Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Neden 600cc ile başlanmaz? ( Soru )

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Alıntı OnlySounD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onu bende düşündüm hocam açıkcası aklımda var. Şuan alasım yok zaten haziranda anca elimde olur ehliyet. 2 Gün gidesim var aslında. Bakalım kararımı 1000liği kullandıktan sonra veririm.
    Kolay gelsin o zaman. Hocalardan izin alıp 250 CC ile yaptığınız 8'i, 600 ve 1000 CC ile yapmaya kalkın, baştan beri tüm arkadaşların ne demek istediğini anlayacaksınız muhtemelen
    Bir de hocalara sorun bence, "GS2 eğitimi 250 CC, GS3 eğitimi 500 CC ile veriliyor, neden eğitime 1000 CC ile başlamıyorsunuz?" diye
    Bol şans,
    OnlySounD bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    09 Mart 2015
    Alıntı Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1000 lik nerden çıktı asfalt ağlıyor arkadaş asfalt yetersiz kaldı 2 teker 4 tekere benzemez gaz kolu hassastır agırlığı var virajı var viraja 4 tekerdeki gibi girilmez bakışı bi kaçırdınmı isin bitti daha frenlemesi şusu busu var sanki görende rossi gibi virajlara giriyon sanacak

    250 cc yeni başlayana yeterde artar bile 1 sezon kullanır sonra 600 cc ye gecersin
    Aslında ben böyle düşünüyorum hocam. Zaten araba ile bile çok evde duran biri değilim sürekli gezerim. 250cc'yi yazın alıp 3 ayda baya bir kilometre yapabileceğime inanıyorum. Belki üni başlamadan bir üste geçebilirim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:26 ----------

    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kolay gelsin o zaman. Hocalardan izin alıp 250 CC ile yaptığınız 8'i, 600 ve 1000 CC ile yapmaya kalkın, baştan beri tüm arkadaşların ne demek istediğini anlayacaksınız muhtemelen
    Bir de hocalara sorun bence, "GS2 eğitimi 250 CC, GS3 eğitimi 500 CC ile veriliyor, neden eğitime 1000 CC ile başlamıyorsunuz?" diye
    Bol şans,
    kesinlikle dediğinizi soracağım fakat kendi özelliğimle övünmek istemem ama çok çabuk öğrenirim istediğim şeyi. Ama arkadaşlarında dediği gibi bunun vitesi var , freni var , virajı var...

    Peki şöyle bir soru sorayım. 250lik motorlara neden akrapoviç egzoz takıyorlar? Sesi daha bir kötü çıkıyor o zaman.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 04:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:28 ----------

    Gece gece aklıma takıldı. Supersport yerine 600lük veya 750lik naked ile başlasam sorun olur mu? Nakedler supersporta göre biraz daha sakin onun için sordum.

  3. #23
    glock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul
    600'lük derken bir yarış motosikleti mi yoksa 2 silindirli bir naked motosiklet mi?
    huyu, suyu ve karakteri çok önemli bence. Örnek; acemisiniz, sürat yapmaktan ziyade normal bir kullanım tercih edip Harley Davidson aldınız ve en fazla olduğu yerde düşürürsünüz. Ya da, Acemisiniz ve süratli kullanmayı seviyorsunuz süpersport bir motosiklet tercih ettiniz fakat durduramadınız veya gaz tepkileri hassas olduğu için zaptedemediniz. vs. vs. vs. olaylar buna benzer şekillerde gelişiyor genelde. Bol eğitim ve pratik yaptıkça pekişiyor. Eğitimlere katılın, motosiklet kiralayın, etkinliklere katılın, test araçlarını deneyin... İlla motosiklet almak zorunda değilsiniz (belli bir süre için)

  4. #24
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    geçenlerde haberlerde bir konu vardı..

    elemanın biri ilk defa Ferrari ye biniyor ve gaza dokunduğu anda duvara yapışıyor..


    işte sizin bahsettiğiniz 600 lük lerle de yanlış bir harekette daha ne olduğunu anlamadan böyle şeyler yaşayabilirsiniz..


    zengin çocuğu kullanıyorsa bizde kullanırız neyimiz eksik diye düşünmek yanlıştır..


    fizik kuralları zengin fakir ayırt etmez herkes için geçerlidir ;)

  5. #25
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    sadece pistlerde kullanılması gerektiğini düşünüyorum. bir motorun yaratılış amacı ne ise orada kullanılmalı
    abeciMotoru bunu beğendi.

