Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

TÜRKİYE ve dünyada trafik kaza istatistikleri ölüm oranları vs. 2007 - 2013 içerir

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    İkinci on yıl eylem süreci olacak, herkes eylem planını yapacak ve uygulayacak.
    Hedef, 2020 yılında 2009 yılına oranla ölümleri %50 azaltmak…

    * * * *

    Ancak bu günkü durum nedir ona bakalım…

    Eğer önlemle alınmaz, gayret sarf edilmez ve böyle devam ederse Dünya Sağlık Örgütünün derlediği küresel manzara ve Türkiye’nin durumu 2009 yılı baz alındığında şöyledir;

    Motorlu araç nüfusu

    Dünya genelinde
    2009 940 milyon
    2020 1 milyar 250 milyon (2009 yılına göre %33 artış)
    2030 1 milyar 650 milyon (2009 yılına göre %75 artış)

    Türkiye’de
    2009 15 milyon
    2020 30 milyon (2009 yılına göre %100 artış)
    2030 55 milyon (2009 yılına göre %272 artış)



    Ölümler ve yaralanmalar

    Dünya genelinde bugün
    Ölü 1.3 milyon kişi (2020 tahmini 2.500 milyon kişi)
    Yaralı 50 milyon kişi

    Türkiye’de bugün
    Kaza 1 milyon
    Ölü 10.000 kişi
    Yaralı 200.000 kişi

    2020 yılında Dünya genelinde trafik kazalarında beklenen ölümler.

    2009 yılına oranla,
    Yüksek Gelirli Ülkelerde %27 azalacak,
    Düşük ve Orta Gelirli Ülkelerde %83 artacak (Türkiye bu gruptadır)
    ve buna göre Dünya genelinde ağırlıklı ortalama olarak %67 artacak.

    Önlemler alınmazsa Dünya genelinde trafik kazalarındaki ölümlerin yeri, diğer ölüm nedenleri arasında 2004 yılında dokuzuncu sıradayken 2030 yılında beşinci sırada olacak.

    Yine Dünya Sağlık Örgütünün verilerine göre bu gün trafik kazalarındaki ölümlerin yaş grubu itibariyle analizinde diğer ölüm nedenleri arasında 15-29 yaş grubu birinci sıradadır. Bu hal Türkiye için önemlidir. Türkiye’de de bu yaş grubu trafik kazası riski altındadır. 31 Aralık 2009 tarihi itibariyle Türkiye’nin nüfusu 72.561.312 dir. Bu nüfusun 15-29 yaş grubu en yoğun olan kesimdir.

    Öte yandan trafik kazalarının dünya genelinde küresel ekonomiye getirdiği yük gayrisafi milli hasılanın %1 ila %3 ü kadarıdır. Basit bir hesaplamayla bu rakam yılda 500 milyar dolar demektir.

    * * * *

    Moskova toplantısında deklare edilen ve önlem alınması gereken trafik kaza nedenleri öncelik sırasına göre şöyle tespit edildi.

    Hız
    Emniyet kemeri
    Cep ve araç telefon
    Alkol
    Kask
    İlk yardım
    Tespit edilen bu nedenlerin taşıdığı riskler özetle şöyle;

    Hız

    Tüm trafik kazalarının yaklaşık üçte birinin gerçekleşmesinde hızın katkısı var. Hızda %5 lik artış ölümlü kazaları %20 artırır. Hızda her 1 km/saatlik artış ölümlü kaza riskini %5 artırır.

    Dünya ülkelerindeki yasal hız limitlerinden birkaç örnek vermek gerekirse yukarıda bahsettiğimiz 2009 yılı verileriyle 2020 yılı tahminlerinin ülkeler itibariyle hızdan nasıl etkilenecekleri anlaşılacaktır.

