Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yokuş Aşağı İnerken Tedirginim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Mertcan1905 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul
    http://youtu.be/1HIJ-1EtUX0

    Umarim "on fren mi, arka fren mi kullanilmali?" polemigine cozum getirmistir.
    Cavalry bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Alıntı santo78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ayrica yokusta frenle yavaslama isini viraja girmeden bitirmeniz lazim , viraji normal gazla donebilirsiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------



    Evet arkadas usta olamaya bilir ama usta olmadigi icin ona yanlis bir teknigi oneremeyiz degilmi. Usta degilsen on fren yerine arka fren kullan falan diyemeyiz. Ayrica arkadasin usta olmadigini siz soylediginiz o zaman belki sizin gibi ustaca arka freni ayarlayamaz ve kaydirir arkayi , toplayamaz , Allah korusun sonra.
    Bu tekniğin yanlış olduğunu siz söylüyorsunuz bende ön frenin sıkılması yanlış diyorum. nasıl olucak.

    asıl olayın da nasıl olması gerektiğini de yazdım bir daha yazıyorum.

    düşük vites motor freni ile inmek. durmak gerekirse ön ve arka fren. eğer motor freni ile inmiyorsanız ki bunu tavsiye etmem o zaman arka fren.

    arka teker istediği kadar kilitlensin eğer düz gidiyorsanız ve gidonunuz düz ise düşmezsiniz.

    hem yokuş aşağı hemde viraj varsa gaz kesmeden ARKA fren kullanmak motoru daha güzel ve dengeli viraja sokar.

    Ben söylediklerimi güvenli sürüş yazıları ile destekledim. Hala siz benim tezime yanlış diyorsunuz. siz ön fren sıkılması gerektiğini neye ve hangi bilgiye göre söylüyorsunuz bana bunu açıklayın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:24 ----------

    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuş aşağı iniş için ;
    1-Trafik açık, yokuş dik ve düz,
    2-Trafik açık, yokuş dik ve sonu sağa/sola virajlı ya da sürekli virajlı bir yokuş,
    3-Trafik sıkışık, önde arabalar var,ilerleme yavaş yokuş dik ve düz,
    4-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve düz,
    5-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve sonu virajlı,
    6-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve sürekli virajı,

    ...gibi muhtemelen unuttuğum daha birkaç versiyon durum varken, "doğru tekmiş" gibi neyi tartıştığınızı anlamış değilim.

    Yukarıdaki durumlarda yapılacaklar, yol durumuna göre değiştiği gibi, motosikletin türüne göre de farklılık gösterir.

    Birbirinize "giydirmeye çalışacağınıza" herkes tecrübelerini aktarsa, soruyu soran kardeşimiz birşeyler öğrenir belki ne dersiniz ?

    Konuya farklı bir açılım katabilmek ümidiyle bir soru soracağım, ki bu soru bir anlamda arkadaşımız için de ip ucu olacak :

    Sizce motosikleti ayakta ve dengede tutan şey nedir ?
    olay tartışmak değil ama ben bir şey yazdığımda bana saçmaladığımı söyleyenlere ben direk yazı yazıyorum kendi söylediğim değil motosiklet kullanmayı öğreten eğitmenlerin yazılarını. Buna karşı hala insanlara yanlış aktarıyorsun doğrusu ön fren deniyor.

    Bende ısrarla soruyorum yanlış nerde ve kime göre. bana yokuş aşağı arka frenin sıkılmayıp ön frenin sıkılacağını bir yazı ile paylaşırsanız sevinirim.

    Ben ön fren sıkılmaz demiyorum ama öncelik arka tarafa fren yaptırmak ve motorda dengeyi bulmak. bunu ayak freni ile mi yaparsın motor freni ile mi ki en doğrusu motor frenidir bunu da ekledim. ama ön fren sıkılmalı arka fren sıkılmaz kayar bana bu tezi bir kanıtlayın lütfen
    BETTER SWEAT THAN BLEED ( KAN AKMASINDANSA TER AKMASI ÇOK DAHA İYİDİR)
    BİLMEDİĞİNİ BİLMEMEK EN İYİSİDİR: BİLMEYİP DE BİLDİĞİNİ SANMAK TEHLİKELİ BİR HASTALIKTIR.

