Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motorunuzu Doğalgaz(cng)ile çalıştırmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    http://www.odider.org/odidercngngv.php
    Bu sayfada kilokalori cinsinden maliyetleri görebilirsiniz.
    http://www.igdas.com.tr/index_konuta...sp?link=otogaz
    yaygınlaşması halinde kilometre maliyetleri %80 düşebilir
    http://www.garantialisveris.com/lpgm...contentID=1153
    buda dönüşümü yapan firmanın biri
    iran ,pakistan ve hindistanda görmüştüm çok yaygın bir şekilde kullanılıyordu.lpg'yi tanımıyorlar bile.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mehmethan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Aralık 2004
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    İHTİYAR, bu bilgi için teşekkürler. doğalgaz lpg'den daha ucuz olur herhalde? güvenlik açısından durum lpg ile aynımı olur?

  3. #3
    PcKopatGhostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Honda CBR 600F
    abi böyle giderse kesinlikle lpg olcaz.. zaten bnm motor çok yakıyo.. birde sürekli zam..
    CBR 600F Honda,

  4. #4
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    lpg taksanız motor çekişten düşer. onun yerine alın bi 50cc ooh
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  5. #5
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    ilk tabloda görüldüğü üzere Lpg benzinden %23 daha az kaloriye sahipken,cng benzinden %10 daha fazla kaloriye sahip.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  6. #6
    fly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı
    ilk tabloda görüldüğü üzere Lpg benzinden %23 daha az kaloriye sahipken,cng benzinden %10 daha fazla kaloriye sahip.
    Peki motorsiklette nasıl bir teknoloji gerektirir.(nasıl bir dönüşüm)? Yada uygunmudur sizce?

  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Doğalgazın tek kötü tarafı depolama sorunudur. Ortam sıcaklığında sıvı halde tutmak için lpg (8 bar kadar sanırım) ye nazaran çok yüksek basınç gerektirmektedir(200-250 bar ).
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  8. #8
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı Akira adlı üyeden alıntı
    Doğalgazın tek kötü tarafı depolama sorunudur. Ortam sıcaklığında sıvı halde tutmak için lpg (8 bar kadar sanırım) ye nazaran çok yüksek basınç gerektirmektedir(200-250 bar ).
    Evet,sıvılaştıktan sonra LPG ile aynı olması lazım zaten adıda değişip LNG oluyor.
    Bazı kuzey avrupa ülkelerinde küçük ev tipi CNG komprasörleri var diye duydum. O taktirde tankı çıkarıp yedeği takılıyor boş tankta evde garajda yavaş yavaş doluyor.
    İSVEÇ'te görmüştüm otobüs ve kamyonlar LNG ile çalışıyordu.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  9. #9
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Alıntı İHTİYAR adlı üyeden alıntı
    Evet,sıvılaştıktan sonra LPG ile aynı olması lazım zaten adıda değişip LNG oluyor.
    Bazı kuzey avrupa ülkelerinde küçük ev tipi CNG komprasörleri var diye duydum. O taktirde tankı çıkarıp yedeği takılıyor boş tankta evde garajda yavaş yavaş doluyor.
    İSVEÇ'te görmüştüm otobüs ve kamyonlar LNG ile çalışıyordu.
    Halihazırda İstanbul'da doğalgazla çalışan otobüsler mevcut diye hatırlıyorum.

    Doğalgazı ortam basıncında sıvılaştırmak için -163 dereceye indirmek gerekli. Bunun için kreyojenik tanklar kullanılır. (mantık olarak termosa benzer, çift cidarlı ve ısıl kayıpları engellemek için aradaki kısmın havası alınmış).

    Aslında LNG LPG ye oranla çok daha uysal bir karakter sergiler. Deponuzun bir kazada yarıldığını farzedersek. Lng su gibi dışarıya akacak (üzerinde sigara söndürseniz bile alev almaz) yerde bir süre kaldıktan sonra yavaşça buharlaşacaktır (Buharlaşma kısmı tehlkelidir doğal gaz bu esnada alev alabilir ancak bu faza kadar geçen süre gerekli önlemleri almak için yeterlidir).
    Lng yi tehlikeli kılan durum ise depolandığı tankın ateş veya aşırı sıcağa maruz kalması gibi nedenlerle içerisindeki Lng sıcaklığının -163 dereceden ortam ısısına doğru hareketlenmesi, dolayısıyla tank içindeki basıncın 200 bar seviyelerine doğru tırmanıp tankı patlatmasıdır.
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  10. #10
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Böyle bir bilgi daha buldum .ilgilenenlere.
    http://www.habas.com.tr/anasayfa.asp?Sayfa=DG
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  11. #11
    okan4037 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2005
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    2013 Yamaha WR 125 R
    yolda giderken yanmayalımda
    Yeni yine yeniden