    Yol altyapısı iyi olan ve sürücü bilinci yüksek olan Almanya, Avusturya, İngiltere, Avustralya, Yeni Zelanda 100 km/saat.
    Yol altyapısı iyi olmayan ve sürücü bilinci düşük olan Endonezya, Ekvator, Fas, Kenya, Nikaragua, Şili, Güney Afrika, Suudi Arabistan 100 km/saat.
    Yol altyapısı iyi olmayan ve sürücü bilinci düşük olan Arjantin, Kongo 110 km/saat.
    Yol altyapısı iyi olmayan ve sürücü bilinci düşük olan Ürdün, Umman, Botswana, Namibya 120 km/saat.
    (Ülkemizde bölünmüş yollarda hız limitinin 110 km/saat ve %10 toleransla birlikte 121 km/saat olduğunu burada hatırlatalım.)

    Emniyet kemeri

    Emniyet kemeri ölümleri %40 - %65 oranında azaltıyor. Emniyet kemeri kullanmayan sürücüler ve yolcular ya araçtan fırlayarak ya da ön cama çarparak yaşamını yitiriyor. 50 km/saat hızda ani duruş 75 kilo ağırlığındaki insanın çarpma ağırlığını 30 misli artırıyor.
    (2 ton 250 kilo).

    Cep telefonu

    Araç sürerken cep telefonu ile konuşma halinde kaza olasılığı dört kat artıyor. Sürücünün refleks süresi %18 azalıyor ve bu da duruş mesafesini uzatıyor. Direksiyonu tek elle kullanmak kontrolu %25 zayıflatıyor. Araç kiti veya kulaklık kullanılsa dahi dikkat dağılımı kazaya neden oluyor.

    İngiltere’de Transport Research Laboratory tarafından gerçekleştirilen deneylerde saatte 60 km ile giden bir aracın sürücüsünün ani durması gerektiğinde fren yapma mesafesinin

    Normal durumda 31 metre
    Alkollü ise 35 metre
    Kulaklıklı cep telefonu ile konuşuyorsa 39 metre
    Telefonu elinde tutarak konuşuyorsa 45 metre
    olduğu saptanmış.
    Alkol

    Yol güvenliğinde alkollü araç sürmenin riski tartışma konusu dahi edilemez. Ancak ülkeden ülkeye farklılıklar olduğu görülüyor. Kandaki yasal azami alkol miktarı İsveç’te 0.000 promil iken, bu limit Türkiye’de 0.050 promil, Afrika ülkelerinde 0.080 promildir.

    Dünya Sağlık Örgütünün bir çalışmasında orta Amerika ülkelerinden birisinin temsilcisi bir eyaletin limiti 0.200 promile çıkardığını ve yöneticileri zorla ikna ederek bu oranı 0.100 promile indirtebildiklerini ifade etmiştir.

    Kask

    Avrupa ülkelerinde motosiklet kullanımı çok yaygındır. Bu iki tekerlekli motorlu araçlarda kask kullanılması zorunlu hale getirilmiştir ama kazalardaki ve ölümlerdeki payı yüksektir. Bu sebeple kask konusu on yıllık eylem planına alınmıştır.

    Bugün Türkiye’de 2,5 milyon motosiklet yollara hareket halinde. Maalesef çoğunluğu kask kullanmamakta ve kaza riski bilincine sahip değil. Mevzuatımızda da motosikletlerle ilgili yeterli hüküm yok.

    İlk yardım

    İlk yardım öteden beri üzerinde önemle durulan bir konudur. Trafik kazalarında ölümlerin %10 u ilk 5 dakikada, %50 si ilk 30 dakikada olur. 30 dakika içinde bir hayat kurtarmak mümkündür. Bunun için insanların suni teneffüs ve kalp masajı uygulamasını iyi öğrenmeleri zaruridir.

    * * * *

    Yukarıda bahsettiğimiz 19-20 Kasım 2009 tarihinde Moskova’da düzenlenen “Küresel Yol Güvenliği Bakanlar Konferansı”nda gelecek on yıllık süredeki bütün eylemlerin şu beş sütun üzerine oturtulması kararlaştırıldı.

    Yol güvenliği yönetimi (Road safety management)
    Altyapı (Infrastructure)
    Güvenli araçlar (Safe vehicles)
    Yol kullanıcı davranışları (Road user behaviour)
    Kaza sonrası yardım (Post crash care)

    * * * *

    1930‘lu yıllarda ortaya atılan ve bütün dünyanın bu güne kadar benimsediği 3E formülünün trafik kazalarını önlemek için uygulanması gereği bilinir. Bu üç alanda yapılacak çalışmaların, üretilecek projelerin ve gerçekleştirilecek uygulamaların trafik kazalarını önleyeceğine, azaltılacağına inanılmıştır. Bu gün de bu inanç devam ediyor.

