Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bilmeden iddia ediyorum, Çinli ve Hint motorlar…

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    BOO_74 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2006
    Motosikleti
    Dominar 400UG tour ‘22, Xmax 250 '19
    Düzgün bakımları yapılır, zorlamadan kullanılırsa en az 100.000km gider.

    Dayanak: 70’lerin teknolojisi Kasası esneyen Doğan-Şahinler bile bir kaç yüz bin km gidiyor.

    Ne dersiniz?
    B00_74
    Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    lordmayros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2022
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Dominar 400 UG 2023
    bajaj motorları ülkemizde geçerli olmasa bile
    yurtdışında 5 yıl 75.000km garantili
    100.000km yi devirmesi hiçte zor değil, tabi ki zamanında ve düzgün bakımla

  3. #3

    Üyelik
    30 Aralık 2019
    25.07.2021’de 150bin km bu motor
    https://youtu.be/YWbQTv5WJgQ

  4. #4

    Üyelik
    12 Kasım 2017
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CRF 250
    İlk motorum Çin malı idi, gözüm gibi bakardım. Yine de bir sabah sebepsizce çalışmadığı olurdu. 100 bin kilometre hayal, laboratuvar koşullarında olur ancak. Motor iyi olsa, şase sorunlu olur, o iyi olsa grenaj dökülür, hadi o da iyi, fren doğru düzgün tutmaz, paslanir, çürür. Ne kadar ekmek o kadar köfte özetle.

  5. #5
    tecrube0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2021
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    ns 160, Dominar 400 Tur Versiyon
    Bajaj 'ın hakkını yemeyin yau ns160 'ım var keçi gibi tırmanmadığı yer yok, spontini var çinli o da çoğu şeyde bana mısın demiyor 80 km hızla istanbul'a geldim.Otobüs biletinden daha ucuza geldi dünya kadar yük vardı üzerinde bir de üstelik.
    tommygun ve AsyMeTRiQue bunu beğendiler.

  6. #6
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    kuba kb 150 cg 2007 model anahtar vurulmadan 72000 km (tel kopuk gezilen zamanlar hariç ) yaptı sonra benim elim ayağım durmadı 250 lik yaptım ayar tutmamaya başladı sonrada sahte yağdan patladı yaptırıp sattım ben oynamasaydım kesinlikle 100000 rahat devirirdi

  7. #7
    Yunus Özbek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400 2023 & Kanuni Mati 125 2023
    Ne kadar titiz baksanızda malzeme kalitesi kötü olduğu için ömürleri kısa oluyor. Çinliler için söylüyorum tabi. Hintliyi bilmem.

  8. #8

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Hintliler neyse de, çinli zor gibi. Plastik kalitesinden isciligine her tarafi kendini belli ediyor.

    Motor aksamindaki metal kalitesinin de bir olayi vardir kesin. Bu metal ve blok kalitesinin farkini bilen biri anlatsa aslinda aydinlansak. Bilimsel acidan tabi.

    Mesela japonlarin butun motorlarinin blogunun muhendisligini çinliler kopyalamis. Dusuk cc ler tabi.

    Yani hesabi kitabi muhendisligi ayni fark yok yani. Ama malzeme kalitesi ve isciligi farkli. iscilik farki cok basit anlasilir da, metal kalitesinin farki nasil oluyor onu merak ediyorum.

    Illaki her malzemede oldugu gibi metallerin de kalite skalasi vardir elbet. Ama azicik kalite yukselince fiyatta bu kadar mi fark oluyor?

    Motoru 70 e satacagina 73 e satsan ama azicik kaliteli ham madde kullansan fiyat cok mu oynuyor?

  9. #9
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Bilmeden iddia etmek iyi değildir. Bildiklerimizi yazarsak işler biraz daha netleşir.

    - Bir MT üyesi Mondial MH 125 Drift motorunu 70 bin km. sorunsuz kullandıktan sonra yaptırdığını yazmıştı. Bence gayet iyi.

    - Yamaha XCITY 250 motorumu götürdüğüm yetkili servis kendi kullandığı XCITY 250'yi 40 bin km.de piston silindir değiştirdiğini, fakat yan sanayi ürünle değişiklik yaptıklarından 20 bin km. sonra yeniden bu sefer orijinal parça ile değişim yaptıklarını söylemişti. Ben 50 bin km. sorunsuz kullandıktan sonra sattım. Sattıktan 2 yıl sonra hala sorunsuz devam ediyordu.