  3. #43
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    "CHaTaN"

    gis + gs2 + ymhra2 + r.barutçu + vs...

    daha yazmamı istermisin ?
    "Bildiğini sandığın bir şeyi asla öğrenemezsin."
    Epiktetos

  4. #44
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    ve burda hocalar sana arka fren sıkılmaz dedi demek öyle mi diyorsun.

    O zaman benim bugün itibarı ile eğitim alacaklara sakın gitmeyin diyorum.

    Çünkü bana arka fren sıkmak gerektiğini öğretenler harung a tam tersini öğretmişler. demek bu eğitmenler ikili oynuyorlar.

  5. #45
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    Buda Keith Code 'dan

    In his book Twist of the Throttle II, Keith Code says:

    "It is my recommendation that you master using only the front brake except when riding in slippery conditions. Locking the back brake also puts the bike out of control. The rear wheel, spinning, provides the vast majority of stability for the bike from the steering head back. In other words, everything but the front end is kept stable by the gyro force of the spinning rear wheel.

    The obvious mathematics of the situation are that the front wheel can do 100% of the braking and the back at that point just locks up no matter who you are. Learn to totally rely on the front brake for quick, clean stopping; then, if you still have a use for the rear, go ahead and use it. But realize that the rear brake is the source of a huge number of crashes both on and off the track. I'll leave the final decision up to you. While it is true that a motorcycle will come to a full stop quicker with both brakes applied, in racing, you don't come to a full stop until you're done."

    also:

    "Its just a waste of time; you spend too much effort getting a little braking from the rear. I don't even put my foot on it except coming into the garage"

  6. #46
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Alıntı santo78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buda Keith Code 'dan

    In his book Twist of the Throttle II, Keith Code says:

    "It is my recommendation that you master using only the front brake except when riding in slippery conditions. Locking the back brake also puts the bike out of control. The rear wheel, spinning, provides the vast majority of stability for the bike from the steering head back. In other words, everything but the front end is kept stable by the gyro force of the spinning rear wheel.

    The obvious mathematics of the situation are that the front wheel can do 100% of the braking and the back at that point just locks up no matter who you are. Learn to totally rely on the front brake for quick, clean stopping; then, if you still have a use for the rear, go ahead and use it. But realize that the rear brake is the source of a huge number of crashes both on and off the track. I'll leave the final decision up to you. While it is true that a motorcycle will come to a full stop quicker with both brakes applied, in racing, you don't come to a full stop until you're done."

    also:

    "Its just a waste of time; you spend too much effort getting a little braking from the rear. I don't even put my foot on it except coming into the garage"
    Güzel dostum. Ben mi yanlış biliyorum keith code pistte kullanım için. Tam yüzde yüz bilmediğim için iddia edemiyorum.

    Burda yazılanlar pistte kaygan koşullarda nasıl fren yapılması gerektiğini anlatıyor ki. Benim izlediğim motosiklet yarışlarında cayır cayır arka fren kullanılıyor.

    Gelelim ana konumuza Topic diyorki ben yokuş aşağı inmeye korkuyorum. bunun için ne yapılmalı. Vites düşürülür motor freni devreye sokulur. Bu sayede motor arkadaşımızı korkutmayacak hızlarda seyir eder ama hala hızlanıyorsa. hafif hafif arka frenle motosikletin hızlanmasını önleriz. Ön frene de arka frenle birlikte basılabilir fakat dik yokuşta ve bilinçsizce fazla basılacak ön frenin kazası önleme imkanı yoktur. arka frenle kilitlenen bir motor eğer bakışımız karşıya bakıyorsa ve gidonumuz düz ise motor düz gider ve arka freni bırakmamız ile dönmeye devam eder. Ön fren 1 saniye kilitlense dahi toparlanamaz.

    gelelimyokuş aşağı ve viraja işte burda da motorun bütün yükü kafada olduğu için gaz kesmeden arka fren ile motor dengeye getirilir ve viraj o şekilde dönülür ama bunun içinde arka fren kontrollü kullanılmalıdır kilitlenmemelif-dir. virajda kilitlenen arka tekerlek düşmemize neden olur.