    Egineering (Mühendislik). Araçların ve yolların iyileştirilmesi, hatta mükemmelleştirilmesi.
    Education (Eğitim). Sürücülerin eğitimi, okullarda Yol Güvenliği dersinin verilmesi, yayaların bilinçlendirilmesi
    Enforcement (Denetleme). Yasaların ve kuralların uygulanması
    Bu formüle daha sonra bir (E) daha eklenmiş ve kaza sonrasını kapsayan Emergency (İlk yardım) alanı yaratılmıştır.

    Son zamanlarda bir beşinci (E) gündeme gelmiştir. Evaluation (değerlendirme).

    Ancak bu formül görevlilerin ve sorumluların eylem çerçevesini çizmekten öteye gidememiştir. Görevler tam olarak yerine getirilse bile toplumun ve bireyin yol güvenliğini ve trafik kazasını özümsememesi halinde tatminkar sonuç almak mümkün olmaz ve olmamıştır.

    Bu günden 80 yıl öncesine dayanan bu formül değişen çevre, yol, anlayış şartlarına göre geliştirilmeye ve kalıbı ayni kalmakla beraber yorumlanmaya çalışılmışsa da önce üç, sonra dört ve şimdi de beş (E) yetersiz kalmıştır, kalmaktadır.

    5E’nin yanı sıra olaya farklı açılardan bakmak gereği vardır. Bu bağlamda İsveç Göteborg Üniversitesi Yol ve Trafik Planlaması Profesörü Olof Gunnarsson yeni bakış açılarının ve alanlarının dikkate alınmasını dile getirmiş ve 4H formülünü önermiştir.

    Kısa açıklamaları şöyledir.

    Humanism – insanlık.
    Teknik seferberlik, iyi yol, iyi araç, hatalı sürme sonucu oluşan kazaları azaltmak.

    Homogenity - benzeştirme / denkleştirme.
    Araç ve yol tipi benzeştirmesi, araç dizaynı, bakımı ve kontrolu, yolun yapısı ve insan davranışları, mevzuat, kentleşme (imar planlaması), hız kontrolu

    Harmony – Uyum.
    Sürücü – yaya ilişkisi, diğerlerine saygı, kurallara uymak.

    Holizm – Her kesimin katılımı.
    İdare + Sivil Toplum Kuruluşları + Özel sektör + Medya + birey (sürücü ve yaya)

    * * * *

    Moskova toplantısında bu çalışma alanları dikkate alınarak
    şu satır başları benimsendi.

    Devlet etkin denetim ve nitelikli yollar yaparsa…
    (Enforcement, Engineering, Humanism, Homogenity)

    Üreticiler güvenli araçlar üretirse…
    (Engineering, Environment, Humanism, Homogenity)

    Birey ve toplum iyi eğitilip bilinçlendirilirse…
    (Education, Emergency, Environment, Harmony)

    Devlet, sivil toplum kuruluşları, özel sektör, medya birlikte çalışırsa…
    (Holism)

    Bu birimler en etkin çalışma yollarını araştırır ve uygularlarsa…
    (Ergonomy)

    * * * *

    Türkiye'de her yıl trafik kazalarında on bin kadar kişi ölüyor ve yaklaşık iki yüz bin kişi yaralanıyor. Yani, Türkiye'deki yollarda her gün yaklaşık 25 kişi hayatını kaybediyor ve 500'den fazla kişi yaralanıyor.

    Yukarıda ifade ettiğimiz 2030 yılı projeksiyonuna göre %83 lük ölüm riskiyle karşı karşıya bulunan düşük ve orta gelirli ülkeler grubundaki Türkiye’de trafik kazalarının ne kadar önemli bir sorun oluşturduğu kesin...

    Türkiye için görünenler ve öngörüler şunlar.

    Taşıma modlarında dengesizlik.
    Yük ve yolcu taşımaları ağırlıklı olarak karayolları ile yapılıyor.