    - 25 bin km.de motor dağıtmış serviste yapılmayı bekleyen XMAX 250 gördüm.

    - Yukarıdaki 150 bin km. gittiği iddia edilerek videosu koyulan Bajaj Pulsar NS200'ün videosu izlenirse sahibinin 70 bin km. de kısmi motor yaptırdığı anlaşılır.

    Motorun ömrü önemli ölçüde kullanan kişiye bağlıdır. Öncelikle bu gerçeği bir kenara not edelim. Benim görüşüm ise şudur; küçük motorlar arasında ve düzgün kullanıcı elinde Japon motor 100 bin km, Çin malı 50 bin km, Hint malı 70 bin km. giderse iyi sayılır.

  10. #10
    retox70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    KOŞUYOLU-İSTANBUL
    2014 -15 yıllarında Hero' nun lansmanından sonra seyahatlerimde 1991 model Hero Hondalar görmüştüm Çanakkale ve Antakya köylerinde.
    Köyde nasıl iyi bakılacaksa artık. Taş gibi motorlarmış. Şu anki Herolar böyle değil. Gene dayanıklı motorlar yapıyorlar ama Honda ayrılığından sonra işleri zor. Olmuyor.

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı AzÇok adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...
    - Yukarıdaki 150 bin km. gittiği iddia edilerek videosu koyulan Bajaj Pulsar NS200'ün videosu izlenirse sahibinin 70 bin km. de kısmi motor yaptırdığı anlaşılır.
    ...
    Benim kurye arkadaşım 140.000'de motor yaptırmıştı NS200'de. Motor 4. senesindeydi.

    Burada önemi bir detay var tabi; firma kuryesi olduğu için bakımları her zaman Oktay Motor'da (artık Bajaj'la çalışmıyor), zamanında ve orijinal parça ile yapılıyordu.

    Yani sizin de yazdığınız gibi ilk şart amacına uygun bir şekilde kullanılması ve bakımlarının aksatılmaması.
    espresso ve tommygun bunu beğendiler.

  12. #12
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    ns200 ler cc sine göre yüksek devir çevirebilen bir motor olduğu için belki de 100 - 150 bin de rektifiye isteyebiliyor. Mesela yeni n250 likleri daha düşük devirlerde daha az sıkıştırarak gidebildikleri için daha uzun ömürlü olabileceklerini düşünüyorum

  13. #13
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    bende bunu diyorum işte millet 30 yaşında şahin doğan araba alıyor ama motor mevzu bahis olunca yeni olsun modelli olsun km az olsun neden aga toros un şahin in doğan ın 30 40 yıl yürüdüğü yolu japon motosikletler seke seke yürür 5 vurur tek sayar
    çinli için ise vitesli ve cub modelleri iyi güzel şahsi kullanımda iş görür yolda bırakmaz masraf açmaz doğru düzgün bakarsan daha önce 5 6 tane cub alıp sattım evet japon kadar dayanıklı ve yakıt konusunda ekonomik değiller konfor pek yok
    scooterler de çok kötüydü fakat şimdilerde alıp kuryelik yapan ekmek yiyen çok var sanırım onlarda da azcık kaliteyi yükselttiler
    honda spacy kullandım gerçekten süperdi şehir içinde insani kullanımda 2 lt benzin yakıyor yağ gibi akıyor çalıştığını hissetmiyorsunuz bile dio almayı düşünüyorum oturuş pozisyonu dik ayak koyma yeri dar diye sıcak bakamıyorum
    hero scooter alabilirim ama onunda yakıtı nasıl şehir içinde 3 lt yakarsa pek hoşuma gitmez diye çekiniyorum

  14. #14

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Keşke Yamaha Crypton'lar Honda Innova'lar halen satılıyor olsaydı.
    espresso bunu beğendi.

