Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

PANİK FRENİ !!

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Aralık 2004
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    MONDIAL 50 TT
    Herkese selam..
    Ya şu bende olan(ki muhtemelen yeni başlayan tüm motorcularda olmuştur) her neyse.panik anında sanki herşey onla birlikte duruvercekmiş gibi frene asılıyorum ama gelin görün ki meretler durmuyo.Nasıl kurtulcam ben bundan?Düşe kalka mı?

    Ya da panik yapmamayı nasıl kavrıycam?
    Asfalta yapışmadan motorcu olunur mu ki?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kingston - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2004
    Şehir
    Mersin-Aydınlıkevler
    Motosikleti
    110 ft simdilik [mz den sonra ii gelmedi]
    sadece sakin olacaksın hepsi bu ben ne zaman paniklersem yere yapışırdım ama panikleye panikleye sakin olmayı öğrendim
    biraz da kendine güveneceksin olay kontrolümün altında diyeceksin çok da güvenme hakiki kaza yaparsın ona göre çünkü insanın en dikkatsiz olduğu an kendine çok güvendiği andır bu lafımı unutma falan filan
    turkish39 bunu beğendi.
    Kingston in Aksaray
    (niye diye sormayın :((()

  3. #3
    sino - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2005
    Şehir
    Almanya/Duisburg

    Re: PANİK FRENİ !!

    Alıntı UNBEATEN 21 adlı üyeden alıntı
    Herkese selam..
    Ya şu bende olan(ki muhtemelen yeni başlayan tüm motorcularda olmuştur) her neyse.panik anında sanki herşey onla birlikte duruvercekmiş gibi frene asılıyorum ama gelin görün ki meretler durmuyo.Nasıl kurtulcam ben bundan?Düşe kalka mı?

    Ya da panik yapmamayı nasıl kavrıycam?
    En iyisi fren de cok iyi olmayi ögrenmek..Bunun icin güzel temiz bir bos asfalt bulacaksin..Ve durmadan gidip gelip fren denemeleri yapacaksin !!
    Kendine bir nokta sec ve cesitli hizlarda o noktada durmaya calis ..Tabiki hizlaninca ayni noktada durmak zorlasacak.Ama sen durmadan hep deneme yaparsan panik anindada soguk kanli kalmana yardim edecektir!!
    [img]http://www.smiley-channel.de/grafiken/smiley/fahrzeug/smiley-channel.de_fahrzeug064.gif[/img]

    Racing Sinandan sevgiler,saygilar........

  4. #4

    Üyelik
    22 Haziran 2004
    Bak ben o panik freni sele yüksekliği 90 cm olan kendi crossumda yapıyordum birşeycik olmuyordu! 1-2 kez arka teker yerden kesildi o kadar Amortisörlerinin çok iyi olması lazım ki bi crossda ilk aranan şey budur zaten.. Racing ve Scooter'da amortisör sertliği/uzunluğu farklı tabiki.

    Mesela şu an yeni aldığım GSXR600 ın ön frene alışmış değilim.. 4 kademeli bir fren sistemi var istediğin sertlikte ayarlayabiliyorsun fakat çift disk olduğu için motor zınk diye duruyor! Ben şimdilik fren mesafesini oldukça fazla tutup motor freniyle durmaya, en son duruşu ön ve arka fren kordineli yapmaya çalışıyorum. .En iyi fren tabiki ön fren ama arka ile kordineli bir fren tekniği geliştirirsen bence daha iyisi olamaz.. :

  5. #5
    powerbyaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ağustos 2004
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    suzuki gsr600 2009
    Sino abiye katılıyorum bol bol alıştırma yap ben bazen tek kişi olursam denemeler yapıyorum asfalt , stabilize yol filan farklı yerlerde ama tek alışamadım nokta arka tekerin kayması yani bir anda yanımda gelmesi
    ve son olarak ilk etapda bende sadece arka freni kullanıyordum ama her 2 freni kullanman daha iyi olur durma mesafesi açısından ve deneyim kazanırsın arka fren iptal olduğu zaman
    ERASER WİLL COME BACK

  6. #6

    Üyelik
    18 Mayıs 2004
    Şehir
    ist
    Motosikleti
    yamaha FZR '94
    abi durun donald amcayı bi dinleyin bakalım gelir şimdi..
    racing racing ve racing.............