    Karayolu altyapısından kaynaklanan nedenler.
    Tasarım ve geometri hataları, yetersiz aydınlatma, yatay ve düşey işaretlemelerdeki eksiklikler, kısa görüş mesafeleri, küçük yarıçaplı yatay kurblar, dar ve düşük banketler, tırmanma şeritsiz dik rampalar.

    Taşıtlardan kaynaklanan nedenler.
    Taşıtların teknik muayenelerinde yaşanan sorunlar, aşırı yükleme, teknik şartları uygun olmayan taşıtların trafikte yer almaları, Türkiye’deki taşıt kompozisyonu içinde yaşlı model taşıtların oranının yüksekliği.

    Hızlı ve plansız şehirleşme.
    Altyapı eksiklikleri, eksik ve hatalı geometrideki yollar ve kavşaklar, otopark problemleri.

    * * * *

    “Birleşmiş Milletler üye ülkelerini, uluslararası organizasyonları, sivil toplum kuruluşlarını, iş adamlarını, toplum liderlerini On Yıllık sürenin gerçek bir gelişme kaydetmesini sağlamaya davet ediyorum. Bu yolda ilk adım olarak 11 Mayıs 2011 tarihinde bütün dünyada başlatılacak olan On Yıllık eylem için bütün ülkeler ulusal planlarını ilan etmelidirler.”

    (I call on Member States, international agencies, civil society organizations, businesses and community leaders to ensure that the Decade leads to real improvements. As a step in this direction, governments should release their national plans for the Decade when it is launched globally on 11 May 2011.)




    Trafik kazalarında üç ayda 479 kişi hayatını kaybetti (Özel)
    ANKARA - Türkiye, aldığı tedbirlere rağmen trafik terörüne engel olamıyor. 2013 yılının ilk üç ayında meydana gelen 73 bin 951 trafik kazasında 479 kişi hayatını kaybetti. Çeşitli sebeplerden dolayı 42 bin 488 sürücünün ise ehliyetine el konuldu. Mahkemeye sevk edilen sürücü sayısı 59 bin 67 iken, trafikten men edilen araç sayısı da 177 bin 39 oldu.

    Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Eğitim ve Araştırma Dairesi Başkanlığı verilerine göre 2013 yılının ilk üç aylık döneminde 390'ı ölümlü olmak üzere toplam 73 bin 951 trafik kazası yaşandı. Kazalarda 479 kişi hayatını kaybederken; 43 bin 9 kişi de yaralandı veya sakat kaldı. Aynı dönemde maddi hasarlı kaza sayısı ise 47 bin 371.

    Kazalar, oluş şekillerine göre 'yandan çarpma, yayaya çarpma, arkadan çarpma, devrilme-savrulma-takla ve yoldan çıkma' şeklinde gerçekleşti. Kusur unsurları bakımından ise sürücüler birinci sırada yer alıyor. Sürücüleri yayalar, araçlar, yollar ve yolcular izliyor. Trafik kazalarına sebep olan sürücülerin kusurları da sırasıyla şöyle: "Araç hızını yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara uydurmamak. Kavşak, geçiş önceliğine uymamak. Arkadan çarpmak. Doğrultu değiştirme (dönüş) kurallarına uymamak. Manevraları düzenleyen genel şartlara uymamak. Kurallara uygun olarak park etmiş araçlara çarpmak. Aşırı hızla araç kullanmak. Trafik güvenliği ile ilgili diğer kurallara uymamak. Kırmızı ışık veya görevlinin dur işaretine uymamak. 'Taşıt giremez' trafik işareti bulunan yerlere girmek. Alkollü olarak araç kullanmak."

    42 BİN SÜRÜCÜ EHLİYETİNİ KAYBETTİ

    Trafik kazalarına dah çok otomobiller, kamyonet, motosiklet, minibüs, otobüs, kamyonlar karıştı. İstatistik verilere göre, yayalara ve yolculara Ocak-Şubat-Mart döneminde 3 bin 965'i ihbarlı olmak üzere 4 bin 3, sürücülere 1 milyon 232 bin 825'i ihbarlı olmak üzere 1 milyon 240 bin 187, araç plakasına 1 milyon 593 bin 620 ihbarlı trafik cezası uygulandı.