    Eğitimlerde tecrübesi az kişilere bildiğiniz üzere arka frenle durmayı ve yavaşlamayı öğretirler. Yineliyorum konumuz burda asla nasıl durulur nasıl frenleme yapılır yada nasıl ani durumlara tepki verilir değil.

    durmak gerekiyosa yani frenlemek gerekiyorsa ön ve arka fren aynı anda kullanılır motoru mümkün olduğunca dengede tutarak.

    Yokış aşağı ,nerken ön fren çok ama çok dikkatli kullanılmalı çünkü bütün motorun yükü ön amortisörlerdedir motorda denge yoktur.
    BETTER SWEAT THAN BLEED ( KAN AKMASINDANSA TER AKMASI ÇOK DAHA İYİDİR)
    BİLMEDİĞİNİ BİLMEMEK EN İYİSİDİR: BİLMEYİP DE BİLDİĞİNİ SANMAK TEHLİKELİ BİR HASTALIKTIR.

  7. #47
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    Bilegi bukmek iki kitabinda Keith Code soyle diyor,

    "Benim tavsiyem sadece on freni kullanip ustalasmazin tabiiki kaygan zeminlerin oldugu kosullar haric. Arka tekerlegi kitlemek motosikletin denge kaybina neden olur. Motosikletin stabiletisini buyuk olcude arka tekerlegin donmesi saglar. Yani baska bir deyisle on tarafta herseyin jiroskopik gucle stabil halde olmasini arka tekerlegin donmesi saglar.

    Matematiksel olarak aciktirki on tekerlek (fren) %100 luk freni yapabilir ve bu asamada arka kim olursaniz olun kitlenir. Sadece on fren ile hizli ve temiz durmayi ogrenin, sonra eger hala arkayi kullanmak isterseniz , buyrun yapin. Ama unutmayinki arka fren hem yaris pistinde , hemde yolda bircok kazanin sebebidir. Son karari size birakiyorum. Evet belki iki freni kullanarak daha cabuk durabilirsiniz ama yaris pistinde yaris bitine kadar gercekte durmazsiniz."

    Birde:

    "Arka fren tamamen zaman kaybidir , arka frenden alacaginiz ufakcik bir fren gucu icin cok efor harciyorsunuz , ben ayagimi arka frenin uzerine bile koymam , sadece motosikleti garaja alirken dokunurum arka frene."

    Ingilizcesi olmayan arkadaslara cabucak bir Turkce tercume'de yaptim. Yanlisim varsa kusuruma bakmayin
    harung bunu beğendi.

  8. #48
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    "CHaTaN" dostum polemiğe girmeye ne meraklısın ?

    ister arka ister ön freni sıkarsın istersen teker yap yokuşta ..

    ayrıca karşındakinin kaç yıldır motora bindiği hangi eğitimleri aldığı da mühim değil bu iş fizik işi.
    ağırlık merkezi neredeyse tekerlerin o noktada daha çok yere temas eder fren yapmak istediğinde sürtünmeyi artırıp motorun hızını düşürürsün..