  7. #7
    zx-10r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    izmit
    Motosikleti
    motosiklet,otomobil
    sinan abime katılıyorum.boş vee güzel bir asvaltta bol bol deneme yappmalısın.zaten yaptıkça elin kendiliğinden motorun fren tepkisine alışacakktıırr.untma kendine bii nokta seçç vee farklı hızlarda denme yaapp.seçtiğin noktada durmaya çalışş yaptıkçaa olacakk güven bizee
    ---zx-10r Rulez---

  8. #8

    Üyelik
    19 Aralık 2004
    Şehir
    IZMIR
    Motosikleti
    MONDIAL 50 TT
    güveniyorum.güveniyorum hepinize.ama varya belirlediğim noktada bi duramiyim,vay halinize...
    Şaka canım size güvenmicem de kime güvencem...herşey deneme yapa yapa alışa alışa değil mi?
    Asfalta yapışmadan motorcu olunur mu ki?

  9. #9

    Üyelik
    01 Ocak 2005
    Ani gelişen bir durum karşısında panik yapmamak için yapman gereken motorsikletini bilgi beceri ve tecrübe sınırlarını aşmadan kullanman gerekir. Gözlerini hiçbirzaman yoldan ayırma. Önünde akan trafiği iyi izle, olabilecekleri önceden sezmeye çalış. Olaki ani duruş yapman gerekirse asla tek fren kullanma.
    Her ikisini birlikte ve aynı zamanda kullanma çalışmaları yap. Manevra yaparak kurtulabileceksen manevraya başlamadan frenleri bırak. Bırakmadığın taktirde asfaltla yakın temasta bulunman kaçınılmaz olacaktır. Bu söylediklerim kuru ve temiz asfalt yol için geçerli. Mucurlu ve ıslak yolda ise ani fren yapmanı gerektirecek kadar hızlı kesinlikle gitme. benim bilgim ve tecrübelerim bu kadar. Umarım seni aydınlatabilmişimdir.
    motorize07 [MT Antalya Burada]
    Her Tip Yol ve Hava Şartlarının Motorcusu
    Gittiğin Yol, Yol Değil. YAMAHA XT600 E

  10. #10
    cheecy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2005
    Şehir
    aydn
    Motosikleti
    spor
    firenleri iyi kavra onlar bir yavru kedi gibidir sık sık deneme yap elbet bir gün duracaksın duramassan allah kerim
    yi§it uzku‡

  11. #11
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    Once lutfen Motosiklet Teorisini (MT)dikkatle ve her tarafini oku. Cunku fren kullanimi motosikletin baslica ogelerinden biridir ve fren o yuzden sag elimizin altindadir. Yani bizi goturen de durduran da sag elimiz, en cok ve en bilincli, en hassas kullanabildigimiz organimiz. MT de en alakasiz konularda bile fren kullanma teknigi ile ilgili bir seyler bulacaksin.

    Simdi once fren YAPMAMAYI ogrenmek lazim. Yani fren yapilmasi gereken pozisyonlara dusmemeyi. Bunun icin biliyorsun TATOKU (SIPDE) formulu var. (bak MT)

    Virajlarda fren yapmamayi, gaz vermeyi ogrenmek lazim.

    Gerekli hiza ulasmayi - dusmeyi viraja girmeden ONCE saglamak lazim.

    Sonra "progresif fren teknigi" ni ogrenmen lazim. Bunun icin de ayni Sino nun dedigi gibi bos - temiz bir asfalt yol bulacaksiniz, usanmadan calisacaksiniz.

    Nedir Progresif Fren Teknigi ? Cok anlattim ama, zarari yok Yine anlatayim...

    Frenin tutmasi demek, lastik ile asfalt arasindaki surtunme kuvvetinin sizi durduracak kadar buyuk olmasi demektir. Surtunme kuvveti surtunme yuzeyi ve iki yuzey arasindaki basinc ile dogru orantilidir.

    Ornegin iki parmagimla sıkıca tuttugum birseyi biraz zor cekip alirsiniz. (basinca ornek)
    Iki parmagimla degilde bes parmagimla tutarsam daha da zor alirsiniz (surtunme yuzeyine ornek) gibi.
    Bir ornek daha... halida duran bir koltugu rahatca saga sola cekersiniz ama ustune 120kg lik bir oturursa cok zor olur degilmi?

    Bunlari anladiysaniz devam... On freni DORT PARMAGINIZLA kararli ve gittikce artan bir basinc ile uygulayacaksiniz.

    Aniden asilirsaniz on tekerlek surtunme yuzeyinde gerekli basinc olusmayacagi icin (halidaki bos koltuk gibi) on tekerlek kitlenir-kayar.

    Iste o bos alanda calisacaginiz sey budur. Freni dort parmakla, gittikce artan bir basincla ama kararli bir tempoyla sıkmak. Ilk basta bu bes sn, sonra giderek 4,3 2,1, sn seklinde calistikca daha kisa surede maksimum fren basincina ulastiginizi goreceksiniz.

    Fren yaparken dizlerinizi tanktan ayirmayin, basinizi yere paralel tutun, ve ILERI bakin. Dirsekler kirik, ayaklariniz peglere ayak TOP unda (topuk degil) olacak. Ayrica relaks olun ve siritmayi da ihmal etmeyin. basarilar... :

  12. #12
    TUNERIDER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2005
    Şehir
    ˜stanbul
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    Bize düşmez DD çok iyi açıklamış ve ben sürekli okuyorum onu sağolsun, ancak ön freni iki parmakla kavrarsan ilk etapta daha iyi, gerçi motorun ön fren hasasiyeti önemli ben BMW ye 2 parmak Honda 200 xl e 4 parmak uyguluyorum çünkü basınç ve güçleri ayrı, yoksa debriyaj gibi 4 parmakla sıkarsan basıncı ayarlayamayıp sonuç can sıkıcı hale getirebilirsin, birde virajda frenleyeceksen kesinlikle ön fren yok, ve motoru viraj yönünde ve eğik değil tam düz kendi yönüne yani motorun doğrultusuna çevirip yani yukarıdan bakınca yere 90 derece açıyla doğrulup frene basmanı tavsiye ederim o zaman ön fren olabilir tabiki abcak bu hızına göre 1,2,veya 3 sn içinde olacak birşey, yoksa gene asfaltla dost olursun.
    Tabi hocam bunları benim gibi sürekli boş yollarda çalışarak yapacaksın başına gelince değil.Kazasız belasız sürüşler.
    Bu maceray paylaŸan herkese selam.

  13. #13
    Donald_Duck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2003
    Şehir
    New York, ABD
    Motosikleti
    BMW R1150GS Adventure
    2 parmakla fren yaris teknigidir. Cadde-trafik degil. Cunku yarislarda durmak soz konusu degildir, hiz ayarlamaktir frenin amaci.

    Panik yada ani frende 2 parmakla fren kullandiginizda gazi kesemezsiniz. Cok kotu bir aliskanliktir, ve duzeltilmesi cok zordur.

    Tehlike olusabilecek bir yere geldiginizde, ornegin okul dagilmis kaldirimda cocuklar kosusuyor- oynuyor... Dort parmaginizla freni örtün. Gerekirse uygun sekilde fren yapabilirsiniz. Dort parmak freni orttugu anda motor gazi keser. Esas onemli olan sizi "ileri ceken" gucu durdurmaktir. Bu 1. adimdir. Ve sadece gaz keserek, sonra debriyaj la saglanir... Sonra fren gelir.