  6. #26

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    10.000km araba kullanmakla sofor olunmaz bu bir.duz yolda bir saga bir sola gitmekle motor surdum denmez bu iki.simdi arkadasim motosikletlerde olum orani fazlaliginin sebebi cabucak usta oldugumuzu zannetmemiz ve altindan kalkamayacak hizlara veya durumlara yeltenmemizdir.bircok insan daha 250 cc nin hakkini veremezken 600 veya 1000 likten bahsetmeye baslar hepimiz boyleyiz ama kazin ayagi oyle degil.artik toplum az bucuk bilinclendi bunlari tartismanin alemi hic mi hic yok tecrubesizlik arti hiz felaket getirir bu allahin emri gibi kesin.ne kadar yetenekli olursan ol istersen dunyanin en yetenekli insani ol pratik yapmadan kendini gelistiremezsin.buyuk cc ile baslamak hayatta kalsan bile yeteneklerinin gelismesine mani olur.surekli korku icinde bu isi yapamazsin.kucuk cc al gazla frenle viraja yat surmeyi ogren once.buyuk makineler orda kacmiyor bir yere hatta tam tersi gun gectikce daha da buyuyor.kim tahmin ederdi fabrika cikisli 1000 cc turbolu 326 hp motor??? Kawa yapti.velhasil kelam kendini onaylatma isinden vazgec hepimizin parasi var merak etme hepimiz 600 veya 1000 likten baslayabilirdik ama yanlis.1 sezon 125 lik kullandim bu sezon 250 lik hatta belki 2 sene sonra 300 luk 500 luk en son senin dedigin yere gelecez.acele etme arkadasim bu millet ne yetenekli insanlari topraga verdi.

  7. #27

    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 ve Honda Shadow 600
    Bende farklı bir açıdan yaklaşayım konuya.

    600 1000 1200 veya her hangi bir tarz motor ile başlayabilirsin ama:

    Gis Akademi de benzer örnekler var. Vatandaş falanca şirketin CEO su almış 50.000 euroluk motor ilk deneyimi olacak. Getirmiş Gis Akademi ye teslim etmiş eğitim alıyor. Gis bu konuda gayet makul yaklaşıyor "tamam sen bu motoru kullanırsın ama bizim lafımızı dinleyecek, bizim dediğimizi yapacaksın"

    Başlıyorlar eğitmeye. Vatandaş motorun m sini bilmiyor. Alıyorlar yoğuruyorlar, tabi arada adam ben öğrendim sanıyor fakat motorunu ne veriyorlar nede kapalı alanda bile bindiriyorlar. Honda 125ace ile başlıyor yavaş yavaş inazuma ya kadar yükseltiyorlar. En son sıra yüksek cc ye geliyor tabi bu arada haftalar geçiyor. Önce oryantasyon veriyorlar yüksek cc için sonra tekrar kapalı alanda dur kalklar başlıyor sanki motoru sıfırdan öğretir gibi. Vakit geçiyor en son sıra kendi motoru ile hakimiyet eğitimine geliyor.

    Hakimiyet öyle kolay bir eğitim değil sabah başlıyorlar akşama kadar adamın canına okuyup motordan soğutuyorlar resmen. Peki yetiyor mu? Hayır ardından yol eğitimin başlıyor.... Derken sıra tamam artık yola çıkabilirsin çünkü bilinçlendin kısmına geliyor ama o da ne sezon kapanmış. Kış kapıda....

    Değil 600 1000 cc ile başlayabilirsin tabi bu uzun eğitim sürecini ve bütün yaz yollardan uzak kapalı alanda sürmeyi göze alacak isen. Evet bu eğitim sonrası 1000 cc ile bile (öğrendiklerini unutmaz ve yollarda bir hayvana denk gelmez isen) hayatta kalır çok güzel motor kullanırsın ama daha düşük cc ile başlayıp eğitimini daha kolay bitirip daha çabuk yollara çıkabilirsin.

    Uzaktan her motor aynı gözüküyor kullanım mantığı olarak ama 125ace ten inip cb150 ye ondan inip inazumaya bindiğinde hepsinin farklı bir dünya olduğunu görüp şaşırıyorsun. Gaz tepkileri, kontrolü vs....