    1- yokuş aşağı giderken motorun ağırlık merkezi öne aktarılır
    2- ön teker yere daha fazla temas eder
    3- doğal olarak arka tekerin teması azalır

    işte o anda arka frene basarsan arka teker kitlenir...

    daha detaylı bir bilgi ihtiyacın varsa facebook üzerinden rahmi hoca veya metehan yılmaz hoca ile görüşmeni tavsiye ederim.

    kullandığın motor chopper ve tahminim ağırlık merkezi arka kısımda toplanmıştır, bu sebeple senin arka oranı yüksek frenleme yapman mantıklı olabilir fakat soruyu soran arkadaş pulsara biniyor ve ağırlık merkezi ön kısıma doğru arka fren kaliperleri brembo ve normal yolda dahi kilitliyor..
    "Bildiğini sandığın bir şeyi asla öğrenemezsin."
    Epiktetos

  9. #49
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Peki, çok bilinmeyeyenli denklem için (istisna durumlar ana kaideyi bozmaz) eğitim ve kendi tecrübemlerimden edindiğim deneyimi paylaşayım.

    İlk ve en önemli fizik kuralı belli. Bizi yani kendi ağırlığımızı ve motosikleti ayakta tutan şey arka lastiğin itiş gücü, kesintisiz yol tutuşla yere teması, dönmesi yani jyroscopik itiştir.

    Yokuş inerken eğer durum müsait ise en ideali hiç fren yapmadan, motorun arka tekerleğindeki güç ile itilerek ve kompresyonla inmektir (bu belli bir eğimden sonra scooterlar ve yeterli kompresyon olmayan motosikletler için münkün değil tabii ) Yani teker sizi iter, debriyaj sıkılmaz, 2 ya da 1.viteste yokuş sonuna kadar inilebilir.

    Eğer ki sürücü kendini rahatsız hissetti ya da bir nedenden ötürü frenleme gerekti. İlk olarak (eğer itiş çok fazla değilse, GİDON DÜZ KONUMDAYKEN) hafif bir arka fren ve çok gerekirse de ön fren desteğidir. Ama yüksek devirli motorlarda bu noktada arka fren fazla sıkılırsa ve lastik dönmeye çalışırsa ya motorun arkası yanınıza gelir ya da tabiri caiz ise sizi teper ve yüksek düşüş riski oluşur. Bu yüzden motorunuzun arka lastik iterken, arka frenlemeyi hangi devir ve süratte ne kadar tolere ettiğini iyi bilmeniz ve motorunuzu tanımanız gereklidir.

    Tercih edilmese de iyice yavaşlama ve hatta yürüme hızına gelinirse, arka lastikteki gücü kesmek adına debriyaj da sıkılabilir son çare olarak. Bu noktada mesele, yol açıldığında ya da tekrar hız kazanlam istendiğinde, doğru vites ve yumuşak bir kavramayla tekrar arka tekere güç vermektir. Aslında yokuşun bittiği noktada ne olacağı da ortasında ne yapmak gerektiğini etkiler. Eğer bitişte dönüş varsa ve o sırada ön fren sıkılıysa motor viraj yönüne içe kapaklanır ve düşersiniz. Tam yokuşun bittiği noktada ön fren çok az sıkılı olsada tamamen bırakmanız gereklidir bu durumda.

    Anlatmaya çalıştığım şey bu konu için tek bir doğru yoktur. Ama tıpkı virajda olduğu gibi yokuşta da önceden doğru konumlanmak, doğru vites ve gelişmelere göre sürüşe müdahale etmektir aslolan. Tıpkı uçaklar inerken gaz kesmediği gibi motorla yokuş inerken de çok hafif gaz ya da kompresyon kullanıp mümkünse hiç frenle uğraşmamak en idealidir. Nasıl ki uçaklar inişte gaz kesince düşerse, motorda da arka teker sizi itemiyorsa altınızdaki iki tekerlekli alet dengede duramaz.

    Bu arada, zorunlu durumlar haricinde ve çok ani panik frenlemeler dışında ben de arka freni çok az kullanan biriyim. Yazdıklarımın yanlış anlaşılmasını istemem

  10. #50
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    Bu arada Keith Code sadece pist icin demis yokus falan degil derseniz hic yaris izledinizmi bilmem ama duzlukler , yokus asagi virajlar, yokus yukari virajlar falan vardir ve kimse yarista durmuyor. Fren yapiyorlar ve donuyorlar. Adamin genel olarak konustugu cok belli.
    shadowmaster bunu beğendi.

  11. #51
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Ben eğer yanlışım varsa yanlışımı kabul edebilen bir insanımdır. öncelikle expect i expecially okumuşum böyle okuma ile herşeyi tersine yaparım demektir

    Ama bu keith code haricinde ve benim aldığım eğitimlerin hepsinde arka frenin kullanılması yönündeydi.

    İşte burada geliyoruz zurnanın zırt dediği yere. Bu keith code mu doğru söylüyor. Yoksa türkiyede eğitim veren ve birçok yurtdışı eğitim ve öğretim veren videolarmı?

    Aga bu bukadar karmaşık bir sorun mu yok mu bunun bir net çözümü.

    Ama bu yine bu topiğin cevabı değil frenleme nasıl yapılırın cevabı. Ama yinede benim frenleme ile ilgili aklım karışmadı da değil.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------

    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki, çok bilinmeyeyenli denklem için (istisna durumlar ana kaideyi bozmaz) eğitim ve kendi tecrübemlerimden edindiğim deneyimi paylaşayım.

    İlk ve en önemli fizik kuralı belli. Bizi yani kendi ağırlığımızı ve motosikleti ayakta tutan şey arka lastiğin itiş gücü, kesintisiz yol tutuşla yere teması, dönmesi yani jyroscopik itiştir.

    Yokuş inerken eğer durum müsait ise en ideali hiç fren yapmadan, motorun arka tekerleğindeki güç ile itilerek ve kompresyonla inmektir (bu belli bir eğimden sonra scooterlar ve yeterli kompresyon olmayan motosikletler için münkün değil tabii ) Yani teker sizi iter, debriyaj sıkılmaz, 2 ya da 1.viteste yokuş sonuna kadar inilebilir.

    Eğer ki sürücü kendini rahatsız hissetti ya da bir nedenden ötürü frenleme gerekti. İlk olarak (eğer itiş çok fazla değilse, GİDON DÜZ KONUMDAYKEN) hafif bir arka fren ve çok gerekirse de ön fren desteğidir. Ama yüksek devirli motorlarda bu noktada arka fren fazla sıkılırsa ve lastik dönmeye çalışırsa ya motorun arkası yanınıza gelir ya da tabiri caiz ise sizi teper ve yüksek düşüş riski oluşur. Bu yüzden motorunuzun arka lastik iterken, arka frenlemeyi hangi devir ve süratte ne kadar tolere ettiğini iyi bilmeniz ve motorunuzu tanımanız gereklidir.

    Tercih edilmese de iyice yavaşlama ve hatta yürüme hızına gelinirse, arka lastikteki gücü kesmek adına debriyaj da sıkılabilir son çare olarak. Bu noktada mesele, yol açıldığında ya da tekrar hız kazanlam istendiğinde, doğru vites ve yumuşak bir kavramayla tekrar arka tekere güç vermektir. Aslında yokuşun bittiği noktada ne olacağı da ortasında ne yapmak gerektiğini etkiler. Eğer bitişte dönüş varsa ve o sırada ön fren sıkılıysa motor viraj yönüne içe kapaklanır ve düşersiniz. Tam yokuşun bittiği noktada ön fren çok az sıkılı olsada tamamen bırakmanız gereklidir bu durumda.

    Anlatmaya çalıştığım şey bu konu için tek bir doğru yoktur. Ama tıpkı virajda olduğu gibi yokuşta da önceden doğru konumlanmak, doğru vites ve gelişmelere göre sürüşe müdahale etmektir aslolan. Tıpkı uçaklar inerken gaz kesmediği gibi motorla yokuş inerken de çok hafif gaz ya da kompresyon kullanıp mümkünse hiç frenle uğraşmamak en idealidir. Nasıl ki uçaklar inişte gaz kesince düşerse, motorda da arka teker sizi itemiyorsa altınızdaki iki tekerlekli alet dengede duramaz.

    Bu arada, zorunlu durumlar haricinde ve çok ani panik frenlemeler dışında ben de arka freni çok az kullanan biriyim. Yazdıklarımın yanlış anlaşılmasını istemem
    Benim anlatmak istediklerimi daha sakin bir dille anlatmışsınız teşekkür ederim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------

    Alıntı santo78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada Keith Code sadece pist icin demis yokus falan degil derseniz hic yaris izledinizmi bilmem ama duzlukler , yokus asagi virajlar, yokus yukari virajlar falan vardir ve kimse yarista durmuyor. Fren yapiyorlar ve donuyorlar. Adamin genel olarak konustugu cok belli.
    Ya konu nereye gidiyor yarıştada yokuş varmış.

    Burdaki ana konu bu arkadaş yokuştan inmekten korkuyo meğilli yoldan değil. Ben yokuştan korkuyorum deyince birisi direk istanbuldaki deve bağırtan yokuşu gibi çok dik yokuş aklıma geliyor. Pistlerdeki gibi bir yokuştan sanırım topic i açan arkadaşın da korkacağını sanmıyorum.

    Ben örneğimi ve yorumumu yaparken topic konusuna göre yapıyorum. Konumuz frenleme nasıl yapılır değil. Yokulş aşağı korkan arkadaşa nasıl daha az korkarak inmesi sağlanabilir.

    Benim şahsi tavsiyem 10 kere yazdım ama bir daha yazıyorum olabildiğince motor freninden faydalanmak ve hızlanmamak. Hala korkuyorsanız biraz daha arka frenden hafif bir şekilde yardım almak.
    BETTER SWEAT THAN BLEED ( KAN AKMASINDANSA TER AKMASI ÇOK DAHA İYİDİR)
    BİLMEDİĞİNİ BİLMEMEK EN İYİSİDİR: BİLMEYİP DE BİLDİĞİNİ SANMAK TEHLİKELİ BİR HASTALIKTIR.

  12. #52
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    bilmeden o kadar konuşan varki şu forumda off of.


    neyse bu fobiniz yol yapa yapa yenilir çünkü tecrube edinilir. tavsiye ettiğim size motosiklet eğitimci ise alpaslan kuzucan .internette her türlü bilgi paylaşımını bulabilirsiniz .
    MFTaşkıran bunu beğendi.

  13. #53
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    abi sen arka frene devam et bırak millet yaşamaya devam etsin
    mete_han bunu beğendi.
    "Bildiğini sandığın bir şeyi asla öğrenemezsin."
    Epiktetos

  14. #54
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    Alıntı CHaTaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Ya konu nereye gidiyor yarıştada yokuş varmış.

    Burdaki ana konu bu arkadaş yokuştan inmekten korkuyo meğilli yoldan değil. Ben yokuştan korkuyorum deyince birisi direk istanbuldaki deve bağırtan yokuşu gibi çok dik yokuş aklıma geliyor. Pistlerdeki gibi bir yokuştan sanırım topic i açan arkadaşın da korkacağını sanmıyorum.

    Ben örneğimi ve yorumumu yaparken topic konusuna göre yapıyorum. Konumuz frenleme nasıl yapılır değil. Yokulş aşağı korkan arkadaşa nasıl daha az korkarak inmesi sağlanabilir.

    Benim şahsi tavsiyem 10 kere yazdım ama bir daha yazıyorum olabildiğince motor freninden faydalanmak ve hızlanmamak. Hala korkuyorsanız biraz daha arka frenden hafif bir şekilde yardım almak.
    Bizde yaziyoruz iste neden hafif arkadan yardim almak? Neden onden hafif yardim almak degil? Motorunuzun agirligi asagi yukari 400-420 kilo ve sizin motorun agirliginin buyuk bolumu arkada ve oturus pozisyonunuzdan dolayi arkaya agirlik yapiyorsunuz. Tabiiki tekeriniz kitlenmiyorsa sebebi budur. Sizi racing makinelerde falan yokus inerken gozlemlemek isteriz.
    mete_han bunu beğendi.

  15. #55
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Bir başka topic açın bence orda frenleme nasıl yapılmalıdır onu tartışalım. belki o zaman doğru yolu bulabiliriz. çünkü motosikleti durdurmak için ani durumlarda nasıl fren yapmak olursa benim çok farklı şeylerim olur. Burdaki topic yokuş aşağı korkan birisi nasıl daha az korkabilecek hale gelir.

    bide harung ne kadar polimiğe meraklısın dedin de. Ben sana yazdığın yoruma nerenden sallıyosun desem. birde arkasından çok kullanan bilmemne olsa taksici bilmemne olur gibi bir yorum yapınca hatlar karışıyor tabiki
    Cavalry bunu beğendi.

  16. #56
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Alıntı CHaTaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir başka topic açın bence orda frenleme nasıl yapılmalıdır onu tartışalım. belki o zaman doğru yolu bulabiliriz. çünkü motosikleti durdurmak için ani durumlarda nasıl fren yapmak olursa benim çok farklı şeylerim olur. Burdaki topic yokuş aşağı korkan birisi nasıl daha az korkabilecek hale gelir.

    bide harung ne kadar polimiğe meraklısın dedin de. Ben sana yazdığın yoruma nerenden sallıyosun desem. birde arkasından çok kullanan bilmemne olsa taksici bilmemne olur gibi bir yorum yapınca hatlar karışıyor tabiki
    Hayırdır dostum bana mi sariyorsun ?
    Eğitim soran sen değil misin ?
    Feyiz alalım diyen sen değil misin?

    İnsanlar açıklama yapınca niye agirina gidiyor anlamadım ..
    da neyse uzatmayalim ..

    Hayırlı geceler..

  17. #57
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    bende dalayım konuya... hacıları hocaları tanırım ama derslerine katılmadım...komançi stilini benimserim...kendi çapımda bende konuya hakimim...

    arka fren motoru yavaşlatır...ön fren durdurur...tek gerçek budur...


    ön fren olmazsa olmaz...ama arka fren olmazsa olur...


    kombinasyonda arkanın payı bazen yüzde 20 bazen yüzde 30 dur...ama finali ön fren yapar...ön fren patrondur...o ne derse o olur..

    ve galiba alışkanlıktan sağ ayağım hep arkanın üstündedir...bu tecrübenin getirdiği bir refleks diyelim...sık kullansamda durmak gerektiğinde öne asılırım ama arka ile yavaşlarım...


    arka fren ön sevişme gibidir ama ön fren orgazmdır

    ön fren ol der olur dur der durur...

    arka fren Fatih Ürek kıvamındadır...orası burası oynar...

    ama ön fren Kadir İnanırdır şakası yoktur...


    ön frende kıvamı tutturamazsan asfaltı öpersin...

    ama arka frende kıvamı tutturamazsın sağa sola yalpalar bir şekilde toparlarsın...


    fakat şuda var bakınız bu bilgiler hayatında arka tekerinde disk görmemiş bir apaçinin bilgileridir...

    üst cc de durum farklıdır ...biz kampanacıyız...fakir ve mağdur...bilgiler değişkenlik gösterebilir...


    rampa aşağı ise tek elle hatta tek parmakla rahatlıkla inerim...vücududa iyi kullanmaya gayret etmeli...öne yığılmak kaçınılmaz...

    yanlış anlaşılmasın arka fren benim için çerezdir...etkisiz elemandır...arka freni ağırlıkla kullanana biraz acemi gözle bakarım...kazasız belasız frenajlar dilerim...


    çapırlar için demiyorum tabi..onlarda öne gerek bile kalmıyor bazen...çünkü kontrollü sakin hızlarda oluyorlar...
    motorcu48, santo78 ve harung bunu beğendiler.

  18. #58
    Berkec. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Spacy
    harung adlı üyeden alıntı
    Yokuş aşağı arka fren kullanılmaz nereden salliyorsunuz bunları?
    Alıntı CHaTaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eğitiminizi nerden aldınız acaba?

    Ben sallıyorum ya o zaman biraz daha salliyim yokuş aşağı inerken arka fren sıkılır. Hatta ve hatta yokuş aşağı dönüş (viraj) varsa arka fren özellikle kullanılır.

    Ama gerçekten ben arka fren asla kullanılmaz diyen arkadaşların gerekçelerini çok merak ettim. Bizi aydınlatabilirmisiniz engin bilgilerinizle
    Abi ikiniz de haklısınız
    Chopperların ağırlık merkezi arkadadır ve bu yüzden ön frenden çok arka fren kullanılması daha verimli olur ikinizin kullandığı motosikletler farklı bu yüzden fikir ayrılığına düşüyosunuz ama sonuç olarak ikiniz de haklısınız
    harung bunu beğendi.

  19. #59
    mete_han - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2005
    Şehir
    4.LEVENT & SERENGETI
    Motosikleti
    Melmeket Uşak/Manisa.2020 NC 750 X DCT/2015 CBF150
    Alıntı Berkec. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    harung adlı üyeden alıntı
    Yokuş aşağı arka fren kullanılmaz nereden salliyorsunuz bunları?


    Abi ikiniz de haklısınız
    Chopperların ağırlık merkezi arkadadır ve bu yüzden ön frenden çok arka fren kullanılması daha verimli olur ikinizin kullandığı motosikletler farklı bu yüzden fikir ayrılığına düşüyosunuz ama sonuç olarak ikiniz de haklısınız

    dostum dik yokuşlarda öne asılmak kaçınılmaz...ama arkanın az da olsa desteği şart...kombinasyonu yakalamak bir refleks oluyor ilerleyen zamanlarda...dik düzlem iniş varsa ben iki frenide kullanırım ama ön tabiki başrolde...
    Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
    (1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar

  20. #60
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Alıntı harung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırdır dostum bana mi sariyorsun ?
    Eğitim soran sen değil misin ?
    Feyiz alalım diyen sen değil misin?

    İnsanlar açıklama yapınca niye agirina gidiyor anlamadım ..
    da neyse uzatmayalim ..

    Hayırlı geceler..
    kabak yine benim başıma patladı ki ilk bana karşıt yorumu senin yazmana rağmen. Konuyu uzatmamak için bende fazla yazmak istemedim ama sonkez sizin fizik ve matematik bilgilerinizle karşıt görüş yazmak istiyorum.

    Yokuş aşağı inerken ki arkadaşımızın korktuğu çok yüksek oranlı yüksek açılı bir yokuştur. burada ön tekerde o kadar çok yük vardırki evet ön frene basarsanız çok mükemmel durur çünkü tutunma maksimumdur. ama burda duran motosiklet mi olur yoksa ön teker mi?

    Cevap mükemmel tutuşu olan ön teker durur motorun arkası fizik kuralları gereğince gerek eğimden gerekse momentumundan dolayı hala hareketine devam etmek isteyecektir. işte bu harekete devam etme isteği size 1 saniyeden daha kısa bir süre içinde stoppie hazzı ile Yusuf korkusu arası bir şey hissettirecek ve arkasından kısa sürelik bir Süpermen deneyimi yaşayacaksınız.

    İşte benimde bahsettiğim olay burada başlıyor. Ön tekerlekte bu kadar yük olup maksimum tutuş anında mükemmel derecede durması zaten başlı başına bir problem. Ben bu sebepten dolayı dik yokuşu inerken sadece ön frenin sıkılması bence çok büyük bir tehlike
    mete_han bunu beğendi.
    BETTER SWEAT THAN BLEED ( KAN AKMASINDANSA TER AKMASI ÇOK DAHA İYİDİR)
    BİLMEDİĞİNİ BİLMEMEK EN İYİSİDİR: BİLMEYİP DE BİLDİĞİNİ SANMAK TEHLİKELİ BİR HASTALIKTIR.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)