    Su senaryoyu okuyalim... Diyelim tehlikeli bir yere (yukardaki ornek olasun) geldiniz ve dort degil de iki parmaginizla freni orttunuz.
    Motor gaz kesmedi ve ayni hizla gidiyor. !!! Ve diyelim, korktugunuz basiniza geldi ve o cocuklardan biri tam onunuze firladi. Iste PANIK...
    Tam gaz giden motoru o iki parmak durduramaz arkadaslar...cunku bu durumda sizi kurtaracak tek sey ustaca yapilacak bir progresif frendir, ve isin icine serce parmagi girmeden o ustaligi gosteremezsiniz.

    Deneyin. yere tebesirle cizgi cizerek, durus mesafenizi olcerek... kendiniz gorun aradaki farki.

    Kotu aliskanlik edinmeyin arkadaslar, duzeltmesi cok zordur, bu sekilde giderek onlari mukemmellstirirsiniz, ve artik duzeltilmesi de imkansiz hale gelir.

    Iki parmakla fren artistiktir, daha "cool" dur kabul ediyorum... Ancak gunun birinde basiniza oyle bir is acarki, allah korusun yani.

  14. #14
    TUNERIDER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ocak 2005
    Şehir
    ˜stanbul
    Motosikleti
    BMW R1200 GS
    Hocam ne diyorsa odur ancak ingiltere den gelmiş bir eğitim cd sinden aldığım bilgiler doğrultusunda bu uygulamayı kullanıyorum, motorun ve parmak gücünüzün yapısı da burada etkendir diye düşünüyorum, aslında bu iş kişinin kendisi ile motorsikleti arasındaki diyaloğuna da biraz bağlı. Yine de herkes kendi tarzını zamanla bulacaktır.
    Bu maceray paylaŸan herkese selam.

  15. #15

    Üyelik
    18 Aralık 2008
    Motosikleti
    My Kawa..
    bilerek kasten hortlatılmış konudur..

    her motorcunun okuması ve bilgilenmesi gerekli diye düşündüm..
    [B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]

    [B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]

  16. #16
    Terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    teşekkürler hortlattığın için cidden bunu okuduğuma sevindim faydalı oldu

  17. #17

    Üyelik
    18 Aralık 2008
    Motosikleti
    My Kawa..
    Alıntı Terapist adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkürler hortlattığın için cidden bunu okuduğuma sevindim faydalı oldu
    rica ederim.. çoğu arkadaşımızı bu yüzden kaybediyoruz.. yollarda heran herşey olabilir o yüzden motoru kullanmaktan daha önemlidir bence frenlemesini ve durmasını bilmek..
    [B][COLOR="Blue"]Eskiden Piyasa nerde biz orada, Artık biz nerede piyasa orda..[/COLOR][/B]

    [B][COLOR="Red"]Yüreklerde ünlem akıllarda soru işaretiyim anlayana çok anlamayana az gelirim..[/COLOR][/B]

  18. #18
    Terapist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul/Atakent
    Alıntı KyCd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rica ederim.. çoğu arkadaşımızı bu yüzden kaybediyoruz.. yollarda heran herşey olabilir o yüzden motoru kullanmaktan daha önemlidir bence frenlemesini ve durmasını bilmek..
    haklısın hep konulara bakıyorum bilmem kaç cc sukadar beygir falan filan her yeni başlayan güçlü motora heves ediyo onu durdurmasını bilmedikten sora istediğin kadar hızlı gitsin....

  19. #19
    by_001 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2008
    Şehir
    42 KONYA
    Motosikleti
    kawasaki er5 cbr 929
    ............ ..........
    kawasaki er5 yamaha xjr 1300

  20. #20
    Wallace - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    keeway superlight, ybr125, kawasaki er5
    bende birşey eklemek isterim.
    panik fren sırasında mutlaka başınız dik ve tam karşıya ileriye bakıyor olun. kesinlikle ön tekerin ucuna yada o kısımdaki asfalta bakmayın. düm düz kafa dik bakışlar ileride. bu çok önemli. eğer yere bakarsanız yada ön tekerinize düşmeniz çok daha yüksek ihtimaldir


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler