merhabalar arkadaşlar.benim anlamadıgım bişey var çogu motorlarda ön fren disk arka fren kampana falan oluyo bunun tam ters olması gerekmiyomu??.bilgilendirilseniz sevinirim.
merhabalar arkadaşlar.benim anlamadıgım bişey var çogu motorlarda ön fren disk arka fren kampana falan oluyo bunun tam ters olması gerekmiyomu??.bilgilendirilseniz sevinirim.
öncelikle disk frenin maliyeti fazla olduğu için her zaman önde ve arkada olmayabiliyor.
bir test vardı...
sadece arka frene basarsanız diyelim 15m de duruyor
sadece ön frene basarsanız diyelim 12m de duruyor.
ikisine aynı anda basarsanız 8m de durabiliyor. değerler yaklaşık tabi.
ön frenin daha etkili olması daha iyidir. fren anından motorun ağırlığı öne etki yaptığı için ön frene daha çok görev düşüyor. arka frene düz giderken bile sert bassanız arkaya fazla ağırlık düşmediği için kayar.
Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin
Arka tekerlekte çekiş sistemi olduğu için ;
hem disk - hem de diğer çekici aksamları takmak , biraz teknolojiye kaçıyoduu...
Ve de masraflı oluyoduuu.
Şimdilerde sorun olmuyor..
motoru durduran herzaman on frendır dısk frenın durma mesafesı tambura gore %5-6 daha kısadır sadece arka fren motoru kızaklar ama on fren ıse durdurur malıyette buna neden tabııkı ama er 5 te bıle arka fren tambur on dısk kı kalıtelı bı makına heralde kawasaki malıyetten kactı
HIZI SEVERIM AMA BENDEN HIZLISINI ASLA !...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)