek için kelepçe taktım.
    -Sağ kapağı tutan plastiğin vida yeride çatladı.
    -Benzin deposu altında kalan sol plastik kapağını tutan 2 vidadan 1 i plastikten kırıldı.zangırdıyor, japonladım.
    -Vites geçişleri bunca yağ ve km ye rağmen hala çok sert ve kaba...ayrıca 1. viteste gösteriyor, tam kalkıyorsunuz tak diye boşa atıyor.Yada boşta gösteriyor 1 de olmuş oluyor.Yani vites mekanizmasına güven olmuyor.Bola almakta epey zorluyor(bikaç deneme gerekiyor)
    -Orjinal km göstergesi yanlış.140 gittiğinizi sandığınızda(yokuş aşağı) aslında 110 gidiyorsunuz(GPS le ölçüldü). Motora göre 90 la giderken realde 75 le gidiyorsunuz.
    -Boya çok dandik.Bir defa benzinci fazla benzin doldurdu, ve kapağı kapatınca taşma yaptı.Bezle sildik ve tamamen siyah boya gitti, altından beyaz kendi rengi çıktı ortaya....Bukadar çabuk boya atmasını beklemiyordum.Adama kızdım ettim, adam özür olarak 30tl lik benzin parasını almayayım dedi, ama inan boyanında bukadar çabuk çıkmaması gerekir deyince, parasından etmeyeyim adamı dedim ödedim geçtim.Kısacası Mat boya çok dayanıksız.
    -Vidalar çabuk atıyor.Debriyaj, fren vs vidalarını sürekli sıkınız.
    -Elektronik aksam sıkıntılı, arka stop/fren çalışmamaya başladı.Elektrikçi kesin ana damardandır dedi, gidonun altında ana noktayı açtı, kablolar çok ince ve özensiz(işte çin diyorsunuz)...Kablo kopuktu, ek yaptı düzeldi.Genelde çin mallarında burdan kopma oluyormuş(sağ sol çevirdikçe kablo boyu montajda tam hesaplanmadığından kopma yapıyor)

    ÖNEMLİ BİLGİLENDİRME - SERVİSLERLE İLGİLİ:
    -Arkadaşlar Falcon fabrika ve servis açısından size kötü bir haberim var.Maalesef şahsen yaşadığım sıkıntı 2 ayda km sayacımın ve benzin göstergemin hala fabrikadan gelmemesi,fakat bunca km de hangi il ve ilçede falcon servisine gittiysem istisnasız hepsi Falconla sözleşmemizi iptal ettik yönünde bıkkınlık gösteriyor.Temelde ilk servis ücretsiz malum, fabrika ödeme yapmıyormuş.Parçalar garantiden olduğu için çoğunlukla gelmiyormuş, gecikiyormuş...Birçok müşteriyle papaz olunuyormuş bu yüzden.

    Genelleme yapmıyorum, direk Falconla artık çalışmayan yetkili servisler şu şekilde:

    -Gökova sanayideki servis, falconla artık çalışmıyorum ama helalinden yinede yağımı ücretsiz değiştirdi( yağı ben aldım)
    -Manisa sanayideki yetkili servisde fes etmiş bakmadı beni izmire git abi dedi...
    -Aliağadaki merkezde yetkili serviste fes etmiş, yinede basit yağ değişimi ve zincir bakımını kendisine yaptırdım.
    -İzmir, Bornovada yetkili servis falcon bakmıyorum artık dedi.
    -Biga servis Falcon la fes etmiş, sohbette bıkkınlıklarını belirttiler.Kuba servisini övdüler, bgn sipariş veriyorum yarın geliyor garantiden diyor.Falcon ise ay sürüyor alt tarafı bi gösterge diyor.Ödeme alamıyorlamış vs...
    -Antalya demre sanayideki artık falcon bakmıyorum ama özel servis olarak bakarım dedi.

    Anlayacağınız FALCON servis ve fabrika olarak sıkıntı yaşayacağız,daha doğrusu GARANTİ mevzuatında mutlu kalmayacağımız kesin fakat parça konusunda sıkıntı yaşamamız imkansız çünkü motor aksam vs tüm çinlerde aynı olduğu için bolca bulunuyor.Falcon fabrika kapasada parçasız kalmayız.

    ÖZETLE: 6000km tamamlamış bir kullanıcı olarak şunu net söyleyebilirim, plastik aksanı vs dökülsede, bu motorun %100de 2 lik bir kısmı, çok ucuza giderilecek basit parçaları...Motora ödediğim fiyatla performansı kriterinde benim 100 üzerinden 85.
    Önceleri 2. el regal alsamıydım diye düşünüyordum ama şuan parasına göre Falcon gerçekten beni tatmin ediyor.Dahada güzeli, çok pahalı bir cihaz olmadığı için gözüm arkada kalmıyor.Atıyorum yandan çizilmesi, ufak tefek aksaklıklar göze batmıyor, oysa 10bin ve 2. el bi cihaza verseydim bukadar rahat olamazdım.

    Şahsi uyarım: Chopper diye bindiğimiz cihaz aslında bir choppercık...Yanlızca 140kg ve şase kısa...Bu şudemek, chopper karakteri için fazla hafif...Demek istediğim kontrolsüzlüğe, dalgınlığa hiç gelmez.Heleki üstündeki lastiklerle yol tutuşu bu kiloyla fazla değil...Güvenli bir sürüş için tavziyem hemen lastikleri değiştirmeniz.Ayrıca heybeleri dolu tutarak ağırlık arttırmanız, böylece daha oturaklı bir cihaz elde etmiş olacağız.

    Regal raptor yorumları:

    "Regal raptor Daytona moellerinin hepsi diğer madellerin 2011 ve üstü modelerin motorları revize edildi ve blansör kodu titreşimsiz dyanıklı motoları var saydığın makinalar içinde en iyisi Regal Raptor'dur seni pişman etmez her türlü yolda rahat kullanırsın parça sorunu yok ve satarken ikinciel piyasası iyidir"

    "Merhaba Regal Raptor kullanıcıları.

    Bir kaç sorum olacak...

    1) Kronik şanzıman sorunlarının çok fazla görüldüğü bahsediliyor. Doğruluk payı nedir ve şanzımanda ne gibi bir sorun çıkartmaktadır?

    2) Radyatör kısmında arızalar meydana geliyormuş. Ne tür arızaları var?

    3) Koltukları uzun yol için rahatsız deniliyor. Koltukları nasıl konforlu bir duruma getirilebiliyor?

    4) Düz Pedalları Basamak Pedala Değiştirilebilirmi?

    5) Elektrik tesisatında kronik denebilecek sorunları varmıdır?

    6) Parça durumu nedir ve ne kadar sürede parça temin edilebiliyor?

    7) Servis ve bakım açısından her ilde mevcutmudur? Yoksa nasıl bir yol izlenmelidir?
    Merhaba deniz

    1- 2011 model altı eski kasa blansörsüz makinalarda şanzuman dişli ömrü 20.000 - 25.000 km dir komple şanzumanın yenilenme fiyatı 700 tl gibi tutar
    2011 model ve üstü yeni revize edilmiş olan blansörlü modellerde böyle sıkıntı yok

    2- radyatör ve fan sıkıntısı ilk gelen 2005-2006 modellerde vardı zayıftı sorun yapıyordu sonraki partde düzeltildi o durumlar çok eskidendi artık öyle bir sorun yok

    3- koltuk sertlik sıkıntısı eski kasalarda artçı için rahatsızdı spyder ve daytona için komple sert bir yapıya sahip çözümü sanayide oto döşemecisine koltuğa takviye darbe emici sünger takviyesi yapmak

    4- denemek lazım uydurulabilir

    5- kronik elektrik arızası sorunu yok

    6- parça sıkıntısı yaşamıyoruz merkezde stok mevcut şehir dışından temin etmek istersen kargo ile 2 günde geliyor

    7- aşağıya servis listesinin linkini veriyorum oradan bakarsın gerekirse istanbuldan karğo ile temin edebilirsin

    http://www.emremotor.com/marmara.htm"
    Raptor Riders
    http://www.raptorriders.com.tr/
    Sons Of Anarchy


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Merhaba,

    İki motosikleti de 1 gün kadar kullanma şansım olmuştu.Açıkçası bana Freedom trafik için daha kıvrak ve kullanışlı geldi.

    Superlight'ın manevra kabiliyeti daha zayıf,kıvraklığı daha az.Ancak dur kalk yapmadan kullandığım takdirde " his " olarak Superlight daha çok tatmin etti ve daha rahatttı.

    Bunun dışında parça kalitesi olarak Freedom çok çok kötü resmen plastik.Ayrıca çok kolay arıza yaptığı ve parçaların hasar gördüğü kullanıcılar tarafından da söyleniyor.

    Parça kalitesi konusunda Kuba biraz daha iyi.

    Vites kullanımı açısından da Freedom daha rahat Kuba kısa bacak boyu olan biri için vites konusunda çok kullanışlı değil maalesef.Bildiğim kadarı ile vites pedalını keserek kısaltanlar mevcut.

    Ancak trafik gerçeği olan bir ülke,ivmelenme gereksinimi ve kıvraklık işin içine girince Superlight daha karizmatik gelse de Freedoom diyorum.

  3. #23

    Üyelik
    13 Nisan 2019
    Evet bayabi hortlatıyorum şuanda konuyu bende ikisi arasındayım ve fiyatlar bildiğiniz gibi uçtu şuan bolu da yaşıyorum üniversite için 2 sene sonra istanbula dönücem . istanbul - bolu arasında ayda 1 - 2 kez kullanacağım . İlk motorum olucak yaşım 20 yazın sonunda almayı düşünüyorum toplam 9000TL bütcem olacak bana bu motorlardan birini önerir misiniz nedenleri ile ?


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)