  15. #15
    retox70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Nisan 2006
    Şehir
    KOŞUYOLU-İSTANBUL
    [QUOTE=F54;4716568]bende bunu diyorum işte millet 30 yaşında şahin doğan araba alıyor ama motor mevzu bahis olunca yeni olsun modelli olsun km az olsun neden aga toros un şahin in doğan ın 30 40 yıl yürüdüğü yolu japon motosikletler seke seke yürür 5 vurur tek sayar
    çinli için ise vitesli ve cub modelleri iyi güzel şahsi kullanımda iş görür yolda bırakmaz masraf açmaz doğru düzgün bakarsan daha önce 5 6 tane cub alıp sattım evet japon kadar dayanıklı ve yakıt konusunda ekonomik değiller konfor pek yok
    scooterler de çok kötüydü fakat şimdilerde alıp kuryelik yapan ekmek yiyen çok var sanırım onlarda da azcık kaliteyi yükselttiler
    honda spacy kullandım gerçekten süperdi şehir içinde insani kullanımda 2 lt benzin yakıyor yağ gibi akıyor çalıştığını hissetmiyorsunuz bile dio almayı düşünüyorum oturuş pozisyonu dik ayak koyma yeri dar diye sıcak bakamıyorum
    hero scooter alabilirim ama onunda yakıtı nasıl şehir içinde 3 lt yakarsa pek hoşuma gitmez diye çekiniyorum[oyi/QUOTE]
    Hero konusunda iyi araştırma yap.Mcdonalds dışında piyasada çok scooterı yok. İyi araştır.Hero dayanıklılık ve yakıt ekonomisine ağırlık veren bir şirket, tabi Türkiye şartlarında bu ne kadar geçerli oluyor o soru işareti.Yanindan diğer markalar vız diye gecebilir, şaşırma.
    F54 bunu beğendi.
    And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.

  16. #16

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Motor 50 bin km yapsın 100 bin km yapsın önemli değil önemli olan orjinal parçası olsun ucuz olsun 3-5 bin atar motoru toplar yoluna bakarsın ..
    kelimem önemli orjinal parça..

    Bana göre bir motoru japonda olsa misal blok Çin malı parçalarla toplanmışsa benim için o motor artık bloku Çin’dir.

    Parça işçilik aşırı pahalı olunca millet aman motor bozulmasın dayanabildiği kadar dayansın kafasına giriyor.. motor bu bozulur yüksek sıkıştırma oranına sahip araba gibi değil ve daha hassas haliyle kul yapısıdır her şey olabilir önemli olan parçasının olması uygun fiyatlara yapılabilmesi .

    Hal böyle olunca hint mallarından başka uygun parça fiyatlı markalar kalmadı ilginç tir ama cf moto hakkında bile ben sohbetlerde parçalarının çok tuzlu olduğunu duydum ..

    Ek olarak tiyo da olsun uzun yol kargo kuryeleri vardır malzeme evrak hastanelere kan falan taşır yeri gelir şehirden şehire gider bu kurye arkadaşların kullandığı türde modelde motorlar her zaman alınır çünkü sağlam dayanıklı olmayan motor almazlar misal yıllarca cbf150 kullandılar bir ara wolf kullandılar şimdi misal tvs kullanıyorlar bazıları dominar 400 .. tvs için konuşalım demek dayanıklı sağlam motor ki kullanıyorlar ..
    Blackeagletr ve BOO_74 bunu beğendiler.

  17. #17
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    çinliye güvenmem.

    bajaj için durum şöyle; 40 bine kadar korkmadan binilir, 40-60 arası "büyük ihtimal sıkıntı olmaz" diye binilir.

    60-75 arası "bu sebeplerle motor elimde kalabilir umarım kalmadan biraz daha gider" diye binilir en son 75 sonrası "sıfır motor yaptırma" fiyatlarına bakmaya başlanılır.

  18. #18
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Çin-hint olayı da kendi içinde budaklanıyor.

    Mesela çin scooter blokları, cg blokları kadar uzun ömürlü ve sorunsuz değil. Düz düz cglerin, driftlerin blokları bilinçli kullanımda 70bin kmden sonra yağ yakmaya başlıyor genelde. gy6 tipi scooter blokları ise 30-40bin kmden sonra. Yine de çin malı motorların bloklarında kullanılan piston silindir sekmanlarının metal hammadde kaliteleri japon hatta hintten bile epey aşağı kalitededir.
    Hint motorları, özellikle Pulsar/Dominar serileri oldukça kaliteli. Düzgün binilen bir pulsar veya dominar rahat 100bin devirmeli.
    BOO_74 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)