Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yeni başlayan adam sorusu (Devirle ilgili)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Mart 2015
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    YBR 125
    kaç bin devirde olduğumuzu nasıl anlarız mesela bir kişi ben 8 bin devirde gidiyorum diyor, kaç bin devirdeyiz nasıl anlıyoruz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    keremkrmn bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Mart 2015
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    YBR 125
    Alıntı harung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olayı şimdi çözdüm kusura bakmayın, teşekkürler.

  4. #4
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    :D titreme den git

  5. #5
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    ben motorun sesinden anliyorum saate bakmama bile gerek yok

  6. #6

    Üyelik
    28 Kasım 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda Cbr250R
    gerçekmi bu ya?

  7. #7
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Motoran, Tvs Apache, Mondial MCX 150 Road Racer
    Arkadaş daha yeni ise, devir saati elbet arıyordur

  8. #8
    Onurhan D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2014
    Şehir
    İzmir
    Soru şaka amaçlı mı soruldu acaba ?

  9. #9

    Üyelik
    19 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda cgl
    Olayı büyütmenize gerek yok bilmemesi ayıp değil öğrenmemesi ayıp sordu öğrendi eminim ki bilmediği halde sormaya utanan birçok arkadaşımız var bu arkadaşımız kardeşimiz cesaret gösterip sormuş takdir ediyorum kendisini böyle yapmayın bilmeyen arkadaşları sogutmayın ki sorup öğrensinler kınıyorum sizi
    mucoist, SweentLy, Sykkuno ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  10. #10
    Yiğit_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Nisan 2014
    Motosikleti
    Yzf r125
    Alıntı lordsenyor01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    olayı şimdi çözdüm kusura bakmayın, teşekkürler.
    Bu kadar yenisini de görmemiştim

  11. #11

    Üyelik
    17 Mart 2015
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    YBR 125
    Alıntı Yiğit_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu kadar yenisini de görmemiştim
    yav devir saatini biliyorumda ben başka birşeyle karıştırmıştım şimdi çözdüm

  12. #12
    Sykkuno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ocak 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Alıntı lordsenyor01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yav devir saatini biliyorumda ben başka birşeyle karıştırmıştım şimdi çözdüm
    İyiki de sordun hocam merak etme.Buraya gelicek olumsuz yorumlarıda takma.Başka soruların varsa da sormaktan çekinme.

    Dikkatli sür
    bkrsnmz bunu beğendi.

  13. #13
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    anlamadımki neden dalga gecılıyor ben ılk arabaya oturdugumda baba bu ne bır yukselıyor bır alcalıyor demıstım. oda anlatmıstım ne oldugunu hatta bır motorun öyle 6-7 bın cevırıyor falan olmasına anlam verememıstım oha nasıl ya falan demıstım =) bence arkadasda bılmedıgı soruyu sordu öğrendi =) hee yazmadanda öğrenilirdi gugıl abiye sorsa =) ama olsun bılgıyı edındı nasıl oldugu pek onemli değil.

  14. #14
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    bende biraz kafa karıştırayım madem herkez çok iyi biliyorya biri çıksın söylesin.
    maksimum devir dk 8500 de atıyorum 11 hp üretsin ancak katranda 12 bin devirde kırmızıya dönsün niye öyle yazılıyor bunu kim açıklayacak ?

  15. #15
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende biraz kafa karıştırayım madem herkez çok iyi biliyorya biri çıksın söylesin.
    maksimum devir dk 8500 de atıyorum 11 hp üretsin ancak katranda 12 bin devirde kırmızıya dönsün niye öyle yazılıyor bunu kim açıklayacak ?
    hocam soruyu anlarsam ve cevabını bılıyor isem cevaplamaya calısırım ama soruyu tam anlamadım acıklayabılırmısıniz ?
    bkrsnmz bunu beğendi.

  16. #16
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    Alıntı berkcigdem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam soruyu anlarsam ve cevabını bılıyor isem cevaplamaya calısırım ama soruyu tam anlamadım acıklayabılırmısıniz ?
    mesela yamaha r25 üzerinden örnekliyeyim. teknik özellikleri
    aksimum güç 26,5 kW (36,0PS) @ 12.000 dev/dk.
    Maksimum tork 22,6 Nm (2,3 kg-m) @ 10.000 dev/dk.



    ancak kadranda 15 bin devir var muhtemelen 14 binde kesiciye giricek lakin neden maksimum hp 12.00 de 36 hp yani 14 de daha hız yapınca olmayan devrimi kullanıcak ?? bunu nası açıklarsınız bakalım ciddi ciddi ben araştırdım ama çok karışık geldi

  17. #17
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Motorcu48'in sorusunun cevabını daha iyi anlamanıziçin dyno grafiği üzerinden anlatmak lazım.
    Fakat şu an cepten bu mümkün değil.
    Basitçe anlatmak gerekirse.
    En yüksek beygir gücünü aldığınız noktadan sonra motosikletiniz devir çeviriyor ama hp ve tork şak diye sıfıra düşmüyor.
    Ama asıl önemli olan bu değil. Devir hızla ilişkili.
    Yani ne kadar devir o kadar hız.
    Çok salakça bir örnek olacak ama anlamanız için yazıyorum.
    Diyelim ki son viteste 1000 devirde 10 km/ h hız yapan 10 bin devirde de 100 km/ h hız yapan bir motosikletiniz olsun.
    Bu motosiklet en yüksek gücü hangi devirde verirse versin, 11 bin devirde
    110 km/ h
    15 bin devirde
    150 km/ h
    Hız yapar.
    Eğer 20 bin devir çevirebiliyor olsaydı, 200 km/ h yapacaktı.
    Bu kadar basit değil mevzu ama prensip bunun gibi..,
    motorcu48 bunu beğendi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  18. #18
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    coq.aslında güzel örneklemişsiniz motor maksimum devrin üzerlerine çıkıyor ama tork ve hp düşerken sanırım son dişli burda devreye giriyor .tork ve hp düşmeşsede bizimkiler yokuş aşağı devir izin verdiğince iman edip şu hızı yaptık diyorlar :D aslında fabrika maksimum devir diye yokuş aşağısınıda belirtmeli ehehhe