    Bu işi eğitim almadan kendin "ben bilinçliyim" diyerek çözmeye kalkarsan ömür boyu bazı şeyleri yanlış öğrenip uygular, sıkıntı çekersin. Ben eğitmenim diyen ama daha "bakış" nedir veya nerde ön fren sıkılmaz bilmeyen danalar var piyasada....

  8. #28
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Doksanlı yıllarda ben de dahil olmak üzere birçok kişi 600 cc motorlar ile başlıyordu. O zamanlar öyle başlangıç motoru yoktu. En idare eder başlangıç GPZ 500 dü. O zamanlar öyle koruma falan da yoktu bir kask herşey tamam oluyordu. Ama gel gelelim bugünlere gelene kadar kaç tane arkadaşımın cenazesine katıldığıma, kaçtane etraftan kulağıma gelen ölüm haberlerine. İşte sorun burada başlıyor. Başlanırmı evet başlanır ama aldığın risk çok büyük olur. Sürüş konforun inanılmaz kötü olur virajda 250 lik bir motorda gazı açarsın aynı gazı 600 lükte açarsan kıç atar. Canın kök gaz yapmak ister motor hem kafa kaldırma eyliminde bulunur hem arka teker savrulma eğiliminde bulunur acemiysen bu durumlar sana panik yaptırıp olmadık tepkiler ile kaza yapmana sebep olabilir. Ben basmam desen de o iş öyle olmuyo hele birde grup sürüşü varsa işin içinde ister istemez basıyorsun.
    Bence sabret ve önce kendini bir test et bakalım motorla aran nasıl, eğitimlerini de al. En fazla 1-2 sene kaybedersin ki bu canını kaybetmekten çok daha karlı bir durumdur.
    ///MPOWER ve neonxc bunu beğendiler.

  9. #29
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Ben de geçen yaz 600rr ile başlamıştım ama 50.000km trafik tecrübem vardı. Bunun yanında motosiklet teorisini yalayıp yutmuştum. Motosikleti aldıktan sonra 2 eğitime katıldım. Yaşım da 32, Ama 32 değilde 22 olsaydı %100 ciddi bir kaza geçirirdim.

  10. #30
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Alıntı OnlySounD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cevap veren herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Aslında benim tek korkum 250cc'nin bana yetmemesi. Düşünün ki aklında bmw 3.20d coupe olan bir insan , şahine bindiğinde zevk alabilir mi? Ha alan insanlar vardır yok değildir fakat tek korktuğum nokta bu. 250cc'yi aldığım zaman sesi ve görünüşünün beni tatmin etmeyeceğini düşünüyorum. Zaten 125liklede başlasam 1300 cc ilede başlasam forumda okuduğum kadarıyla ve tavsiye edildiği kadarıyla husisi olarak istanbula gitmeyi düşünüyorum honda için eğer ileride nasip olursa California Superbike School'a gitmeyi düşünüyorum bakalım nasip kısmet.

    600lük konusuna tekrar gelirsek dediğiniz gibi gaz hassasiyeti çok yüksek bir makinelerden bahsediyoruz. Fakat kendini bilen bir adam ( ciddi olarak bilen diyorum , hani ailesini ve kendini düşünen ) gerekli eğitimleri ( Honda ) aldıktan sonra rahat olarak kullanamaz mı? Hani bileğine ve iradesine güvenen adam ki ben bu konuda kendime fazla güveniyorum ( egoist diyebilirsiniz ). Çünkü şöyle bir olay var ben Dedemi trafik kazasında kaybettiğim için aşırı bir korku var içimde. Arabada bile 90km'yi geçmiyorum korkudan. Yani ben 600lük alsam kendime hakım olsam kullanamaz mıyım?

    Şimdi diyeceksiniz ki hız yapmıcaksan neden alıyorsunuz. Hız için araç alınmaz ki? Sonuçta pistte değiliz. Hız yaparken tek kendinizi değil , ailenizi ve karşınızdaki insanları düşünmelisiniz. Ben zaten açıkcası otobanda sınırları zorlayan insanları anlamıyorum. Zaten hız ölümcül bir şey birde bunu zevk olarak yapanlar var. Eğer yollarda hız yapılsaydı zaten pistler diye bir şey olmazdı. Benim düşüncem bu. Amacım kesinlikle kavga çıkartmak değil.

    Bir arkadaşımız ( abimiz ) AEA 'dan bir alıntı yapmış. Dediğinize katılıyorum fakat bunun sezonla alakası yok. Aklıma takıldı bayadır forumlarda bu tür konuları açıyordum merak ettim bilgili/deneyimli abilerimden kardeşlerimden fikir almak istedim hepsi bu. Ayrıca tabi ki herkesin aklında 600'lük vardır

    Edit: Arabayı işin içine katmamız sebebi trafiği az çok bilmemdir motosiklet ile kıyaslamam değildir yanlış anlaşılmasın.
    250cc veya 300cc bi motor alırsan sana yeterli olacaktır. 33hp civarı motosikletler başlangıç için maksimum değer olarak kabul ediliyor.
    Belki ninja 300 ile fazladan 5 beygir daha koşturabilirsin

    Ses ve estetik kaygıları için gavur ellerinde 1000lik motorların bile LAMS yani 33hp ve tecrübeye göre 54hp ye kısıtlanmış versiyonları var.
    Ülkemizde yasal olarak kısıt olmadığı için yok.

    Düz yolda hız yapmayı motosiklet kullanmak olarak görmekte asıl sıkıntı. 250cc hatanı tolere eder. virajda gaz açarsan lastiği yerden zor keser.
    Kendini öldürmen zordur.

    600lük dediğimiz 70 beygir ve üzeri motosikletler hata affetmez. Seni öyle bir yerden yere vurur ki olay göz açıp kapatmadan olur.



    30binkm 250cc kullandım.İstediğim gibi gaz açardım. Transalp 700lü bi arkadaşla virajlı iğneada yolunda ufak çaplı yarışta 10dk fark atmıştım.

    50bin km dir 650 cc kullanıyorum ve hala gazı istediğim gibi açamıyorum.Yollardaki asfalt genelde o motorun ürettiği gücü karşılayacak güvenilirlikte değil bunu çok rahat görüyorum. Ve sürekli yolların durumunu kollayıp ona göre gazı ayarlamak zorunda kalıyorum.
    250cc de işler çok daha kolaydı.
    phradrel ve shadowmaster bunu beğendiler.
    ver gazı... ver çoşkuyu

  11. #31
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Honda Eğitimini sigorta olarak görme. Oraya gidince herşeyi çözmüyorsun. Sadece anlatıyor uygulamasını ne kadar becerebilirsen trafikte becerirsin.
    120.000km tecrübesi olan 45 yaşında adam vardı GS3 de. İki senede bir geliyormuş bilgi tazelemek, pekiştirmek için.

    Ayrıca GS2 sonrası 10.000km sür tavsiyesi var hocalar tarafından. Yukarda anlattığım uygulama için.


    Yapabileceğin en ama en basit şey GS3 hazırlığa git bir günlük bişey 235TL... 4 silindir 1000cc 245kg makina.


    Alıntı OnlySounD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Neden 600 lük ile başlanmaz? Bileğine ve kendisine güvenen(hız yapmama konusunda ) bir kişi Honda güvenli sürüş eğitimleri alsa 600lük ile trafiğe çıkamaz mı? Şimdi herkesin düşündüğü bir şeyi söyliyim. Zengin çocuklarının altındaki arabalar malum herkes biliyor. Bunlar neden o zaman direk 400-500 beygirlik arabalardan başlıyor? Sonuçta arabada da kademe kademe gidilmesi gerekir hiç bir şey bilmiyorsun sonuçta.
    Hız yapmayacaksan 600cc neden alıyorsun onu anlamadım. Bi mesajda da "250cc bana yetmez sanıyorum" diyorsun.
    100bg arabada 500bg arabada güvenli. 90km yanlayarak duvara giriyorsun poff airbag vs açılıyor. Zengin çocukları da çok araba pert eder. Özel üniversitede okuduğumdan iyi bilirim. Meşhur ustalar vardır kaza yapınca onlara gidilir aileden gizli yaptırılır arabalar

    Motosikletle 90km viraja girdin beceremedin, dönemedin yavaşladın veya kaçtın bi yerden 9km hızla duvara çarp bakayım nolacak :D

    Başka teorilerin varsa aklına takılan.. ya aslında böyle olabilir dediğin. Sor cevaplayalım.
    bilginozi ve phradrel bunu beğendiler.

  12. #32
    LifeisBike
    Misafir
    Neden 600cc ile başlanmaz? = Cevap: Ne gerek var.