    Toplam trafik ceza sayısı 2 milyon 837 bin 810 iken; üç aylık döneminde 406 milyon 430 bin 941 TL para cezası uygulandı.

    İlk üç aylık dönemde alkollü araç kullandıkları gerekçesiyle 35 bin 579 sürücünün, 100 ceza puanını dolduran 5 bin 711 sürücünün; 5 kez hız limitini aşan 53 sürücünün, sağlık şartları değişen 708 sürücünün; K.T.K. 41/E gereği hüküm giyen 4 sürücünün, mahkeme kararıyla 433 sürücünün ehliyetine el konuldu. Mahkemeye sevk edilen sürücü sayısı 59 bin 67 iken, trafikten men edilen araç sayısı da 177 bin 39 oldu.

    Jandarma bölgesinde ise aynı dönemde 6 bin 434 trafik kazası yaşandı. Kazalarda 186 kişi ölürken, 7 bin 267 kişi de yaralandı. Kazaların birinci sebebini yine sürücüler oluşturuyor.






    2007 Dünya Araç Kaza İstatistikleri
    26 KASIM 2008



    Uluslararası ulaşım forumu (International Transport Forum) tarafından sunulan datalar sadece motosiklet değil bütün araçların verilerini kapsamakta.

    Forumdan edinilen bilgiye göre 2007 yılında 44 ülkede 150.000 kişi yol kazalarında hayatını kaybetmiş, yaklaşık 6 milyon kişi ise yaralanmış.

    2007 Yılı Ülkelere Göre Kazalarda Hayatını Kaybedenler

    Batı Avrupa Vefat 2007/2006%
    Avusturya 691 -5.3
    Belçika 1,067 -0.2
    Danimarka 406 32.7
    Finlandiya 380 13.1
    Fransa 4,620 -1.9
    Almanya 4,949 -2.8
    Yunanistan 1,578 -4.8
    Izlanda 15 -51.6
    Lüksemburg 43 19.4
    Malta 12 9.1
    Hollanda 791 -2.5
    Norveç 233 -3.7
    Portekiz 854 0.5
    İspanya 3,823 -6.8
    İsveç 471 5.8
    İsviçre 384 3.8
    Türkiye 5,004 8.0
    Birleşik Krallı 3,059 -7.2
    Toplam 28,380 -1.2
    Orta ve Doğu Avrupa Vefat 2007/2006%
    Arnavutluk 384 38.6
    Bulgaristan 1,006 -3.5
    Hırvatistan 619 0.8
    Çek Cumhuriyeti 1,222 15.0
    Estonya 196 -3.9
    Makedonya Cumhuriyeti 173 23.6
    Macaristan 1,232 -5.4
    Letonya 419 2.9
    Litvanya 740 -2.6
    Polonya 5,583 6.5
    Romanya 2,794 12.8
    Sırbistan 962 6.9
    Slovakya 661 8.7
    Slovenya 293 11.8
    Toplam 16,284 6.4
    BDT Ülkeleri Vefat 2007/2006%
    Azerbaycan 1,107 7.8
    Gürcistan 737 9.2
    Moldovya 464 21.5
    Rusya 33,308 1.8
    Ukrayna 9,481 38.1
    Toplam 45,097 8.2
    Diğer Ülkeler Vefat 2007/2006 %
    Avustralya 1,616 1.1
    Kanada 2,729 -5.6
    Japonya 5,744 -9.6
    Kore 6,166 -2.5
    Meksika 5,398 10.0
    Yeni Zelanda 422 7.9
    ABD 41,059 -3.9
    Toplam 63,134 -3.1
    Vefat 2007/2006 %
    OECD1 106,234 -1.8
    EU2 42,924 0.2
    ITF1,3 158,929 1.3
    1) İtalya ve İrlanda verileri 2006 yılına aittir.
    2) Kıbrıs Rum Kesimi dahil edilmemiştir.
    3) Ermenistan, Beyaz Rusya, Bosna, KAradağ dahil edilmemiştir.