  19. #19
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı motorcu48 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    mesela yamaha r25 üzerinden örnekliyeyim. teknik özellikleri
    aksimum güç 26,5 kW (36,0PS) @ 12.000 dev/dk.
    Maksimum tork 22,6 Nm (2,3 kg-m) @ 10.000 dev/dk.

    http://www.burakgoc.com/wp-content/u...rge-paneli.jpg

    ancak kadranda 15 bin devir var muhtemelen 14 binde kesiciye giricek lakin neden maksimum hp 12.00 de 36 hp yani 14 de daha hız yapınca olmayan devrimi kullanıcak ?? bunu nası açıklarsınız bakalım ciddi ciddi ben araştırdım ama çok karışık geldi
    bildigim kadarıyla cevaplıyorum yanlıs varsada duzelten olursa sevınırım.

    aslında coq arkadasımızın söyledıgı gıbı bu en guzel dyno grafıgınde cıkar cunku örnek bir dyno grafıgı acarsak karsımıza devire göre motorun urettıgı maks guc (beygir) ve maks torku goruyoruz devir arttıkca bunlarda artıyor ve bir yerde en üst seviyeye ulaşıyor

    örnekleri elimizde teknik verileri olan r25 den verıcem bende

    12.000 devirde 36 beygire ulaştı
    22.6 nm 10.000 devirde ulaştı

    ve bu noktadan sonra 14 bınde devır kesiyor gıbı hesaplarsak daha cevırecı 3.000 devır var (maks guc ) 4.000 devir daha var (maks tork ) için.
    motor 14 bıne kadar cevırmeye devam edıcek ta ki kesiciye girene kadar.
    fakat bu 12.000 ve 10.000 devirlerden sonra güç kaybı yaşamaya başlıyor. yani teknik verisini tam net olarak veremıcem tabıkıde ama örnegın
    13.000 de 33 beygir maks güç üretiyor. 20 nm tork üretiyor. dedıgım gıbı rakamlar tamamen uydurma =). ama motor hala devır cevırmeye devam edıp hız artışı oluyor. cunku devir dediğimiz şey aslında sizin ne kadar hızlı gıttıgınızı gösterir doğru orantıda. siz 12.000 ve 10.000 de maks performanslara ulaştınız motor en performanslı haline geldi ve halı gazı acıyorsunuz. motor 2 bın daha cevırene kadar hızını arttırcak ve sonra kesıci giricek devreye. yani olmayan bir deviri kullanmıcak motor olan devırını sonuna kadar kullanıcak. zaten dikkat edin deneyin demek pek istemicem cunku yuksek suratlere cıkıcaksınız. belirli bir noktadan sonra ( bu maks guc uretılen noktalar ) motorun hızlanısında degısıklık oluyor yanı atıyorum maks hıza daha yavas ulaşmaya başlıyor.
    örnegin bir motorun son hızı 120 olsun. motor 100 km hıza 5 sanıyede geldı ( yanı sanıyede 20km hız artısı oldu ortalama. aslında böyle degıl ama anlaşılır olsun dıye böyle dıyorum ) cunku maks guc urettıgı devırlerdeydi fakat arada kalan 20 km hızda motor guc kaybı yasadıgı ıcın sızın 120 km hıza ulasmanız yanı o 20 km lık hıza ulaşmanız daha çok zaman alıcak. yani normalde 6 sanıyede 120 de olması gerekıyor ama olmaz 7 sanıyede 8 sanıyede olabılır 120 de. bu durumdada 20 km hıza 2-3 sanıyede ulaşmak demek sanıyede 7-10 km hızlanıs yaptınız demektir. ama hanı bız sanıyede 20 yapıyorduk. işte maks guc devırlerınden sonra güç kaybı yaşandıgı ıcın motorun performansı dusuyor ve sizi kesiciye sokana kadar daha fazla bır zaman gecırıyor ama motorun devırı yukseldıgı ıcın hala hızınızda artıyor.

    ayrıca gelelım yokuş aşağı yokuş yukarı düze. bir motor 14.000 devir cevırıyorsa o kadar cevırır dahada cevırmez ( kesıcıyı ıptal etmedıysenız ) fabrıka derki 14.000 devır kesıcı devreye gırer bu motor en son vites 14.000 devirde 120 görür. 121 göstertmez cunku devırı kesıyor daha motor guc uretmıyor. yokuş yukarıda aynı yokuş aşağıda aynı devır cevırmeyen motorun hızı artamaz. he yokuş aşağı daha cabuk hızlanır yokuş yukarı daha geç hızlanır bu ayrı zaten.

    valla umarım anlamıssınızdır cunku baya karısık anlattım =)
    motorcu48 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)