  12. #12
    alpayism - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2006
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    V Strom DL1000
    Arkadaşlar yakın zaman önce benzin zamlarından sıkılarak arabama LPG kiti taktırmaya karar verdim ve İtalyan malı TARTARİNİ'nin iyi bir marka olduğunu öğrenip aracıma taktırdım. Montaj esnasında kullanım kitapçığını okurken Tartarini oto yakıt dönüşüm kitlerinin hem LPG hemde Doğalgaz ile otomobili çalıştırdığını öğrendim, montaj yapan usta sadece yakıt tankını Doğalgaz tankı ile değiştirerek doğalgazla aracımı garantili bir şekilde çalıştırabileceğimi söyledi. Aklıma geldi ve sordum "bu sistem motosikletede uygulanabilirmi ?"ve cevap "EVET" oldu "herşey ikisindede aynı şekikde çalıştığı için olabilir fakat doğalgaz tankları motosiklete nasıl montaj yapılır bilemem, birde ruhsata bu güne kadar işletmiş olan büyük ihtimalle olmayacağından prosedürünün uzun" olabileceğini söyledi.
    ARAŞTIRIN:::
    NEDEN OLMASIN

  13. #13
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Ne ala memleket! En sonunda bunuda çarelerimiz arasına soktular.Oldu olacak üretici firmalar bi el atsında motora benzin deposu yerine orijinalde lpg deposu taksınlar.

  14. #14
    ZZR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Haziran 2006
    Şehir
    Malatya/Kernek
    Motosikleti
    ZZR1400 KawaSaKi Rengi:KapKara
    doğalgazı motorda tehlikeli görüyorum ben
    [B] KapTaN 44[/B]

  15. #15
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Alıntı ZZR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğalgazı motorda tehlikeli görüyorum ben
    Evet ZZR tehlikenin farkında

    Geçen yazdan beri yok ortalıkta,acaba denedide başına bir şey mi geldi
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  16. #16
    İHTİYAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    SUZUKI GS-500 E
    Pakistanda binlerce CNG ile çalışan motor gördüm bunların bir çoğu 2 zamanlı motorlardı.
    Motorlarımızın büyük bir çoğunluğunun karbüratörlü olduğunu düşünürsek uygulama çok basit olacaktır.
    Biliyorsunuz sıvılaştırılmış gazlar buharlaşırken etraflarından ısı alırlar yani regülatör donar ancak motorların kapasiteleri düşük olduğu için bu sorun teşkil etmiyor.Belki büyük hacimli motorlarda su yada başka bir yöntemle regülatörü ısıtmak gerekebilir.(eksoz gazı vs)

    Depo olarak arka çantanın olduğu yere veya yan çanta yerine küçük bir yangın söndürme tüpü ölçüsünde 3 litre kola şişesi kadar bir tüp monte edilebilir.
    Bütün mesele cng dolumu yapabilecek istasyon bulmak.
    Küçük piknik tüpünün bile 5 litre yakıt aldığını dikkate alırsanız,ortalama 200-250 km yol yapmak mümkün.
    Haydi hükümeti yıkalım yerine AVM yapalım.

  17. #17

    Üyelik
    27 Ekim 2007
    Şehir
    İnadına 06 asfaltı....
    Motosikleti
    Kendini SS Zanneden Pisihled
    Abi ankarada şu an dönüşümünü yapan arkadaşlarımız var fakat bir kaç sorunu var. birincisi kilometre olarak depo başına menzil az ikişncisi ise istasyon sayısı az bu yüzden pek tercih edilmiyor ancak yaptıranlar var. bu arada man fabrikası 2006 da doğalgazlı otobüs üretmeye başlamıştı halen üretip ankara büyükşehir belediyesine satıyo. bence güzel bi fikir ama suylada araba çalışırken bunları kullanmak bence mantıksız.
    [B][I][U][COLOR="Blue"]Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler ve meczuplar memleketi olamaz…" [/COLOR][/U][/I][/B]
    [B][U][COLOR="Red"]MUSTAFA KEMAL ATATÜRK[/COLOR][/U][/B]

  18. #18
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    Alıntı başkentin_asi_pilotu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ankarada şu an dönüşümünü yapan arkadaşlarımız var fakat bir kaç sorunu var. birincisi kilometre olarak depo başına menzil az ikişncisi ise istasyon sayısı az bu yüzden pek tercih edilmiyor ancak yaptıranlar var. bu arada man fabrikası 2006 da doğalgazlı otobüs üretmeye başlamıştı halen üretip ankara büyükşehir belediyesine satıyo. bence güzel bi fikir ama suylada araba çalışırken bunları kullanmak bence mantıksız.
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.

  19. #19

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Paylaşım için teşekkürler.

    Bu konu tam benlik...
    [COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P

  20. #20
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Alıntı başkentin_asi_pilotu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi ankarada şu an dönüşümünü yapan arkadaşlarımız var fakat bir kaç sorunu var. birincisi kilometre olarak depo başına menzil az ikişncisi ise istasyon sayısı az bu yüzden pek tercih edilmiyor ancak yaptıranlar var. bu arada man fabrikası 2006 da doğalgazlı otobüs üretmeye başlamıştı halen üretip ankara büyükşehir belediyesine satıyo. bence güzel bi fikir ama suylada araba çalışırken bunları kullanmak bence mantıksız.
    Hangi suyla hangi araba çalışıyor yapmayın etmeyin gözünüzü seveyim, suyla araba çalışıyor bunca millet sırf alışkanlıklarından vazgeçemediği için benzin alıyor öyle mi.

    Göstersene şu suyla çalışan arabayı bana!
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler