Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Karbüratör ve Bujide anlamadığım bir nokta :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Biyturs_OnSr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    Avrupa
    Motosikleti
    Peugeot Elystar
    Merhaba,

    Benim motorda belirli bir hız limitinin üstüne çıkmaması için bujinin başında bir kesici var. Vitesli değil. Bu sayede belirlediğim bir hızın üstüne çıkmıyor. Benim anladığıma göre bujiye az elektrik gidiyor ve bu sayede daha az yanma oluyor. Peki bu son gazda gereksiz yere fazla benzin harcamaya yol açmaz mı ?

    Yani son gazda karbüratörden maximum düzeyde benzin geliyor ama buji yanmadığı için silindir boşa mı dönüyor da hız düşünce buji tekrar mı yanıyor, ne oluyor, yorumlarınızı bekliyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    eğer mekanik bir sistemse dediğiniz gibi olması muhtemel.

    ama bunun için bir önlem alındığını düşünüyorum..

    max hızı ayarlanabilen bir motoruda ilk defa sizden duydum

  3. #3
    sahin08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Şubat 2014
    Şehir
    bodrum muğla
    Motosikleti
    ramzey qm250-2006 skyjet-sj100-7 yuki gy200
    yeni nesil motosiklertlerde devir kesici var motor devri limitin üstüne çıkarsa ateşlemeyi kesiyor devir düşünce ateşleme tekrar devam ediyor tabi bu kısa süreli ve anlık oluyor bu sebeple enjekiyonun duraklatıldığını sanmıyorum
    karbüratörde yakıtı anlık kesen bir sistem e denk gelmedim bu sebeple eğer varsa böyle bir sistem ateşlemeyi kesiyordur sadece ,yakıt beslemesi devam tabi
    sistem sonradan takıldı ise hızı nasıl tesbit ediyor

  4. #4
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Motoran, Tvs Apache, Mondial MCX 150 Road Racer
    Belirli bir hız değil belirli bir devir üzerine çıkmasına izin vermez. Karbüratörlü sistemlerde böyle bir sistem mevcut değil.

    Kranktan okunan motor hızı, önceden belirlenmiş bir değere ulaştığında, ECU belli bir sırayla yakıtı ve ateşlemeyi keser.

    Yani fazla benzin yakmasına neden olmaz dostum

  5. #5
    Biyturs_OnSr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    Avrupa
    Motosikleti
    Peugeot Elystar
    İlginiz için teşekkürler. Devir kesici nasıl çalışıyor tam bir bilgim yok.

    Benim motordaki sistem biraz amatör. Direk bujinin kablosu kesilip, direnç takılıp, tekrar ek yapılıyor. Bu durumda daha fazla yakıyor sanırım motor.

    Direnç yokken tam gazda 3a benzine 3a elektrik gelirken, direnç takılınca tam gazda 3a benzine 1a elektrik geliyor sanırım. Buda fazla yakıta yol açıyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)