  13. #33
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    Alıntı OnlySounD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi özelliğimle övünmek istemem ama çok çabuk öğrenirim istediğim şeyi. Ama arkadaşlarında dediği gibi bunun vitesi var , freni var , virajı var...
    madem öğrenmeye açıksınız o zaman motosikletin teknik bir alet olduğunu ve öğrenilecek çok şeyin olduğunu, bunlara zaman ayırmayı ve sürekli pratik yapmayı da unutmamayı söyleyen bir çok arkadaştan da bir şeyler öğrenmişsinizdir sanırım.

    B ehliyet genelde motosiklette sadece trafik okuma beceresi için şart tutulur. Sürüşe etki eden dinamiklerin neredeyse hepsi farklıdır. Neredeyse herkes motosiklet kullandığını sanır ama çok az kişi doğrusunu bilir çok daha azı da bildiklerini uygulayabilir. İçine girdikçe buna emek verir zaman harcar ve nasıl bir derya olduğunu görebilirsiniz ya da kasksız terlikle binenler gibi düşünmeden kafanız rahat yıllarca motosiklet sürebilirsiniz.

    Arkadaşların da dediği gibi 600'lük 4 silindir makineler ciddi beceri gerektiren aletler. Kullananların bir çoğu viraj almayı bilmediği için viraj çıkışından cami çıkışına geçerler. Aldıkları tek zevk otobanda 8 yaşındaki bir çocuğun da yapabileceği gibi gaz açmaktır. Motosikletle ilgili hayalleriniz bundan ibaretse hiç keyfinizi kaçırıp da burada yazılanları okumayın, gidin alın bir Busa hayatın tadını çıkarın

    Bu arada bir gözlemimi belirteyim, bugüne kadar bir çok eğitime gittim 600/1000 spor makine kullanan arkadaşlar o kadar az ki sanırsınız ülkede 4 silindir makine satışı yasak. 10 makineden varsa biri spordur(racing/naked). Bu arkadaşlar ne frenleme ne viraj hiç bir şeyi bilmedikleri halde dirseklerinde kask caddede Rossi edasıyla dolanıyorlar

    Ben daha çok güvenliği ön planda tuttum. Bu makineler trafikte de sıkıntılı. Bilek ve bel ağrısının yanında cebe de zararlılar 250-300cc bandında R3, CBR250, 250SL gibi makinelere yönelin. Baktınız iyi gidiyor 1-2 seneye kalmaz yine gidin alın 600'ünüzü.
    Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
    https://www.facebook.com/BoutiqueMoto

  14. #34

    Üyelik
    14 Şubat 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr esd 125
    Eğitimlerde kimse önünüze atlamıyor, direksiyonu üzerinize kırmıyor, eğitim verilen parkurda karşınıza bir anda sürpriz bir çukur çıkmıyor. Tüm bunlara rağmen düşerseniz de gelip kaldırıyorlar. Turkiye şartlarından 250cc den yukarısı gerek fiyat performans gerek risk getiri açısından özellikle başlangıç için aklı başında bir seçim olmaz. Eğitim önemli ama deneyim olmadan hiç bir şey ifade etmiyor. Bunu 1milyon km nin uzerinde araba tecrubesi ve 125 cc ile çok mutlu olan biri olarak söylüyorum.
    keremkrmn bunu beğendi.

  15. #35
    aonal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    YBR125 esd idi
    Alıntı OnlySounD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    onu bende düşündüm hocam açıkcası aklımda var. Şuan alasım yok zaten haziranda anca elimde olur ehliyet. 2 Gün gidesim var aslında. Bakalım kararımı 1000liği kullandıktan sonra veririm.
    600 lük öldürmez 1000lik sakat hocam aman dikkat et!!
    Alan O Veren O, Nedir Senden Gidecek, Görende Can Senin Zannedecek...

  16. #36
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    Arkadaşım sen al 600 cc'yi. Binerken devir, inerken devir, park edeme, park ettiğin yerden çıkarama, u dönüşü yapama, sıkışık trafikte gideme, küfür ye. Al sen 600 cc al. Parayla alınıyor sonuçta ve o da var sende göründüğü kadarıyla.

    Daha maksimum torkun olduğu devir ve maksimum gücün olduğu devir arasındaki farkı bilmeden, kontra tekniğini bilmeden, zincir yağlamayı bilmeden, hangi motor yağı nasıl kullanılır bilmeden al sen 600 cc. Belin ayrı ağrısın, boynun ayrı ağrısın, bileklerin ayrı ağrısın.

    --

    Bu söylediklerimin hiç biri eğitim ile ilgili değil. Hepsi tecrübe ile ilgili.

    Bir motosikleti maksimum gücünde kullandığında sana yetmediğini görmeden bir sonraki klasmana geçmek, hatta üst klasmandan başlamak; seni öldürmese de 3 ay sonra motosikleti bırakmana neden olacaktır.

    --

    Daha sen motosiklet ile cebelleşirken trafikteki riskle nasıl baş edeceksin onu da ayrıca merak ediyorum. Türkiye'de araç şoförleri motosikletleri göremiyor genelde.

    Her şeyi dört dörtlük olduğu halde sırf bir süper zeka onları görmedi diye çok büyük kaza atlatmış bir sürü arkadaşımız var.

    --

    Son olarak, 4 Şubat'ta bir trafik kazası geçirdim. Kaza motosikleti en sakin sürdüğüm anda gerçekleşti. 200 metre geride acayip hızlıydım, yavaşlayıp şeridimde gittiğim anda soldaki araç beni görmeyip manevra yapınca, kafayı o araca çevirdiğim anda kaza yaptım.

    2 aydır aktif motosiklet sürmüyordum. Tamamen hakim olduğum, huyunu suyunu bildiğim motosikletimle bile, sırf bir süre ara verdiğim için reflekslerimin zayıflaması nedeniyle kaza geçirdim.

    Kaza sonrasını anlatmak bile istemiyorum...
    abeciMotoru, shadowmaster ve tunahanist bunu beğendiler.
    Yeni değil bu yalnızlık . . .

  17. #37
    abeciMotoru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Cb125E-SymWolf-Inazuma-XJ6 F
    Alıntı xismailaydin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım sen al 600 cc'yi. Binerken devir, inerken devir, park edeme, park ettiğin yerden çıkarama, u dönüşü yapama, sıkışık trafikte gideme, küfür ye. Al sen 600 cc al. Parayla alınıyor sonuçta ve o da var sende göründüğü kadarıyla.

    Daha maksimum torkun olduğu devir ve maksimum gücün olduğu devir arasındaki farkı bilmeden, kontra tekniğini bilmeden, zincir yağlamayı bilmeden, hangi motor yağı nasıl kullanılır bilmeden al sen 600 cc. Belin ayrı ağrısın, boynun ayrı ağrısın, bileklerin ayrı ağrısın.

    --

    Bu söylediklerimin hiç biri eğitim ile ilgili değil. Hepsi tecrübe ile ilgili.

    Bir motosikleti maksimum gücünde kullandığında sana yetmediğini görmeden bir sonraki klasmana geçmek, hatta üst klasmandan başlamak; seni öldürmese de 3 ay sonra motosikleti bırakmana neden olacaktır.

    --

    Daha sen motosiklet ile cebelleşirken trafikteki riskle nasıl baş edeceksin onu da ayrıca merak ediyorum. Türkiye'de araç şoförleri motosikletleri göremiyor genelde.

    Her şeyi dört dörtlük olduğu halde sırf bir süper zeka onları görmedi diye çok büyük kaza atlatmış bir sürü arkadaşımız var.

    --

    Son olarak, 4 Şubat'ta bir trafik kazası geçirdim. Kaza motosikleti en sakin sürdüğüm anda gerçekleşti. 200 metre geride acayip hızlıydım, yavaşlayıp şeridimde gittiğim anda soldaki araç beni görmeyip manevra yapınca, kafayı o araca çevirdiğim anda kaza yaptım.

    2 aydır aktif motosiklet sürmüyordum. Tamamen hakim olduğum, huyunu suyunu bildiğim motosikletimle bile, sırf bir süre ara verdiğim için reflekslerimin zayıflaması nedeniyle kaza geçirdim.

    Kaza sonrasını anlatmak bile istemiyorum...
    Geçmiş olsun İsmail, umarım ciddi bişey yoktur.

    Motor tecrübem 40 bin km, ona rağmen 600'lük için daha zamanı var diyorum. Bence iyi düşün, elindeki gücü kullanmak isticeksin çünkü, ybr sürmüyosun o gaz açılacak, ancak samimiyetini görmek güzel çoğu kimse buralara danışmadan çıkardı yollara, haberlerde görülen kazaların hiç biri tesadüf değil bence.

    İlk motoru 600cc olup depo tokatlamasından bez bebek gibi sallanan napacağını bilemeyenler gördüm, bunu düşünmek için kendine zaman ver, 250 cc idealdir.
    Motosikletimin üstü açık..
    https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber

  18. #38

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı OnlySounD adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar B ehliyeti olan biriyim ve B ehliyet ile tahminen 10bin km deneyimim var 1 sene içerisinde. Şimdi A2 için sınava giriyorum. Hiç motor kullanmayı bilmememe rağmen İlk gün eğitimlerde Arabadan kalma reflekslerle motoru kaldırdım parkuru gayet güzel tamamladım. İlk gün trafiğe çıktım hiç bir sorun olmadan. Şimdi herkes gibii 600lük hevesi aldı götürdü beni. Neden 600 lük ile başlanmaz? Bileğine ve kendisine güvenen(hız yapmama konusunda ) bir kişi Honda güvenli sürüş eğitimleri alsa 600lük ile trafiğe çıkamaz mı? Şimdi herkesin düşündüğü bir şeyi söyliyim. Zengin çocuklarının altındaki arabalar malum herkes biliyor. Bunlar neden o zaman direk 400-500 beygirlik arabalardan başlıyor? Sonuçta arabada da kademe kademe gidilmesi gerekir hiç bir şey bilmiyorsun sonuçta. Lütfen klasik ; Al helvanı yeriz o zaman yorumlarına girmeyin. Tek merak ettiğim neden 600lük ile başlanmaz? Tartışma olsun diye açmadım. Gerçekten merak ettiğim için açtım.
    Bu işe başlarken araba kullanırken öğrendiğiniz her şeyi (trafik tecrübesi hariç) bir kenara bırakıyorsunuz. Bunun gazı açması var, freni var, virajı var, yağmuru var, rüzgarı var. Kısaca var oğlu var. Otomobilde ön ve arka freni tek pedaldan sıkıyorsunuz, yanlış sıkınca en fazla biraz kayıyor. Ayrıca virajı falan kafaya takmaya gerek de yok. Oysa motorda 20 km hızla giderken bile yanlış frende düşebilirsiniz. O 500 BG'lik araç zaten her şeyi kendisi hallediyor yeter ki sürücüsü gaza, frene basmayı bilsin yeter. 600 cc ile başlamayı yeni ehliyet alan birine F1 aracı vermekle kıyaslamak lazım. Sizce kullana bilir mi ? Ben 16 sene otomobil kullandıktan sonra, 8 senedir de motosiklet sürüyorum ama geçen gün panik frende yine motoru kızakladım. Hala bazen içimi ürperten olaylar yaşıyorum. Hala öğreniyorum.

  19. #39
    xismailaydin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    Alıntı abeciMotoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun İsmail, umarım ciddi bişey yoktur.

    Motor tecrübem 40 bin km, ona rağmen 600'lük için daha zamanı var diyorum. Bence iyi düşün, elindeki gücü kullanmak isticeksin çünkü, ybr sürmüyosun o gaz açılacak, ancak samimiyetini görmek güzel çoğu kimse buralara danışmadan çıkardı yollara, haberlerde görülen kazaların hiç biri tesadüf değil bence.

    İlk motoru 600cc olup depo tokatlamasından bez bebek gibi sallanan napacağını bilemeyenler gördüm, bunu düşünmek için kendine zaman ver, 250 cc idealdir.
    Teşekkür ederim. Ayak bileğim kırılmıştı. Kaza 4 Şubat'ta oldu ancak hala tam olarak iyileşemedim. Reflekslerim filan bayağı zayıf hala.

    Ayrıca arabada 120 KM/H ile giderken hızlı gittiğini düşünüyorsun ancak motosiklet sürüş esnasında savurmadığı için, daha dengelli hissettirdiği için 120 KM/H ile gittiğini bile hissetmeyebilirsin.
    abeciMotoru bunu beğendi.
    Yeni değil bu yalnızlık . . .

  20. #40
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Dostum en basit örnek bi hatan olsa kalkış da gazı fazla açsan araba tekere geliyormu

    600cc her motor o kadar güçlü değildir. CC ye göre kıyaslamayın artık silindir farkı güç farkı var ortada F650GS de 600cc klasmanında R6 da 600 klasmanında


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)