Karbüratör ve Bujide anlamadığım bir nokta :)
-
Merhaba,
Benim motorda belirli bir hız limitinin üstüne çıkmaması için bujinin başında bir kesici var. Vitesli değil. Bu sayede belirlediğim bir hızın üstüne çıkmıyor. Benim anladığıma göre bujiye az elektrik gidiyor ve bu sayede daha az yanma oluyor. Peki bu son gazda gereksiz yere fazla benzin harcamaya yol açmaz mı ?
Yani son gazda karbüratörden maximum düzeyde benzin geliyor ama buji yanmadığı için silindir boşa mı dönüyor da hız düşünce buji tekrar mı yanıyor, ne oluyor, yorumlarınızı bekliyorum
Reklamlar
-
eğer mekanik bir sistemse dediğiniz gibi olması muhtemel.
ama bunun için bir önlem alındığını düşünüyorum..
max hızı ayarlanabilen bir motoruda ilk defa sizden duydum
-
yeni nesil motosiklertlerde devir kesici var motor devri limitin üstüne çıkarsa ateşlemeyi kesiyor devir düşünce ateşleme tekrar devam ediyor tabi bu kısa süreli ve anlık oluyor bu sebeple enjekiyonun duraklatıldığını sanmıyorum
karbüratörde yakıtı anlık kesen bir sistem e denk gelmedim bu sebeple eğer varsa böyle bir sistem ateşlemeyi kesiyordur sadece ,yakıt beslemesi devam tabi
sistem sonradan takıldı ise hızı nasıl tesbit ediyor
-
Belirli bir hız değil belirli bir devir üzerine çıkmasına izin vermez. Karbüratörlü sistemlerde böyle bir sistem mevcut değil.
Kranktan okunan motor hızı, önceden belirlenmiş bir değere ulaştığında, ECU belli bir sırayla yakıtı ve ateşlemeyi keser.
Yani fazla benzin yakmasına neden olmaz dostum
-
İlginiz için teşekkürler. Devir kesici nasıl çalışıyor tam bir bilgim yok.
Benim motordaki sistem biraz amatör. Direk bujinin kablosu kesilip, direnç takılıp, tekrar ek yapılıyor. Bu durumda daha fazla yakıyor sanırım motor.
Direnç yokken tam gazda 3a benzine 3a elektrik gelirken, direnç takılınca tam gazda 3a benzine 1a elektrik geliyor sanırım. Buda fazla yakıta yol açıyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)