    Türkiye’de Geçen Yıl Polis ve Jandarma Sorumluluk Bölgesinde Meydana Gelen 825 Bin 583 Trafik Kazasında 5 Bin 4 Kişi Öldü, 188 Bin 383 Kişi Yaralandı.

    Türkiye’de geçen yıl polis ve jandarma sorumluluk bölgesinde meydana gelen 825 bin 583 trafik kazasında 5 bin 4 kişi öldü, 188 bin 383 kişi yaralandı.

    Geçen yıl Türkiye genelinde meydana gelen 825 bin 583 trafik kazasının 749 bin 456’sı polis, 76 bin 127’si ise jandarma bölgesinde gerçekleşti. Kazalarda 5 bin 4 kişi hayatını kaybetti. Ölümlerin 3 bin 459’unun polis sorumluluk bölgesinde, bin 545’inin ise jandarma bölgesinde olduğu kaydedildi.

    İstatistiklere göre 2007 yılı içindeki kazaların 3 bin 946’sı ölümlü, 103 bin 67’si yaralanmalı, 718 bin 570’i ise maddi hasarlı oldu.

    Kazaya karışan araçlarda meydana gelen toplam maddi hasar miktarının 1 milyar 560 milyon 409 bin 662 YTL olduğu belirtildi. Polis bölgesindeki kazalarda 1 milyar 346 milyon 744 bin 450 YTL’lik, jandarma bölgesindeki kazalarda ise 213 milyon 665 bin 210 YTL’lik maddi hasar meydana geldi.

    Geçen yıl Türkiye genelinde polis sorumluluk bölgesinde meydana gelen kazaların 665 bin 458’i yerleşim yeri sınırları içinde gerçekleşirken, bu kazalarda bin 219 kişi hayatını kaybetti. 96 bin 81 kişinin yaralandığı söz konusu bölgelerde meydana gelen kazalardaki maddi hasar miktarının 988 milyon 492 bin 982 YTL olduğu bildirildi.

    Yerleşim yeri dışında meydana gelen 83 bin 998 trafik kazasında ise 2 bin 240 kişi hayatını kaybetti. Kazalarda, 53 bin 59 kişi ise yaralandı.

    Kaynak (Anadolu Ajansı)

    İstatistiklere göre, 2007 yılında gerçekleşen trafik kazalarında, kazalara karışan araç türleri şöyle:

    Otomobil : 827.850
    Kamyonet : 268.570
    Kamyon : 75.464
    Minibüs : 75.111
    Otobüs : 55.921
    Motosiklet : 32.239
    Çekici : 23.137
    Arazi Taşıtı : 18.034
    Motorlu Bisiklet : 5.566
    Traktör : 3.555
    Bisiklet : 3.195
    Tanker : 1.709
    Özel ve diğer amaçlı taşıt : 1.512
    İş makinesi : 1.412
    Ambulans : 1.037
    At arabası : 388
    Tren : 241
    Tramvay : 179

    Kaynak (trafik.gov.tr)

    İlk ilüstrasyonda ki oranlar her milyon nüfusa kazalarda vefat eden kişi sayısını göstermektedir.

    Kaynak : Webbikeworld, International Transport Forum, Fatality Analysis Reporting System, Trafik.gov.tr, Haberler.com





    Türkiye trafik kazalarında ilk 10 ülke arasında YAZI 2011 YILINA AİTTİR

    Dünya Sağlık Örgütü'nün raporuna göre, 15-29 yaş grubunun hayatına kasteden bir numaralı tehlike, ölümcül bir virüs veya hastalık değil, trafik kazaları. Dünyada her yıl trafik kazalarından 1 milyon 300 bin insan ölüyor. Aynı kazalarda 50 milyona yakın insan, birçoğu kalıcı hasarlar alarak, yaralanıyor. Trafikte ölümlerin sayısı 2020'de 1 milyon 900 bine çıkacak. Tüm dünyadaki ölümlerin nedenleri sıralandığında trafik kazaları bugün 9'uncu sırada yer alıyor.
    Bana göre rapordaki en çarpıcı bölüm Türkiye ile ilgili.
    Dünyada meydana gelen trafik kazası kaynaklı ölümlerin yarısı, 10 ülkede meydana geliyor. Bu 10 ülkenin arasında Türkiye de var. Toplam ölümlerin yüzde 48'inden sorumlu diğer ülkeler ise Brezilya, Kamboçya, Çin, Mısır, Hindistan, Kenya, Meksika, Rusya ve Vietnam. Türkiye'nin bu ülkeler arasında ne işi var.

    HER YIL 10 BİN KİŞİ HAYATINI KAYBEDİYOR
    Son yıllarda Türkiye'de karayollarının hızla iyileşmesine, uluslararası standartlara ulaşılmasına rağmen, trafik kazalarında her yıl yaklaşık 10 bin insan hayatını kaybediyor. Yaklaşık 200 bin insan yaralanıyor.
    Kazaların nedeni ise emniyet kemeri kullanım alışkanlığının azlığı ve aşırı hız… Yani trafik kazası kayıpları, önemli ölçüde hatalı insan davranışlarına bağlı. Trafik kazalarının önüne geçilmesinin önündeki en büyük neden, bu sorunun ne kadar büyük ve ciddi olduğunun henüz farkına varılmaması. Ancak, sorunu çözen örnek ülkeler var. Örneğin Avustralya, Hollanda, İsveç ve İngiltere'de son 40 yılda trafik kazalarında görülen ölümler yarı yarıya azaldı.
    Bu başarının ortak nedenleri arasında siyasilerin öncelikli olarak elini taşın altına koyması ve kamuoyunun ortak hareket etmesi gösteriliyor. Raporun detaylarını, auto motor und sport dergisinin haziran sayısında ayrıntısıyla anlattım. Sonuçta onlar başardı, biz ise sorunun farkına henüz varamadık. Ama, geç kalmadık. Başarabiliriz. Yeter ki, bu konuda hem fikir olalım. Yollarda onbinlerce insanımızı kaybetmeyelim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    Yine ben daha sanssizim Tayland 9. sirada siz 26.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...ted_death_rate


  3. #3

    Üyelik
    02 Aralık 2017
    istanbul trafik kazası avukatı olarak birde istanbulun değerlerini görsek durum çok kötü :(

    İstanbul'da E-5 Otoyolu Sefaköy metrobüs istasyonu yakınlarında park halinde bulunan araca minibüs çarptı. Çarpmanın etkisiyle park halindeki araç devrildi. Olayda 2 kişi yaralandı. Kaza nedeniyle Avcılar yönüne tek şerit ile ulaşım sağlanıyor.



    Kaza nedeniyle Avcılar istikametine tek yönden ulaşım sağlanıyor. Otomobil sürücüsü Hasan Koca, gazeteciler yaptığı açıklamada, aracının arızalanması nedeniyle yol kenarında beklediğini belirterek, “Reflektörümü koymuştum. Yolun kenarına duran arabaya arkadan gelen arkadaş çarptı. Araç içerisinde değildim.” dedi.

  4. #4

    Üyelik
    25 Ocak 2019
    2015 yılında açılan bu konu başlığında hedefin 2020 yılında trafik kazalarında yarı yarıya indirilmek istendiği belirtiliyor. 2020 Türkiye'de Trafik kazası istatistiklerini paylaşayım, verilerin kıyaslamasını siz yapın.
    2020 yılında ölümlü ve yaralanmalı trafik kazası : 150.005
    2020 yılında maddi hasarlı trafik kazası: 215.000
    2020 yılında meydana gelen trafik kazalarında ölen kişi sayısı : 2.197
    2020 yılında meydana gelen trafik kazalarında yaralanan kişi sayısı : 228.565

    Trafik kazalarının illere göre dağılımı ve detaylı tablosunu https://www.garantikazatazminat.com/...-avukat%c4%b1/ adresinde bulabilirsiniz...

  5. #5
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    hiç kimse insan gibi kullanmıyor

  6. #6

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Sorun şu ki, gelişmiş ülkelerdeki kazalar gerçekten kaza bizdekilerin ise %90'ı cahillikten kaynaklanıyor. Bu forumda bile emniyet şeridinden gazlayıp kaza yapınca da motorcuyu savunan bir sürü adam var.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)